Wiebelmama's 3

Hallo,

Ukkie, GEFELICITEERD

Twinkel, klinkt inderdaad goed jouw bevalling (in hoeverre een bevalling goed kan klinken). Heb je ook geprobeerd om met een tepelhoedje te voeden? Dat gaat bij mij super. Gewoon zo aan de borst wil onze kleine wijsneus ook niet. Het voordeel is dat dat veel lijkt op een speen van een fles dus als we een flesje afgekolfde melk geven is dat geen probleem met drinken.

Anoek, jullie zijn gaan zwemmen? Wij hebben deze week een hele gave zwembroek gekregen van de kraamvisite dus ik heb ook helemaal zin om met ons mannetje te gaan zwemmen. Ik wil hier voorlopig nog wel mee wachten tot hij wat groter is (en de zwembroek past(haha)).

Hoe is het met de rest?

x-vlinder

Hoi hoi,

Vlinder, nee we zijn uiteindelijk toch niet gaan zwemmen. Benthe is niet helemaal in haar normale doen. Dus vonden we het niet zo verstandig, ze is ook nog steeds erg verkouden. Nu is ze wel weer lekker aan het spelen...
We hebben net boven even flink onder handen genomen. Zo gaan we even lekker de stad in een paar dorpen verderop. Het is zulk lekker weer!
Als je met Lars wil gaan zwemmen, kan je het beste wachten tot hij in elk geval zn eerste inentingen heeft gehad. Dat advies kregen wij althans! En naar een zwembad gaan met een goed verwarmd baby-bad en niet zoals wij op vakantie; wel een babybad, maar hartstikke koud, dus werd alleen maar gillen ;-)

Ga nu Benthe even een fruithap geven en dan gaan we er vandoor!

Liefs

Ha meiden!

Bedankt voor de felicitaties! Erg leuk!

Voel me niet echt jarig . Ben echt snotverkouden, komt doordat het weer steeds verandert. Ik als hooikoortspatient word daar niet vrolijk van. Nu dus ziekjes. Mn mannetje is lekker formule1 kijken bij mn schoonouders, Lise ligt te slapen en ik duik ook zo onder de wol.

Cadeautjes heb ik nog niet gehad omdat ik expliciet heb aangegeven het niet te vieren vandaag (is bij mn schoonouders nogal nodig, anders zouden ze zeker op de stoep staan). En van mn mannetje krijg ik een fiets (met stoeltje natuurlijk) maar die moeten we nog uitzoeken. Heb nu wel wat anders aan mn hoofd met de verhuizing enzo... We vieren het wel als we over zijn.

Ik ga mn bedje in, misschien tot later vandaag. Zoniet, dan ben ik er (denk ik) dinsdag weer...

Liefs, Ukkie26

Gefeliciteerd Ukkie!!! Balen dat je je niet fit voelt, hopen dat je snel weer opknapt, want klussen terwijl je ziek bent is ook niet alles.....

Pink

Hoi meiden,

Lekker vroeg hè dit berichtje.

Iva ligt heerlijk te pitten, maar ik kon mijn draai niet meer vinden in bed.
Verder heb ik vannacht tussen de voedingen door nog wel goed kunnen slapen.
Ik denk dat het nog een beetje de adrenaline is, waardoor ik nu alweer op ben.
Om half 7 moet ik gaan kolven voor de volgende voeding, dus ik dacht - snel even op het forum gaan kijken.

@Vlinder, wij zijn in het ziekenhuis al begonnen met een tepelhoedje, maar ook hier dronk ze niet krachtig genoeg aan. We hebben het een paar dagen geprobeerd, maar het werkte voor ons alledrie alleen maar frustrerend. Het was wel fijn te horen dat wij het zelf allemaal goed aanpakten en de juiste dingen deden, maar dat Iva het gewoon moeilijk vind om uit de borst te drinken. Ach, wie weet pakt ze het over een tijdje vanzelf wel op (ze ligt nl. wel veel op mijn blote borst) en zo niet, dan niet.
Dit werkt in ieder geval goed.

@Ukkie en Mier, nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen!
HIEP HIEP, HOERAAAAAAAAAAAAAA

Iva wordt nu ongeveer om de 3 uur gevoed. Ze komt dan vaak zelf, maar als ze niet komt wekken we haar na maximaal 4 uur.
Vannacht had ze een voeding om 1 uur en om 4 uur en dan straks om 7 uur weer.
Ik trek zodadelijk wat extra tijd uit voor het kolven, omdat ik nu wat last van stuwing heb en gisteren ook een rood plekje op mijn borst. Even goed in de gaten houden dus. Ik mag mijn borsten 's ochtends vroeg helemaal leeg kolven (3x per borst) en verder overdag doe ik iedere borst 1 a 2 keer. Daar ben ik ongeveer 20 minuten per keer mee kwijt. We worden er al steeds handiger in.

Het vloeien valt allemaal wel mee, alleen heb ik een klein aambeitje wat pijnlijk is bij het temperaturen iedere keer. Daar laat ik vandaag nog een goedje voor halen, zodat ook dat plekje weer soepel gaat worden.

De eerste nacht met Iva heb ik weinig geslapen, alhoewel ik toen wel het meest de vermoeidheid voelde. Ze was gewoon zo stil dat ik me telkens afvroeg of ze het nog wel deed. Ik dus steeds voelen onder haar neusje, maar dat was ook niet echt duidelijk. Ik wilde ook niet iedere keer de lamp aandoen i.v.m. mijn kamergenootje, maar was iedere keer wel erg blij wanneer ik haar even hoorde.
Wat wel gek was, was dat ik op een gegeven moment toen ze huilde dacht aan te voelen dat ze bij me wilde liggen. Ik durfde haar niet zomaar uit haar bedje te halen (bang voor een reprimande van de nachtzuster), maar ze huilde wel steeds.
Die nachtzuster heeft haar een paar keer proberen aan te leggen, maar ze viel steeds in slaap wanneer ze bij me lag. Dat was het dus ook gewoon, ze miste mij.
Ik had het dus wel heel goed aangevoeld, maar voelde me toen dus nog niet vrij om mijn eigen kind op te pakken wanneer ik dacht dat dat nodig was.
Inmiddels voelt het allemaal al veel vertrouwder en beginnen we de verschillende huiltjes te herkennen (honger, huidhonger en pijn). Dat pijnhuiltje hebben we nog maar één keer gehoord gelukkig, met de hielprik. Zo zielig.

Nou stop ik echt hoor met schrijven, ik blijf aan de gang!

Tot gauw.

Veel liefs, Twinkel3

Goedemorgen,

nou, het was al te verwachten maar...ik zit ziek thuis. Bah. Ben echt snotverkouden en mn hoofd knalt uit elkaar. Erg vervelend, vooral omdat ik vandaag zou werken...en het is al zo druk...

Mn mannetje heeft Lise naar mn moeder gebracht. Die zou oppassen vandaag omdat mn mannetje vandaag werkt ipv morgen (zodat hij morgen met mn schoonvader in ons nieuwe huis aan de slag kan). Heb ik een dagje 'rust' en kan ik ff bijslapen...

Twinkel fijn te horen dat jullie Iva steeds meer gaan 'kennen'. Ik vond het in het begin ook lastig de huiltjes te herkennen en vroeg ook vaak toestemming aan de kraamverzorgster om Lise te pakken als ze huilde. Gaat vanzelf 'over' .

Meiden, ik duik mn bedje weer in! Kom vandaag nog wel ff kijken!

Liefs, een zieke Ukkie26

Goedemorgen,

Gister ben ik onverwachts gezellig met mijn ouders mee geweest naar mijn famillie in Utrecht. Natuurlijk mijn echo foto's meegenomen om aan iedereen te laten zien, hahaha. Ze stonden er allemaal van te kijken dat mijn buik alweer zo gegroeidt was. Had ze voor het laatst gezien met mijn ma de verjaardag half augustus.

De beeb is trouwens heel druk. Vooral s'avonds als ik op de bank zit. Denk dat het niet lang meer duurt en dan kan je de beeb ook aan de buitenkant voelen schoppen. Mijn vriend en Lisa kunnen niet wachten tot ze de beeb voelen schoppen. Lisa praat wel heel veel tegen mijn buik. Echt zo schattig!!

Lisa heeft trouwens vrijdag haar eerste schoolreisje. Ze gaan naar de Drunense Duinen toe. Ben benieuwd hoe ze het vind. Ik zelf vindhet namelijk een beetje eng. Ze is nog zo klein, hahaha. Ze vertrekken om 9uur en om een uurtje of 5 komen ze weer terug. Ze zal dan wel versleten zijn denk ik.

Straks gaan we de geboortekaartjes boeken ruilen voor andere. We hebben wel een kaartje gevonden die wel allebei leuk vinden, maar wil toch nog ff een ander boek inkijken.

@Ukkie, Nog gefeliciteerd meid met je verjaardag!!!
Hoop dat je snel weer bent opgeknapt. Vandaag dus lekker bijslapen.

@Twinkel, Fijn dat het zo goed gaat met jullie en Iva. Het is een mooi meisje!!

Hoe is het met de rest. Allemaal een leuk weekend gehad??

Liefs xxx

@Ukkie

Ben ik weer! Heb nog eventjes lekker geslapen en werd wakker omdat ik knapte: MOEST echt kolven. Ga zo nog maar weer ff liggen...moe, moe, moe. Zal mn hooikoorts wel zijn, bah.

Patricia, gezellig hoor, een dagje naar familie. En leuk he, dat je buikje steeds zichtbaarder wordt! En echt gaaf dat je de beeb al zo goed kunt voelen zeg! Bij mij was het met een week of 19 ofzo, en ook direct aan de buitenkant: helemaal gaaf!

Ik heb eens zitten surfen op internet (je moet wat als je ziekjes bent) en zit in een dilemma voor het volgende autostoeltje van Lise. Twijfel tussen de MC Priori, MC Tobi en de Romer King. Laatste heb ik hele goede verhalen over gehoord, maar hij's ook nogal prijzig.
Anoek, weten jullie wat het volgende zitje voor Benthe wordt?

Meiden, ik ga weer ff liggen met een boek.

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan