Wiebelmama's 3

Meiden, ik wilde mijn banner veranderen, maar dit lukt niet.
Ik heb er zo geen tijd meer voor (controles en voeden), maar zouden jullie willen zeggen hoe dit moet, dan doe ik dat de volgende keer.

Liefs, Twinkel3

Hey Twinkel,
Fijn weer even wat van je te horen! Klinkt als een mooie bevalling, toch? Heb nog geen ervaring, maar ja....
Goed dat jullie deze beslissing hebben genomen. Als ik het goed begrijp blijf je voorlopig wel kolven? Nou ja, op deze manier is het voor iedereen rustig, én je geeft borstvoeding (uit de fles) én je mannetje kan haar ook voeden, wat wil je nog meer?

Liefs Pink

Hallo!!

Twinkel, klinkt idd als een mooie bevalling.. nou ja als je van mooi kan spreken, maar je snapt best wel wat ik bedoel :) Vond je het heftig of is het je meegevallen?
Ik herken wel je verhaal, ik had ook zo'n punt dat ik dacht... heb ik nu persdrang of niet?? Vk moest komen omdat ik ook wilde weten hoever ik was. Ik had toen wel 6-7 cm, maar binnen een kwartier mocht ik persen want toen had ik volledige ontsluiting. Ohh als ze toen verteld had dat ik pas een cm of 3-4 had was ik gaan gillen en had ik denk ik ook wel naar zkh gewild voor pijnstilling... maar ja zal het niet weten of het zo ook was geweest. Fijn dat je verder geen 'restschade' hebt. Nou ja een beurs gevoel is ook niet alles, ha ha!! Maar scheelt zeker heel veel in je herstel. IK was zo hersteld, dus das wel fijn!
Fijn dat jullie een knoop hebben doorgehakt met de BV. Aanmodderen werkt ook niet en worden jullie alle 3 ongelukkig van. Zo si het prima toch?! Hoe gaat het met slapen van Iva?

Waar ik trouwens nog nieuwsgierig naar ben kersverse mama's; hebben jullie de eerste nacht dat jullie uk er was kunnen slapen?
Ik best wel, maar werd wel vaak wakker en moest steeds naar Benthe kijken die naast me lag. Niet zo zeer om te zien of ze het nog 'doet' maar om te kijken naar onze wondertje!

Vandaag dus op pad geweest voor een nieuw bed... én geslaagd!!! Het is een boxspring geworden, antraciet en 1.60 breed... dat wordt straks zoeken naar elkaar, ha ha!! Moeten nu wachten want duurt nog een week of 6 voor het bed komt. Das wel jammer... hebben allebei last van onze rug doordat de matras heel slecht aan het worden is. Het is mn bed uit mn studententijd en was natuurlijk echt geen dure matras. mannetje heeft er nooit lekker op gelegen en nu dus echt goede matrassen. Ohhh kijk nu al uit naar de eerste nacht erin slapen!!!

Vanavond naar de waarheid kijken. Iemand dat vorige week gezien? Echt bizar... zou er werkelijk nooit aan mee doen.
Morgen misschien zwemmen met zn 3tjes, maar ligt er aan hoe het met Benthe is. Structuur is een beetje een rommeltje en ze is ook jengelig... Ukkie, hoe is het met Lise? Slaapt ze al beter of is de structuur ook nog weg? Zijn er al tandjes in zicht?
Hier is nog niet echt iets te zien of te voelen... maar heb zo'n voorgevoel dat het niet lang meer gaat duren....

Fijne avond en zondag!

Liefs Anoek

Haai!

Ik meld me weer . Voorlopig geen dames met meldplicht hier, jammer hoor. Vind het wel leuk, de spanning over wanneer er een babietje geboren wordt...

Nou, zoals jullie merken hebben we het druk! pfff. Ik heb vrijdag Lises kamer en de badkamer in ons nieuwe huis gepoetst, het zag er mooi uit! Maar...na een dagje klussen vandaag is 't weer vies. Nouja...hoort erbij.

Lises ledikantje staat, ook haar 'kledingkast'. Alleen de commode en het badje nog, en de kamer is klaar. DIe verhuizen we als we over 2 weken overgaan.

Vandaag hebben 'de mannen' (mn mannetje, mn vader, mn broertje en zwagertje) hard gewerkt hoor! De oude keuken is eruit, de inbouwkast half af en Lises kast dus verhuisd! En ik ben van supermarkt naar bouwmarkt naar HEMA naar V&D en ga zo maar door, geracet. Met Lise, want dan konden de mannen door met werken. En ik heb, zoals het een goede huisvrouw betaamt, voor de nodige versnaperingen gezorgd...

Het schiet gelukkig goed op! Het verven is bijna klaar, afgezien van 2 muurtjes in de woonkamer waar ik een gekleurd vlak op wil maken. Vlak is al afgetekend, alleen nog tape en sauzen maar. Heb de verf al in huis. Wil dat morgen doen (weeh, op mn verjaardag...).

Anoek, vroeg jij niet laatst wat ik Lise aandoe met dit weer? Nou, ik heb een voetenzak bij de MC, ideaal! Gaat ze gewoon met kleren aan in, nix dikke jas ofzo. Die gewatteerde jas hangt nog ongebruikt aan de kapstok...
In de kinderwagen heb ik gewoon een dun jasje aan, daar ligt ze lekker uit de wind.

Bij Lise begint er juist meer ritme in te komen. Om half 12 maken we haar wakker voor de laatste voeding, dan om 6 uur weer. De half 12-voeding willen we stapsgewijs vervroegen, vanaf morgen maken we haar dus om 11 uur wakker. Ben benieuwd...
Ze drinkt trouwens nog steeds 5 voedingen, maar kan echt niet naar 4 nog. Als ze de fles drinkt, drinkt ze niet meer dan 180 cc. En dan moet je er wel 5 (heb ik ff nagezocht op internet)...

Bij Lise ook nog geen tandjes hoor. Wel veel kwijlen, maar verder niets. Ach, ik merk het wel.

Hier was het trouwens ook droog hoor, vandaag. Geen regen gezien...haha, toch maar Noord-Holland dan?

Patricia, moeilijk he, geboortekaartjes! Vond ik ook! Uiteindelijk hebben we er zelf 1 gemaakt...kun je precies doen wat je wilt...

Twinkel, je verhaal klinkt wel als een 'goed-te-doen-bevalling'. Heb je het ook zo ervaren? Het is best snel gegaan in ieder geval. Enne...een beurse onderkant hoort erbij hoor, haha. Ik had wel wat schade (5 hechtingen geloof ik), maar ook nog een beurse onderkant. Trekt wel weg!
Fijn dat de BV goed op gang is! En met kolven en flesje geven werkt het toch ook? En het kan maar zo zijn dat Iva over een tijdje toch bij jou gaat drinken hoor, dat lees/hoor je vaak genoeg! Ach, nu kan je mannetje ook lekker de fles geven.

Meiden, ik ga naar mn bedje toe.

Tot later!

Liefs, Ukkie26 (die bijna 28 is)

twinkel dat klinkt allemaal heel snel!
alles goed verder met Iva?

anoek ik heb dat programma ook net gekeken! ik zou er ook echt nooit aan mee doen!
die man die die vraag fout beantwoorde! dat was wel lullig!

ja ukkie voor jou nog een uurtje en dan ben je ook 28  wel grappig dat we maar 2 dagen schelen!

xxx mier

Goedemorgen,

Ukkie, gefeliciteerd! Moet je ook nog klussen vandaag. Vier je je verjaardag nogwel?

Twinkel, dat klinkt toch als een hele goeie bevalling! Heb je het ook ze ervaren? En geen restschade...ik ben jaloers! heb best nogwel lang last gehad van mn hechtingen. Hoe gaat ie verder?  Gunt Iva jullie een beetje nachtrust? Heb je veel last van vloeien?

Ik zag gister nog een baby'tje bij ons in de winkel (ja ik was aan het werk)  van 3 week, nou dan is Viggo al flink gegroeit hoor! Ik vind ook dat het echte baby dr al af is. Het is meer een klein mannetje nu. Maar wel superlief! In het begin duurde het even voordat ik er echt van kon genieten, maar dat doe ik nu wel hoor!        

Hij heeft vannacht geslapen trouwens... gister om 21.00 de laatste fles en hij werd vanmorgen pas om 08.00 wakker! Ons superkind! Hij was overdag wat onrustig en we kwamen wat vroeger uit met de laatste fles, toen stond ik 's avonds in dubbio, laten slapen of om 23.30 nog een keer wakkermaken voor een extra fles. Het is toch weekend dus ik dacht laat maar slapen, als ie eerder komt dan is dat nou eenmaal zo. Maar nee, ik werd vanmorgen zelf wakker en was helemaal verbaast toen ik op de wekker keek.

Ik heb Viggo trouwens nog nooit een jas aangedaan. Ik vind dat zo'n gedoe. En het was de laatste tijd nog steeds vrij warm buiten, dus in de kinderwagenbak krijgt hij niks extra's aan    als we naar buiten gaan ( alleen dekentje wat hoger) en in de MC doe ik meestal een klein fleecedekentje over of een opgevouwen omslagdoek. Viggo heeeft het vaak eerder te warm dan te koud. Maar zoals gister toen was het  hier lekker weer 22 graden ofzo dan krijgt in de  MC ook niks over hoor.

liefs Tara  

Goedemorgen!

Ukkie, gefeliciteerd met je 28e verjaardag!!!
Klus ze vandaag! Hoop dat je ook nog wel tijd hebt om een beetje je verjaardag te vieren ;-)

Tara, ja dat hele kleine baby-achtig is er snel af hé? Vond ik ook. Met een week of 6 vond ik het hele kleine er wel af. En nu is ze al zo groot, helemaal in vergelijking met pasgeboren babietjes.

Ik doe Benthe wel een dun vestje aan over haar kleertjes, tenzij het natuurlijk mooi weer is. Zo'n beetje zelfde als mezelf. Alleen last was het van dat rare weer dat ik het zelf ook niet wist en ik ben zelf in beweging en Benthe natuurlijk niet. Ze ligt ook al een tijdje niet meer in de bak, maar zit in de buggy. Die van de Buzz vind ik daar wel geschikt voor. Het gaat ook prima. Benthe wilde ook echt niet meer in de bak. Ook op het KDV hebben ze dat geprobeerd, maar kwamen ze al meteen tot de ontdekking dat ze in de buggy moest, ha ha!!!

Hier trouwens een zwaar gebroken nacht achter de rug. IK vertelde al dat Benthe erg jengelig en hangerig is. Vannacht ben ik er rond half3 en half 4 uit geweest omdat ze huilde. Speentje en knuffeltje en ze slaapt weer, maar toch moet je eruit. Om half 6 hoorde ik haar ook weer, maar dan spelen. Ben zelf weer in slaap gevallen en om half 7 begon ze te huilen en dat is niet te negeren. Daarna hebben we nog in het grote bed geslapen van 7-9.30, dat was wel lekker moet ik zeggen. Ik heb echt geen idee waarom ze steeds wakker wordt.... wel een beetje frusterend... zal wel een fase zijn denk ik. Ze heeft geen honger, anders zouden we haar weer wakker maken voor een late fles, maar dat heeft denk ik geen zin.
Gisteren trouwens weer groentehap geprobeerd. Boontjes dit keer. Weet wel dat ukkies een smaak meerdere keren moeten proeven voor ze het lusten, maar ze werd gewoon hysterisch van worteltjes... De boontjes ging echt heel goed. Ze heeft er nog niet zo heel veel van gegeten, maar ze at wel en zonder protest en vieze gezichten trekken. Mn man lust ook geen warme worteltjes, dus wie weet....hahahahaha!

Ik ga nu eens een ontbijtje maken!

Liefs Anoek

He meiden,

Hier ook weer even een berichtje van mij.

Het gaat hier super met ons en onze Bas. Ik kan alleen bijna de tijd niet vinden om me hier te laten zien. Hoe krijg je dat voor elkaar Twinkel?? Ik ben of bezig met Bas of ik slaap of ik zit aan de koffie met de kraamverzorgster of heb visite. Vandaag laatste dag kraamzorg. Ik denk dat ik morgen weer wat meer tijd heb.

Wordt alweer geroepen, morgen meer en bevallingsverhaal.

Liefs Pippie

Terug
Bovenaan