Wiebelmama's 4!

Hoi Meiden,

Zo vandaag zijn we naar Ikea geweest om de nieuwe kasten van Lisa op te halen. Als het goed is kunnen we ze zondag in elkaar gaan zetten, want van het weekend gaat mijn schoonvader verder en moet het eigenlijk af zijn. Want ja woensdag komt Lisa de nieuwe hoogslaper al.

Vanmiddag ook al begonnen met de babywas. Wat schattig weer zeg al die kleine spulletjes. De 2de was zit erin en dat is voorlopig de laatste. Mijn moeder heeft het hemeltje meegenomen en wast en strijkt die ff voor mij.

Hebben jullie trouwens alles gewassen of zijn er ook dingen die jullie hebben overgeslagen?? Zoals sokjes?? Het is namelijk best wel lang geleden en ik weet het niet meer.

Ben dit weekend dus druk met het kamertje en de was en natuurlijk de strijk.

@Vlinder, Wat super Lief en mooi dat gedicht. Echt knap dat je dat kan!!
@Hoe is het met de rest van de meiden??

Heel fijn weekend allemaal!!!
Liefs xxx

Hallo,

Ik heb een lekker lang weekend. Gister was het Thanksgiving, een nationale feestdag met eenzelfde waarde als kerst hier. Dus iedereen is op familie bezoek ed en maakt er een lang weekend van. Ofwel een lekker lang weekend waar ik dankbaar gebruik van maak door weinig te doen. Heb ik ook wel nodig want ik ben erg moe. Mijn buik is een aantal dagen een stuk rustiger geweest maar sinds gister rommelt het weer flink. Ach we wachten wel af tot er echt wat gaande is.
Ik heb een beetje dubbel gevoel wat de bevalling betreft. Ik zie niet zozeer op tegen de bevalling zelf. Ik hoop dat ik het allemaal zelf kan doen. Het zal pijn gaan doen, maar  het lijkt me ook een mooie ervaring met fantastische beloning. Ik merk wel dat ik heel  erg hoop dat het allemaal natuurlijk kan gaan omdat het begin dat niet is geweest. Waar ik tegenop zie is dat het in het ziekenhuis gebeurt en men hier vrij makkelijk/snel is met ingrepen. Een ruggeprik wordt hier door 90% van de vrouwen gevraagd en men kijkt  me toch wel vreemd aan als ik zeg dat ik dat niet wil. Ik heb ook een duidelijke voorkeur voor wie ik hoop dat mijn bevalling gaat begeleiden en wie niet. Bij sommige heb ik het idee dat ze niet snel iets zullen doen en bij anderen denk ik dat bepaalde punten eerder bereikt zijn en zullen voorstellen/zeggen om iets te doen. Het is afwachten wie de dienstdoende arts is en de communicatie zal gaan.
Overigens, ze kennen hier geen kraamzorg als dat ze in NL kennen.  Na de bevalling zullen we nog 48 uur in het ziekenhuis moeten blijven. In die tijd letten ze op de baby en mij en helpen ze met de verzorging van de kleine. Als alles goed gaat wordt  je dan naar huis gestuurd.

Vlinder, nogmaals wat een fantastisch gedicht. De tranen rolde over mijn wangen....ben een beetje emo.

Ukkie, super dat Lise mama begint te zeggen. Ze is daar vij vroeg mee of valt dat mee? Waarschijnlijk zijn alle mama's emo op zo'n moment!!

Patricia, ik heb alles gewassen en zowat alles gestreken. En aan dat laatste heb ik een hekel maar ik wil het graag netjes in de kast hebben liggen.

Anoek, hoe is het nu met Benthe, nog steeds ziekjes of gaat het beter?
Wat wilde je eigenlijk zeggen over je vriendin? De zin stopte na is :).

Ik zal eens wat gaan eten enzo.

liefs
vs

Hallo,

Echt een geweldig gedicht vlinder!

Vs, de bevalling komt nuwel echt dichterbij hè? Ik hoop voor je dat het lukt om zonder ingrepen te bevallen. Persoonlijk vond ik de weeen prima te doen, maar goed het ging bij mij ook heel snel. Heb 2,5 uur over de onstluiting gedaan. Kan me wel voorstellen dat als je er uren en uren in zit dat je dan wel graaag een ruggeprik wil hoor. Dat hangt gewoon van zoveel dingen af. Belangrijk is in ieder geval dat het gaat zoals jij op dat moment graag wil.   Ben wel benieuwd hoe je het sraks allemaal ervaart. Een bevalling is en blijft gewoon iets heel bijzonders. Zonder kraamhulop lijkt me best een beetje eng trouwens. Vond het wel fijn dat ik bij iemand terecht kon met alle vragen en onzekerheden. En gewoon heel lekker dat je dan echt verwent wordt. Komt er straks ook familie (je ouders ofzo) bij jullie langs? Blijven ze ook een tijdje?

Patricia, ik heb niet alles gewassen. Alleen beddegoed, rompers en hydrofieldoeken. Heb die dingen (hydrofieldoeken) toen ook allemaal staan strijken, dat doe ik nu echt niet meer!

Ukkie, wat leuk dat lise mama zegt! Kan me heel goed voorstellen dat je daar emo van wordt, wie niet????  

liefs Tara

Hoi!!

Vlinder, had vanochtend al bij de meiden op je gedichtje gereageerd. Echt geweldig!

Vs, lekker een lang weekend vrij. Kan je even bijtanken. Hmm rommel rommel rommel... je maakt het toch wel spannend hoor! Wat bedoel je met rommelen? Harde buiken?
Ja die Amerikanen zijn een beetje bang voor natuurlijke bevallingen. Heb dat weleens bij Birth Stories gezien. Die gillen al om een ruggeprik bij de eerste wee. Nu kan ik alleen voor me zelf spreken, maar het begin was echt prima te doen. Hoop voor je dat je je bevalling kan doen zoals jij het graag wilt, wat je op dat moment ook voelt. En ik had dat ook, wilde heel graag dat 1 bepaalde vk bij de bevalling zou zijn en ik had die mazzel. Hoop jij ook! Nog een kleine maand! Of heb je het idee dat de uk eerder gaat komen.

Hier alles wel ok. Mn mannetje heeft vanochtend gebeld, reis is prima verlopen. Met mij gaat het wel goed, alleen nog steeds erg verkouden. Benthe daarentegen heeft het wel lastig. Ze heeft vanochtend een tijdje liggen huilen tegen me aan in bed voor ze in slaap viel. De rest van de dag is ze erg huilerig en ze eet niet echt super vandaag. Ze mist duidelijk haar papa en voelt aan dat er iets anders is dan anders.
Wel gaat ze druk door met haar ontwikkeling. Vanochtend trok ze zich op haar knietjes aan de rand van de box (dus die moet ook omlaag) en ze wil de hele tijd en dan bedoel ik echt de hele tijd staan. Erg vermoeiend, hahaha, want mama moet haar vasthouden. Als ik in kleermakerszit zit en zij zit opmn benen, dan gaat ze zo staan, trekt zich op aan haar blokkenkar. Pffff.... het gaat zó hard. Ik denk dat ze loopt als mn mannetje terug komt.

Vs, wilde trouwens zeggen dat mn vriendin net aankwam en dat ik daarom moest stoppen, ha ha!!
Mn andere vriendin is vandaag mama geworden van een zoon!! Gisteren ingeleid omdat de kleine niet veel gegroeid was. manneke ligt nu nog op de kinderafdeling. Ik baal zo, want wil er graag heen, maar Benthe en ik zijn zo verkouden dat ik dat niet evrstandig vind. Die kleine is nog zo vatbaar (hij weegt 2400 gr). We vinden het allebei moeilijk. Hoop dat ik snel beter ben, dan neem ik wel paar uurtjes vrij als Benthe op KDV is.

Ben trouwens al even bezig met dit bericht, maar kwam een msngesprek, telefoongesprek en een fles tussendoor, dus ga nu maar eens kijken of er al meer geweest zijn.

Liefs

Hey Anoek,

fijn dat je man goed is aangekomen. Zielig hoor dat Benthe een beetje van slag is. Ze voelen toch wel veel hoor die kleintjes. Ze is vast na een paar dagen wel weer leker vrolijk en dr hummetje.  
Pfff... de box al laag. Doe je het bedje dan ook gelijk? Is wel zo veilig.   Hoorde laatst nl een eneg verhaal van en kindje dat uit bedje was gevallen.  

liefs  Tara  

Hoi!!

Bedje hebben we weken geleden al omlaag gedaan omdat mn man haar een keer al aantrof met haar arm over de rand. Denk er zelfs aan om het bedje helemaal op d elaagste stand te zetten. Gewoon het zekere voor het onzekere zeg maar.

Heeft Viggo ook gereageerd op alle emoties bij jullie? En hoe uitte hij dat?

Ohhh heb net foto's van het zoontje van mn vriendin gezien. Bij haar moeder. Mooi mannetje!

Liefs

Hoi!

Ook hier nog even: Vlinder: ge-wel-dig gedicht! Echt super!

VS, ik kan me goed voorstellen dat je de bevalling graag op "jouw" manier wilt doen hoor. Ik vond het (net als Anoek en Tara) wel goed te doen, maar wij hadden volgens mij ook superbevallingen. Misschien dt het handig is je wensen op papier te zetten over pijnbestrijding enzo. Het kan zijn dat je tijdens de bevalling nogal in jezelf gekeerd bent (ikke wel het laatste deel van de ontsluitingsfase) en dat je het dan allemaal zo goed niet meer weet. Dan hebben ze in het ZKH iets om aan vast te houden, en jij ook.

Hier ook het bedje 1 stand omlaag en de box ben ik nu mee bezig. Ze trekt zich op op dr knieën en als we dr tegen de bank aanzetten (voetjes op zitting, buik tegen rugleuning en handjes op rugleuning) blijft ze gewoon staan! Als ze omvalt wil ze direct weer rechtop...haha. Actievelingen.
Het is wel duidelijk, Anoek, dat onze meiden liever zitten en staan dan tandjes krijgen...hier nog niets te zien hoor. wel vieze luiers, maar geen tandjes.

Fijn dat je man goed is aangekomen. Kan hij daar internetten ofzo? Kun je filmpjes van Benthe mailen, of misschien met een webcam...

Meiden, ik ga verder met de box, als mevrouw dan straks wakker wordt kan ze er weer in.

Fijne zaterdag!

Liefs, Ukkie

Gisteren na het opstaan kreeg ik ontzettende buik- en rugpijn. Zo erg dat ik zelfs aan het puffen was. Snel umcg gebeld en er was nog een gaatje voor een echo.
Met mijn moeder in de auto en toen begon de pijn aan de linkerkant. De  pijn werd steeds erger. Ik heb de hele rit naar Groningen alleen maar gekronkeld van de pijn en alleen maar gekreund, het was echt een helse rit met een helse pijn.
In het ziekenhuis aangekomen bijna op knieeën naar een rolstoel en zo scheurden we naar de afdeling waar ik moest zijn. Ik kon niet eens zitten in de rolstoel zo'n pijn. Op de afdeling aangekomen zagen ze gelijk dat het menens was en ze hebben me meteen op een brancard gehesen. Meteen kwamen de artsen eraan en hebben ze mijn kleren uitgetrokken, dat kon ik zelf echt niet meer. Ik dacht dat ik doodging, zo'n pijn.....
Echo gemaakt en het hartje klopte!! Dat had ik niet meer verwacht, had tussen alle pijn door (alweer) afscheid genomen van ons kindje.
De arts was bang dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, maar aangezien er maar 1 teruggeplaatst is en ik niet aan alle klachten voldeed, was dat het ook niet. Verder niks te zien op de echo. Het enige wat het dan kon zijn was een gedraaide eierstok. Van de gynaecologische stoel weer op de brancard gehesen, ik werd gek van de pijn. Alles eruit gekotst (sorry...). De arts zei dat ik opgenomen zou worden en dat ik naar een andere afdeling gereden zou worden waar ik pijnstilling zou krijgen, zodat ze me klaar konden maken voor de ok, want die eierstok moest onmiddelijk teruggedraaid, anders sterft'ie af.
Boven aangekomen op een ander bed gehesen en daar begon het circus.
Eentje ging mijn bloeddruk meten, een ander mijn temperatuur, weer een ander stelde me allemaal vragen voor de operatie (narcose) en weer een ander maakte mijn infuus klaar.

En toen ineens..... zakte de pijn helemaal weg........
dus even geen pijnstilling. Weer inwendig onderzocht en gedrukt, maar het was weg! Wat een opluchting was dat. De eierstok was uit zichzelf weer teruggedraaid........

Heb nog een paar uur (nuchter) gelegen voor het geval het terug zou komen, ik zou dan meteen geopereerd worden, maar het was klaar!!!
Halverwege de middag mocht ik naar huis.

Schrijf zo even verder!!

Pink

Terug
Bovenaan