Wiebelmama's 3

He meiden,

zijn we weer, nog met beeb in de buik.

Gisteravond behoorlijk spannende avond gehad. Had de beeb de hele dag al maar weinig gevoeld, maar gisteravond helemaal niet meer. Dus behoorlijk overstuur 's avonds de verloskundige gebeld. Die kon gelukkig meteen het hartje van de beeb vinden. Toch wilde ze nog een controle in het zkh. Daar was gelukkig ook alles goed. CTG en echo van de placenta. Wel was mijn bloeddruk wat aan de hoge kant, maar onder deze omstandigheden accepteren ze dat. Ik had me behoorlijk druk lopen maken.
Vandaag is de beeb weer actief als vanouds, een hele opluchting.. Nou, ik hoop dit geen tweede keer meer mee te maken. Kom er maar gewoon uit kleine!!

Tara, wat een superfoto van Viggo. Echt een scheetje!

Anouk, wat vervelend zeg, dat Bente niet goed wil drinken. Kan me voorstellen dat je je zo machteloos voelt als je niet goed weet waarom je kindje zo doet als het doet. In ieder geval fijn dat ze goed poept en plast, dat  is natuurlijk een van de belangrijkste dingen om in de gaten te houden..

Vlinder, fijn dat je er weer bent!!

Twinkel, bij jou dus ook nog alles rustig tot nu toe. We wachten maar weer af he, net of we meer kunnen doen! Morgen weer naar de verloskundige. Hoop dat mijn bloeddruk weer wat genormaliseerd is. En ik hoop dat die van jou vrijdag(vrijdag moest je toch?) ook weer goed is..

We wachten maar weer af!,

Liefs Pippie

Hallo, ben ik weer!

Pippie en twinkel dus nog steeds BIB (baby in buik) Balen hoor meiden. Jullie zijn vreselijk  nieuwsgierig naar de uk en naar de bevalling en dan moet je maar wachten...  Het vervelende is dat je echt niet weet wanneer  hij/zij komt. Ik was 's ochtends ook vaak teleurgesteld maar uiteindelijk begon het zomaar spontaan 's avonds.  Ik leefde ook echt van  afspraak naar afspraak. Nog even geduld meiden, Het stelde mij we gerust toen ik overtijd ging dat het nooit echt lang meer kon duren. We lefen met jullie mee hoor!

Anoek, wat ontzettend vervelend dat  Benthe  zo weing heeft gedronken op het  KDV. Kan me voorstellen dat je dat nog erger vind dan dat ze bij jou weinig drinkt. Ik herken je gevoel wel hoor, soms weet je gewoon niet waarom... en helaas is de gebruiksaanwijzing niet meegeleverd. Maar gelukkig heeft ze bij jou wel goed gedronken, en ze had wel fruit gehad en daar zit ook best veel vocht in hoor.  En dan is je man ook nog weg...kun je  de onzekerheid ook  niet met hem delen. Vandaag gewoon even bellen hoor met het KDV als je je zorgen maakt.  

liefs Tara        

Hey meiden,

Hier een opgeluchte mama!!!! Ik heb Benthe's voedingsschema aangepast voor vandaag. In de 1e fles geen nutrix en de 2e niet mengen met Forte. Dacht dat het misschien allemaal teveel van het goede was nu ze goed fruit eet. De eerste fles ging er goed in, toen naar KDV en ik heb duidelijk aangegeven wat ik wilde met de voedingen en dat ze me zouden bellen als het weer niet zou gaan. Om 11.30 had ik nog niks gehoord, dus heb toch maar even gebeld en ze had haar 2e fles helemaal leeggedronken. Toen ik haar ging halen,kreeg ik het fijne nieuws dat ze vandaag beide flessen had leeggedronken, haar fruit had gegeten én de hele dag vrolijk was geweest!!! Joehoe, zo ken ik mn meisje weer!
Ukkie, toch typisch dat Lise 2 weken geleden ook zo'n dag had. Onze meiden schelen 2 weken, dus toen waren ze even oud... Zal t een fase zijn? Fijn dat Lise weer lekker doorgeslapen heeft.
Natuurlijk ook super dat de hypotheek rond is!!!!! Nu kan het echt allemaal gaan gebeuren!
Kwijlt Lise nog steeds zo? Benthe begint er nu ook mee. Het loopt soms in straaltjes uit haar mondje... zou haar eerste tandje er al aan komen??

Tara, wat een geweldige foto van je mooie mannetje! Genieten is dat hé en wat kan je trots zijn. Elk nieuw dingetje dat je kindje leert is voor jou zo'n big deal en ben je zo trots terwijl het de normaalste zaak van de wereld is, ha ha!!!
Slaapt Viggo nog steeds zo lekker door? Heeft ie nog last van een huilmoment aan het einde van de dag? Dat is overigens heel normaal, dan moeten ze even alle prikkels kwijt.

Vlinder, welkom terug. Hoe is het nu? Hoe gaat het met Lars? Hoe hebben jullie vrienden trouwens gereageerd op de naam?   Ik ben trouwens net als Tara benieuwd naar het gewicht en lengte van jullie mannetje. Hij zag er klein en fijn uit op de foto, maar een foto kan erg vertekenen.

Pippie, nog 1 dag en dan is je uitgerekende datum. Rare dag vond ik dat...Hoop zo dat je niet lang meer hoeft te wachten. Idd spannende avond gisteren. Jij en Twinkel maken het wel spannend hoor. Kom op ukkies kom eruit!!!!!!!!!!!!

Ben ook zo benieuwd welk geslacht jullie ukkies hebben. Jullie weten het allebei niet hé? Eerst 2 wiebelmeiden, nu 2 wiebeljongens... zouden er weer 2 meiden komen nu???

Twinkel, alles ook nog steeds ok? Ja mn mannetje had het eerst niet dat ie teleurgesteld was, terwijl ik dat al wel had, maar hoe dichterbij de datum kwam, hoe meer teleurgestelder hij s ochtends was. Ook voor onze mannen is het natuurlijk allemaal erg spannend.

Ga nu even snel nog bellen, dan douchen en dan lekker op de bank! Heb een lekkere dag gehad op mn werk. Vind het echt fijn weer aan het werk te zijn, al mis ik mn meissie wel hoor!!!

Liefs Anoek

hmmm...

GAAP!

Zei ik nou gisteren dat Lise weer beter sliep? Nou, vannacht rond half 5: weeh. Honger. Hebben haar tot 5 uur laten mopperen in de hoop dat ze weer zou gaan slapen maar helaas...

om half 6 lag ze er weer in, en om 6 uur ging mn wekker. Da's slopend zeg. Hoop dat ik vandaag op werk mn ogen open kan houden...

tot later!

Liefs een erg slaperige Ukkie26

Jee zeg Ukkie, wat was jij vroeg vanmorgen! Pfffffffffff.

Ik voel me nu wel helemaal lui (ben nl. net pas in de kleren).
Ik neem overal maar flink de tijd voor, dan gaan de dagen het snelste voorbij.

Hier alles nog rustig dus (maar dat begreep je vast al wel).

Ik heb niet echt veel gespreksstof dus houd het kort vandaag.

Tot later.

Liefs, Twinkel3

He meiden,

ja, vandaag is de dag. Wordt echter alleen een dag met beeb in de buik ben ik bang. Zit nog lekker waar hij/zij zit....

Controles bij de vk waren weer goed vandaag. Dus volgende week weer terug komen, dan eventueel strippen en eind van de week controle zkh en dan wordt ook een afspraak gemaakt om in te leiden.
Ik hoop dat het zover niet gaat komen natuurlijk.

Liefs Pippie

Hoi Meiden,

Zo eindelijk mijn internet doet het weer!! Heb jullie echt wel gemist hoor.
Hier gaat alles goed, de beeb beweegt regelmatig. Heb wel nog steeds erg last van maagzuur en niets helpt.

Ben weer zo goed als bijgelezen, maar is echt een hoop, poeh!!

@Vlinder, Gefeliciteerd met je zoon Lars!! Alles goed gegaan??
@Pippie, Nog geen beeb!!
@Vs, Genoten van de vakantie in Nederland.

Liefs xxx

Hey meiden,

WEEKEND!!!!!!!!!!! De (werk)week is weer voorbij gevlogen zeg! Vind het toch echt heerlijk om weer aan het werk te zijn. Deze week allesmoeten regelen voor de verhuizing en dinsdag starten we op onze nieuwe locatie in E (te brabant). Normaal zou dat een kortere reistijd betekenen, maar naar mn huidige locatie gaat het eigenlijk boven verwachting snel. Zo goed dat als het zo blijft, ik waarschijnlijk Benthe ga halen en brengen misschien. Nu met die nieuwe locatie kom ik langs een druk knooppunt waar ze aan het werk zijn en moet dus even kijken dat ik qua tijd de drukte ook voor ben zo als nu. Hoop het. Nu lekker van mn weekend genieten samen met Benthe!!

Ukkie, ohhhhhh balen zeg, het ging net weer goed. Waar zou het door komen? Die vraag heb jij je wrs al 100x gesteld of niet. Zo frustrerend. Kan me voorstellen dat je gebroken bent dan. Kan ze beter om 2-3 uur komen... niet dat het uit maakt, maar dan heb je het idee dat je nog lang kan slapen. Gaat verder alles goed? Wat een heerlijke foto's van Lise zeg!!

Twinkel en Pippie nog steeds BIB (geweldige afkorting Tara, die houden we erin)
Pippie voor jou wel extra vervelend vandaag nu het je uitgerekende datum is en je ukje er nog niet is. Ook al weet dat maar een paar procent van de babies op de uitgerekende datum komt, toch leef je naar die datum toe en als ie dan voorbij gaat zonder beeb in je armen is dat best zuur... althans zo heb ik dat ervaren en Ukkie en Tara ook, toch?

Patricia, welkom terug. Vervelend van je maagzuur. Heb je het al bij de vk aangegeven? Misschien heeft zij nog meer tips. Er schijnen ook medicijnen te zijn die je wel tijdens de zw mag.

Vandaag is het ook weer goed gegaan op het KDV. Benthe was vanochtend al vrolijk toen ze wakker werd en ging lekker spelen toen ik haar daar in de box legde. Goed gedronken en fruithapje gegeten en vrolijk geweest. Toen ik de hal binnenkwam, hoorde ik haar al kraaien!! Heb eerst zelf gegeten, toen Benthe in bad gedaan en daarna een fles. Ga nu voor het eerst proberen zo vroeg de laatste fles te geven (19.00) en kijken of ze dan de hele nacht doorslaapt. We moesten haar telkens om 21 uur wakker maken en viel ze al tijdens de fles weer in slaap en dan hadden we haar al om 18 uur in bed gelegd. Ik ben erg benieuwd. Mocht ze toch heel vroeg komen, ben ik toch vrij.

Meiden, fijne avond en misschien tot straks of tot morgen. Pippie en Twinkel, ik duim dat jullie ukkies snel komen!

Liefs

Terug
Bovenaan