Wiebelmama's 4!

Ukkie, balen balen balen!

Hier ook vannacht een onrustige nacht achter de rug. Meneer om half drie de fles gegeven    en ook veel geluiden. Vanmorgen 7 uur weer een fles waarna alles eruit kwam. Toen heb ik hem maar terug in bed gelegd en na een uurtje huilen huilen huilen maar geen honger. Wel even zijn temp opgemeten maar hij heeft geen koorts gelukkig. Nu slaapt hij weer.

x-vlinder

Hoi meiden,

Ik ben net al even bij de meiden geweest en heb snel even wat bijgelezen hier en daar.
Wat vliegen de dagen toch voorbij met een kleine uk in huis.
Iva houdt me in ieder geval flink bezig.

De laatste paar dagen komt (ook zij) weer 's nachts.
Mijn man was al een paar nachten zo lief om Iva te voeden, maar vannacht was het dan toch mijn beurt. Helaas kon ik hierna niet meer slapen, vandaar dat ik me vandaag een beetje brak voel. Gelukkig slaap ik wel weer zonder slaapmedicatie, dus van die "troep" ben ik mooi af. Ik gebruik nu alleen nog wat anders van de HA en moet volgende week terug komen. Ik weet niet of ik dat medicijn dan ook al af moet gaan bouwen.
Ik ben nogal snel emotioneel de afgelopen dagen en merk dat alle toestanden met Iva me toch meer geraakt hebben dan ik in eerste instantie gemerkt heb. De traantjes komen nu pas zeg maar. Maar goed, dat moet er ook gewoon uit en gelukkig kan ik daarna ook genoeg lachen hoor.

@Vs, heel begrijpelijk hoor dat je nu toch echt wel een keer je kleintje vast wilt houden. Op het laatst ben je gewoon zo benieuwd. Heel herkenbaar.
Ik hoop voor jullie dat het moment snel daar is.

@Pink, vervelend hoor dat je nu de bevestiging moet missen van het goede verloop van je zwangerschap. Buiten de kwaaltjes om merk je er waarschijnlijk ook nog weinig van. Ik had zelf totdat ik leven ging voelen iedere keer nog lood in de schoenen wanneer ik naar de VK ging. Iedere keer was ik bang voor slecht nieuws.
Na 20 weken veranderde dat gelukkig doordat ik Iva toen ook ging voelen.
Ik had ook veel controles in het begin (7,8,10 en 12 weken) en de periode tot 16 weken duurde voor mij ook erg lang. Succes meid en probeer de moed erin te houden hoor. Ik vind het in ieder geval helemaal geweldig dat je zwanger bent meid en ben ook erg benieuwd naar jullie kleine hummel.

Groetjes en liefs,

Twinkel3

Hey!

Vs, je loopt nog steeds rond?!! Ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Ukkie, jeee vervelend zeg dat Lise zo slecht slaapt. Heeft ze geen koorts meer?
Weet je zeker dat het geen doorkomend tandje is? Hier gaat het slapen gelukkig goed. Vannacht is Benthe wel een keer wakker geworden, maar na 1 snik heb ikme omgedraaid en zij wrs ook ;-)

Twinkel, fijn dat alles goed gaat. Jep, een kleintje verandert veel in je dagelijkse structuur. Voor mij persoonlijk is het juist wel fijn die structuur, zeker nu. Ben blij dat de dagen voorbij vliegen.

Pink, ja die onzekerheid... ik denk dat iedere zwangere/ mama  hem kent. En zeker als ze zo vaak een echo hebt gehad is het nu even wennen. Misschien stelt het je gerust dat de misselijkheid (nou ja meer weeig gevoel) bij mij ook verdween met 11 weken. En de broeken, gewoon lekker doen hoor. Niks zo vervelend als een broek die niet lekker zit. Ik droeg ze ook vrij snel hoor, met 12 weken of zo en dan meer vanwege mn darmen die hoger kwamen te liggen dan dat mn buik al echt groeide.

NOu gisteravond deed mn internet het alweer niet... nu gelukkig wel weer en heb ook weer telefoon. Ik was gisteren helemaal in een jubelstemming, zo "verliefd" als ik was (en nog ben) op mn meisje. Ze was zo vrolijk gisteren en gek aan het doen toen ze naar bed moest. Ik smelt gewoon!
Vanochtend zwaaide ze me gedag toen ik wegging bij het KDV. NOu ja, zwaaien? Meer een soort armpje in de lucht en arm wapperen, ha ha, maar wel als reactie op mijn zwaaien. Vanavond voor de spiegel weer gepaard met een "Daaaaaaa" Zo schattig!! Ze probeert zich nu ook aan dingen op te trekken. Niet dat het echt lukt, ja soms tot op de knietjes, maar toch.... wat gaat het toch hard... Van het weekend is ze alweer 8 maanden. Vandaag lagen er 2 pakjes in Benthe's mandje op het KDV. Een mooi kunstwerk voor mijn verjaardag en die van mijn man!! Hadden ze een voetje en handje van Benthe met verf op een tekening gemaakt en die tekening (van een kleurplaat ofzo) weer uitgeknipt en op een vel gekleur dpapier geplakt! Hij hangt al mooi op en die van papa sturen we mooi op! Ohhh ik ben zo'n overgelukkige en trotse mama!!!
Heb trouwens besloten dat ik in mijn vakantie in januari ga proberen Benthe van de speen af te krijgen. Hoe eerder hoe beter. Ik ben benieuwd. Wil haar zeker voor haar eerste verjaardag er vanaf hebben. Ukkie, heeft Lise ook een speen? Hoe zou jij het afleren?

Met mn meissie gaat het dus prima! Ze is al helemaal gewend aan de situatie. Ik eigenlijk ook wel. Vandaag ben ik alleen totalloss... Autorijden vraagt lichamelijk toch best wel wat en ben dan ook blij dat ik weekend heb. De pijn in mn rug blijft "zeuren"..
Dus ga even lekker televisiekijken en dan vroeg naar bed.

Liefs Anoek

Haai!

VS, fijn dat je je weer gemeld hebt...gaat het nog wel goed? En doe je nog iets voor je werk? Of alleen af en toe je gezicht laten zien?!

Pink, heeeeel herkenbaar dus, die onzekerheid. Bij mij nam met 10 weken de misselijkheid/het nare gevoel in mn buik ook af hoor! Zorg maar dat je wat te doen hebt (lekker lezen ofzo, werken), dan kan je niet al te veel nadenken...

Oh Anoek, je hebt een "verliefde-mama-moment"! Geweldig! Schattig he, dat zwaaien! Lise kan het ook (af en toe!). Dan ben ik ook helemaal trots. En gisteren deed mn mannetje een spelletje met haar: zat ze op zn knieën, keek naar zijn gezicht, en dan zei hij: "een damespaard, een damespaard, een damespaard gaat zo..." en dan langzaam wiebelen met zn benen. Dan "een herenpaard een herenpaard een herenpaard gaat zo"...en dan iets harder wiebelen met zn benen, en dan "een boerenknol een boerenknol een boerenknol gaat zo" en dan als een gek met zn benen wiebelen. Nou, ze vond het práchtig! Zoooo lief.

Ik ging het daarna ook doen, en als ik alleen al zei: een damespaard, begon ze te schateren! Zooo lief. En ze gaat dan ook al helemaal met dr bovenlijfje "wiebelen". Deed ze vandaag trouwens ook: had muziekje van Sesamstraat op, dat vond ze helemaal leuk. Zat ze op de grond te wippen, haha.

Koorts is trouwens nog niet weg hoor. zojuist weer 38.beetje. Maarja, ze blijft vrolijk dus echt griep heeft ze niet. Ze eet aardig en drinkt goed, dus ik maak me maar niet teveel zorgen.

Hoop dat ze vannacht beter slaapt, heb er een hard hoofd in: hoorde haar net alweer pruttelen...hmm.

Anoek, Lise heeft geen speen, dus ik hoef 'm ook niet af te leren. Ik denk dat je het beste de speen eerst overdag weg kunt doen, ook tijdens de slaapjes (dan is het niet zo erg als ze even huilt, jij bent toch wakker). En als dat goed gaat, dan 's nachts wegpakken als ze in slaap is, en dan na een paar nachten gewoon helemaal weg. Het zal je misschien een paar gebroken nachten kosten hoor, maar ja...ben het helemaal met je eens: speen moet je afleren voordat ze 1 zijn, anders wordt het veeeeel lastiger.

Verder weinig te melden hoor, hier. Werk gaat aardig (nog steeds niet top, maar ja...). Ga vanaf januari een andere activiteit erbij doen en wil dan wat van mn niet-leuke werk afstoten (en dat ga ik ook gewoon doen!). JEEJ! Kan me er nu al op verheugen!

Meiden, ik ga nog eventjes wat werken (was vandaag vroeg weg, moet nog een uurtje "inhalen").

Tot morgen/dit weekend!

Hele dikke knuffel,

Ukkie

Terug
Bovenaan