WIEBELMAMA'S

Hoi

Het is hier al net zo rustig als bij de wiebelmeiden. Waar is iedereen toch? Hoop dat alles goed gaat met alle meiden.

Tara, super dat je je uk voelt! vind je het niet heel speciaal?NOg een paar weken wachten en dan kan je het ook aan de buitenkant voelen! Ook erg bijzonder voor je man!

En dat van die kraamverbanden... dat vertelde de intakester van de kraamzorg ook. Ik vroeg of er voldoende kraamverband in die kraampakketten zit en toen raadde ze me aan om nog een pak extra te halen, wnat in het begin stoppen ze er 2 tegelijk in....

Ik wist niet wat ik hoorde.... 2???? Hoe moet dat in hemelsnaam passen??? Heb al grote onderbroeken gekocht, wnat in een string gaat het zeker niet passen, ha ha!! Maar ook in normale slips zie ik nog niet 2 van die joekels zitten hoor.... Maar daarvoor heb je dan ook speciale elastische broekjes die bij je kraampakket zitten... Ja zon kraampakket werkt echt ontnuchterend, hihihihi!

Vanavond weer pufclub gehad. Was wel weer leuk.Alleen de kleine zat in mn lies te porren tijdens de ontspanningsoefening... kon niet echt ontspannen hahaha. Kindje is sowieso vandaag echt heel erg druk... van 8 tot een uur of 15 bijna non-stop fitness in mn buik. Dacht dat het minder zou worden nu omdat er minder ruimte is en de kleine ookmoet voorbereiden op de bevalling, maar nee hoor.... lijkt alleen maar drukker te worden.

Zo maar eens slapen... ben moe.Viel vanmiddag gewoon op de bank in slaap.

Trusten!

Liefs

Net het eerste babywasje in de wasmachine gedaan!!!!!!!!! Joehoe!!!

Geeft toch wel een apart gevoel hoor!Al stelt het niet veel voor, want het zijn alleen de hydrofiele luiers (en ja, ik heb er véél, hahaha) en washandjes.
Straks de lakentjes denk ik... en dan eerst maar eens drogen...heb niet meer ruimte om te drogen.. alhoewel, die luiers kunnen die in de droger?

Nu eerst even boodschappen doen. Doe ik nu paar keer in de week nu mn mannetje er niet is, want anders moet ik te zwaar tillen... en dat mag natuurlijk weer niet ;-)
Vanavond controle bij de vk. Hoop dat ze me kan vertellen hoe zwaar ze denkt dat het kindje wordt... Ukkie dat konden ze bij jou toch ook al met 35 weken?

Liefs

Goedemorgen,

Tara, gaaf he, om je ukkie te voelen! Ik vond het zo leuk! En bij ons was het leuke dat mn mannetje het ook direct kon voelen! Helemaal leuk!

hier gaat alles prima. Alle babywasjes zijn gedraaid, nu nog strijken (bah). Anoek, volgens mij kunnen de hydrofiel-luiers wel in de droger (staat op het etiket), maar: de mijne zien er heel raar uit. De washandjes en spuugdoekjes zijn oké, maar de luiers zijn echt een beetje raar. Heel dun (dat waren ze waarschijnlijk al wel, maar nu pas valt het op) en een beetje bobbelig geworden. Heb jij dat ook? Ik heb ze echt niet te heet gewassen. Nouja, het is maar voor het afdrogen enzo. En ik ga ze zo strijken, misschien dat dat helpt.

Gisteren heeft mn moeder het hemeltje en de gordijntjes afgemaakt: het is erg mooi geworden. Ga zo het hemeltje strijken (gordijnen zijn al gedaan), dan ophangen en klaar is kees! Dan nog een plan aan de muur en haakjes eronder, klok ophangen en dan is de kamer klaar! Mag ook wel...
De plank en haakjes hebben we trouwens al wel.

De verloskundige kon bij mij met 35 weken voelen dat ik geen heel groot kindje zou krijgen. Gewicht heeft ze niet geschat, zal ze volgende week (ben dan ruim 37w) wel doen denk ik. Maar: het is een schatting, en ze kunnen het pas checken als het geboren is. Ze zitten er nog wel eens naast.
Aan de andere kant: een klein kindje wil niet zeggen een heel klein hoofdje, en dat lijkt mij toch het meest pijnlijke. Ach, ik zie wel. Maak me er maar niet te druk om.

Ter info: ik was vorige week 12 kilo aangekomen, viel me alles mee. Nu misschien nog 1 of 2 eraan de laatste weekjes. Dus valt me mee. En het schijnt dat, als je borstvoeding geeft (en dat ben ik van plan) je aardig op je reserves inteert, dus gewicht-technisch moet het goedkomen!

Meiden, ik ga mn kleren eens aandoen (heb echt een luie dag vandaag). Tot snel!

Liefs, Ukkie26

(PS: anoek, groeit jouw buik nog heel hard? Ik heb de indruk dat de mijne nu weer een pauze heeft ingelast. Zal voor de zekerheid mn mannetje eens vragen (die kijkt wat objectiever).

Hoi meiden,

Gisteren was ik er idd niet, want er moest flink inkopen worden gedaan.
Ik ben echt geweldig geslaagd.
Bij prenatal heb ik een witte en een spijkerbroek op 3/4 lengte gekocht (was flink afgeprijsd) en bij h&m een trui.
En verder heb ik in de speciaalzaak nog een jurk, een paar topjes, buikbanden, t-shirtjes e.d. gekocht.
Ik kan dus weer even vooruit.
Ook kreeg ik van een moeder op school een hele grote tas vol met positiemode en babykleertjes. Zoek maar uit zei ze. Geweldig hè!
Mijn buikje is nu al steeds beter te zien, leuk hoor.

@Over de kraamverbanden. Mijn vriendin tipte mij over de onderbroeken van de hema.
Het zijn van die onderbroeken met korte pijpjes (zij had ze in de kleur blauw) en hier moet heel goed kraamverband inpassen.
Wat een gek idee hè, dat jullie dat al snel nodig hebben. Ik vind het nu wel heerlijk zo, zonder tampons en maandverband. Dat is iets wat ik echt niet mis nu.

Verder heb ik eigenlijk weinig nieuws te vertellen.

Tot gauw,

Liefs, Twinkel3

Hey Ukkie,

Heb net de hydrofiele luiers opgehangen. Konden wel in de droger, stond ook bij mij op de labeltjes, maar vind ik niet leuk, ha ha! Heb alle tijd, dus wil ze zien hangen!
Ook bij mij zien ze er een beetje bobbelig uit, maar denk dat het na het strijken wel weg is hoor! Die washandjes zijn nog het ergste!
Heb nu net het volgende wasjes erin zitten; lakentjes, spuugdoekjes, badcapes, en een hoeskussen(voor verschoningskussen)... alles wit met klein beetje kleurtjes erop (jij heb dezelfde lakentjes toch?)
Moet veel strijken en ik ben helemaal geen strijker, hihihi.... maar nu vind ik het helemaal geweldig om te gaan doen... Hoe bizar kunnen je hormonen je maken

Jij hebt toch ook de waskussenhoezen en matrasovertrekken van de Prenatal in aqua en lime? Heb je die tegelijk gewassen en eerst in azijn gezet? grrrrr ben bang dat de boel verklert als ik die 2 kleuren bij elkaar doe

Liefs

Jij hebt toch

Hoi Twinkel,

Fijn dat je zo goed geslaagd ben zeg!!! Leuk is dat he? Weet nog dat ik mn eerste broek ging passen... had nog niet echt een buikje, was 10 weken of zo... en bij de prenatal hebben ze zon kussentje dat je kan ombinden, zodat het net lijkt of je een buikje hebt. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat was lachen, gieren, brullen natuurlijk! Mn man moest echt lachen!

Ik begin nu toch wel weer uit te kijken naar het moment dat ik mn 'normale' kleren weer aan kan. Alhoewel dat ook nog wel een tijdje kan duren. Ik ben helaas niet zo gezegend als Ukkie... zit nu op +18 kilo.... maar weet je... het maakt me eigenlijk niet meer uit. Het zit vooral rond mn buik en middel en ik weet uit ervaring dat ik het daar er wel af krijg. Ik had er in het begin al heel snel een paar kilo aan. Denk niet van de zwangerschap maar van het stoppen met roken. Ik ben eerder gestopt geweest en toen kwam ik 10 kilo aan.... Dus van die 18 kilo zijn er ook een aantal daarvan, maar ik ben wel trots op mezelf dat ik gestopt ben. En ook nog zonder veel moeite! Dus dan maar wat extra kilootjes eraf trainen  Ach en die kiloos van mij vallen nog wel mee. Als ik sommige hoor op het zwanger-forum... pffff... collega's ook. Eentje zelfs 30 kilo... We zullen zien.

Ga je nu ook je positiekleding al dragen of ga je nog met je elastiekjes aan de slag?

X

Ik heb de broeken nu al wel aan hoor Anoek, het zit ook gewoon erg mooi.
Het handige van die 3/4 broeken vind ik dat ik ze nu nog met een laars eronder kan dragen en straks met warmer weer met een slippertje eronder.

Qua bovenkleding kan ik nog wel een heleboel aan hoor, al merk ik wel dat de shirtjes wat opkruipen. Ik heb nu twee buikbanden en dan lijkt het netjes hoor.
De buikband laat ik dan iets onder mijn shirtje uitkomen, zodat het net lijkt alsof ik er een iets langer T-shirtje onder draag.
Wat langere truien kan ik nu nog wel aan zonder buikband.

Ik heb ook nog wel een aantal broeken van toen ik nog een aantal kilo's zwaarder was, maar die lubberen me allemaal om de kont. Bij broeken in mijn eigen kledingmaat moet ik echt met elastiekjes werken, maar dat vind ik ook niet alles. Ik vind het zo genant wanneer dat te zien is. Het is eigenlijk alleen mijn buik die nu steeds meer vorm aanneemt. De positiebroeken zitten mooi hoor, dus die draag ik nu al wel. Mijn buikje is er al best in te zien, leuk hoor.

De kleding die ik van een moeder van school kreeg is trouwens allemaal XXL en maat 44. Veel te groot dus. Ik denk ook niet dat het straks gaat passen hoor, ik heb nu maat 38. Eén zomerjurkje en een linnen broek lijken wat kleiner uit te vallen, maar de rest is echt veel te groot. Hiermee kan ze vast en zeker iemand anders nog blij maken. Wel lief hoor, dat ze in eerste instantie aan mij dacht.

Over een uurtje heb ik een afspraak bij de kapper.

Wie weet tot later vandaag.

Liefs, Twinkel3

Hoi meiden,

Ik moet toch even wat met jullie delen.
Al een poosje ben ik aan het rondsnuffelen voor een leuke lamp op de kinderkamer en nu zag ik toch een leuke op het internet.
Neem maar eens een kijkje.

De site heet www.fantasie-rijk.nl

Als je dan kijkt bij kinderlampen op de tweede pagina zie je lampen staan met teksten erop. Die vind ik zo gaaf.
Je kunt ook zelf je eigen tekst erop laten zetten en dan zelf bepalen in welke kleur je het wilt. Helemaal naar eigen wens dus.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan