Wiebelmama's 4!

Hey meiden!

Hier is het wat rustiger geweest dan bij de meiden.
Ik zie dat ik gisteren helemaal vergeten te vertellen ben dat mijn vriendin met 37.4 weken bevallen is van een zoon, genaamd Timen (spreek uit als Tiemen). Hij weegt 2440 gram en is 49 cm lang. Het gaat op zich best goed, alleen kan hij zichzelf nog niet goed op temperatuur houden en ligt op de kinderafdeling. Helaas kan ik nog ff niet op kraamvisite met alle bacillen die hier in het rondvliegen, want zowel Benthe als ik zijn goed verkouden. Dus ik heb maar vast besloten dat we pas gaan als we beter zijn... hoe erg ik het ook vindt. Heb al wel een fotootje gezien en het is een mooi mannetje.

Hier alles al weer wat beter dan gisteren. Voor wat betreft contact... is afwachten, maar mijn ervaring is dat het niet makkelijk zal zijn. Er is best wel een tijdverschil, maar msn, mail kan, maar natuurlijk alleen als hij daar tijd voor heeft en ik thuis vben natuurlijk ;-) Bellen kan ook. En ook de ouderwetse post kan. Ervaring leert dat dat nog het beste gaat. Bellen kan hij alleen, dus ik ben afhankelijk van hem. Kan dus niet zomaar even bellen of smsen of zo. Dat is zeker de eerste dagen wel even wennen. Maar moet zeggen dat ik daar nu al snel in zit. OM jullie een idee te geven, vorige keer belde hij gemiddeld 1 keer per 2-3 weken. En nu niet aahhhhhh roepen, het is voor ons beter, want het is weer zo verdomd lastig om op te hangen.... je neemt gewoon weer afscheid. Misschien een beetje moeilijk voor te stellen.... maar zo voelt het voor ons.

Met Benthe gaat het wel wat beter, maar is nog steeds huilerig. Of zou er weer iets anders aan zitten te komen?? Misschien nu dan eindelijk die tand??? Hahahaha, ik geloof er niet meer in... Denk dat je gelijk hebt Ukkie, onze meiden willen het liefst zitten en staan ipv een tand krijgen... Ach je kan niet overal vlot mee zijn. Onze meiden zijn best vlot met bepaalde dingen, maar met tanden krijgen lopen ze zeker niet voorop, ha ha!! Zou wel lachen zijn als Viggo bijv eerder een tand krijgt dan Lise of Benthe ;-) Waar ik wel bang voor ben is dat er zometeen een paar tegelijk komen om de "schade" in te halen....las op het voorjaar 2008 forum dat als kindjes laat tanden krijgen ze een sterke gebit zullen krijgen... Geen idee wat er van waar is hoor.
Verder heb ik weinig te vertellen.... Hoe gaat het met jullie allemaal??
Tara, alles ok? Heb je al even niet gezien...
Vs, nog steeds gerommel?
Twinkel, hoe gaat het met jou en Iva?

Vlinder-piet, heb je al verzoekjes binnen gehad voor st.klaas-gedichten???

Ik ga maar eens wat te drinken pakken en nog ff op hyves kijken.

Liefs Anoek

Oh ja, Pink had al bij de meiden op je verhaal gereageerd. Hoop dat het niet weer gebeurd, want wat was dat hel zeg...

Dikke knuffel

Ja, 't was ook echt schrikken. Dacht echt dat ik ons ukje kwijt was.....
Het is inderdaad een gevolg van de behandeling, toch soort van overstimulatie. De eierstok is nog erg groot en omdat de baarmoeder ook groeit, kan alles wat in de knel komen. Hij kan door een onverwachte beweging zijn gedraaid. Ik vermoed dat de oorzaak donderdagmiddag al is geweest toen ik heel erg moest niezen in de auto. Normaal ga ik altijd helemaal dubbel zitten en druk ik op mijn eierstok om de druk te verlichten, nu was ik aan het rijden en zat ik dus rechtop met beide handen aan het stuur. het niezen deed ontzettend veel pijn aan mijn eierstok......
Als hij draait, wordt er een bloedvat afgekneld en kan de eierstok afsterven. Daarom is het ook erg belangrijk dat je snel geopereerd wordt, zodat hij teruggedraaid kan worden, anders ben je hem kwijt. Waarschijnlijk (zeiden ze) is'ie weer teruggedraaid omdat er misschien toch nog wat bloed door het bloedvat pompte. Door die beweging kan het zijn dat hij teruggedraaid is.

Ben er heel erg van geschrokken en moet eerlijk zeggen dat het er geestelijk nu ook wel op aan begint te komen hoor! Eerst de hele behandeling, was toen erg positief omdat het goed voelde, dan de enorme blijdschap tijdens en na de positieve test, dan de teleurstelling na de 1e echo, dan weer verbijstering en wederom enorme blijdschap na de 2e echo en nou dit...
Ik heb eigenlijk al 2x afscheid van ons kindje genomen, maar gelukkig deed'ie het gisteren supergoed.
Ben blij dat ik niet onder narcose hoefde, de kans zo vroeg in de zwangerschap is dan 50 % dat je kindje het overleeft, maar gelukkig hoeven we daar niet aan te denken.

Ben alleen erg bang dat het terugkomt. Op dit moment overheerst toch wel de angst. Ik hoop dat woensdag alles goed lijkt en dat het dan maar gauw kerst is dan ben ik 12 weken en dat is toch weer een mijlpaal.

Liefs Pink

Hallo,

Kom net van de meiden af. Jeemig Pink, je laat ons allemaal schrikken maar wat zullen jullie zelf enorm geschrokken zijn. Kan me voorstellen dat de angst door je lijf gierde!

Anoek, fijn dat je mannetje goed is aangekomen!

Hier gaat alles goed. Gisteren een drukke dag gehad vandaar dat ik niet op het forum ben geweest. Bedankt voor jullie reacties van het gedicht! Misschien hebben jullie er wat aan voor 5 dec. Je kan nl altijd de laatste woorden gebruiken.

Vandaag ga ik me weer eens over de was ontfermen...of beter gezegd strijk, cadeautjes inpakken en voor de tv denk ik...heerlijk regenachtig weer om verder niet veel  te doen.

Fijne dag allemaal...

x-vlinder

Goeiemiddag,

Alles goed met iedereen? Ik heb een lekker lui dagje vandaag na een week hard werken en een drukke week voor de boeg. Nu dus nog lekker in mn badjas op de bank met laptop op schoot.

Gister was het toch een partijtje druk in de winkel....pffff. Wel lekker hoor, kan mij niet druk genoeg zijn, maar wel vermoeiend. Zoiets als wat jij omschreef Ukkie, maar dan nóg drukker. (Dit was nl de drukste dag van het jaar)

Gisteravond nog naar holiday on ice geweest. Wel leuk, maar niet super ofzo. Was een verjaardagscadeautje van het zusje van mn vriend. Vandaar dus weinig hier geweest.

Anoek, merk niet dat Viggo veel last heeft van de veranderingen en de spanning. Wel is ie soms de 1e dag bij mn schoonzusje wat huileriger als de volgende dagen. Wel zag ie natuurlijk elke dag zn papa in het ziekenhuis.

liefs Tara

Pink, wat onwijs schrikken zeg. Wat zal dat een lange rit zijn geweest naat het umcg. Gelukkig is het goed afgelopen en doet jullie uk het nog steeds super.
Zal emotioneel wel wat impact hebben, doe lekker je verhaal bij iedereen. Dat is altijd goed.

liefs Tara

Pffff... moet echt even mn verhaal kwijt want huilen staat mn nader dan het lachen

Vanochtend leek het echt heel erg goed te gaan met Benthe. Hele nacht doorgeslapen, werd vrolijk wakker en tot een uur of half 5. Ze werd wel vrolijk wakker, nog in bad geweest en lekker gespeeld, maar toen was het tijd om te eten. Drie happen en daarna begon ze echt te krijsen....en zich achterover te gooien in de kinderstoel.... ze wilde echt geen hap meer eten. was een nieuwe smaak, dus toch maar een andere bekende smaak gepakt die ze wel lekker vindt, maar zelfde verhaal. Danoontje wilde ze wel...ik vertik het om haar daar dan 2 van te geven, want ze is nu al gehaaid en dan gebeurt het straks elke keer... maar ze ging eerst wel lief spelen, maar begon later te jengelen, dus heb ik haar naar bed gebracht en daar heeft ze echt lang en keihard liggen krijsen. NU was ze net stil, begint ze nu weer........... IK heb het even zo gehad... zo klinkt het misschien allemaal niet zo ernstig en dat is het misschien op zich ook niet, maar ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet en wat er aan de hand is.... tja en normaal is mn mannetje om het even over te nemen of ideeën aan te krijgen, maar nu sta ik er alleen voor........ik weet het echt even niet meer...................Ze moet echt de hele tijd ook bezig gehouden worden... zo vermoeiend...ben blij dat ze overdag nog 2 keer slaapt, zodat ik nog iets kan doen...

Zou ze nou mn man missen, ben ik onbewust toch nog gespannen, tandjes (ja daar zijn ze weer...), sprongetje of heeft ze last van haar verkoudheid... wie het weet mag het zeggen.........

Zo dat lucht even op. Ben ook even naar buiten geweest om de konijnen te voeren en te kroelen, zodat ik even afstand kon nemen...

Bedankt voor het luisterend "oog".

Kom later vandaag nog wel ff terug. Ik ga nu maar eens bij Benthe kijken, want ze blijft echt krijsen. Ben nu wel rustiger, dus das wel beter. Hoop dat ik zo nog toe kom aan koken...

Liefs

Ze slaapt..... zucht... Ze heeft gewoon een uur aan een stuk gekrijst, niet gehuild, maar gekrijst... Normaal is Benthe echt zo makkelijk en huilt ze bijna nooit. Dus dit is voor haar echt abnormaal. Wist ik maar waarom, dan kon ik misschien iets voor haar doen :-(

xxx

Terug
Bovenaan