Wiebelmama's 3

Hoi hoi!

Twinkel, ook nog BIB.... en dat roze slijm... ook ik denk dat er zeker wat gaande is. Misschien idd wel afkomstig van je slijmprop? Je slijmprop kan je alleen verliezen als je baarmoedermond aan het verweken is... tenminste zo aan het einde van de bevalling lijkt mij... nou kan die mond wel verweken... dan ben je er nog niet. Je hebt dan weeën nodig om te ontsluiten... Hoop voor jou dat het echt voortekenen zijn dat de bevalling niet lang op zich laat wachten. Moest je nu maandag weer op controle in het zkh?

Ukkie, lekker druk geweest! Goed hoor. Hier alleen een wasje gedraaid en opgehangen, maar ben ook de hele middag weggeweest, dus heb goed excuus.

Tara... ooh meid weet precies hoe je je voelt. Ik heb ook nog steeds 2 maten groter dan voor de bevalling. Veel vrouwen doen er ook wel een tijdje over om de kilo's kwijt te raken (terwijl andere ze meteen kwijt zijn...grrrrrr). Zo ik ook. Ben nu 14,5 kilo kwijt, nog 8,5 te gaan... liefst nog ietsje meer ;-) Probeer om mn eten te letten en voor de erst doe ik er niet zo heel veel aan. Moet wel zeggen dat werken goed bijdraagt. Was weer paar kilo aangekomen toen ik met de pil begonnen was. Nu 3,5 kilo in 2 weken tijd eraf. Had laatst 2 nieuwe broeken gekocht en die beginnen wat wijd te zitten... gelukkig waren ze niet zo duur ;-) Het kost even tijd, maar het schijnt echt dat de meeste vrouwen na een jaar het meeste weer kwijt zijn. Ik heb me er ook bij neergelegd dat het snel zal gaan en dat geeft een hoop rust in mn koppie, want raakte er erg gefrustreerd en geobsedeerd door.....

Ga nu ff wat eten. Misschien tot vanavond.. er is niet veel op tv vanavond.

X

Hallo,

Ja het is super vroeg maar ik ben bijna elke morgen om deze tijd mijn bed uit. Word er niet goed van. Het begint een beetje vervelend te worden, maar ja wat doe je eraan?? Met de Olympische spelen was het nog niet zo erg, want dan keek ik daarnaar, maar nu is er niks te kijken op de tv. Ga zo maar proberen om nog een uurtje te gaan slapen, anders kom ik de dag niet goed door, hahaha.

Ff wat anders. Kunnen jullie het tunnelsyndroom?? Dat heb ik waarschijnlijk in mijn handen. Dat is echt irritant, op de raarste momenten is het net of mijn rechterhand slaapt. Dan moet ik hem in de lucht houden een tijdje en dan gaat het weer over om het na een tijdje weer te krijgen. Helaas kan er nog niets aan gedaan worden, moet terug komen als de beeb geboren is en dan gaan ze verder kijken. Moet dus nog ff een paar mnd geduld hebben. Het lijkt bijna wel iets te maken te hebben met mijn hormonen, want ik kan me herinneren dat ik het ook had toen ik zwanger was van Lisa.

Ook droom ik de laatste tijd erg veel en niet altijd even prettig over de beeb. Als ik droom dan meestal dat de kleine te vroeg word geboren. Niet extreem te vroeg maar meestal zo met 37a 38 wk. Van de week droomde ik dat ik geen geboorte kaartjes had en dat ze eindelijk klaar waren toen de kleine al 1mnd oud was. Bij Lisa had ik helemaal niet van zulks soort dromen.

Nog 2wk en dan hebben we de 20wk echo. Ben zo benieuwd naar het geslacht van de kleine. Kunnen we gaan beginnen aan het kamertje. Lisa vind het helemaal super dat haar kleine broertje of zusje op haar kamer komt te liggen. Natuurlijk komt er een wandje tussen zodat het toch een beetje aparte kamertjes worden, maar dat begrijpt ze niet, hahahaha.

Ik las ook nog iets over e zwangerschaps kilo's kwijt raken. Probeer je eigen niet al te druk te maken en geniet lekker van de kleine. Na de bevaling van Lisa (30kl aangekomen) voelde ik me eigen super goed alleen die kilo's. Na de bevalling droeg ik nog steeds mijn positiekleding (ik kon niets anders aan). Na de kraamweek kan ik gewone broeken aan, maar wel super grote maat 52. Ik voelde me eigen daar erg rot door en voelde me net een gestrande potvis. Op een gegeven moment ging ik me eigen zo ergen aan die kilo's dat het een obsessie werd. Ik ben toen op mijn slechte dagen gewoon in het ledikantje gaan kijken en als ik dan mijn kleine prinsses zag liggen wist ik voor mijzelf dit komt goed ga maar lekker genieten dan de kleine. Bij de een gaat het nou eenmaal sneller dan bij de ander. Is frustrerend genoeg ik weet het maar je doet er niet veel aan. Het enige wat je kan doen is op je voeding letten en genoeg bewegen. Na 2 jaar was ik eindelijk de helft van mijn 30 kilo kwijt dus nog steeds 15kilo te zwaar, maar ik had het een plekje gegeven en voelde me eigen super mooi en trots op mijn kleine meid. Ik wist waar het door wat gekomen en dat gaf toch rust in mijn hoofd.  
Nu doe ik het wel anders dan mijn 1ste zwangerschap ik let heel erg op wat ik eet, maar kom toch heel veel aan. Ben  de laatste keer bij de VK op de weegschaal geweest en was al 10kilo aangekomen. Ze heeft mij gerust gesteld en als ik  20kilo ben aangekomen (wat ik wel haal denk ik) dan krijg ik een speciaal dieet en dat is niet omdat ik niet wil aankomen, maar omdat ik wel een gezond gewicht wil.    Weet dat de kilo's er vanzelf weer afgaan. Dus maak je niet al te druk om die stomme kilo's het kmt echt wel goed!!!!

Ff nog een andere vraag!! Wie van jullie had een donkere streep op zijn buik?? Ben gewoon nieuwsgierig, want ze zeggen als je een donkere streep heb dat je dan een jongetje krijg. Wil weten of dat waar is!!!  

@Twinkel, Dat lijken toch op tekenen dat de beeb niet lang meer op zich laat wachten. Spannend!!! Hopelijk zet het door allemaal en heb je binnenkort een mooie beeb in je armen.

@Pippie, Je datum voorbij dat is zeker balen. Je leeft toch helmaal naar die datum toe. Hoe voel je je vandaag?? Denk je dat er al wat gebeurt?? Op zich zegt het idd niks of je wat merkt. Ik weet nog dat ik met Lisa mijn slijmprop verloren was en dat mijn vliezen waren gebroken en toch heb ik nog een week gelopen terwijl ik dacht joeppie d kleine komt. Ook had ik al 2wk 2cm ontsluiting. Hoop dat jij ook snel je beeb in je armen heb en lekker kan gaan genieten van de kleine.

Ben wel een beetje jaloers hoor op jullie. Ik moet nog zolang wachten op de kleine. Het duurt wel erg lang voor het januari is, hahaha. Maar ja moet maar gewoon geduld hebben!!!

Nou ik heb weer genoeg getikt en ga lekker weer naar mijn bedje toe. Welterusten!!!!!

Liefs xxx

He meiden,

zijn we weer met BIB...
Kom me nu vast melden want ben er ws. sowieso de rest van de dag niet. Vrienden van ons gaan trouwen.
Lekker verzetje en de zaterdag zal in ieder geval zo voorbij zijn!!

Liefs Pippie

Hoi meiden,

Hier ook nog BIB hoor.
Het gerommel heeft niet doorgezet.
Het roseverlies was ook echt minimaal en niet echt slijmerig ofzo, dus wie weet kwam het ook wel alleen van het wiebelen. Na gistermorgen ben ik ook geen rose meer verloren. Gistermiddag nog wel veel onregelmatige harde buiken gehad, maar die zijn nu weer compleet verdwenen. Het is dus ook nog even geduld hebben voor ons.
Vanmiddag hebben we een feestje, dus dat leidt ook wel weer af.

Maandag idd weer naar de gyn voor een CTG en een afspraak op de poli.
Ik ben benieuwd of er dan al wat gaat gebeuren (strippen, afspraak inleiden of iets dergelijks). Ik zie wel.

@Patrica, ik heb wel een zwangerschapsstreep op mijn buik, van mijn navel tot mijn kruis. Heel licht hoor, al is hij de laatste weken wel iets donkerder geworden net als wat vlekjes in mijn gezicht (mijn man zegt dat het lijkt alsof ik veel met een zonnebril heb gelopen). Een jongetje dus volgens jouw theoriën. We weten het snel genoeg of die theorie in ons geval klopt.

Nou, ik ga nog even aan de koffie met mijn man (samen weekend is wel gezelliger dan alleen door de week).

Liefs, Twinkel3

Hallo!

Genieten jullie ook van het mooie weer?!! Heerlijk dat het zonnetje weer schijnt. Ga vanmiddag lekker wandelen, denk naar de kinderboederij, of een natuurgebied hier in de buurt (maar ben er nog nooit geweest, dus risico op verdwalen... misschien maar als mn man erbij is die heeft meer richtingsgevoel, ha ha). Benthe vindt de kinderboederij ook heel leuk en mama ook, haha!

Twinkel en Pippie... tja nog geen BUB... Mier zal wel denken daar in Mexico, wanneer smst ze nou... ha ha, terwijl er nog geen baby is. Hoop dat jullie ukkies snel komen en we de volgende wiebelbaby mogen verwelkomen.

Wat betreft die streep... volgens mij had Ukkie er ook een en die heeft toch echt een meid gekregen, dus Patricia...volgens mij een fabeltje ;-) Toch wel leuk al die bakerpraatjes. Op dite van prenatal staan er een heleboel.

Het is wat veel aankomen tijdens de zwangerschap. IK had er in totaal iets van 23. Begrijp wel wat je bedoeld Patries, maar ik wil er toch echt zo snel mogelijk vanaf. Al heb ik mezelf wel meer tijd gegeven,omdat ik er gewoon heel chagerijnig van werd en als mn man dan zei dat ik zwanger was geweest en een kindje heb gekregen dan vond ik dat geen excuus. Inmiddels gelukkig wel. Heb echt hele tijd gehad dat er niks af ging en nu ik weer werk en meer ritme heb, gaat het best goed. Was alweer wat kwijt. Zit nu op 4 kilo in 2 weken en eerlijk, ik heb er niet veel voor gedaan, gewoon normaal eten en zelfs af en toe wat lekkers (hoop alleen dat het niet van een versneld werkende schildklier komt....want dan heb ik weer een ander probleem).

Benthe heeft vannacht van 20 uur tot 6 uur geslapen. Ben alleen rond 2 uur vannacht wakker geworden, want ze was weer eens aan het spelen. Volgens mij wordt ze af en toe wakker en in plaats van meteen slapen, gaat ze eerst nog even spelen en dan slapen, ha ha! Ach even speentje geven en binnen 10 minuten slapen we weer. Gevolg van die lange nacht is wel dat mevrouw s ochtends bijna niet meer slaapt. We hebben nog geslapen van 7 tot 8. Toen wat gespeeld en maar opgestaan, om 9 uur was ik bij de appie. Ze ligt nu pas net op bed (11.30), dus ze is 3,5 uur wakker geweest.... nu zal ze denk ik een uurtje of 2 slapen, dus kan ik mooi even wat huishoudelijke dingen doen en dan vanmiddag erop uit! Benthe is gelukkig weer haar vrolijke zelf, dus het is een heel stuk gezelliger dan vorig weekend, ha ha!

Wat voor leuke plannen hebben jullie voor dit weekend?? Bevallen voor Pippie en Twinkel hopelijk, en de rest?

Ik ga eens even een stofzuiger door het huis halen!

Liefs Anoek

grrrrrrrrrrrrrrrrr.....

Had net een heel verhaal getypt, wil opslaan is mn internetverbinding weer weg...hele verhaal dus ook weg, want had niet even gekopieerd...

Dus even heel kort...

Pippie en Twinkel, nog steeds BUB... Hoop dat jullie ukkies nu echt snel komen hoor. Alhoewel het nu wel erg warm is om te bevallen... alhoewel jullie beide in het zkh gaan bevallen, dan heb je airco en er geen last van, ha ha!

Benthe heeft geslapen van 20 tot 6 uur. Heerlijk hoor, maar s ochtends slaap ze dan bijna niet. Nog even van 7 tot 8 en ligt nu net pas weer op bed. Ze is 3,5 uur wakker geweest!! Nu dus even tijd om wat huishoudelijke dingen te doen! Vanmiddag lekker wandelen, denk naar de kinderboederij!

Liefs

Nou ja zeg..... staat mn eerdere verhaal er wel op.... Snap er niks meer van.....
Nu dus wat dingen dubbel, ha ha!

X

Haai meiden!

Wat een heerlijk weer is het he? Hier in ieder geval wel, zonnetje, beetje wind, 24 graden. Hmmm...

Hier gaat het prima! Lise heeft de afgelopen 2 nachten wel weer goed geslapen. We doen nu door de 4e voeding (rond een uur of 6, 7) rijstebloem (3 eetlepels). En dan om 12 uur weer wakker maken.

Maar: ze lijkt wel haar schema om te gooien hoor! Vandaag pas 2 keer gedronken: 6 uur en 11 uur. Ze zal zo wel honger hebben. Als dat zo blijft, doen we de 4e voeding pas rond een uur of 9, 10. Dan daar rijstebloem door en maar hopen dat ze de nacht erop doorslaapt. Zou wel fijn zijn...

Twinkel en Pippie, jullie beebjes zitten blijkbaar goed bij jullie. Twinkel, ben ook benieuwd wat ze gaan doen. Inleiden ofzo, of dat, als alles goed gaat, ze gewoon wachten totdat beeb besluit te komen.

Anoek en Tara, hoop dat de kilo's er snel afgaan. Ik heb wat dat betreft echt super mazzel: zit weer op het gewicht van voor de zwangerschap en pas ook mn kleren allemaal weer. Alleen is mn buik blubberig, maar dat zal met de tijd wel minder worden...
Sterkte meiden! Ik snap het wel hoor: natuurlijk zijn Benthe/Viggo onwijs mooi en alle kilo's dubbel en dwars waard, maar als het even kan...het oude gewicht weer terug. Voor mij ook herkenbaar dus (al heb ik dus mazzel).

Patricia, ik had ook een zwangerschapsstreep hoor. En toch echt een meisje gekregen. Nu is 'ie bijna weg...

Nou, ik ga maar: nu heeft Lise honger...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan