WIEBELMAMA'S

JEEJ! Het zit erop, werken is er voorlopig niet bij. Aan de ene kant lekker, aan de andere kant ook raar. Ik voel me nog prima, zou (als het moet) zo nog een week doorkunnen. Dus ik denk dat ik me volgende week best eens zal vervelen, zeker gezien de weersvoorspelling (slecht!). Nouja, het zal ook wel snel wennen.

Afscheid nemen duurt inderdaad lang Anoek. Pff. Wel erg gezellig hoor, maar ik heb maar een paar uurtjes echt gewerkt vandaag, ben zeker de halve dag bezig geweest met "doei-zeggen". Nou ken ik ook wel veel mensen hoor, op kantoor, dus 't duurt des te langer.

Oja, ik gisteren "De Mol" kijken en ik dacht dat het de finale was. Dus ik aan het eind helemaal op het puntje van de bank zitten (voorzover dat gaat, haha)...is volgende week pas de uitslag. Vet balen! Zat er helemaal in. Nouja, weer iets om naar uit te kijken...

Anoek, weet je dat elke (werk)dag (weet niet of het ook in 't weekend is) "de verloskundigenpraktijk" op SBS is? Rond half 9 's ochtends. Denk dat dat mijn ochtendritueel wordt: slapen tot 8 uur, rustig ontbijten met SBS aan. Vind het wel leuk om te zien. Zeker omdat ze niet alleen maar focussen op de bevalling, maar op het hele werk van de verloskundige, inclusief controles voor en na de bevalling. En natuurlijk: de babietjes! Altijd zo lief om te zien!

Ik ga lekker samen met mn mannetje op de bank een filmpje kijken (Bee Movie geloof ik, zo'n animatiefilm, lekker simpel).

Fijne avond en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Lekker tukkie op de bank Twinkel?!! Hahahaha.... gewoon aan toegeven hoor! Ik heb vanmiddag ook even half uurtje mn oogjes dicht gedaan.

Ukkie, ook voor jou nu verlof! Viel het mee om afscheid te nemen? Alles goed af kunnen ronden? Ik had vandaag het idee dat het gewoon een vrije vrijdag was net als anders... besef zal volgende week nog wel komen. Wel bedacht ik me gisteren dat het nu wel erg dichtbij komt allemaal. Vind het wel superspannend hoor. Over maximaal 8-9 weken is mijn kindje er... die van jou over 6-7 weken. Hoor namelijk dat ze tegenwoordig zelfs 3 weken wachten tot na de uitgerekende datum als alles goed gaat met de baby. Ik moet er niet aan denken zeg. Heb jij een idee of je kindje eerder of later komt? Ik denk zelf dat onze uk op 5 april komt ipv de 10e. We zullen zien....

Vandaag intakegesprek voor de kraamzorg gehad. Moesten nog wat kleine dingen in huis halen dus dat hebben we vandaag ook maar meteen gedaan (extra emmer en zo, ha ha). We krijgen 45 uur zorg.Krijg 4 uur aftrek omdat ik geen BV ga geven. Was toch wel verrast dat de kraamhulp best veel in huishouden zal doen. Sanitair elke dag schoongemaakt en verder mag je aangeven wat je wilt dat ze doet, bv stofzuigen, eten koken enz. Ze doen alleen geen zwaar huishoudelijk werk als ramen wassen. Ik heb in elk geval een erg goed gevoel bij de instelling die we uitgekozen hebben.

Morgen vertrekt mn mannetje voor z'n werk naar het buitenland voor een dikke week. Hij zit echt ver weg, dus hopelijk blijft die kleine nog even zitten, want hij zal denk ik niet op tijd terug zijn. Mn ouders staan standby voor de zekerheid.... Hierna moet ie zelfs nog een keer weg. Als ik 37 weken ben, is ie echt in Nederland en gaat ie niet meer weg tot na de bevalling. Vind dat wel spannend hoor, maar er is geen aanleiding om te denken dat de baby veel te vroeg zal komen. Het gaat gewoon hartstikke goed.

Zo even eten en vanavond nog lekker laatste avondje saampjes op   de bank!

Liefs

hahaha ik was - bij de wiebelmeiden-   ook al aan het klagen over het slechte weer.

Ja toen ik ziek was keek ik het ook elke ochtend, de verloskundigepraktijk. Maar moet je teleurstellen.... het komt niet meer. Vanochtend zat ik er weer klaar voor, maar het kwam niet. In plaats daarvan komt nu De Bevalling en De kraamafdeling. Ook wel leuk, maar toch anders. Zeker de bevalling leek wel van 10 jaar geleden of zo....wel grappig om te zien dat de houding die die vrouw aannam,houdingen waren die ik van de week ook op de gym geleerd heb, ha ha! Dus misschien goed voor onze voorbereidingen.

Ik heb de mol ook gezien. Heb geen aflevering gemist, ha ha! En nog heb ik geen idee wie de mol is..... telkens dacht ik het te weten en toen moest mn mol eruit. Nu heb ik geen idee....Jij?

Meiden,

Er staan nieuwe buikfoto's op mijn Hyves!!

Uhhhh.... geloof dat ik de enige zwangere ben met Hyves  Ukkie en Twinkel, jullie heb ik gemaild! Vlinder, heb jij wel Hyves?

Liefs

Ik heb jou ook gemaild Anoek. Er is nog niet superveel verschil in vergelijking met een paar weekjes terug, maar er is toch al wel wat verandering te zien.

Ik heb trouwens ook geen idee wie de Mol is.
Nu denk ik Edo, maar ik heb het de hele tijd al fout gehad.
Ik ben wel benieuwd, maar vind het ook jammer dat het nu weer afgelopen is.

Ik heb trouwens ook al gezien dat de verloskundigenpraktijk weer is vervangen door de bevalling en de kraamafdeling. Idd erg oude afleveringen.
Maakt me niets uit hoor, een bevalling blijft een bevalling en ik vind het wel leuk om me zo al een beetje te verdiepen in wat komen gaat.
Al duurt het voor mij nog wel een tijdje.

Alles ook goed met de andere meiden hier?

@Vlinder, krijg jij al een beetje een buikje? Kun je je eigen broeken nog aan, of wordt het ook al wat moeilijk?

@Tara, heb jij de kleine al gevoeld?

Fijne zondag nog!

Liefs, Twinkel3

Hallo meiden,

alles goed? Hier prima, ben alleen wat moe maar we hebben het gisteren ook veel te laat gemaakt, dan krijg je dat.

Hier nog geen sprake van nesteldrang. Net wel even een wasje in de
machine gedaan en wat opgehangen, maar da's routine. Alhoewel...ik merk
wel dat ik het fijn vind als alles schoon en opgeruimd is, dat had ik
voorheen niet. Maar: ik heb nog niet de neiging als een gek schoon te
gaan maken. Zal deze week wel komen.

Morgen ga ik de babykleertjes (met name de luierpakjes), luiers,
washandjes, spuugdoekjes, lakentjes en ga maar door, wassen. Moet toch
even vind ik. Weet nog niet of ik ook de "pakjes" doe, wat denken jullie? Zou dat nodig zijn?
En morgen het kamertje maar even schoonmaken: het wordt best snel stoffig als je 't niet gebruikt (alleen af en toe even kijken natuurlijk!).

Van de week komt mn moeder om de gordijntjes op te hangen en het hemeltje af te maken, dan moet er nog 1 plank en 3 haakjes aan de muur en dan is het AF! Jeej! Toch een beetje op het laatste moment (de finishing touch dan), maar goed. Dat past bij ons...hihi.

Verder alles goed met de zwangere meiden? Anoek, heb je foto's gezien, leuk hoor! Ik zal ook binnenkort weer eens wat mailen (we moeten trouwens nodig ook weer een foto maken, volgens mij is het best lang geleden). Mijn buik zit trouwens echt veeeeel lager dan een paar weken geleden, echt duidelijk dus dat de kleine is ingedaald. Ook wel prettig: van kortademigheid geen last (ook niet echt gehad trouwens).

Nou, ik ga even lekker nix doen. Fijne zondag!

Liefs, Ukkie26

Hallo!!!

Lekker hoor, Anoek en Ukkie dat jullie nu officieel verlof hebben! Geniet er maar lekker van, voor je het weet is het gebeurt met de rust :)

Ik had vrijdag de meubeltjes opgehaald bij de ikea, en vrijdagavond de kledingkast in elkaar gezet. Vandaag wou ik de commode in elkaar zetten... heb ik 2 dezelfde zijstukken!!!!   Snel even op internet gekeken, en wat bleek.... ikea was vandaag open. Dus gelijk heen geweest, en omgeruild. 't Is geen lolletje trouwens op koopzondag naar de ikea, je kon er over de koppen lopen!

Maar goed, druk gesleuteld en alles zit nu in elkaar! Voor de nieuwsgierigen :) onder ons, wij hebben de Hemnes ladekast met 3 lades, de Hemnes garderobekast (heb dat metalen rekje er niet op gezet) en Hensvik ledikantje.

Vrijdagochted heb ik de kleine volgens mij (weet het bijna zeker) 2 x gevoeld, 2 blubjes vlak na elkaar net boven mn navel. Vanochtend weer 1 keer gevoeld. Wel gek, maar vogens mij moet dit het toch echt zijn!

Twinkel, hoe ver ben jij nu? Leuk hoor dat je een klein buikje krijgt.

Vlinder, succes met verhuizen/uitpakken!

Liefs Tara

Jaaaa Tara, denk het wel hoor! Bij mij voelde het ook als een soort plopjes... net belletjes die knappen in je buik... Let er maar eens op... je zal het steeds vaker en duidelijker voelen. Bijzonder hé?

Hier alles wel ok. Heb alleen wat last van brandend maagzuur... of had ik dat al verteld?
Ook denk ik weer een oefenwee gehad vandaag... weet het allemaal niet. Voel van alles, maar wat het nu precies is... geen idee. Ben er ook wel erg op aan het letten, omdat ik op de een of andere manier zo bang ben dat de bevalling gaat beginnen als mn mannetje weg is... Stomme is dat er eigenlijk helemaal geen aanleiding is.

Kindjes in deze fase zouden rustiger moeten worden.... om zich voor te bereiden op de bevalling, net als mama voorbereiden op de krachtinspanning.Merk jij daar iets van Ukkie? HIer nog helemaal niet... nog steeds lekker druk in mn buik... vooral duwen met het kontje... om akelig van te worden af en toe....Ik heb dus wel last van die kortademigheid helaas. Nu het kindje ingedaald lijkt te zijn gaat het wel wat beter. Zeker rond deze tijd is het feest in mijn buik, ha ha. Tot ik naar bed ga, want dan slaapt de beeb ook! Heel fijn, hopelijk is dat straks ook zo. Lig er totaal niet wakker van.Jij Ukkie?

Zit nu met 1 oog Baby te huur te kijken. Achterlijk programma.... maar ja,,,, toch ook wel weer lachwekkend. Ze hebben nu pubers. Die kunnen tenminste wat terug zeggen of doen. Met de babies vond ik echt te erg. Hebben jullie het wel eens gezien?

Oh btw Tara.... jij hebt ook Hyves! Dus ben niet de enige zwangere op Hyves, ha ha! KOmt omdat je op Hyves je echte naam gebruikt, hihihi

Weltrusten voor later of nu al kan ook! Ukkie, zie jou vast morgen wel hier, ha ha!
Wat moeten we doen met al die zeeën van tijd? Ik ben vandaag bezig geweest met de teksten voor de geboortekaart en opstellen van adressenlijst. Morgen maar eens aan de belastingaangifte... bleehhh saai...

Liefs

Terug
Bovenaan