Wiebelmama's 3

Ha meiden,

Ukkie nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Balen dat je ziek bent, bah. Je voelde het al aankomen hè. Nou doe vandaag maar lekker rustig aan en je niet druk maken over je werk, komt allemaal heus wel goed.

Twinkel wat fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je je meisje steeds beter leert kennen. Mooie foto trouwens!

Patricia leuk hè om de kleine te voelen in de buik! Ik voel het nu een paar weken, maar ook al vrij snel aan de buitenkant. Gister heeft me man het voor de eerste keer gevoelt vond ie erg leuk en bijzonder.
Ik had hem al eerder proberen te laten voelen, maar elke keer als hij ze'n hand op me buik legte dan stopte het  

Tara wat goed dat Viggo al zo goed slaapt! Geniet maar lekker van jullie kereltje!
Hoe is het verder met je?

Liefs bo

Meiden, ik heb jullie mijn bevallingsverhaal gemaild.

Ukkie en Mier, alsnog gefeliciteerd met jullie verjaardag. Balen alleen Ukkie dat je hem ziek door moet brengen...

Twinkel, knap hoor dat kolven en voeding geven. Wel fijn dat je er steeds handiger in wordt en dat het steeds beter gaat...

Bo en Patricia, leuk he, die bewegingen in je buik. Ik heb het de eerste dagen na de bevalling enorm gemist. Wel raar hoor, want je baby ligt naast je in een wiegje en je mist gewoon het gekriebel in je buik. Vindt het heerlijk nu wanneer Bas op mijn buik ligt.

Liefs Pippie

Hey meiden,

Even kort bericht want ga zo mn bedje in. Heb vandaag een bleehhh-dag... jullie kennen ze vast ook wel. Benthe heeft gelukkig afgelopen nacht doorgeslapen. Toch fijn als je moet werken! Geen idee wat er was van t weekend. Vandaag ging het weer prima en op KDV heeft ze het ook goed gedaan. Wel wil ze nu ineens steeds gaan zitten. Ze kan nu een paar tellen loszitten (wel nog wat naar voren), maar begin is er wel, dus misschien wel weer een sprongetje.

@ Ukkie, balen dat je toch ziek geworden bent. Even lekker uitzieken hé?
Ik heb me eerlijk gezegd nog niet verdiept in het volgende autostoeltje. Weet wel dat we er 2 moeten hebben, want die stoeltjes zijn helaas niet als de MC zo in en uit de auto te halen... Laat je weten wat je keuze uiteindelijk wordt?
Hoe gaat het slapen met Lise nu?

@Pippie, heb je mail gelezen. Mooi verhaal. Je hebt het niet makkelijk gehad, maar fijn om te horen dat je er zo goed op terugkijkt. Dat is toch het belangrijkste!

@Twinkel, je was er vroeg bij zeg. Al was ik toen Benthe ook al de fles aan het geven, ha ha!
Fijn dat het met kolven steeds beter gaat. Ik heb trouwens nu af en toe nog wel dat ik even moet checken of Benthe het nog doet. dan ligt ze zo stil te slapen. Wat ik dan doe, ik leg heel voorzichtig mn hand op haar buikje en dan voel je heel duidelijk haar ademhaling! Voor ik ga slapen ga ik ook altijd even kijken, Benthe evt goed leggen (wil nog weleens scheef in bed liggen) en haar een kus geven... kan wel uren daar dan blijven staan hé? Vind het zo mooi mn slapende meissie!

Zo ga nog ff mail checken en dan echt naar bed. Toch nog een lang verhaal geworden. Trusten!

X

Hoi (aankomende) mama's,

hier weer een kort berichtje vanuit de ziekenboeg. Voel me nog niet echt beter, blegh. En ik wilde zooo graag vandaag en morgen verven in ons nieuwe huis, maar dat lijkt er niet van te komen. Zeker niet omdat mn mannetje en zn pa vandaag de inbouwkast hebben gemaakt en er aardig wat geboord moest worden: nu is het stoffig, niet normaal! En ik kan niet zo goed (nouja, helemaal niet) tegen stof... Had vorige week nog de badkamer en de kamer van Lise gepoetst, nou, dat kan ik weer opnieuw doen...

Ben dus maar aan het inpakken geslagen, moet toch wat doen. Kan mn mannetje elke keer als hij naar het huis gaat, wat meenemen: scheelt weer voor over 2 weekjes.

Bo, leuk he, de baby voelen. En helemaal gaaf dat je mannetje 't ook voelt aan de buitenkant! Vind dat nog steeds heeeeel speciaal hoor! Geweldig! Heb er ook echt onwijs van genoten tijdens mn zwangerschap!

Pippie, jee, wat een bevalling zeg. Jij hebt het zeker niet makkelijk gehad. Wel fijn dat je er goed op terugkijkt en dat het zo goed gaat met Bas! Enne...heel herkenbaar hoor, over het plassen. Hier hetzelfde verhaal, na een weekje ging het al veeeeeel beter!

Anoek, jij ook een blegh-dag?! Vervelend is dat he? Bij mij wil dan echt niets lukken, zoooo irritant. Volgens mij kan je dan het beste in bed gaan en maar hopen dat de dag snel om is, haha. Gaat het vandaag weer beter?

Nou, ik ga maar weer wat inpakken: Lise is in de kinderwagen in slaap gesuft dus ik kan nu mooi de inbouwkast in haar kamer plunderen .

Tot later!

Liefs, Ukkie26

Hoi hoi,

Wat is het hier rustig geweest vandaag! IK zit nu lekker met mn laptop op bed... lang leve draadloos internet. Had ik veel eerder moeten hebben, ha ha!!

Ja vandaag gelukkig weer een normale dag! Gisterochtend moest we weer van plek verhuizen. Hier blijven we zitten tot half dec (welzelfde gebouw hoor), alleen deden de computers het niet. Komt dan meteen zoveel geregel bij kijken, want tja... zonder computer ligt mn hele proces stil...Vandaag was alles opgelost en is de achterstand ook nog eens weggewerkt. Verder weinig bijzonders te melden. Hebben jullie foto's gemaild.

Ukkie, tja poetsen als je nog aan het klussen bent... je blijft aan de gang.. erg is dat he?
Maar goed dat jullie voorlopen (of liepen) op schema, anders was je ziek zijn nog slechter uitgekomen. Beterschap meid! Hoop dat je snel weer fit genoeg bent om te klussen.

Mama's hoe is het met jullie en met de kleine ukkies?
VS, Patricia en Bo, hoe is het met jullie?

Ga zo nog even snel douchen en dan Benthe wakker maken voor de laatste fles. Heb er op bed gelegd want ze was zooo moe van het spelen op het KDV. Binnenkort hebben ze jaarfeest. Kinderen verkleed als kabouter... iemand ideeën? Misschien de juffen onder ons???
Benthe gaat nu echt ineens steeds beter zitten. Daarstraks zat ze een paar tellen best stevig alleen, los dus... ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen!

Liefs

Hallo,

Wilde al veel eerder komen vandaag maar het is er weer niet van gekomen. Full time job hoor moeder zijn (haha). Wel een hele gave job hoor!

Hier een beetje druk de laatste dagen. Lars heeft veel gehuild  afgelopen dagen  overdag. Daar word ik dus echt helemaal onzeker van . Hij is alleen stil als je hem op pakt en tegen je aan neemt. De bv vind ik echt weer verschrikkelijk op dit moment. Zit er echt serieus aan te denken om af te gaan bouwen binnenkort.
Wat een geklaag hé? Misschien dat de mama's er iets in herkennen?

Morgen voor het eerst naar het consultatiebureau toe. Lekker weer trots achter de kinderwagen. Nu voor de eerste keer het dorp in hier. Heb er wel zin in en ga zo nog even mijn vragen opschrijven die ik wil stellen morgen.

Ukkie weer wat opgeknapt of nog in de lappenmand?

Hoe is het met de anderen?

x-vlinder

Hallo,

Vlinder, heeeel herkenbaar hoor die onzekerheid. Viggo huilde soms ook best veel en ik was soms gewoon bang dat ie helemaal niet blij en tevreden was. Pas toen ie begon te lachen kon ik zien dat ie blij was! Bij ons heeft de puckababy goed geholpen (zie www.puckababy.com)

Viggo huilde vooral omdat ie niet in slaap kon komen maar wel heel erg moe was. Nu gaat ie na zn voeding gelijk naar bed als ie moe is (gapen/huilerig) Vaak huilt ie dan nogwel een paar minuutjes maar valt daarna lekker in slaap. Ik ga er dan ook niet bijzitten, want dan houd ik hem alleen maar  wakker. Om de 10 min of kwartiertje ga ik erheen om hem te troosten en speentje te geven. Als ie al een uurtje of 1,5 geslapen heeft dan mag  ie er wel even uit en bij papa en mama zitten en een in de box spelen. Als ie dan weer moe wordt breng ik hem weer naar bedje en vaak slaapt ie dan nogwel een uurtje en dan is het weer tijd voor voeding. Na de voeding weer even spelen  en dan weer hup naar bed... een hele dagtaak idd.haha

En wat betreft de BV. Volg je hart! Ik ben ook gestopt en heb me niet schuldig gevoelt. Viggo deed het super op mijn melk maar ik  dus niet. Als je het zelf niet leuk meer vind dan moet je gewoon stoppen hoor. De goeie start heeft ie al gehad en van KV wodt ie ook hardstikke groot  hoor. Ik vond het wel makkelijk dat ik ook eens een voeding uit handen kon geven. Soms gaf mn mannetje de laatste fles en kon  ik lekker vroeg onder de wol. Laat je niks aanpraten, doe gewoon wat je zelf wilt!

Vanmiddag krijgen we de uitslag....
Heb alwel last van zenuwen.  

liefs Tara        

Haai!

Nou, ik ben weer aardig aan het opknappen hoor! Heb me vanochtend weer beter gemeld en zojuist een muurtje gerold in ons nieuwe huis. Jammer was dat Lise niet meewerkte...ach, doe ze ook niet expres.

Vlinder, lastig he, als je kleintje huilt en je niet weet wat er is. Vond ik in het begin ook hoor. Heb er soms gewoon naast zitten huilen omdat ik het ook niet wist en alleen bij mij op de arm goed was. Pff. Je leert Lars vanzelf beter kennen hoor, en zijn huiltjes worden ook steeds duidelijker. Ik kan bij Lise nu echt wel horen wanneer ze zeurt of wanneer er echt iets aan de hand is.

Over de BV: als je je er niet prettig bij voelt, denk ik dat het voor jou (en ook voor Lars) beter is om te stoppen. Zeker als je erdoor niet lekker in je vel zit zeg maar. Zo'n kleintje voelt dat direct hoor. Heb je het er op het CB over gehad? En hoe groot en zwaar is Lars nu?

Tara, sterkte vandaag meid. Ik denk aan jullie.

Anoek, handig he, draadloos internet. Wij hebben het ook thuis. Heerlijk in bed hangen met de laptop... Eens zien of mn mannetje het ook in ons andere huis installeert...zal het 'm eens vragen.
Mooie foto's trouwens van Benthe.

Lise wil ook steeds zitten en ze is zoooo nieuwsgierig. Zojuist liep ik met haar buiten en ze lag in de kinderwagen. Komt er een brommer voorbij: hup, tilt ze dr hoofd op om om het hoekje van de kap te kijken naar de brommer. Tssss...ze houdt alles goed in de gaten hoor.

Ze wordt trouwens ook wat eenkennig , da's minder. Zolang ze mij of mn mannetje ziet of we in de buurt zijn, is het goed. Afgelopen maandag paste mn moeder op haar en ze heeft de hele dag zoekend om zich heen gekeken en ze was een beetje boos. TOen mn mannetje haar op kwam halen: 1 grote lach en het was weer goed...dat wordt nog wat. Morgen past mn schoonmoeder op (succes ermee, haha) en over 2 weekjes KDV. Ach, eenkennigheid is gelukkig ook maar tijdelijk.

Meiden, ik ga lunchen! Tot later!

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan