Wiebelmama's 4!

Hoi Meiden,

Zo eindelijk is de babykamer klaar!!! Ben net klaar met soppen en inruimen ervan. Kon echt niet wachten tot morgen, hahaha. Moet zeggen dat ik nu dan ook echt versleten ben en zo lekker mijn bedje induik. Morgen nog strijken en Lisa de kamer opruimen. Ze kon niet eens de eigen bed in, want hij ligt helemaal vol met speelgoed. Ze slaapt dus lekker naast mama, heerlijk!!

Morgen reageer ik wel ff meer, maar ben echt bekaf.
Welterusten en tot morgen

Liefs xxx

Hallo,

Patricia, leuk hoor dat alle snu klaar is. Stuur je weer een keer foto's?

Anoek hoe gaat het nu met Benthe? Hoe was het bij het CB?

Hier alles goed. Net voor de laatste keer bij de osteopaat geweest. We kennen ons mannetje niet meer terug hoor in vergelijking met voordat we gingen. Hij doet het zo goed dat is echt geweldig!

x-vlinder

@Vlinder, Fijn dat alles goed gaat met de kleine man en dat jullie nu niet meer terug hoeven naar de osteopaat. Zit je zelf ook wat beter in he vel??

@Anoek, Kan me goed voorstellen dat het ff zwaar is zo alleen met de kleine meid. Ze zal ook best wel aanvoelen dat er wat veranderd is. Kinderen voelen een hoop aan hun mama ondanks dat we het proberen te verbergen.

Fijn dat alles goed was bij het CB en dat Benthe het goed doet. Dus waarschijnlijk toch een tandje dat dwars kan zitten. Die tandjes weten wat he, hahaha. Wat een eigenwijsje he dat waarschijnlijk eerst de boventandjes doorkomen. Ik dacht ook altijd dat eerst de onderkant doorkwam. Van de tandjes had Lisa geloof ik niet zoveel last als ik me goed herinner. Weet wel dat ze met 5mnd haar eerste had en dat het toen heel snel ging met de rest van haar gebidje. Ze zit nu te wachten tot haar tandjes eruit vallen en ze nieuwe krijgt. Elke dag zegt ze wel Joeppie mijn tandje zit los, maar als ik dan ga voelen zit hij nog muurvast, hahaha

Dat Benthe gefrustreerd kan zijn doordat ze zo vlot is dat herken ik nog wel van Lisa die had dat ook. Dan kan ze echt keihard krijsen en schreeuwen. Het is een periode die vanzelf weer voorbij trekt gelukkig.

@Zal van de week wel ff foto's sturen van de babykamer. Morgen komt mijn hemel en dan vind ik het leuker om foto's te sturen. Er moet alleen helaas overnieuw behangen worden in de babykamer, want er zitten een hoop hobbels en bobbels in het behang. Das dus wel ff balen, maar gelukkig ook zo gedaan. Het is maar 1muurtje. Ben zo blij dat ik nu eindelijk heb kunnen inruimen. Het is een stuk opgeruimder in mijn eigen kledingkast. Kan alles weer vinden, hahaha.

Morgen bij een vriendin babyspulletjes ophalen. Ze heeft een zoontje van net 1jaar en die is zo verwend dat ze nog allemaal nieuwe kleren heeft. Die mag ik nu hebben. Dus morgen ff kijken of ik het wat vind, maar zal best wel want ze heeft een goede smaak.

Moet ook nog een paar laatste dingen kopen voor de baby, zoals kruiken en maxi cosi hoes. Natuurlijk kraamverband en zoogcompresen. Dus nog niet helemaal klaar. Van de week gaan we ook ff de kinderwagen in elkaar zetten. De bovenbak staat al bij mijn opa en nu nog het onderstel en de banden ff oppompen. Kan ik die ook klaar maken voor gebruik. Vind het nu wel spannend worden hoor, heb nu pas echt het idee dat het bijna zover is nu dat alles in orde gemaakt word.

Liefs xxx

Hallo!!

Zo, Benthe ligt al lekker op bed en heeft haar laatste fles ook al gehad. Dus lekker de tijd voor mezelf. Zo eerst even mn vriendin in het zkh bellen en daarna douchen en dan op de bank.

Was een druk dagje. Vanochtend dus naar het CB. Bleek ook ik een vergissing gemaakt te hebben; was een uur te laat, ha ha! Gelukkig kon ik er gewoon tussendoor, dus dat was wel fijn. Toch raar Tara dat ze bij jou zo moeilijk doen... heb je trouwens nog gebeld.
Het hele verhaal over het CB staat al bij de meiden, dus houd het hier maar even kort. Alles was goed. Benthe is een vlotte tante, maar goed dat wisten we al. Tandjes komen er onder nog niet aan,maar bovenin was het tandvlees al rood, dus die gaan wrd eerst komen en ik hoop ook snel. Maar ja, je kan dan onderin kijken wat je wilt, maar als ze eerst boven komen...hahahaha Benthe weegt 8100 gram en is 70 cm lang. Ze zit nu net iets boven het gemiddelde, dus nu geen gemiep over dat we haar lengte in de gaten moeten houden. Vond dat toen al zo voorbarig. Ook een prettig gesprek gehad met de w.v.

Nou vanmiddag kwamen ze hier de matrassen van onze nieuwe boxspring wisselen. Ze bleken niet goed gemaakt, dus zakte ze iets door. Nu moesten ze alleen de matras wisselen en de hoezen zouden blijven (zelfde stof als de rest van het bed). Dus die gasten aan de slag. Het ging heel moeilijk. Trekt 1 van die lui de hoes kapot....bleek de matras 90 breed ipv 80, tja dan kan je trekken wat je wilt maar dat gaat niet lukken. Dus nu worden er weer 2 nieuwe besteld. Wel is de hoes nu opgerekt en sluit niet mooi om de matras meer, dus heb ook aangegeven dat er nu een nieuwe hoes moet komen. het is te hopen dat ze nog van hetzelfde verfbad hebben, anders mogen ze het hele bed vervangen... Dus daar zijn we nog even mee bezig.

Benthe heeft het vandaag echt super gedaan. CB was eigenlijk tijdens haar slaapje, maar ze was hartstikke vrolijk! Daarna zelfs nog boodschappen gedaan en samen gegeten. Daarna heeft ze wel dik 3 uur geslapen, ha ha!! Vandaag heeft ze echt super gegeten en gedronken, dus hele opluchting!

Vlinder, wat fijn dat de osteopaat zo goed geholpen heeft en Lars nu beter in zn velletje zit. Je zult zien dat zn ontwikkeling nu ook ineens weer een sprong maakt, dat was met Benthe ook. Weten ze nu al wat het probleem was?

Patricia, dus de babykamer klaar. Bambam kan komen. Maar dat mag nog wel even wachten niet? Is nog een beetje te vroeg ;-)

Hoe is het met alle andere mama's? Pink goed dat je het nog even rustig aan doet en ik denk dat je niet eens hoeft te vragen of ze je nog in de gaten willen houden ivm je eierstok. Denk dat ze dat zelf ook zullen zeggen. Mag daarna naar de verloskundige of blijf onder controle bij de gyn? Mag je thuis bevallen of moet dat ook in het zkh?

Morgen weer werken en heb vandaag even gebeld omdat vandaag de eerste dag in het nieuwe pand was. Het is een zooitje, dus hoef me niet te vervelen en ik nog wel denken dat ik even kon bijtanken op mn werk ;-) Benthe zal ook wel blij zijn dat ze weer naar het KDV mag met al haar vriendjes, ha ha! Moest nl wel lachen op CB. Baby begon te huilen en Benthe begon meteen te kletsen en lachen. Ook een ouder kindje begon tegen haar te praten en daar reageerde ze ook heel enthousiast op. Zó leuk en ik weer helemaal trots omdat ze blijkbaar zo sociaal is!! Wat is moeder zijn toch genieten en wat is het soms toch ook moeilijk.....

Liefs en tot morgenavond

Hoihoi!

Ben ik ook weer, na een mega-saaie dag op werk. Pff, workshops, pff. NIET voorbereiden Ukkie, NIET voorbereiden. Ik dus wel gedaan, had 'm net zo goed zelf kunnen geven. Nouja, laat het een les zijn voor de volgende workshop (die hopelijk nog heel ver weg is)...

Patricia, fijn dat de kamer van BamBam af is. Geeft toch een beetje rust he? Vond ik wel in ieder geval.

Tara, wat fijn dat Viggo ook bij je schoonzusje gewoon lekker vrolijk is. Zoals het hoort (toch?!). En ook wel fijn dat je het werken wel "trekt". Is je mannetje nu thuis, of werkt hij ook af en toe? En wanneer moet hij weer naar het zkh?

Vlinder, wat fijn dat het met lars zoveel betergaat sinds het osteopaat-gebeuren. Je hoort wel vaker dat kindjes er echt baat bij hebben, nou, Lars dus ook! Gelukkig maar. VOel je je als mama toch ook een stuk blijer, als het met de kleine goed gaat.

Twinkel, mail gehad, ga 'm zo beantwoorden. Fijn te lezen dat het steeds beter gaat.

Pippie, druk met werken?

Anoek, fijn hoor, dat Benthe het zo goed doet. Dat gefrustreerde heeft Lise ook wel een beetje...we hebben pittige tantes hoor, haha. En eerst boventandjes, lachen. Ik vind het er zó grappig uitzien als ze een paar tandjes hebben en dan breed lachen! Ben benieuwd naar de eerste foto mét tandjes van Benthe.

Hier nog geen tandjes of rode kaken te bekennen. Wel veel poepluiers op een dag (vandaag 5, een 100%-score, haha) maar geen tandjes. Ach, komen vanzelf...

VS, hoe was je lange weekend??? En rommelt het nog???

Bo, tijd niet gezien. Met jou alles goed?

Pink, doe het maar rustig aan hoor! Je lijf heeft zóveel te verduren gehad in zón korte tijd, niet raar dat je niet direct weer kunt werken. En goed dat je je rust neemt! Je lijf houdt je niet voor de gek...

Ga nog eventjes verder internetten, en eten voor Lise voor morgen maken (peultjes, hmmm).

Liefs, Ukkie

Ukkie26, 28 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

27 oktober: (bijna 7 maand): 69 cm en 8600 gram! Volgende afspraak: 5 januari (arts).

Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

1 december (7,5  mnd):  70 cm en  8100 gram!  Volgende afspraak CB:  5 jan  (arts).  

Tara, 31 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

Bijna 4 mnd (half nov)  7010 gram.

Vlinder, 1e kindje, Lars is geboren op  16 augustus 2008.

Pippie, 26 jaar, 7 september bevallen van zoon Bas!!

Twinkel3, 28 jaar,  9 september bevallen van dochter Iva!!  

VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
17 nov groeiecho 13.15uur.   25nov VK 9.10uur

Bo, zwanger van 1e kindje!

Pink, zwanger van 1e kindje!!!
12 november eerste echo!!

Hahahaha... Ukkie we moeten op dezelfde dag naar het CB de volgende keer!
Ik ben een week vroeger, want dan heb ik vakantie. Anders moet ik weer dagen ruilen of vrijnemen, wnat moet altijd op maandag....
Ben benieuwd. Lise morgen alweer 8 maanden. wat gaat het toch hard hé?

Trusten alvast voor later allemaal.

XX

Hoi!

Ja, 8 maanden alweer! Gaat echt zó hard. Vorig jaar om deze tijd had ik de 20-weken-echo-stress (met die navelstreng met maar 2 bloedvaten)...kan het me bijna niet eens meer herinneren...pfoe. Ook het zwanger zijn lijkt wel steeds "verder weg" te zijn, als ik foto's van mezelf met toeter zie lijkt het zoooooo onwerkelijk. En het is nog maar ruim 8 mnd geleden.

Heb jij dat ook?

Ben benieuwd hoe de stand in januari is met onze meiden. Lengte/gewicht, maar ook tandjes, kruipen enzo... Vind het erg leuk dat ze ongeveer even oud zijn en zich redelijk hetzelfde ontwikkelen...

Fijne avond,

liefs, Ukkie

Terug
Bovenaan