Wiebelmama's 4!

Hey Pippie.

Ik zie dat je ondertussen ook gepost hebt. Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe het met jou gaat .

Fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder. Wij hebben ook gekeken naar een gastouders maar die zaten allemaal vol. Hoeveel dagen werk jij en gaat Bas naar de gastouder?

Zullen we weer eens foto's mailen. Ik ben benieuwd naar alle ukkepukken.

x-vlinder

He meiden,

ff snel een berichtje vanaf het werk om te zeggen dat het nog steeds aanrommelt maar het niet erger lijkt te worden. Ik ben wel errug moe.
Morgen "werk" ik een dagje thuis en hoop dan ook hier wat te kunnen reageren op iedereen.

liefs
vs

Hoi meiden,

VS, een dagje "thuiswerken" vandaag dus. Komt er dan nog wat uit je handen? Kan me voorstellen dat je toch een rustig aan doet, zeker omdat het al wat rommelt. Blijf het raar vinden dat je door moet werken tot de bevalling begint...
En ga je na de bevalling weer werken? Waar gaat de kleine heen? Is dat in de VS goed geregeld (kinderopvang ofzo?!)

Pippie, fijn te horen dat het werken goed gaat. En natuurlijk geniet je van je vrije dagen en kijk je daar naar uit, heeeeeel logisch hoor.

Anoek, hoe lang nog met zn drietjes? Paar daagjes? Sterkte meid.

Tara, fijn te horen dat het wel goed gaat met je en je mannen.

Hier gaat het zo-zo. De ergste misselijkheid is weg en mn eten blijft weer binnen. Nu maar weer aansterken, heb 3 dagen bijna nix gegeten dus sta nogal wankel op mn benen.
Moet zeggen dat het thuiszitten me geen goed doet: hoe blij ik vorige week met mn werk was (toen ik er zat), zo baal ik er nu weer van. Bah. De hormonen zijn duidelijk mn lijf nog niet uit hoor. Als ik thuisben bij Lise en ik voel me goed dan vind ik het prima om de dag erna weer te werken, maar als ik me niet lekker voel wil ik het liefst lekker thuis zijn bij mijn meisje...

Ik zie het wel gebeuren dat ik over een half jaar of een jaar, als ik me dan nog zo voel, lekker 3 dagen ga werken. Mannetje 4, kleine maar 2 dagen naar het KDV. Zo is het ook nix vind ik. Nare is dat ik dan een deel van mn functie moet laten vallen en dat is nou net het leukste deel...grr.

Twijfels alom hier dus, en daar word ik niet vrolijker van. Denk dat ik donderdag maar weer ga werken, hoef ik in ieder geval niet zo te piekeren.

Anoek, Tara, Pippie, ook last van? Of niet herkenbaar? Weet echt niet zo goed wat ik ermee moet...fulltime thuiszitten is niet mijn ding maar zo loopt het ook niet zoals ik wil...

Ik ga maar eens douchen en hoop straks een pakketje van de post in ontvangst te kunnen nemen: heb voor mn sport (turnen) een nieuw turnpakje en broekje gekocht...leuk (en hopen dat het past en dat het er een beetje uitziet...).

Tot later,

liefs een beetje een depri, Ukkie

Hallo!

Net bij de meiden gepost dat ik ging kijken of Benthe wakker was, maar nee... boterham moet dus nog maar even wachten.

Vs, je maakt het wel spannend hoor met dat gerommel. Hopelijk blijft het ook maar bij een beetje rommelen, dan kan de kleine nog even mooi blijven zitten.

Patricia, sterkte vandaag met de uitslag. Hoop dat ook deze uitslag zal meevallen.
En bevallen... tja dat moet je daar doen waar jij je het prettigst bij voelt en als dat in het ziekenhuis is, is het in het ziekenhuis hoor! Mijn mannetje wilde eerst ook wel naar het zkh, vond het allemaal een eng idee en al die rommel, maar geen haar op mn hoofd die er aan dacht naar het zkh te gaan, vrijwillig dan, ha ha. En heb duidelijk gezegd dat ik de bevalling moet doen én dat ik kies, hihihi! Mannetje stemde al snel in. Weet niet wat ik zou doen als hij echt niet zou willen.... toch lastige keuze hoor. Ben je er al uit of je BV of FV gaat geven?

Pippie, fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder. Dat maakt gaan werken een stuk relaxter. Heel herkenbaar. Toen Benthe een dag niet gedronken had daar (eigenwijs ding), toen ging ik de volgende dag toch met een minder prettig gevoel weg daar hoor. Hoe oud zijn de kindjes bij de gastouder?

Tara, wat belachelijk van het CB. Heb ff snel gekeken en de entingen zijn bij 2-3-4 maanden, dus Viggo zou nu alzn 3e enting moeten krijgen. Ik zou gewoon op bellen en nogmaals de situatie uitleggen. Kan me niet voorstellen dat ze dan nog moeilijk doen. En anders eens kijken of je niet ergens een klacht kan indienen of zo.

Ukkie, fijn dat je weer iets opgeknapt bent. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n last heb van dat werken-thuis willen zijn. Onze situatie is denk ik ook wel een beetje vergelijkbaar met 4 dagen en een leidinggevende functie (toch?). Ik heb vooral op mn thuisdag dat ik echt nooit meer wil werken, maar als ik dan weer moet werken en aan het werk ben dan haal ik daar ook zoveel energie uit. Vind het daarna ook heerlijk om mn meissie weer op te halen. Ik vind de combi wel te doen.
Wel heb ik ook nog steeds last van mn hormonen.... pffff houd dat dan nooit op??? Kan nog steeds chagerijnen om niks, of ineens janken als ik een lief smsje krijg van een vriendin en dan ben ik helemaal happy en dan ineens weer sip... Dus dat is wel herkenbaar, maar voor mij ligt de link niet met mn werk.

Vlinder, nee heb niet nog een kaartje over... heb t wel, maar die houd ik graag zelf :) dus helaas geen mutsje voor mij dan.
Ik ben ook al verkouden. Benthe trouwens ook. Snot loopt gewoon haar neusje uit en ze heeft er echt de pest in als ik weer met een zakdoek kom. Ook hoest ze heel erg... ook in haar slaap. Maar ik weet dat het met een paar daagjes al wel weer een stuk minder is. Wij gebruiken LUUF Baby (echt voor de kleintjes) om op haar borst en rug te smeren en dat geeft wel wat verlichting.
Twinkel, hoe doe je dat met die zoutoplossing en is het een succes?

Bo, hoe was je weekend?

Pink, hoe is het met de misselijkheid?

Geloof dat ik nu iedereen gehad heb.., zoniet.. sorry dan...
Ik ga nu eens kijken of mn meissie wakker wil worden, want het is nu echt tijd om te eten want anders loopt het hele schema weer door de war.

Liefs Anoek

Hey Ukkie,

Heb net bij Aapie leren slofjes besteld!! Hoe lang duurde het voor jij ze in huis had?

Heb wel een ander paar, bij de Hema gekocht, maar die zijn veel te groot. Zeker nu het kouder wordt en Benthe toch veel op de grond (houten vloer) speelt en steeds wil staan, vind ik het wel fijn dat ze van die slofjes aan heeft. Die ik nu heb, verliest ze dus regelmatig. Dus maar wat kleinere besteld en dus goede reden om eindelijk eens van die leuke te bestellen op de site die jij tipte!!

Ik heb de leren sneaker chocolade-pink. Geloof dat jij die ook had of niet? Past gewoon het beste bij de meeste kleding die ze heeft op dit moment. Maatje XS. Ben benieuwd.

Liefs Anoek

P.S. voor degene die de site na Ukkie's promo nog niet kent: www.baby-schoenen.nl

http://campagne.groenlinks.nl/kinderopvang/enquete.

Dames, deze link stond bij de Voorjaar 2008 Mama's. Kost slechts 5 minuutjes.... dus voor mama's met kindjes op KDV, Gastouder of BSO; invullen!!!

Heb de kinderopvang-enquete ingevuld hoor...ben benieuwd wat de regeling voor volgend jaar is. Zoals het nu is, is het voor ons goed te doen.

We betalen ongeveer 750 p.m. voor 3 dagen, en krijgen ruim 500 terug. Dus "netto" 250 per maand...

Jaaa, die schoentjes/slofjes heb ik ook voor Lise. Ik had ze met een paar dagen in huis, als het goed is krijg je regelmatig een "order-update" van ze, ook als ze verstuurd zijn. Ze passen trouwens gewoon door de brievenbus: handig!

Ik heb ook de dark brown maar die zijn nog wat te groot. En van Sint een paar gevraagd (voor Lises lootje)...ben benieuwd of ze ze krijgt.

Het gaat hier gelukkig steeds een beetje beter. Mn eten blijft weer binnen en ik eet ook weer aardig. Hopen dat het nu definitief is en dat ik niet weer ziek word.

Heb trouwens besloten dat ik ietsje minder ga werken: 4*7 uur. En dan de overige 4 uur thuiswerken (maandagavond 2 uurtjes, mn mannetje is dan toch sporten, en woensdag als Lise slaapt ook 2). Dan ben ik iets eerder thuis en kan ik ietsje rustiger aan doen...hopen dat het werkt...

Meiden, ik ga de vaatwasser uitruimen (jaja, huishouden moet weer als je opkrabbelt)...

liefs, Ukkie

Hallo

Ukkie, fijn dat je je lichamelijk weer wat beter voelt. Maar een aantal dagen niks binnenhouden zorgt er wel voor dat je je heel gammel voelt. Veel beterschap nog.
Het zou fijn zijn als 4x7 uur werken en dan 4 uurtjes thuis ervoor gaat zorgen dat je minder gaat twijfelen en meer het idee hebt dat je leven op meerdere fronten gebalanseerd is.
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier zal gaan. Na de bevalling heb ik 16 weken verlof en dan hopen we dat onze kleine tegen die tijd geplaatst kan worden op het KDV. Mijn werkgever heeft 3 locaties voor babies allemaal binnen 5 min lopen vanaf mijn werklocatie. De meest ideale locatie is voor mij aan de overkant van de straat, dus ik heb wel een voorkeur :), vooral omdat ze er ook open voor staan als ik zelf kom voeden. Zowel mijn man als ik werken full-time en dat zullen we ook wel blijven doen (part-time kennen ze hier bijna niet en wordt een heleboel geregel ivm visum). Maar gelukkig zijn onze werktijden erg flexibel en denk ik haast dat ik meer de reguliere uren zal werken en manlief bv op zaterdag en vroeg/laat beginnen. Op die manier is onze kleine niet 5 dagen 9 uur per dag op het KDV. Maar de toekomst zal uitwijzen of dat inderdaad kan gaan werken of niet.

Anoek, wat een leuke foto's weer zeg! Wat heeft Benthe toch een pittig koppie :).
Bedankt voor de NL-spullen link trouwens. Ik denk dat ik hem al kende. Het nadeel van al die sites is dat ze meestal zo vreselijk duur zijn. Of beter gezegd voor  het verzenden betaal je vaak meer dan voor de inhoud. Gelukkig zijn mijn ouders er erg goed in om ons regelmatig een pakketje op te sturen. Normaal gesproken had ik nu al een pakketje met Sinterklaas dingen verwacht, maar ik vermoed haast dat ie dit jaar niet zal komen vanwege alle baby-pakketjes die we al gekregen hebben :). Maar ik ben al wel begonnen met een lijstje wat mijn schoonouders over een paar weken mogen meenemen als ze deze kant op komen.
Trouwens, over beschuit met muisjes gesproken. Die hadden we in augustus al meegenomen uit NL, waarbij we het beschuit heel goed verpakt hadden. Komen we 2 dagen!!! na terugkomst erachter dat beschuit hier ook te verkrijgen is, haha.

Vlinder, hoe is het met jou? Nog steeds aan het snotteren? Ben je je dip van laatst alweer wat te boven of speelt het nog steeds? Het is tenslotte niet niks wat je rondom de bevalling allemaal hebt doorstaan.

Pippie, fijn dat het combineren van werk en thuis zo goed gaat. Het lijkt me een heel fijn gevoel als het bij de gastouder allemaal zo prettig gaat.

Patricia, wat een ontzettend opluchting moet het zijn dat het in de linkerborst in ieder geval niet kwaadaardig is. Ik hoop zo voor je dat de uitslag vandaag ook zo is.
Leuk zeg dat het kamertje al vorm begint te krijgen. Nog even en je kan echt met inrichten beginnen. Vindt Lisa het ook nog steeds leuk?
Goed dat je hebt besloten waar je de bevalling wil doen en dat je daar achter staat. Wat vond je overigens niet fijn aan het in het ziekenhuis bevallen met Lisa? Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, dus ben wel benieuwd.

Tara, prettig dat je mannetje weer thuis is en dat het allemaal redelijk goed is gegaan. Hopelijk gaat het de komende keren ook zo goed. Wel gigantisch vervelend dat je waarschijnlijk nu met Kerst alleen thuis zit. Ben je trouwens een echt kerstpersoon of doet het je niet zoveel? Ik vind het knap dat je je er zo doorheen slaat en zo opgewekt blijft.
Wat een gedoe met het CB zeg! Je zou denken dat ze iets meer begrip voor de situatie kunnen opbrengen.

Twinkel, fijn dat het allemaal weer wat beter gaat met zowel Iva als jou. Hopelijk is Iva haar verkoudheid en huidje snel weer over.

Bo, lekker weekendje weg gehad?

Pink, haha dat je nu weer zo blij kan zijn dat je misselijk op de bank ligt :). Bij mij hielp het telkens wat eten tegen de misselijkheid. Op mijn buik liggen was ook een positie waarin ik er iets minder last van had. Hopelijk trekken je eierstokken snel weer bij zodat je wat mobieler bent.

Ik ben dus heerlijk een dagje thuis. Zoals je kan zien komt van werken niet veel, ok tot nu toe nog helemaal niks :). Ik moet ook zeggen dat ik vorige week een project heb afgerond en het andere project wat ik nog heb liggen toch niet afgerond kan worden voordat de kleine wordt geboren, dus dat heb ik maar opgegeven. Ik zie wel wat er allemaal nog gedaan wordt wat werk, want ik vind mijn rust etc nu belangrijker. En naar alle waarschijnlijkheid zal ik de laatste weken van mijn verlof toch al wat werkgerelateerde dingen doen mocht mijn hoofd erna staan.

Ik zal nog even bij de meiden kijken en dan gaan strijken. Tja ik denk dat de nesteldrang begint toe te slaan ;)

liefs
vs

Terug
Bovenaan