WIEBELMAMA'S

Goedemorgen,

nounou, die Mol. Vond het een leuke en verrassende aflevering (meer zal ik er niet over zeggen). Wel jammer inderdaad dat het nu af is. Volgens mij heb ik seizoen 2007 nooit gezien: staat ook op uitzendinggemist.nl. Leuk tijdverdrijf en je denkt ook nog eens wat na.

Onze maxi cosi heeft ook een zitverkleiner hoor. Inderdaad een schuimblok met een kraag. Erg handig want anders schieten die kleintjes in het begin alle kanten op (vooral het hoofdje kan ik me zo voorstellen). En dat zonnescherm: ik was zo slim (jaja) om eerst de gebruiksaanwijzing te lezen. Gewoon, voor de lol (doe ik normaal nooit) en toen zag ik dus dat dat ding in de achterrand zat. Gaat er bij mij trouwens makkelijker uit dan in, grr. Ben laatst best lang bezig geweest het zonnescherm weer netjes in de rand te krijgen. Heb 't dus ook niet nog een keer uitgetest, ik geloof het voorlopig wel.

We hebben de box nog niet staan, die hebben we zelfs nog niet eens. We krijgen 'm van mijn schoonouders en ze geven 'm pas als de kleine er is. Vraag me niet waarom, ik zou 'm liever nu al hebben, maarja. Mijn schoonvader en mannetje kennende staat het ding dan binnen 5 minuten, nu maar hopen dat ze er ook een boxkleed bij geven. Het is trouwens deze:

Ik wilde een lade (handig voor alle speelgoed en troep) en een witte, redelijk strak. Gelukt dus.

Allemaal een fijne dag en tot snel.

Liefs

Zo, wat is het hier druk geweest! Wel gezellig hoor, maar moest heel wat teruglezen.

Ukkie en Anoek, het komt nu allemaal wel heel dichtbij hè? Misschien komt de eerste wiebelbaby volgende week al wel! Wel grappig om te lezen dat jullie zo druk met wassen en strijken zijn, en dan durven jullie nog te zeggen dat je geen last hebt van neteldrang hahaha

Vanmiddag hebben wij de 20 weken (ben inmiddels al 21+2)echo. Wel spannend hoor, maar ik zie er niet tegenop.   En ja, ik wil heel erg graag het geslacht weten, komen we dr eindelijk achter wie van ons er gelijk heeft haha. Woensdag nog bij de vk geweest en alles was prima, baarmoeder mooi gegroeid en hartje goed te horen.

Ik voel de uk nu trouwens elke dag wel, meestal 's ochtend als ik nog in bed lig, en 's avonds als ik op de bank lig. En ja, het is idd heel bijzonder om te voelen dat er een  heel klein mensje in je buik zit.  

liefs Tara

document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));-  Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (6-03-08) 36w3d, 31 mrt uitgerekend, 12 mrt volgende controle VK, AFTELLEN GEBLAZEN!

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 35w  (06-03-08), 10 april uitgerekend,  18 mrt  volgende controle vk

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend, nu  21+2 weken(07-03-07)  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  11 weken  0 dagen (7-2-2008).
6 maart weer naar VK.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!
6 maart naar de verloskundige.  

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend. Nu 14w2d (6/3).
11 maart - tweede afspraak VK

Goedemorgen (nog net, ha ha),

Ja idd een verrassende aflevering van de Mol, ha ha!! Twinkel, ga maar snel kijken dan kunnen we het er hier uitgebreider over hebben!

Mooie box Ukkie! Irritant dat je schoonouders het pas willen geven als de beeb er is. Das toch niet handig. Zeker niet als er geen boxkleed bij zit... wordt hard liggen dan voor de beeb.Zondag is mn mannetje weer thuis, dus denk dat wij hem volgende week wel zullen opzetten. Wij hebben ook een strakke, maar dan in whitewash eiken en zonder lade. Waar de box bij ons komt te staan, kan de lade toch niet open, ha ha! Wij hebben dus zo'n zak gekocht die je aan de box kan vastmaken voor speelgoed!

Vanochtend wel ruim een 1,5 uur bezig geweest met boodschappen doen. Wat een ellende zeg, zo druk. Maar goed, heb weer alle boodschappen in huis voor de komende dagen. Doe het maar in etappes, want anders wordt het te zwaar tillen.
Maar heb weer goed staan schelden zeg. Had heel netjes geparkeerd, middenin een vak... ja ja, ben geen parkeerwonder dus was er echt trots op, hihi! Kom ik terug, heeft een of andere idioot z'n auto scheef ingereden en zat er dus 20 cm tussen de achterkant van beide auto's en aan de voorkant zo'n 40 cm... En aan de andere kant van hem was ruimte zat... Ik was echt zó kwaad, kon daar nooit tussen met die dikke buik. En wat dan, wachten? Of via de bijrijdersstoel doorschuiven? Zie je me al gaan???? Eerst maar boodschappen ingeladen, gecheckt of hij geen schade had gereden en wagen opgeruimd. Toen ik net aan de voorkant wilde proberen of ik er misschien toch niet tussen kon, kwamen de eigenaren eraan. Twee oude mensjes... grrrrrrr.... ben vriendelijk gebleven... ik ben echt trots op mezelf, ha ha! De vrouw vond het echt heel lullig, want zij was e rnite bij anders had ze er wat van gezegd zei ze... ja logisch want ze had er niet uitgekund, dhuuhhhh....
Zo dat moest ik even kwijt...

Zo even de thuiszorg bellen of ik de klossen toch niet nu al mag komen halen of anders maandag als mn mannetje er is, want hij moet weer weg eind volgende week en als ze er onder moeten dan is hij er niet, dus niet handig.

Jaaa... net even mn mannetje gesproken aan de andere kant van de wereld :) Lang leven de techniek!

Zo even wat eten, was in de droger (dit keer geen babywas :-( ) en dan strijken en de badkamer poetsen. genoeg te doen dus!
En Tara, valt mee met de nesteldrang hoor, want die badkamer had ik een week geleden al moeten doen, ha ha!!! Laten we het houden op leuke nesteldrang!

Laat je nog weten hoe je echo is geweest?

Liefs Anoek

He meiden,

Ja, daar is ze ook weer.................
Het leggen van de houten vloer, een kapotte computer, veel werken en het erg moe zijn maken dat ik hier al een tijdje niet ben geweest.

Shame, shame, shame.

Ik ga snel lezen hoe het met jullie allemaal is en ga dan weer de draad oppakken,
liefs Pippie

Nou, nou, even flink zitten lezen....

Twinkel, wat leuk zeg dat jullie al zo flink inkopen hebben gedaan!! Wij moeten hier echt nog mee beginnen, al heb ik qua kleertjes en dingen al wel het een en ander. We hebben de afgelopen weken ook enorm veel gekregen moet ik zeggen. Echt geweldig!
En die lampen, kei leuk, wist ik helemaal niet dat dat zo kon.  Ik had mijn zinnen gezet of de kroonluchter van lief!, maar die is erg duur. Ik vind jou lamp ook wel heel erg apart!

Anouk en Ukkie, allebei met verlof. Lekker!, maar ja misschien ook geen overbodige luxe als ik jullie zo hoor. Vervelend Anouk, dat je zoveel last hebt van vocht. Wel leuk dat je nu alle leuke dingen kunt gaan doen, zoals babywasjes, enveloppen schrijven, het huis helemaal aan kant maken voor de baby en de finisching touch van de babykamer. Lijkt me allemaal helemaal geweldig. Ik hoop dat de ongemakken voor jullie meevallen. Mijn vriendin is aankomende dinsdag uitgeteld en moet ook niet zoveel meer doen. Toch geniet ze nog met volle teugen en wacht ze in spanning af. En ik ook!

Tara: Vandaag de 20 weken echo. Tof! Ik ben benieuwd!! Wij gaan ook voor de hemnes serie van de ikea. Precies de dingen die jullie gekocht hebben. Ik heb alleen een ander ledikantje op oog. Wel wit simpel en strak.

Vlinder: Fijn om te lezen dat bij jou ook alles goed gaat. Langzaam wordt het steeds echter he.

Hier alles goed. Gisteren op controle geweest en het hartje klopte prima. Bloeddruk ook prima en rest van de controles ook. Alleen mijn hb is wat aan de lage kant, maar omdat mijn ijzergehalte in de cel nog goed is gaan ze hier nog niets mee doen. Ook hier komt langzaam een buikje tevoorschijn en heb ik echt afscheid moeten nemen van mijn normale broeken. Ik heb 2 weken geleden bij de prenatal een mooie spijkerbroek van noppies gekocht. Wat een genot zeg zo'n zwangerschapsbroek. Zit heerlijk. Ook ik wil een capri kopen, Twinkel. Lijkt me ook handig. Nu nog met laarzen en in de zomer met slippers of instappers. Ik vind het ook zonde om nu  meerdere lange broeken te kopen terwijl we straks het grootste gedeelte in de zomer zitten. Vorige week op het werk nog een echo gemaakt van de kleine. De kleine duimde(smelt, smelt) Helemaal zelf gedaan( alleen de arts had het apparaat even in de goede stand gezet) en heerlijk in de nachtdienst een half uur zitten genieten van beebje. Zijn de nachtdiensten toch nog ergens goed voor, want ik trek ze bijna niet meer. Moet er echt dagen van bijkomen.
10 april heb ik de twintig weken echo ( jeetje wat gaat het snel!!) in de ochtend en dan gaan we in de middag lekker beebieshoppen. Heb ik zin in!! Wij gaan denk ik voor de Quinny Speedi of de Quinny Buzz als wandelwagen. Moet ze alleen nog even inklappen en zo om te kijken of dit makkelijk gaat.

Nou meiden,
tot snel.

Liefs Pippie

Hey Pippie!!

Fijn wat van je te horen en dat alles goed gaat.Ik begon me al klein beetje zorgen te maken...Heerlijk dat je zelf de echo kon maken. Lijkt me een heel aparte ervaring zeg.
Jij dus ook al aan het nadenken over de babykamer. Heerlijk dat dromen he?

Hier een echte Quinny Buzz-fan! Niet dat we hem al in gebruik hebben, ha ha!! Als je na het inklappen en opzetten gaat kijken, kom je zeker bij de BUzz uit aangezien die zichzelf opzet!! De twee verschillen heel erg, dus zou even goed alles uittesten en van te voren bepalen wat je belangrijk vindt, zoals grote wielen (speedi), kindje 2 kanten op zitten (Buzz).. dat zijn denk ik de voornaamste verschillen.De kinderwagenbak is hetzelfde. Gewoon lekker alles uitproberen meid! En wie weet wordt het wel een hele andere, ha ha!! Wij gingen nl voor de Mura en toen werd het de Buzz!!

10 april de 20 weken echo en ik uitgerekend!! Grappig!!

Ja aftellen is nu wel begonnen voor Ukkie en mij. Eerst was het ik ben zo lang zwanger en nu is het nog zoveel weken. Vandaag vroegen ze bij de groentenboer hoe lang ik nog moest, ha ha!! Ik heb vandaag echt een opruim-bui, ha ha!! Nog steeds de badkamer niet gedaan (ik vind dat echt de vreselijkste huishoudelijke klus die er is), maar wel gestreken en de kast boven in de gang grondig opgeruimd. Vuilniszak met rotzooi.... geloof dat ik er nu niet meer onder uit kan... zou het toch nesteldrang zijn?
Alle babywas die ik van de week gedaan heb, is gestreken en ligt nu op de definitieve plek in de commode en kast. Volgende was zit er nu in. Alleen is het bedje nu niet meer opgemaakt... spullen zitten in de was.... en dat voelt niet lekker, hahaha!
Maar zo meteen moet ik ik toch echt aan die badkamer beginnen.Krijg een logeetje van het weekend, dus ja....goede stok achter de deur, ha ha!!

Tot vanavond denk ik!

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan