WIEBELMAMA'S

Ohhhh dit is niet leuk.... Had ik al last van dikke voeten s avonds, heb ik net ontdekt dat mijn trouwring zo straks zit dat ik hem niet meer zo af krijg. Met wat zeep toch gelukt, maar laat hem nu toch maar af.... en het is s ochtendsvroeg... hoe moet dit verder? Als ik maar niet teveel vocht vast ga houden, want dat is niet goed...

Goedemorgen (nog netaan),

Tara, ik denk wel dat je je beeb gevoeld hebt hoor! Leuk he, en speciaal. Ik kan er geen genoeg van krijgen, alhoewel 'ie af en toe best hard trapt/beweegt. Kan zeer doen, maar ja. Hoort erbij.

jee Anoek, jij was er vroeg bij! Toe maar. Kon je niet meer slapen? En wat vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. Merk je het ook aan je voeten? Dat moet bijna wel...

Ik heb daar gelukkig weinig last van. Merk wel dat ik 's nachts best vaak naar de wc moet dus een beetje vocht zal ik wel vasthouden (mn vingers zijn volgens mij ook iets dikker dan anders), maar veel is het niet.

Hier is het ukkie ook nog niet echt rustig. Natuurlijk is er minder ruimte dus het echte koppeltjeduikelen is over (zeker nu 'ie is ingedaald), maar toch: het kontje gaat actief tegen/onder mn ribben, ik voel regelmatig een voet/knie en ook de schouders/armen/elleboogjes voel ik goed. En af en toe test 'ie voor mijn gevoel uit hoe groot de baarmoeder precies is: pff. Dan zet mn buik aan alle kanten uit.

Verder is het hier rustig. Mn eerste verlofdagje kom ik goed door. Beetje wassen, eten maken (draadjesvlees: moet lang op), de Mol kijken (ik heb alleen maar de laatste 2 afleveringen gezien, via uitzendinggemist.nl kijk ik nu ook de eerste 6 of 7: leuk!) en straks de babykleertjes wassen. Nu zitten de luiers, washandjes en het beddengoed in de wasmachine.

En ik zei laatst dat ik geen last had van nesteldrang? Nou, een echte poetsmaniak zal ik nooit worden, maar voor mn gevoel ben ik echt heeeeeel actief op huishoudelijk gebied. Heb gisteren zelfs vrijwillig (!) de overhemden van mn mannetje gestreken en ik vond het niet eens erg. Normaal doet hij het altijd zelf, maar ach, ik dacht: laat ik het eens doen. En 2 wassen gedraaid, bed verschoond, wc schoongemaakt...pff. Ach, kan geen kwaad toch, zolang ik mezelf maar niet voorbijloop.

Nou meiden, ik ga aflevering 2 van De Mol kijken en even naar het vlees kijken. Dag!

Ukkie26

(PS: het voelt nu nog gewoon als een vrije dag in plaats van het begin van een lange periode thuis. Anoek, herkenbaar?)

Hey Ukkie,

Was er zeker vroeg bij. ha ha! Niet vrijwillig hoor.Om 7:30 kwamen de werklui al voor onze traprenovatie, dus moest er op tijd uit om ze binnen te laten en ja... dan kan je niet meer naar bed hé? Afgelopen 2 dagen er ook vroeg uit hoor. Doe sinds zaterdag s middags een dutje van 1-1,5 uur. Heerlijk! Had zoals gewoonlijk op zondagavond moeite om in te slapen.... wel raar want hoefde niet te werken. Nu voelt het pas echt als vrij. Vind jij het ook zo raar?

Doordat die werklui er zijn, ben ik ook veroordeeld tot de benedenverdieping, dus beperkt in de dingen die ik kan doen. Ze zijn 3 dagen bezig.Hopelijk zijn ze woensdag alvroeg klaar, we zullen zien. Máár het is voor het goede doel, want de trap gaat echt super mooi worden. Jammer dat mn mannetje het nog niet kan zien...:-(

Vandaag wel nuttig bezig geweest hoor. Vanochtend boodschappen gedaan... toch nog 6 paar hydrofiele luiers gehaald... bang om er te weinig te hebben... heb er nu 18, ha ha!!! Maar ze gebruiken ze ook bij de bevalling en ik geloof nooit dat die dingen schoon worden, ha ha! En je schijnt ze nooit genoeg te hebben, dus prima zo. Beter dan gevoel dat ik te weinig heb.... begint nu wel te kriebelen zoals je hoort. Ook heb ik de enveloppen voor de geboortekaartjes opgehaald bij de drukker. Gisteravond heb ik hun de tekst en layout gemaild, dus deze week krijgen we de eerste proefdruk. Hoe staat het met jouw geboortekaartje? Al klaar?
Verder de belastingaangifte gedaan en verstuurd. Zit er ook weer op, weer iets doorstrepen op de lijst!

Nu even ontspannen... hihihi... en dan voorbereidingen voor het eten.

Heb je al gezien... de ene na de andere baby wordt geboren op het maart-forum! Wel spannend hoor.Jij bent ook deze maand aan de beurt... als de kleine op tijd komt ;-)
Trouwens de eerste wiebelbaby zal ook binnenkort geboren worden denk ik...herinner je Elly77 nog? Heeft korte tijd bij de wiebelmeiden gezeten, maar na haar zwangerschap is ze niet meer geweest.... dus eigenlijk vind ik niet dat het telt. Dus de eerste wiebelbaby is van jou of mij!!!! Toch?

Misschien tot vanavond! Als je wasjes klaar zijn ;-)

Liefs

Hallo meiden,

Er is hier vandaag flink wat afgekletst! Logisch hoor, want jullie hebben verlof.
Heerlijk zeg meiden.

@Ukkie, als je niet genoeg van het poetsen kunt krijgen - ik heb nog wel een baantje voor je (hahaha, grapje hoor - profiteer maar van die poetslust).

@Anoek, tuurlijk is de eerste wiebelbaby de baby van jou of Ukkie!
Ik was al helemaal vergeten dat Elly ook nog mee heeft gekletst (fout hè).

Liefs, Twinkel3

Nu je het zegt, ik heb Elly hier ook al in maaaaanden niet gezien! Maar zo zijn er wel meer geweest die zwanger waren en ineens van de wereld. Geeft niks, maar het is wel leuk om te weten hoe het gaat. Karen zal ook al bijna wel uitgerekend zijn of niet?

Pink

Karen begin april volgens mij. Die zie ik wel eens op het april-forum. Heeft een hele zware zwangerschap. Weet niet precies wat allemaal, maar ze is hééél lang misselijk geweest.
En niks niet fout hoor Twinkel. Zij hebben er zelf voor gekozen om niet meer bij de wiebelmeiden te komen, dus dan ben je ook geen wiebelmeid of mama meer. Noem me een heks, maar zo denk ik er over. Vind het nu wel leuk met een vaste club! Niet dat anderen niet welkom zijn, maar we kennen elkaar inmiddels al best een tijdje en dat is prettig. Ikhoop zo dat de andere wiebelmeiden snel naar de wiebelmama's komen!
Ukkie, wij blijven toch gewoon als de beeb er is hé? Zal welminder vaak hier zijn dan.... maar zodra ik me kan losrukken van flesjes, poepluiers en een huilende baby kom ik langs hoor!

X

Hallo!

Vandaag was het weer vroeg dag,om 7.30 stonden de werklui weer voor de deur. Moest er dus weer vroeg uit. Gisteren beetje te laat naar bed gegaan, dus ben nu best wel moe. Maar trap wordt al wel heel mooi!

Ik heb echt geen idee wat ik vandaag ga doen.... zo nog even de was opvouwen en konijnenhok schoonmaken.

Ook is de baby echt heel erg druk... al vanaf 8 uur vanochtend. Overal voelik gepor en getrap... Ukkie, snap nu wat je bedoelt dat je soms bang bent dat iets knel zit daar beneden, ha ha! Ik voel heel laag gedraai van de baby... Wel leuk natuurlijk! Doet niet echt superveel pijn of zo,maar soms is het niet prettig :)

Wat zijn jouw plannen vandaag Ukkie? Wel jammer dat iedereen moet werken en ik thuis zit... heb vandaag de babyzegels besteld, dus alles in gang gezet voor de kaartjes nu.

Ook maar eens op het april-forum kijken of daar al iemand is. Daar zijn er ook al een aantal met verlof, dus daar wordt het steeds drukker, ha ha!

Liefs

Hoi meiden,

Nou ik weet het nu echt zeker hoor: Ik voel de baby!!!!!
Gisteravond zat ie met grote regelmaat te trappelen op mn blaas :) had er geen last van hoor, maar kon het wel heel goed voelen

Anoek en Ukkie, hoe bevalt jullie verlof ???? Alles al klaar? Een beetje nesteldrang zou bij mij ook geen kwaad kunnen :) (ben niet zo'n poetser) Maar voorlopig heb ik daar nog totaal geen last van haha

Ik  las laatst iets van jullie over dat kraamverband.... Nou mn vriendin (mama van 1 kindje) vertelde me laatst in geuren en kleuren dat ze dat echt niet nodig dacht te hebben. Totdat  de kleine er was... de verpleegkundige zei dat ze dr maar even 2 (ja je leest het goed) in haar onderbroek moest doen!  Toen ze nogal moeilijk begon te kijken moest de verpleegkundige lachen en zei: laat mij maar even... en hoppa 2 stuks van die megadingen in 1 onderbroek! Dus bereid je maar voor :)

xxxTara    

Terug
Bovenaan