Hai,
en het sneeuwt hier gewoon maar door! Mijn mannetje had ook wat file. Maar: normaal moet hij 10 minuten naar zn werk rijden, nu misschien 20. Dus alsnog goed te doen.
Ik hoop dat het stilte voor de storm is, maar ga er maar niet (teveel) van uit. Het kan maar zo zijn dat ons beebje nog een paar weken op zich laat wachten... Irritant is wel dat zo ongeveer iedereen die je tegenkomt vraagt hoe lang je nog moet, of er nog niets aan de hand is en ga zo maar door. Pff, om moe van te worden. Dat ik zelf aan het aftellen ben is logisch, maar mn hele omgeving? Poe.
Ohoh, door de sneeuw voor een ijsje...foei. Ik heb daar dus nog helemaal geen last van gehad, dat ik per se iets moest eten. Heb juist de laatste paar weken helemaal niet zo'n zin in eten en koken omdat ik eigenlijk een constant gevoel van misselijkheid heb. Misschien de naderende bevalling en hormonen??? En heeft het ijsje wel extra goed gesmaakt?
Je had het laatst trouwens over de kosten van een kindje (kinderopvang, minder werken, autootje erbij). Ik snap je goed hoor. Wij hebben de 'mazzel' gehad dat mijn mannetje tot afgelopen zomer studeerde en pas vanaf september aan 't werk is, dus wij merken de inkomensachteruitgang niet zo erg omdat we eigenlijk nog niet aan ons huidige inkomen gewend zijn. En ik heb nog veel vakantieuren, dus neem eerst 1 dag per week vakantie op: kost nog nix. Daarna betaald ouderschapsverlof (ook 75%, net als je mannetje), en dan daalt mn salaris pas.
Ik denk dat ik netto, met 4 dagen werken, net zoveel verdien als voor mn promotie van afgelopen najaar met 5 dagen werken (snap je?!). Dus dat zit wel goed. En mn mannetje gaat natuurlijk ook naar 4 dagen, maar die heeft een bijna 20% loonsverhoging gekregen dus ook netto weinig achteruitgang.
Over de kinderopvang en dat het duur is: klopt. Maar niet werken is nog duurder, en ik zou tegen de muur opvliegen als ik fulltime thuis zou zitten.
Wij willen misschien ook wel een tweede autootje erbij. Mn mannetje gaat altijd met de auto naar zn werk, ik met het OV. Maar nu zit ik maar thuis...pff. Zeker als de kleine er is wil ik af en toe de hort op, lekker weg. En met zo'n ukkie in het OV: nou nee.
Ik heb inderdaad voor vandaag geen plannen. Misschien, als de sneeuw weg is, even naar Albert Heijn om brood te halen. ALs sneeuw blijft liggen doe ik dat niet: veel te link (voel me net een oma). Morgenochtend komen 2 vriendinnen met 2 kleintjes (8 en 6 mnd) op de koffie, donderdagmiddag de aanstaande oma's en vrijdag VK. Dan is het weer weekend (en komt de uitgerekende datum echt in zicht). Verder zo even de kraamafdeling kijken, dan de bovenverdieping dweilen.
Anoek, is het voor jouw (schoon)ouders ook het eerste kleinkind? Bij mij aan beide kanten. En ze zijn zenuwachtig! Echt niet normaal. Ze lijken wel meer gespannen dan mn mannetje en ik. Constant vragen hoe het gaat, of er niet al iets aan de hand is (ik zeg het ze dus ook niet van die harde buiken, dan slapen ze niet meer). Pff. En elke keer maar zeggen: het gaat goed, nee, niets aan de hand. Ze kijken de kleine er bijna uit...
Nou, ik ga even mijn kleren aandoen. Geniet van de kraamafdeling.
Ukkie26