WIEBELMAMA'S

O ja, ook hier komt de proefdruk van het kaartje eind deze week! Ben zo benieuwd. De enveloppen heb ik maandag opgehaald, maar moet ze nog schrijven. Heb nog tijd genoeg... als ik alles in mn eerste verlofweek doe, dan zit ik volgende week een beetje uit het raam te staren, ha ha!!
Vandaag zijn ook de postzegels binnengekomen. Heb de geboortezegels besteld via internet. Heb ik toen ook gedaan met de huwelijkszegels en was goed bevallen.

Zal zo ons lijstje eens op zoeken!

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (23-02-08) 34w5d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, nog 5 daagjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 35w  (06-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 12w2d (21/2).
14 maart - tweede afspraak VK

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));Ik zag nu pas dat ik helemaal de verkeerde dag had genoteerd voor het volgende bezoek aan de VK.
xxx

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (23-02-08) 34w5d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, nog 5 daagjes werken!!!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 35w  (06-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu 17 weken(06-02-07)  7 mrt 20 weken echo  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 14w2d (6/3).
11 maart - tweede afspraak VK

Hoi meiden,

Ja, die namen. Dat is idd wat.
Al voor ik zwanger werd had ik al een leuke naam voor een meisje in gedachten en een week voordat ik de positieve test in mijn handen had vertelde mijn man dat zijn collega een dochter had gekregen met die naam. Balen.
Dus toch maar even verder gedacht over een meisjesnaam.
Nu gaat mijn man toch van werk veranderen, maar vind ik eerlijk gezegd de tweede naam nu wel mooier dan de eerste. Mijn man is nog niet helemaal om, maar volgens mij vind hij het uiteindelijk toch wel leuk.
Voor een jongensnaam heb ik wel twee opties achter de hand.

Mocht het zo zijn dat één van de wiebelmeiden dezelfde naam kiest, "so be it"!
Het is al lastig genoeg om een naam te vinden die je alletwee erg leuk vind, dus ik gooi de naam ook niet meteen aan de kant wanneer één van de meiden hier de kleine ook zo gaat noemen. Het is eerder een compliment naar elkaar toe wanneer je allebei kiest voor dezelfde naam. Het lijkt me ook wel toevallig hoor wanneer dat gebeurd.

@Anoek, ik krijg idd steeds meer opmerkingen over mijn buikje.
Vandaag zei één van de kleuters nog heel wijsneuzerig "Juf, je buikje groeit al goed hoor" (hihihi, wel een beetje een oude wijvenopmerking voor een 5-jarige).
Ik geniet er maar van dat ik nu (eindelijk) kan pronken met een mooi buikje.

Vanavond idd de laatste aflevering "Wie is de mol". Ik neem het op, want ik ben vanavond niet thuis. Ben erg benieuwd!

Liefs, Twinkel3

Haai,

het KDV heeft wel 8 vestigingen, maar alles is vol. Het is nogal baby-rijk hier. Dus ja. We wachten maar af.

Ik heb zojuist (voor het eten) de laaste Mol-aflevering gezien. Maar ik heb geen idee. Regina zou kunnen omdat ze de vrijstelling had gekocht en dat de pot 1000 Euro kostte (echt een mollenstreek want die heeft de vrijstelling niet eens nodig). Dennis weet ik niet: die lijkt zo eerlijk en zo bloedfanatiek maar...schijn bedriegt? En Edo: tsja, daar kan ik helemaal geen hoogte van krijgen. Ik wacht in spanning af.

Wij gaan allebei 4 dagen werken, dus 3 dagen KDV. Mn mannetje heeft met zn werk geregeld dat hij maandagen vrij heeft (vanaf augustus) en dus werkt ie dan 32 uur. Ik ga denk ik 30 uur werken, 2 keer 8, 2 keer 7. Of 4 keer 8 en extra dagen sparen (dat doen er veel bij mij op werk, werkt goed). Ben daar nog niet helemaal uit, zie het wel.

En als we dezelfde namen hebben dan is dat maar zo hoor. Echt niet veranderen hoor! Zou ook wel grappig zijn juist. Dus gewoon bij de namen blijven, ook als ons ukkie toevallig de naam heeft die jullie ook in gedachten hadden.

Anoek, ik denk dat ik alles wel op de juiste plek heb liggen in de commode. En in de kast ligt nog weinig: extra lakentjes en dekentjes, hoeslakentje, en de kleertjes (pakjes) hangen aan een stang. Verder heb ik de maxi cosi erin gezet. (de kast heeft 1 la onderin, dan een hangdeel en 1 plank bovenin over de hele breedte). Ik ga morgen de wipstoel eens uit de doos halen: even kijken hoe die er ook alweer uitziet. En de bandjes van de kinderwagen oppompen: die zijn al helemaal lek.

Anoek, zat er bij jouw maxi cosi nou een zitverkleiner? Daar had ik het een tijd geleden over, en jij twijfelde. Ik dacht dat ze er standaard bij zaten...schijnt voor het begin wel nodig te zijn anders verzuipen die kleintjes bijna in zo'n ding.

Ik heb de adressen maar geschreven: ons ukkie mag vanaf aanstaande maandag al geboren worden en dan mag ik thuis bevallen! Jeej! Moet nog wel de klossen en de po ophalen, en ook het bed "bevalproof" maken (dus elektrische deken eruit en matrasbeschermer erin, en bed omhoog). Dat wil ik wel uiterlijk maandag gedaan hebben. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ons ukkie volgende week al geboren wordt, voor mijn gevoel is ie nog veel te klein. Kan me (nog steeds) niet voorstellen dat er een babytje in mn buik zit dat elk moment geboren kan worden. Aan de andere kant wil ik liever dat 'ie vandaag komt dan morgen...raar allemaal.

Met de rest van de meiden ook alles goed? Tara, succes morgen met de 20-weken-echo en probeer ervan te genieten! Willen jullie het geslacht weten?

En Twinkel, leuk toch, opmerkingen over je buikje?! Ik vond het jammer dat de mijne pas echt goed te zien was vanaf een maand of 5 a 6 en extra jammer is dat mensen dan opmerkingen maken van "gaat het allemaal wel goed" en "groeit ie wel goed"? Mijn buikje was klein ja, aan de andere kant: mijn darmen en maag waren (en zijn) ook helemaal samengeperst. Dus beeb zit gewoon relatief ver "naar binnen".

Ik zal niet verklappen hier wie de Mol is, goed Twinkel? Dan kun je in alle spanning je opname kijken binnenkort.

Ik ga aan de afwas. Fijne avond en tot snel.

Liefs, Ukkie26

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (6-03-08) 36w3d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

6 maart weer naar VK.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 14w2d (6/3).
11 maart - tweede afspraak VK

Hoi hoi!

Ik zit hier al in spanning klaar voor de finale van de Mol, ha ha!! Ben echt benieuwd! Aan de andere kant vind ik het altijd zo'n anti-climax, omdat het dan afgelopen is..hahaha
We zullen niks verklappen Twinkel!

Onze maxi-cosi heeft inderdaad een zitverkleiner. Een soort schuinblok in het stoeltje en dan nog een laag erover heen met een soort kraag... weet niet hoe ik het anders uit moet leggen. Heb je die niet dan? Ik ben echt de hele tijd op zoek geweest naar dat zonnescherm wat ik overal zie op maxi-cosi... dacht op een gegeven moment dat ik dan los moest kopen. Uiteindelijk maar eens goed de gebruiksaanwijzing gelezen, blijkt ie in de rand te zitten, ha ha ha!!
Gek inderdaad dat de beeb gewoon al bijna kan komen hé? Ik vind het ook eem maf idee. Het leek de dag van gisteren dat ik positief testte en nu ga ik al bijna mama worden! Ook hier wordt de nieuwsgierigheid steeds groter. Ben zo benieuwd hoe ons kindje er echt uit ziet... maar het mag nog wel even blijven zitten. Het is nu nog te vroeg.

Fijn dat alles al z'n definitieve plek heeft bij jullie. Hier dus nog niet, maar dat zal volgende week wel geregeld zijn ;-)
Hebben jullie de box al staan? Ik twijfel of we hem nu al moeten opzetten of niet...

Nou dames, zal hier rustig zijn de rest van de avond denk ik... Iedereen voor de tv voor de Mol!

Liefs

Terug
Bovenaan