WIEBELMAMA'S

Hallo meiden,

Ik was gisteravond zo benieuwd en kon het toen ik thuis kwam dus ook niet laten om nog even Wie is de Mol te gaan kijken. Hierdoor lag ik natuurlijk veel te laat in mijn bed, wat ik vandaag moest bekomen.
Vanmiddag was ik vrij van school, dus ben ik na het boodschappen doen direct het bed weer ingedoken. Nu voel ik me wel weer iets fitter hoor.

Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Pippie.
Ik vond de eerste weken heel lang duren, maar nu gaat het ineens best snel.
Volgende week worden de kratjes voor Moeders voor Moeders alweer voor het laatst opgehaald.

Ik zie wel uit naar a.s. dinsdag, de volgende afspraak bij de VK.
Eén keer in de zoveel weken is het toch wel weer prettig om de bevestiging te krijgen dat alles goed zit. Als het goed is, kan ik nu het hartje ook horen via de doptone.
Apart hoor.

Hoe is het met jou gegaan bij de VK Vlinder?

@Ukkie en Anoek, leuk hoor om de laatste dingetjes op de rij te krijgen.
Ik kan me zo voorstellen dat je er heerlijk bij weg kunt dromen.

Wij hebben trouwens ook een box met lade uitgezocht (van bopita, de rocco-box in de kleur zwart). Het boxkleed heb ik besteld bij Prenatal (grijs met lime-groen).

Wie weet spreek ik jullie later nog meiden.

Liefs, Twinkel3

Hi

Twinkel,wij hebben ook de Rocco-box van Bopita, alleen dan zonder lade... reden al eerder uitgelegd ;-)

Ja wat een ontknoping van de MOl hé? Ik heb Dennis echt nooi verdacht.... tot de laatste aflevering, maar meer omdat ik dacht dat het bij die andere 2 te dik boven oplag en ik er steeds weer naast bleek te zitten. Dus dacht zou dan wel de meest onwaarschijnlijke van de drie zijn, ha ha!!

Leuk,logeren bij vrienden Twinkel! Veel plezier!
Bij mijkomt dit weekend een oud-huisgenootje logeren! Heb echt zin in. We zien elkaar niet echt veel, maar de band is gewoon zo sterk dat dat totaal niet uitmaakt. Is wel heel bijzonder. Heb nog met 3 van de 7 huisgenoten contact. Zijn ook de 3 waarmee ik in het huis ook het beste contact had, dus ja,ook wel logisch. De vriendin die nu komt, was echt mn maatje. We huilden en lachten samen, elkaars steun- en toeverlaat zeg maar. Nu is net haar relatie van heel wat jaartjes voorbij, dus hoop met hoop chocolade en luisterend oor en toch ook met gezelligheid haar te kunnen steunen in deze klote-tijd.

Tara, hoe was de echo?

Ik ben er straks ook nog wel ff denk ik.

X

Nou de echo was een waar avontuur!

We kwamen netjes op tijd in het ziekenhuis, bleek dat de afspraak een uur eerder was! Waarschijnlijk heeft die muts van de vk praktijd het verkeerd aan mij doorgegeven, want ik weet dus heel erg zeker dat ze 14.30 tagen mij zei!

Na even wachten, bleek dat de gyn gelukkig toch wel even tijd voor ons had, en alsnog wel even naar de beeb gekeken. Alleen was het niet heel erg lang, en vooral was het lastig omdat de uk heel erg ongunstig lag(onderin de baarmoeder, en helemaal achterin). Nu al een dwarsligger :). De belangrijkste dingen kon ie wel zien maar bv de aansluitingen vande bloedvaten niet. Daarom moeten we over 2 week nog een keertje terugkomen. Maar we zijn niet ongerust hoor. Hij was heel aardig, en zei dat alles wat ie had gezien, wel 100% goed was.  

Nu mogen we over 2  weken dus nog een keer. We weten ook nog niet wat is. Ook dat was niet te zien. Verder was het een luie baby, lag de hele tijd in dezelfde positie, en bewoog alleen soms een arm,of been. Volgens de gyn werd het een dikke baby, of die dit nu zei vanwege de buikomvang of de volle maag, geen idee!? Maar ik hoefde me er geen zorgen over te maken.

Liefs Tara

Ps kon niet eerder reageren, want we waren nog even de hort op :)  

Pippie, fijn dat je dr weer bent!

Wij wouden ook dat andere bedje van ikea, alleen die was uitverkocht, en het was niet bekend wanner die weer kwam. Bij nader inzien vonder we deze ook wel leuk vandaar...

Tara

Goedemorgen!!

Ik heb heerlijk geslapen vannacht :) Duurde alleen een hele tijd voor ik in slaap viel... dat heb ik nu al een paar nachten. Ik snap niet waarom... het is nietdat ik niet lekker kan liggen. Ik heb zo'n voedingskussen (echt een aanrader nu al bij het slapen) en meerdere losse kussens.. en kan best lekker liggen.
Vannacht gedroomd dat ik een keimooie en sexy jurk aan had én slank was, ha ah aha!! Stiekem kijk ik ook wel uit dat ik straks mn eigen normale figuur terug krijg... of er voor moet werken, dat maakt niet uit!

Tara, fijn dat alles er goed uit zag. En nee, zeker geen straf om nog eens terug te gaan!
Dus een luie en zware baby.... ach het kan best nog wel veranderen. Onze uk bewoog bij die echo ook niet superveel, terwijl 3 weken later bij de pretecho de handjes, armpjes en beetjes niet stil lagen... dus weet niet of het nu al wat zegt hoor. Hopelijk zien jullie over 2 weken het geslacht wel. Toch hoor je het echt vaak dat ze bij de 20 weken-echo het geslacht niet kunnen zien. Bij mij op de gym bij 4 van de 13 vrouwen. Typisch hoor.

Gisteravond heb ik het toch moeten bekopen dat ik zoveel heb gedaan hoor... Was natuurlijk ook wel erg overdreven... had s avonds last van mn bekken en rug. NU is het gelukkig al weer over. Maar goed ook, want moet beneden ook nog even de boel aan kant maken voor de visite!

Ik zal vanmiddag en vanavond niet hier zijn! Dus alvast een fijne zaterdagavond allemaal!

Liefs Anoek

Pippie: fijn dat je er weer bent! Jeej! Hoe ver ben je nu? Zo'n 15 weken (als ik goed gerekend heb) toch? Krijg je al een buikje? Tip voor broeken: ik heb ze allemaal bij C&A gekocht. Niet te duur en mij passen ze prima. En de truitjes/shirtjes bij H&M.
En leuk hoor, kinderkamertje uitzoeken. IK zou er zo nog 1 willen uitzoeken, met andere kleuren. Niet omdat ik die van ons niet mooi vind, maar gewoon. We hebben nu de kleuren Aqua en Limegroen, maar rood/oranje vind ik ook erg gaaf. Ach, een mens houdt altijd wat te wensen over...

Tara, jammer dat jullie het geslacht op de 20-weken-echo nog niet hebben kunnen zien. Aan de andere kant: fijn dat alles goed was (wat ze gezien hebben) en toch ook wel leuk dat je nog een keer mag. Hoop voor je dat jullie het dan wel kunnen zien. En anders maar een pretecho plannen zo rond week 28...heb je iets om naar uit te kijken...

Anoek, foei. Toch teveel gedaan gisteren. Daar had ik geen last van . Had echt een luie dag. Vandaag ook (vrees ik), ga zo alleen ff snel naar de stad (nu is het nog rustig).

Maandag moet ik de klossen voor het bed ophalen want dan ben ik 37 weken en mag ik thuis bevallen! Jippie! Alhoewel ik me echt niet voor kan stellen dat de bevalling volgende week al begint. Ben nog niet moe, de kleine is ontzettend beweeglijk en ik heb gewoon het gevoel dat het babytje in mijn buik nog niet af is. Moet woensdag naar de VK , zal eens vragen hoe groot/zwaar zij het schat. Dan krijg ik er iets meer een idee van.

Ook moet ik de elektrische deken die ik op mijn bedhelft heb, maar weghalen: mochten de vliezen 's nachts breken...bah. En de matrasbeschermer uit het kraampakket leg ik er dan maar voor in de plaats. Schijnt alleen nogal te kraken en een zweet-ding te zijn. Ach, alles voor de beeb...

Heb gisteravond geprobeerd (!) de banden van de kinderwagen op te pompen, die waren wat plat geworden. Niet gelukt. Als ik de pomp erop deed, liepen de banden leeg. Dan kon ik ze weer volpompen, maar als ik dan de pomp eraf draaide was er een moment waarop ze weer leegliepen. Echt heel irritant. Dus, met frisse tegenzin, zal ik het vanavond mn mannetje maar vragen.

En gisteren hebben we het plankje, de haakjes en de klok opgehangen in de babykamer. Leukleukleuk!

Anoek, vroeg jij laatst niet wat ik gedaan heb met het wassen van de waskussenhoezen? Eerlijk gezegd heb ik die nog niet gewassen. Dan moet ik 1 wasje draaien voor 1 groene, en 1 was voor een blauwe. Vind dat wat onzinnig. Daarnaast leggen we toch hydrofielluiers op het aankleedkussen (plus hoes) om de kleine af te drogen. Dus weet nog even niet wat ik daarmee moet. Hoe heb jij het opgelost?

En hoeveel kruiken heb jij? Ik moet er 2, vind het zelf alleen wat overbodig...

En inderdaad: ik denk dat ik wel "last" heb van nesteldrang, maar dan de lichte variant . Het is niet dwangmatig, maar ik vind het wel prettig als het huis schoon en opgeruimd is. En mn mannetje vind het allang best (logisch natuurlijk).

Meiden, ik ga ervandoor, even mijn geluk beproeven in de stad.

Fijne zaterdag en tot snel.

Liefs, Ukkie26

hhmmmm lichte variant hé? Nou daar houd ik het ook maar op

Ik heb uiteindelijk dus wel 2 verschillende wasjes gedraaid; een blauwe en een groene. Had ook nog wat in die kleuren van mezelf liggen en heb de hoeslakens meteen ook gedaan (die zijn ook blauw en groen, hoe kan het ook anders, hahaha). Wilde een klein beetje azijn erbij doen voor het behoudt van de kleur (tip van mama), maar had ik niet in huis... Dus nu gewoon normaal gewassen.

Tja... kruiken... Ik zit met hetzelfde dilemma. Ik heb er nu ook 1. Stond ook op de site van de vk dat als je kindje in het voorjaar of zomer geboren wordt 1 kruik voldoende is. De intaker van de kraamzorg was het er niet mee eens. De temp buiten zegt niks over de temp van het kleintje en of hij/ zij de temp kan vasthouden. Daar zit natuurlijk wel wat in. Ik heb zoiets van; liever het zekere voor het onzekere, dus bij ons komt er nog eentje bij.
Zo zit ik nog met het aantal spuugdoekjes... hoeveel heb jij er? Ik nu 6, maar geloof dat ik nu bij alles twijfel of ik wel genoeg heb.... grrrrr

Ga nu de kooi van de konijnen maar eens schoonmaken... en geloof me... ik heb nu geen last van nesteldrang, want vind ook dit een vreselijke klus, ha ha!! Ik denk dat ik last heb van selectieve nesteldrang, ha ha!!

Ga je nog wat leuks voor de beeb of het kamertje kopen in de stad?

Liefs

Ja, een lichte variant. Zo moeten hier de vissen verschoond, maar daar heb ik helemaal geen zin in. En inderdaad: selectief schoonmaken, da's ook een goede .

Ik denk dat ik 1 van mijn vriendinnen lief aankijk en van hun een kruik leen. De een heeft een dochtertje van juli, de ander 1 van september. Die meiden gebruiken de kruik niet meer. Dus voor die paar maandjes kan ik er misschien een van hun lenen. Zal ze eens vragen. Vind 14 Euro toch best duur, zeker als het risico bestaat dat we 'm maar een paar keer gebruiken. En om nou met 3 vriendinnen 6 kruiken te hebben...dat lijkt me ook wat overbodig. Hier was het overigens ook de kraamzorg die vond dat we een tweede moeten hebben, de vk niet.

Ik heb 6 witte spuugdoekjes, 3 gekleurde (van de HEMA) en 1 kreeg ik van natusan in een mini-toilettasje. Dus heb er 10. En natuurlijk de hydrofielluiers, die leg ik in bed onder het hoofdje. Hoeft niet steeds het hele bed verschoond als ze wat spugen.

Heb voor de beeb nix gekocht, moet me wel telkens inhouden hoor! Ze hebben zulke leuke kleertjes! Bij C&A weer een nieuwe collectie: smullen. Maar: ik heb 3 pakjes maat 50, 4 maat 56 en nog 2 broekjes maat 50 met voetjes en 2 omslagvestjes (1 50 en 1 56) dus dat moet genoeg zijn voor 't begin. En je schijnt zo onwijs veel te krijgen...en anders haal ik wel bij als de kleine er is of stuur ik mn mannetje erop uit. Dan kunnen we gericht (lees: meisje/jongen) kopen, lijkt me ook wel erg leuk.

Wel wat gekocht voor de kamer: 2 mini-knuffeltjes. We hebben namelijk een hemeltje op een stok, maar dat hemeltje moet plooien bovenop. Dus meer stof dan de stok lang is. En: dan wil 'ie eraf. Dus ik ga een knuffeltje op de voorkant lijmen, heb er 2 gekocht want ik kon niet kiezen (dat mag mn mannetje doen). Door het knuffeltje kan de stof er niet meer af en klaar is kees.

Alles goed met de rest? Wel een beetje uitrusten he, dit weekend...er komt (voor de meesten) weer een drukke week aan!

Fijn weekend voor de rest.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan