Wiebelmama's 3

Hoi!

Waar zijn jullie allemaal????

Ik heb ook niet veel te vertellen. Druk weekend gehad; gisteren bij mn ouders geweest ivm verjaardag van mn moeder, vandaag huis in orde gemaakt (ook dat van de konijnen, ha ha) en nog even naar het feestje van een buurjongetje. Nu nog even genieten met zn 3tjes, want mn mannetje gaat weer een paar dagen weg.
Benthe rolt nog steeds om, dus was geen eenmalig actie, ha ha! Vandaag in de kinderstoel fruithap gegeven en dat vond ze erg interessant. Ze is wel heel druk. Ze wil steeds overal naar toe, alles vast pakken en wat ze vast heeft moet natuurlijk in haar mond! Ze begint ook echt heel erg te kwijlen en te bijten, dus ergens zit er een tandje aan te komen denk ik. Er is alleen nog niet iets te zien.
Morgen weer werken. Weer een verhuizing voorbereiden, maar nu voor 2 andere teams die overkomen naar onze locatie.

Hoe is jullie weekend geweest???

Liefs Anoek

Jaaaaaa,

daar ben ik weer!

Anoek, leuk he, als ze zich omrollen. Lise heeft inmiddels ook teruggerold. Pas 1 keer, dus of het toeval was...we zullen zien.

Verder ben ik gisteren begonnen met fruit geven, kreeg de indruk dat Lise er wel aan toe was. Had een potje olvarit-banaan (uit de baby-doos denk ik). Natuurlijk zat er meer op Lises gezicht dan in de mond, maar ach, ze vond het reuze-interessant. En die lepel: tsja, die wilde ze hebben. Steeds de handjes ernaartoe, zoooo lief.

Heb de rest van het potje ingevroren, vandaag weer wat gegeven en ze lijkt door te hebben dat dr mond open moet als de lepel eraan komt. Morgen nog banaan, dan groente (daar wilde ik eigenlijk mee beginnen, schijnen ze, als ze allergisch zijn, minder heftig op te reageren...). En dan de BV langzaamaan afbouwen vanaf volgende week (na de verhuizing). Vind het best lastig hoor, het afbouwen. Vind het zo mooi om BV te geven. IK wil ook niet helemaal stoppen, maar dan nog...
ach,zullen de hormonen nog wel zijn (kan ik nog krap 4 maanden de schuld geven ).

Verder zijn we druk met (jullie raden het al): klussen, inpakken en verhuizen. De vloer ligt (JOEHOE!), alleen de hal nog. Mn mannetje is de hal nu aan het verven, kan van de week daar ook de vloer. Dan de plinten nog maar die moeten we nog kopen. Woensdag en donderdag de keuken, vrijdag poetsen en zaterdag verhuizen. Heb er zo'n zin in!

Mn mannetje heeft trouwens per morgen de internetverbinding over laten zetten. We zitten bij Online (voorheen Orange) en daar gaat wel eens wat mis, dus het kan zijn dat ik deze week nog "online" ben. Zoniet: geen zorgen maken, k heb dan gewoon geen internet in mn huidige huis.

Hoe is het met de zwangere meiden? Bo en VS, tijdje niets van jullie gehoord. Gaat het wel goed? Niet te druk (laten) maken he?

Tara, en met jou? En je mannetjes?

En met de verse mama's Twinkel, Vlinder en Pippie? Wennen jullie aan het mama-zijn?

Meiden, ik ga eventjes wat dozen inpakken, kan mn mannetje die straks meenemen.

Tot later vanavond (misschien), anders misschien pas tot over 1 week (ga het nu al missen!).

Liefs, Ukkie26

Wat ik me nog afvroeg:

Anoek, waar heb jij je aankleedkussen vandaan? Ik bij Prenatal en hij gaat nu al stuk: alle naden laten los. Bij jou ook?

Liefs,

Bo,

lees net op je hyves dat jullie 20-wekenecho goed was afgelopen donderdag! Fijn hoor! En je bent gewoon al over de helft...gaat snel he?

Geniet ervan hoor!

Ukkie26

Hoi Ukkie,

Leuk he om fruithap te geven?!! Ik vind het zo leuk! Benthe doet dr mondje echt wagenwijd open. Ze probeert ook de lepel te pakken... maar laten we dat maar niet doen, dat wordt een zooitje, ha ha! Vandaag voor het eerst in de kinderstoel fruit gegeven. Ze was erg afgeleid, dus alles zat onder! Ik heb nu paar keer groentehap gegeven, komt nl qua tijd niet altijd handig uit. Alleen groente vindt ze echt nog heel vies. Fruit lust ze eigenlijk alle smaken. Dus weet niet hoehet met Lise zal gaan, maar fruit is zoeter, dus dat lusten de meeste kindjes eerder dan groente. Laat je weten hoe dat ging? Goed idee om in te vriezen, wij gooien altijd weg als het na 1 dag niet op is.Vond dat al zo zonde...
Ja omrollen is echt leuk!!! Doet Lise het ook in haar bedje? Denk dat het nog niet zo makkelijk gaat bij Benthe met haar slaapzak aan. Van buik naar rug rollen heeft Benthe ook al een paar keer per ongeluk gedaan. Eerste keer was ze dnek ik een maand of 3. Ze snapte toen ook echt niet wat er gebeurde. Heel verschil met nu, want ze draait nu echt bewust. Vanmiddag heeft ze liggen buikschuiven op de vloer... met haar handjes duwt ze zich om haar as (houten vloer hé?!) en ondertussen kwijlt ze mn hele vloer onder, ha ha! Dacht laatst dat ze veel kwijlde, nou het kan nog erger ;-) Kwijlt Lise ook nog steeds zo?

Schiet lekker op met verhuizen zeg! Straks wrs wel een gek idee hoor om de deur van jullie oude huisje dicht te doen voor de laatste keer. Hoop dat je internet het goed blijft doen.

Mn mannetje is nu ff douchen en dan gaan we nog even lekker knus op de bank hangen. Vanaf morgen weer paar dagen alleen, dus tijd genoeg om hier "rond te hangen ";-)

Weltrusten alvast en tot morgen!

Vergeet ik alsnog te reageren op je vraag over de waskussenhoes, ha ha!

Ja ik heb er 2 van Prenatal; badstof in lime en aqua. Daarnaast heb ik er nog eentje van Anel. Die van Prenatal is bij mij nog niks aan te zien... en als het wel zo was... tja, ze waren ook niet zo heel duur toch? Die van Anel was best duur, dus als die al stuk zou gaan.... Hebben we zeker de zelfde?

X

hmmm...

Anoek, het ging me niet om de waskussenhoes, maar om het kussen zelf. Hoezen zijn prima, kussen zelf begint stuk te gaan...

Ik ga mn bedje in!

Liefs,

Ben ik ook weer eens

Sorry, maar ik heb het druk gehad. Veel werken (bijna elke middag) en 's morgens is mn mannetje ook thuis dus die wil ook wel wat aandacht
Het gaat hier wel weer zn gangetje, maar emotioneel heeft het hele verhaal vooral bij mn mannetje wel een boel impact gehad. Deze week wil ie weer gebinnen met werken, maar vanmiddag mag ik dus dan is nog even thuis. Morgen is de winkel dicht (jaarmarkt) dus als het goed is gaat ie woensdag weer beginnen.

Met Viggo gaat ie prima. Een heerlijk ventje wat veel lacht en zich ook goed een tijd alleen in de box kan vermaken. Hij begint al heel erg op zn handjes te sabbelen maar verder merk ik nog niet zoveel van het 2e sprongetje(oei ik groei).
wel was/is ie de laatste tijd met name rond etenstijd wat huileriger. Maar 's nachts nooit, hij slaapt echt als een walrus! haha, ben dr wel blij mee hoor. Als ik mn vriendin soms hoor (haar kleine is 2,5 week ouder)Zij is sind een een weekje ong van de nactvoeding af, maar kan wel 5 of 6 keer uit haar bed om de speen erin te doen. Gelukkig hebben wij daar geen last van. Viggo heeft wel een speentje hoor, maar hij slaapt er nooit mee. Hij is altijd allang uit zn mond gevallen voordat in slaap valt.  

Kunnen jullie ook zo van je kindje genieten als ie slaapt en ook als je hem/haar 's ochtends uit bed haalt. Ik vind dat zó lief als ik  dat zn slaapzakje openmaak en hij rekt zich even lekker helemaal uit.  En ik vind hem ook om op te vreten als ie zn laatste fles op heeft, dan ligt nl alweer te slapen in mn armen en hij trekt altijd zon lekker bekkie als ie vol is...hmmm heerlijk!

liefs Tara

Terug
Bovenaan