WIEBELMAMA'S

Wat is het hier rustig vandaag?! En ik zit al bijna de hele dag alleen thuis (mannetje is klussen bij een vriend, gister ook al), dus verveeeeeeeel me. Zometeen ga ik ff de hort op (jeej!).

Hier alles goed. Vies weer, grijs, regen. Dus ik (en ik heb echt helemaaaaal geen last van nesteldrang hoor, hoe kom je erbij?! ) heb zojuist de koelkast schoongemaakt. Alles eruit, plankjes, lades en alles schoon. Eerst met afwasmiddel gedaan maar ik vond het niet schoon genoeg (hoe erg kun je zijn), dus nog snel ff met de glassex erover. Nu blinkt 'ie weer. Benieuwd of mn mannetje het ziet.

Morgen ga ik een soortgelijke exercitie ondernemen met de badkamerkast. Kan direct alles wat we toch niet gebruiken (proefmonsters enzo) eruit: da's veeeeeel. En de wastafel, plankje en de spiegel ook maar goed schoonmaken (met bleek en die troep, zal wel het raam goed open zetten).

Oftewel: hier heeft de poetsmania toegeslagen. Ik noem het nog nesteldrang i.p.v. nesteldwang (dwangmatig is het niet, wel opmerkelijk want ik ben helemaal geen poetsmadam).

Meiden, geniet van jullie zondag (Anoek, mannetje weer veilig thuisgekomen?!) en tot snel.

Liefs, Ukkie26
(nog 3w1d!)

Hoi hoi,

Inderdaad rustig hier. Ik had gisteren een vriendinnetje op bezoek en ze is ook blijven slapen. Gisterochtend natuurlijk de benedenverdieping nog even onder handen genomen. Vanochtend vriendin weer op de trein gezet. Toch nog maar een keer stofgezogen en begin van de middag was mn mannetje weer thuis! Gelukkig! Fijn dat ie er weer is.

Ik ga nu officieel bekennen dat ik last heb van nesteldrang  Kan nog niet tegen een pluisje op de grond, ha ha!! Mn man al gewaarschuwd dat ie geen rotzooi moet maken als ie geen ruzie wil... erg hé?

Sinds mn man weer thuis is, is de beeb echt enorm druk. Net of hij/zij papa gemist heeft. Vandaag ook wel een onrustigere dag... veel last van mn buik en ook enorm druk op mn bekken.. Indaling?? Geen idee...
Vannacht een slechte nacht gehad. Hele nare droom gehad en werd huilend wakker. waren in het ziekenhuis, heleboel doktoren en bleek iets mis te zijn met onze beeb. Het hoofdje was misvormd en een rare bult wat op de echo te zien was. Kregen toen te horen dat we de keuze hadden om de zwangerschap af te breken of uit te dragen, maar dat het kindje geen overlevingskans had. Zo erg... heb echt tijdje liggen huilen, maar heel typisch, de beeb begon druk te schoppen en te bewegen, net alsof het aanvoelde en wilde zeggen: "Niks aan de hand, mama".

Nu zo lekker weer saampjes koken en eten! Heb mn mannetje echt gemist en ben blij dat hij nu niet meer op een uur of 18 ver weg zit. Hij moet nu volgende week nog een paar dagen naar het buitenland, maar niet zover gelukkig. Vanaf 37 weken is ie in Nld. Toch heb ik het gevoel dat de beeb voorlopig nog wel even blijft zitten. Heb nl nog niet het idee dat mn lichaam zich aan het voorbereiden is op de bevalling. Voel me beter dan de afgelopen weken toen ik nog werkte... Ukkie heb jij het idee dat de bevaling er al aan komt? Lichamelijk gezien dan?

Liefs

Hè, wat een nare droom Anoek. Daar kun je echt even flink door van slag zijn.
Ik denk dat we het allemaal wel eens hebben dat je zo naar droomt, dat je het gevoel nog niet kwijt bent wanneer je wakker wordt. Echt vervelend is dat.
En in je dromen komt er toch vaak uit waar je het meest bang voor bent.
Zo heb ik laatst nog gedroomd dat ik in een bed vol bloed wakker werd.
Niet dat ik nu echt nog voor een miskraam vrees, maar toch zal ik wel weer even blij zijn wanneer ik dinsdag het hartje weer heb gehoord.
Het hoort er waarschijnlijk allemaal bij, die zorgen.

@Anoek en Ukkie, wat zal het blinken bij jullie thuis!!!
Ik stoor me ook wel hoor, wanneer ik vuil zie liggen en ik heb ook nog veel klusjes die nodig eens gedaan moeten worden, maar ik heb niet echt de drang om het aan te gaan pakken. Het normale schoonmaken, daar kom ik wel aan toe, maar het zou ook niet verkeerd zijn om de koelkast weer eens schoon te maken en de diepvries eens te ontdooien. Ach, waarschijnlijk komen die schoonmaakkriebels ook nog wel een keer bij mij om de hoek kijken.

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen!

Heh jakkes Anoek, wat een vervelende droom. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan in paniek wakker wordt en dat het even duurt voordat je beseft dat het een droom was. Hopen dat 'ie eenmalig langskwam. Ik heb (gelukkig) nog niet van die rare dromen gehad, ze schijnen er wel helemaal bij te horen. Standaarddroom schijnt te zijn (mn moeder had 'm bij alle 4 zwangerschappen) dat je aan het bevallen bent, je de vk belt, maar het nummer van het briefje NIET in de telefoon ingetoetst kunt krijgen. Hoe lullig (en stressvol). Nouja, ik wacht het maar af.

Mijn 2e verlofweek is zojuist begonnen en ik vind het nog wel wennen. Pff. Moet gewoon echt bedenken wat ik ga doen, anders verveel ik me. Gisteren op internet huizen gekeken: mn mannetje en ik hebben beiden een fikse salarisverhoging gehad en ik ga pas vanaf volgend jaar deeltijd werken (heb nog veel vakantie) en mn mannetje vanaf augustus. Dus misschien dat we voor augustus wel een ander huisje hebben: nu kunnen we veel meer hypotheek krijgen en we kunnen het toch wel betalen... Moet mn mannetje wel eerst overtuigen (lastig, lastig).

Ik heb een slechte nacht achter de rug: ben wel 5 keer naar de wc geweest en was steeds misselijk. Tot 9 uur geslapen, nu gaat het wel weer. Nouja...misschien dat ik dan vandaag mn eerste middagdutje doe?

Meiden, werk ze, voor Anoek: niet te veel schoonmaken (het wordt toch weer vies) en tot snel.

Liefs, Ukkie26

Oja, Anoek, ik heb echt totaal niet het gevoel dat de bevalling steeds dichterbij komt. Ik weet dat het zo is, maar kan me niet voorstellen dat het babytje in mijn buik groot genoeg is om geboren te worden. Denk steeds dat 'ie nog niet af is en dat mijn buik eerst mega-mega groot moet worden en gigantisch in de weg moet gaan zitten.

En ook lichamelijk gezien heb ik het gevoel nog niet echt. Ik begin wel iets vocht vast te houden ('s avonds beetje dikke voeten en vingers) maar niet dramatisch. Ook ben ik niet uitgeput. Hoop dat dit geen tekenen zijn van het 'overtijd' gaan: dat lijkt me vervelend (ik leef toch best naar de 31e toe)...

He Ukkie en Anouk,

Heerlijk die verhalen over nesteldrang, drukke babies, hormoontjes. Die dromen moet je niet te vaak hebben hoor Anouk. Bah, dat zal een vervelende ervaring zijn geweest zijn!
Veel succes en plezier jullie met het 'nestelen'.

Tara, gelukkig dat de 20 weken echo tot zover goed is! Fijn. En nu over 2 weekjes maar weer dan he. Heel vervelend is dat nu ook weer niet toch?

Liefs Pippie

Hey meiden,

Ook even een berichtje van mij.Mn mannetje is vandaag en morgen ook vrij, dus ben even wat minder op internet te vinden. Even quality-time met elkaar. Fijn! Dus poetsen staat nu even op een laag pitje.Begin woensdag wel weer, ha ha!

Vanochtend hebben ze de trap afgewerkt en nu is alles klaar! s Middags wilde we naar de thuiszorgwinkel, maar eenmaal onder weg kwam ik tot de ontdekking dat we waren vergeten t bed op te meten, dus geen idee welke maat klossen we dan zouden moeten hebben. Morgen nieuwe ronden, nieuwe kansen, ha ha! Toen doorgereden naar de stad want er moesten nog wat laatste babyspulltjes gekocht worden. We zijn weer super geslaagd en weer wat €-tjes lichter, ha ha! We hebben toch een 2e kruik gekocht... helaas voor ons vrienden met kids niet in de buurt wonen, dus zouden niet op tijd kunnen lenen... Spenendoosje... niet perse noodzakelijk, maar wel handig lijkt mij! Een wipstoeltje. Superleuk; grijs-tint met draakje van Prenatal. En ook eindelijk geslaagd voor een muziekmobiel voor het ledikantje. We hadden er een gekocht, maar die paste niet.. die is nu voor de box (alleen daar past ie ook niet goed, daarover zo meer). We hebben echt al heel veel mobieles bekeken,maar geen enkele paste op ons ledikantje... Nu hebben we er een van Tiny Love en ik vind hem geweldig!

Inderdaad dus nu ook de box opgezet. Toch maar wel gedaan en moet zeggen, het is best knus! Ik ben helemaal weg van Woezel en Pip, dus van mn mannetje boxspiraal en knisperboekje gekregen voor in de box. Je krijgt wel veel, maar beetje aankleden is ook wel leuk toch? Boxkleed hadden we al (Snoozebaby).
KOrtom, babydagje vandaag! Heerlijk!

Vanavond komt een van mn beste vriendinnetjes op bezoek met haar vriend. We gaan hem voor het eerst ontmoeten, dus ben heel benieuwd.

Ja Ukkie, voor mij ook 2e week... moet ook zeggen dat het nog een beetje moet wennen. Net of je over een week weer moet werken omdat je 3 weken vakantie voorbij zijn, ha ha! Ben ook de dagen een beetje kwijt,maar dat komt vooral denk ik doordat mn man vandaag en morgen vrij is. Net of het nu weekend is.
Wat heb jij vandaag gedaan?

En de rest van de meiden, hoe was het werk vandaag?

Pippie, ben je nog zo moe? Mag je nog niet stoppen met de nachtdiensten? Dacht dat na bepaalde tijd niet meer hoefde....

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan