Wiebelmama's 3

Haai!

Even snel voordat ik naar ons nieuwe huis ga (ff poetsen).

Anoek, 1 jaar ontzwangeren? Pfff, ik dacht dat ik net over de helft was, maar da's dus niet waar. Ik heb tijdens mn zwangerschap niet zo'n last gehad van hormonen, wel toen Lise net geboren was (baby blues). Nu eigenlijk ook geen last meer van, gelukkig.

Vervelend van je schildklier trouwens. Aan de andere kant: als het echt een erfenis van de zwangerschap is, moet het (langzaamaan) wegtrekken.

Vlinder, herkenbaar hoor, over de kilo's en de broeken. Bij mij vlogen ook de kilo's eraf tot na 4 weken ofzo, toen bleef ik hangen op 4 kilo 'meer'. Die zijn er inmiddels ook af (lang leve de BV?!). En ik kan ook al sinds een maand of 2 na de bevalling mn 'oude' broeken/truitjes weer aan.

Tara, billencreme op het hoofdje? Arme Viggo, haha. Wel netjes van de winkel dat ze het omruilen trouwens.
Over de heupjes: houden ze inderdaad erg streng in de gaten, hier ook. Wil niet zeggen dat er ook echt iets aan de hand is.
Ik hoop voor je dat je je snel weer helemaal de oude voelt trouwens. Ik loop nu te snotteren, bah. Zal wel van de weersverandering komen (was zonnig, nu regen). Daar heb ik altijd nogal last van, met mn hooikoorts...

Meiden, ik ga gauw richting ons andere huis: nu is het droog (moet lopen, mn mannetje heeft de auto mee naar zn werk).

Oja, weet niet meer wie het vroeg, maar de 30e moeten we ons huidige huis uit...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Whhhaaaaa.... heb net zelf Wireless Internet geinstalleerd met router! Wilde me al zo lang maar kwam er maar niet van. Zelf ook de verbinding beveiligd. Ben helemaal trots op mezelf!

Vlinder, ik denk dat mn verhaaltje niet helemaal duidelijk was, ha ha! IK heb zeker geen stress op mn werk, heb het nog niet eerder zo relaxed gehad eigenlijk. Was meer dat als mn baas teveel wilt of zo, dat ik dan kan zeggen dat ik rustig aan moet en geen stress mag hebben, hahahaha!

Mn mannetje is vanmiddag ook thuis, dus ga even lekker gezellig doen!

Liefs

Hoi Meiden,

Ben een paar dagen niet lekker geweest, maar ben weer een beetje opgeknapt. Ben nog wel steeds verkouden, maar geen koorts meer. Wat voelde ik me belabberd zeg en dan ook nog door de regen mijn dochter naar school brengen, bah. Ben blij dat het weekend is en droog is, hahaha.

Gister gingmorgen ging alles fout hier in huis. Was zo suf enzo. Had spul voor mijn haar op Lisa de tandenborstel gedaan. Kwam er gelukkig snel achter. Wilde ook ipv hagelslag thee over haar boterham gooien, hahaha. Geen goede start van de dag, maar gelukkig was de rest van de dag goed op het weer na dan!!

@Twinkel, Hoe is het met je en met Iva?? Mooie foto's!!

@Anoek, Dat ga je niet menen dat ze in Amerika een baby van 4mnd een hamburger geven!!   Ik moest donderdag idd weer een echo laten maken voor het hartje. Nou alles was goed de baby is helemaal gezond. De echo duurde wel een half uurtje, heb genoten hoor. Kreeg ook weer foto's mee. Heb dus een heleboel foto's nu van de kleine. Het is ook een klein drukte makertje, want hij lag geen seconde stil tijdens de echo. Moet zeggen dat ik ook de hele dag schopjes voel in mijn buik, zo gaaf. Bij Lisa had ik dat niet zoveel, want zij was heel rustig in mijn buik. Geniet dus dubbel!!

Ze zeggen idd 9mnd op 9mnd of. Ik heb ook super lang ontzwangerd toen met Lisa. Hopelijk heb je geen hormonen nodig en gaat je schildklier het vanzelf weer goed doen. Idd makkelijk gezegt rustig aan doen met een kleintje in huis en je werk. Wel proberen he?!?!

@Bo, Zo je bent dus begonnen met het kamertje. Leuk he?? Wel vervelend dat ze niet goed opgelet hebben en je de verkeerde kleur hebben gegeven. Wij beginnen eind van deze maand. Kan ook haast niet wachten!!

@Tara, Hahaha dat zal zeke rniet lekker gesmeerd hebben billencreme op zijn hoofdje. Gelukkig mag je de verpakking wel opruilen. Wat is hij lekker gegroeid zeg. Ben ook heel trots op mijn buik, alleen hij zit soms wel in de weg en dan meestal met slapen. Ben ook al 11 kilo aangekomen en ben pas op de helft. Doe zo'n mijn best om niet teveel aan te komen, maar ja moeder natuur denkt daar anders over.

@Vlinder, Het duurt nu idd wel weer ff voordat er een wiebelbaby geboren word. Zwanger zij is idd erg leuk en ik geniet volop, maar het kan me toch niet snel genoeg gaan. Ben zo nieuwsgierig naar onze baby.

Ga vandaag lekker mijn huisje weer soppen. Geniet van het weekend meiden?!!
Liefs xxx

Goedemorgen,

Patrcia, droog??? Hier komt het eigenlijk al de hele morgen met bakken uit de lucht vallen... Ook regio Arnhem bijna hele dag regen volgens buienradar, dus geen dierentuin vandaag. Is met Benthe dan ook echt niet luek. Bewaren dus maar voor een andere keer.
We gaan over op plan B; zoektocht naar een nieuw bed. Hebben allebei laatste tijd veel last van onze rug en willen ook wel een groter bed (nu 1.40), dus dat gaan we dan maar doen.

Patrcia, fijn dat de echo goed was. Het is nooit een 100% garantie maar wel fijn dat wat ze kunnen controleren gewoon goed is. Heerlijk genieten zo''n echo!

Wat zijn jullie plannen voor vandaag? Ukkie, laat me raden, klussen???

Benthe is sinds gisteren wat jengelig en hangerig... Vanochtend weer om 5 uur wakker en dan ligt ze weer met volume hard te spelen/.... grrrrr, ze slaapt ook steeds maar heel kort... zouden de tandjes er aan komen? Ze kwijlt ook en bijt echt overal op... Afwachten maar!

Ga nu de spullen pakken en dan kunnen we zo op pad!

Liefs

Hallo,

Hier komt het ook met bakken naar beneden en als ik rond kijk zie ik echt overal een grijze lucht. Bah!

Ik ga er hier zo eentje in badje doen. Vanmiddag gaan we op bezoek bij familie. Verder weinig plannen voor vandaag.

x-vlinder

Van de week hebben we boeken gehaald bij de drukker om geboortekaartje uit te zoeken. Dat is nog niet zo makkelijk hoor, hahaha. Maandag haal ik nog ff 1 ander boek en hopen dat het kaartje voor ons daar bij zit. Het gedichtje voor in het kaartje heb ik ook al gemaakt.Ja ben er lekker vlot bij, maar had gedroomd dat we te laat waren met de kaartjes en dat de kleine al 2mnd was toen de kaartjes de deur uit gingen. Dus beter te vroeg dan te laat, hahaha.

Hier is het nog steeds droog. Heb net mijn badkamer gedaan. Poeh wat een karwei en gedoe met die buik zeg. Heb alweer 2wassen erop zitten en nog 3 tegaan. us ons huis is weer bijna aan kant. Morgen staat Lisa de kamer op het programma. Wat een troep kan die maken zeg, hahaha.

Het is hier nog steeds droog, wel bewolkt!!

@Anoek, Jammer dat de dierentuin niet doorgaat, maar ja met regen is het idd niet leuk om te gaan. Volgende keer hopelijk beter weer!! Succes met het zoeken naar een ander bed. Mijn mannetje wilt ook een ander bed. Wij hebben ook 1.40 en hij wilt ook groter. We wachten alleen tot na de bevalling, want ik wil natuurlijk thuis bevallen en dan is dalijk misschien mijn matras verziekt, vandaar dat we ff wachten.

Het is idd heerlijk genieten zo'n echo. Het liefst heb ik er elke mnd wel 1tje op de agenda staan, maar helaas. Vind het zo gaaf om de kleine te zien in mijn buik. Ja dat weet ik dat het niet 100% garantie is, maar wat ze kunnen controleren is idd wel fijn. Ging er eigenlijk toch al vanuit dat alles goed was met de kleine.

@Hoe is het met de rest????

Liefs xxx

Hoi meiden,

Eerst maar eens mijn verhaal opschrijven voor jullie hier, voordat ik jullie berichtjes ga lezen, want ik weet nl. niet hoeveel tijd mij gegund wordt hierin.

Op dit moment ligt Iva heerlijk tegen me aan te slapen in de draagdoek, dus ben ik even helemaal relaxt om mijn bevallingsverhaal op te schrijven.

Dinsdagmorgen om 8 uur moesten wij ons melden in het ziekenhuis.
We werden naar de verloskamers gebracht waar ik werd aangesloten aan de weeënopwekkers. Een half uurtje later kwam de gyn de vliezen breken en kreeg Iva een prikkertje op haar hoofd voor het CTG (zielig hè) om de harttonen te registreren.
De eerste tijd vernam ik nog weinig en kon ik nog lekker wat drinken, kletsen met mijn man en een boekje lezen, maar al gauw werd dat toch anders. Iedere 20 minuten werd de hoeveelheid weeënopwekkers verhoogd en de weeën werden steeds heftiger.
Ik voelde ze erg in mijn rug en ik vond het het prettigst om ze staand op te vangen en wat met mijn heupen te wiegen. De pijnlijke plekken drukte ik tegen met mijn handen. Het ging steeds heftiger en sneller op elkaar en telkens wanneer ik even ging zitten voelde ik druk op mijn kruis, waardoor de weeën nog heftiger opkwamen.
Rond 1 uur vond ik het toch echt wel heel erg zwaar worden en ik dacht iets van persdrang te voelen. Toen wilde ik dus echt weten hoeveel ontsluiting ik had.
Wanneer ze op dat moment tegen mij hadden gezegd dat het 6 cm. was, dan had ik serieus pijnstilling overwogen, maar het was dus al volledige ontsluiting.
Na een half uurtje persen is Iva geboren (zonder knippen, maar met een miniscuul scheurtje in mijn schaamlip). Deze hoefde gelukkig niet gehecht te worden.

Het herstel gaat goed. Vandaag hebben we (eindelijk) een wat rustiger dag.

De BV is goed op gang gekomen, maar drinken aan mijn borst wil Iva niet echt.
Dit frustreert haar (en ons dan ook) erg, maar het kolven gaat echt super.
Gisteren was ze flink afgevallen (teveel) en is besloten dat we mijn gekolfde voeding gingen geven met een spuitje (finger feeding), zodat ze wat op krachten kon komen.
Vanmorgen was ze 150 gram zwaarder dan gisteren (JIPPIE).
Een lactatiekundige heeft vanmorgen nog meegekeken met het voeden aan de borst en zag ook dat het ons allemaal teveel inspanning kost. We hebben dan ook besloten dat Iva mijn gekolfde melk met de fles gaat krijgen. Dit gaat echt super.
Deze beslissing heeft ons veel rust gegeven.

Later meer hoor meiden.
Nu eerst jullie verhalen lekker bijlezen.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan