Wiebelmama's 4!

VS nog steeds van de partij, hmmmmm, kom maar op met die baby toch?

Anoek, heerlijk dat de kleine meid begint te zwaaien! Lijkt me inderdaad genieten!!

Ukkie, leuk is dat wanneer ze zo'n spelletje gaan herkennen! Je hoeft dan idd maar één woord te zeggen en dan is het meteen lachen! Zo gaat de molen is ook zo'n geweldig liedje/spelletje. Mijn nichtje kon niet wachten op de 'wieken', zo mooi vond ze dat!

Twinkel, bedankt voor je foto's, prachtige meid!!
Vlinder, ook bedankt voor je foto's!! Wat een heerlijk ventje!

Bedankt voor de geruststelling dat het bij jullie met 10/11 weken ook allemaal wat rustiger werd. Ik heb vanmiddag even de vk gebeld en eerlijk gezegd dat het nu een beetje voelt alsof ik in een diep gat val vanwege de vele controles in het begin en nu het wachten op een afspraak. Ze begreep het goed en vertelde me idd ook dat de kwaaltjes vanaf nu af kunnen nemen.
Volgende week mag ik er zelf voor kiezen of ze het hartje proberen te horen. Ze zei al dat er een kans is dat het niet lukt. Nadeel is dan dat we dan nog een week in onzekerheid moeten blijven, omdat de echo pas de 24e is. De vk heeft zelf namelijk geen echo-apparaat, dit gebeurt in het ziekenhuis er tegenover. Op afspraak natuurlijk, dus niet als ik een beetje onzeker ben.........

Wat zouden jullie doen? Wel of niet proberen te horen? Ben dan 11+3 weken.

Wanneer hoorden jullie het hartje voor het eerst?

Liefs Pink

Hey Pink,

Ik heb even op mn kaart van de VK gekeken. Ik hoorde het hartje voor het eerst toen ik 13+4 weken was. Mijn VKpraktijk heeft ook een echo-apparaat, maar toen ik de eerste keer kwam (7+4 wk) gingen ze proberen een echo te maken.... en toen lukte het niet... was wel heel stoer van ja, dat wisten we dat het miss niet te zien zou zijn, maar blijft wel in je achterhoofd zitten. Zeker gezien jouw eerste weken met al die onzekerheid, zou ik denk ik wachten tot je zeker weet dat ze het kunnen horen met de doptone... Maar het blijft natuurlijk je eigen keus. Hoe denkt je mannetje erover? Lastig hoor, want aan de ene kant wil je het zo graag horen vanwege de bevestiging, maar aan de andere kant ook niet nog meer onzekerheid. Ik denk dat je jezelf moet afvragen of je het kan "handelen" mocht het niet lukken.... Sterkte met het nemen van een beslissing meid. Wel goed dat je je onzekerheid met de VK hebt besproken!

Ukkie, jjaaaaaa een verliefde mama-moment!! Nou ja, moment, heb het doorlopend, ha ha ha! Wij hebben ook zo'n hobbelspelletje. Doen we al vanaf een maand of 4 en hoe wilder en gekker hoe beter ;-) Nu wil ze vooral ZELF spelen en op schoot blijft ze alleen zitten als ze een fles krijgt of moe is.
Ja, wil ook echt van die speen af voor de 1e verjaardag. Ga het denk ik wel zo proberen als je schreef of miss gewoon "cold turkey". Ben toch 1,5 week vrij, dus als er dan een gebroken nacht bij zit is het niet erg. Benthe heeft hem eigenlijk alleen in bed, dus ze zit niet de hele dag met dat ding in de mond, wnat dat wil ik echt niet. Vaak slaapt ze ook zonder speen, wnat die spuugt ze in de slaap uit... dus moet toch niet al te moeilijk worden... hoop ik...Hoe langer, hoe hardnekkiger de gewoonte. Zuigt Lise niet op haar duim dan? Ohh das wel fijn hoor!

Weet je meid, wat ik denk.... ik denk dat bij Lise nu toch wel een tandje op komst is hoor. Denk je niet? Het moet toch een keer komen bij die meiden van ons??? Kijk eens in de bovenkaak, miss net zo'n eigenwijs bekkie als Benthe ;-) Hier meende ik een puntje te voelen.... maar ja, het lukt bijna niet om te voelen, wnat daar moet ze niks van hebben....Ach ze zullen wel een keer komen... maar vrees echt voor een tand of 4 heel vlak achter elkaar...

Liefs

Hoi Meiden,

Al vanaf woensdag ben ik super moe. Het enige wat ik wil is slapen slapen slapen. Probeer er dus zoveel mogelijk gehoor aan te geven en als ik de kans krijg ga ik dus ook ff liggen. Gister werd het erger en viel ik gewoon steeds in slaap op de bank. Om half 7 s'avonds kreeg ik erg last van mijn rug en ben ik onder de warme douche gaan staan. Ik voelde me eigen gewoon helemaal ontspannen worden en heb er zeker een half uur onder gestaan. Daarna met mijn kersenpittenkussen de bank op. Maar de pijn werd alleen maar erger. Mijn vriend was werken dus ik was alleen met mijn dochter. Heb haar om 8uur op bed gelegt en gelukkig sliep ze gelijk. De pijn was ondertussen amper te houden en om 9uur mijn schoonmoeder gebeld (die woont het dichtsbij). Ze kwam gelijk en ik lag te puffen en te zweten en te rillen op de bank. De VK dus maar weer gebeld en die was rond 10uur bij mij. Ze heeft me grondig onderzocht en nu blijkt dat mijn baarmoedermond al aan het verstrijken is, gelukkig geen ontsluiting, want ja ben pas 33wk dus hij moet nog ff lekker blijven zitten. Moest voor de zekerheid naar het ziekenhuis omdat ik de kleine wat minder voelde gister. Mijn vriend opgebeld en die kwam gelijk naar huis en we zijn samen naar het ziekenhuis gegaan. In de auto had ik ook nog erge krampen, maar eenmaal in het zieknhuis werd het minder. Heb 3 kwartier aan de CTG gelegen. De kleine was er niet blij mee want hij heeft de hele tijd tegen dat ding op mijn buik liggen schoppen. Ik voelde dus weer volop leven gelukkig. Nog een inwendig onderzoek gekregen en mij urine moeten inleveren en toen mochten we gelukkig weer naar huis toe. Was ff bang dat ik moest blijven. We waren om kwart over 1 thuis en ik was echt doodop. Mijn dochter was ondertussen ook wakker geworden en een beetje iin paniek omdat mama er niet was, maar toen ik eenmaal thuis was ging het wel weer met haar. Ze vroeg gelijk of haar broertje er al was of dat hij nog in mijn buik zat. Waar de pijn en krampen vandaan komen weten we niet, maar zodra ik weer last heb moet ik bellen. De pijn in mijn rug is nog steeds niet weg, maar heb gelukkig geen krampen en hopelijk blijft dat ook zo.

Liefs xxx

Ukkie26, 28 jaar, 2 april bevallen van dochter Lise !!!

27 oktober: (bijna 7 maand): 69 cm en 8600 gram! Volgende afspraak: 5 januari (arts).

Anoek,  30 jaar,  14 april bevallen van dochter Benthe!!!  

1 december (7,5  mnd):  70 cm en  8100 gram!  Volgende afspraak CB:  5 jan  (arts).  

Tara, 31 jaar, 25 juli bevallen van zoon Viggo, 3590 gram bij geboorte.

Bijna 4 mnd (half nov)  7010 gram.

Vlinder, 1e kindje, Lars is geboren op  16 augustus 2008.

Pippie, 26 jaar, 7 september bevallen van zoon Bas!!

Twinkel3, 28 jaar,  9 september bevallen van dochter Iva!!  

VS, 30 jaar, zwanger van 1e kindje, 25 december uitgerekend

Patricia, zwanger van 2e kindje (dochter van 4 jaar) uitgerekend 27 januari.  
17 nov groeiecho 13.15uur.   25nov VK 9.10uur

Bo, zwanger van 1e kindje!

Pink, zwanger van 1e kindje!!!
12 november eerste echo!!

De baby van  Vs wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Jongen
Anoek: Jongen
Ukkie: meisje
Bo: meisje
Vlinder: Jongen
Pippie: Meisje
Tara: Meisje
Patricia; Meisje

De baby van  Patricia wordt een.....????

Mier: Jongen
Twinkel: Meisje
Anoek: Jongen
Ukkie: jongen
Bo: jongen
Vlinder:  Tja,  dat is nu niet moeilijk meer JONGEN!
Pippie: Het blijft een gokje, maar ik denk ook een jochie!
VS: euh.....jongen ;)
Tara:   jongen ?!?

De baby van  Bo wordt een.....????

Mier: Meisje
Twinkel: Meisje
Anoek: Meisje
Ukkie: jongen (ik ben eigenwijs)
Vlinder: Jongen
Pippie: Jongen
Vs: Meisje
Tara: Jongen
Patricia: Jongen

He meiden,

Ben ik ook weer. Bas heeft helemaal geen last gehad van de prikkies gelukkig. Alleen wat meer geslapen. Vanmorgen kwam hij pas om 9 uur. Nadat hij om half elf zijn laatste voeding heeft gehad. Echt ongelooflijk. Moet ik nog racen ook om de 5 voedingen te halen, want 4 lukt toch nog niet. Maar goed, ik ben er blij mee hoor dat het manneke het zo goed doet.

Patricia, jeej, is weer even spannend geweest bij jullie zeg. Ik hoop dat de kleine nog even blijft zitten hoor.

Anouk, fijn dat Bente aan de situatie nu gewend lijkt. Let je wel een beetje op jezelf en op je rug.

Pink, moeilijk hoor, wel of niet hartje luisteren. Net als Anoek zegt. Nagaan of je het kunt handelen als ze het hartje niet kunnen vinden. Ik hoorde het pas voor het eerst bij 15 weken, na een echo bij 11 weken. Maar ik kan me voorstellen dat je het lang wachten vind tot de 24e. Echter misschien duurt het nog wel langer als ze volgende week het hartje nog niet kunnen vinden. Succes met beslissen wat te doen.

VS, spannend.............. Ben zo benieuwd!!

Liefs Pippie

Terug
Bovenaan