WIEBELMAMA'S

Goedemorgen meiden,

zo leuk: het is hier helemaal wit buiten. Het heeft gesneeuwd en het blijft nog liggen ook, vraag is natuurlijk voor hoe lang. Maar 't ziet er mooi uit.

Gisteren ben ik naar een verjaardag geweest van een goede vriendin van me: was erg gezellig. Ik vond dat dat wel moest kunnen, ondanks de harde buiken. En het ging dus ook goed...

Vannacht was een betere nacht dan gisternacht. Niet wakker gelegen, "maar" 2 keer naar de wc. Het lijkt ook alsof de harde buiken nu minder vaak en heftig zijn. Lastig hoor, om te wachten en te voelen dat er van alles gebeurt, maar dat "het" nog niet begonnen is...

Fijne 2e paasdag en ik houd jullie op de hoogte (zoals een collega van me zegt: "Keep you posted!").

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Ook hier was het vanochtend wit! En dat in maart zeg, echt onvoorstelbaar. Dacht eerst dat ik het niet goed gezien had, ha ha!

Ukkie, fijn dat je nacht wat beter was. Hier een drama. Veel last van mn buik, drukke baby, die de rest van de dag juist heel rustig was en vaak eruit om te plassen. Vandaag ook krampen in mn buik, net alsof je heel nodig moet zeg maar. Ook misselijk. Lijkt wel beetje grieperig... merk wel dat mn lichaam aan het voorbereiden is. Dat maakt het allemaal wel spannend, want kan goed nog 4 weken duren. Denk je tijdens het zwanger worden dta je lichaam je voor de gek houdt, dat heb ik nu ook weer... grrrrr.... Bij elk steekje denk je... zou het zo ver zijn????
Ukkie uit jouw verhaal begrijp ik ook al dat je heel erg op signalen let. Ik had zo gehoopt dat ik dat niet zou gaan doen....

Verder gaat het slechter met mn konijn. Haar ademhaling is slechter geworden. Ze heeft geen pijn, maar is ook niet helemaal happy. Nog maar even aankijken en anders morgen maar weer naar de dierenarts. Ik denk dat het niet zo lang meer gaat duren... vind het wel erg, want heb haar nu al bijna 7 jaar. Toen ik er net had zei mn moeder tegen me dat het een soort nestdrang was. Toen moest ik er om lachen... maar ze werd toch stiekem wel een beetje mn schatje/ kindje. Nu is mn eerste echte kindje op komst en gaat zij wellicht binnenkort naar de regenboogbrug (zoals ze dat zo mooi noemen in knaagdierenland). Raar hé? Hopelijk houdt ze het nog een tijdje vol, want wil haar nog niet missen en haar vriendje kan haar denk ik ook niet missen.

Iedereen nog een fijne 2e Paasdag, wij gaan zo lekker brunchen!

Liefs Anoek

Goedemorgen!

Jeej! Weer een witte ochtend. Mooi hoor. Hoop dat het verkeer er niet te veel last van heeft, ik vind het wel wat hebben. En 't is zo lekker stil dan buiten.

Deze nacht was weer raar. Ging pas om 12 uur naar bed (da's laat voor mijn doen) en was om 7 uur klaarwakker. Dus ben al ruim 1 uur op, zo maar eens ontbijten.

Ook gisteravond veel last van harde pijnlijke buiken, elke 10 minuten/kwartier 1. Maarja, het zegt nix zolang het niet echt doorzet...

En inderdaad Anoek, ook ik had me voorgenomen niet zo op de signalen te letten, maar ik ontkom er bijna niet aan. Je denkt toch: zal het? Komt natuurlijk ook omdat je (bijna) 9 maanden naar een datum toeleeft een naarmate die datum dichterbij komt, meen je steeds meer te voelen. Zit ook deels tussen de oren hoor, denk ik. Net als bij zwanger worden: toen heb ik de (mogelijke) signalen genegeerd en niet te veel hoop gehad.

Toch is het nu anders: je weet gewoon dat het eruit komt (bij zwanger worden is het maar de vraag of het raak is), vraag is wanneer het komt.

Ik vond 24 maart een mooie datum, dat gaan we niet meer redden, haha. Ach, ik zie wel. Probeer het maar rustig af te wachten al is dat lastig. Gelukkig niet al te veel last van kwalen.

Anoek, balen dat het niet goed gaat met je konijn. Ik kan me voorstellen dat, als je een huisdier al zo lang hebt, je er echt wel aan gehecht raakt. Ik ben niet zo'n buisdierenmens (ivm allergieën), heb alleen 2 vissen. Nou, daar bouw je dus geen band mee op...die komen niet gezellig bij je zitten en kun je ook niet even aaien.

Hoop dat je konijn niet al te veel pijn heeft.

Meiden, fijne dag, voor degenen die moeten werken: sterkte.

Tot snel!

Liefs, Ukkie26

Goedemorgen!

Ook hier helemaal wit buiten! Ik vind het ook super hoor! Maar hoef ook niet naar buiten. Mn man heeft echt een stuk langer er over gedaan om op zn werk te komen. Dus verkeer heeft er zeker hinder van. Hier lag en ligt gewoon een cm of 5. Echt veel.

Ukkie, stilte voor de storm meid? Dat deze nacht zo rustig was! Hier was het vannacht ook weer rustig. Bij mij zijn de middagen, begin avonden  juist onrustig, ha ha... maar ik heb krampen en niet zozeer harde buiken. Op het toilet komt er dan niks... zo raar, geen idee of het iets zegt... ze zeggen wel dat je darmen kunnen reageren op een naderende bevalling... Voor jou wordt het nu echt spannend hé? Nog een paardagen tot de uitgerekende datum. Ik moet er nog 16... en idd je leeft juist naar die datum toe ook als weet je dat slechts 4% op die datum werkelijk bevalt.

Gisteravond had ik zo'n typisch voorbeeld van zwangerschapslusten, ha ha! Ik moest persé een ijsje... softijs wel te verstaan. Mn man had geen zin om de deur uit te gaan, maar na lang zeuren gingen we naar de McDrive voor een McFlurry.. ik schoenen aangedaan en naar de auto... zag toen pas dat er toen al keiveel sneeuw lag... erg hé? Dus we zijn door die sneeuw heen gereden omdat deze zwangere muts perse een   McFlurry wilde..... ik schaam me diep. ha ha ha!

Met het konijntje gaat het sinds gistermiddag/ avond weer een heel stuk beter. Ademhaling is stuk rustiger en ze valt weer op het eten aan. Gisteravond hebben ze ook nog lekker samen in de kamer gespeeld, dus het lijkt nu weer goed te gaan. Ik ga in elk geval niet de dierenarts bellen.

Ukkie, wat zijn jouw plannen? Je zal wel niet veel meer kunnen of willen of niet? Ik zoek het ook allemaal niet meer hoor om er op uit te gaan. Straks nog even wat verse groenten halen en dat wodrt dan mn uitstapje van vandaag. Voor de rest lekker rustig aan. Nog een was draaien, vanmiddag koken en voor de rest.... geen idee... Zit nu de verloskundigepraktijk te kijken. Weer een andere tijd dan in de gids, maar.... deze keer later, dus was op tijd, ha ha! Straks nog de kraamafdeling en misschien nog de bevalling.

Tot straks.

Liefs Anoek

Hai,

en het sneeuwt hier gewoon maar door! Mijn mannetje had ook wat file. Maar: normaal moet hij 10 minuten naar zn werk rijden, nu misschien 20. Dus alsnog goed te doen.

Ik hoop dat het stilte voor de storm is, maar ga er maar niet (teveel) van uit. Het kan maar zo zijn dat ons beebje nog een paar weken op zich laat wachten... Irritant is wel dat zo ongeveer iedereen die je tegenkomt vraagt hoe lang je nog moet, of er nog niets aan de hand is en ga zo maar door. Pff, om moe van te worden. Dat ik zelf aan het aftellen ben is logisch, maar mn hele omgeving? Poe.

Ohoh, door de sneeuw voor een ijsje...foei. Ik heb daar dus nog helemaal geen last van gehad, dat ik per se iets moest eten. Heb juist de laatste paar weken helemaal niet zo'n zin in eten en koken omdat ik eigenlijk een constant gevoel van misselijkheid heb. Misschien de naderende bevalling en hormonen??? En heeft het ijsje wel extra goed gesmaakt?

Je had het laatst trouwens over de kosten van een kindje (kinderopvang, minder werken, autootje erbij). Ik snap je goed hoor. Wij hebben de 'mazzel' gehad dat mijn mannetje tot afgelopen zomer studeerde en pas vanaf september aan 't werk is, dus wij merken de inkomensachteruitgang niet zo erg omdat we eigenlijk nog niet aan ons huidige inkomen gewend zijn. En ik heb nog veel vakantieuren, dus neem eerst 1 dag per week vakantie op: kost nog nix. Daarna betaald ouderschapsverlof (ook 75%, net als je mannetje), en dan daalt mn salaris pas.

Ik denk dat ik netto, met 4 dagen werken, net zoveel verdien als voor mn promotie van afgelopen najaar met 5 dagen werken (snap je?!). Dus dat zit wel goed. En mn mannetje gaat natuurlijk ook naar   4 dagen, maar die heeft een bijna 20% loonsverhoging gekregen dus ook netto weinig achteruitgang.

Over de kinderopvang en dat het duur is: klopt. Maar niet werken is nog duurder, en ik zou tegen de muur opvliegen als ik fulltime thuis zou zitten.

Wij willen misschien ook wel een tweede autootje erbij. Mn mannetje gaat altijd met de auto naar zn werk, ik met het OV. Maar nu zit ik maar thuis...pff. Zeker als de kleine er is wil ik af en toe de hort op, lekker weg. En met zo'n ukkie in het OV: nou nee.

Ik heb inderdaad voor vandaag geen plannen. Misschien, als de sneeuw weg is, even naar Albert Heijn om brood te halen. ALs sneeuw blijft liggen doe ik dat niet: veel te link (voel me net een oma). Morgenochtend komen 2 vriendinnen met 2 kleintjes (8 en 6 mnd) op de koffie, donderdagmiddag de aanstaande oma's en vrijdag VK. Dan is het weer weekend (en komt de uitgerekende datum echt in zicht). Verder zo even de kraamafdeling kijken, dan de bovenverdieping dweilen.

Anoek, is het voor jouw (schoon)ouders ook het eerste kleinkind? Bij mij aan beide kanten. En ze zijn zenuwachtig! Echt niet normaal. Ze lijken wel meer gespannen dan mn mannetje en ik. Constant vragen hoe het gaat, of er niet al iets aan de hand is (ik zeg het ze dus ook niet van die harde buiken, dan slapen ze niet meer). Pff. En elke keer maar zeggen: het gaat goed, nee, niets aan de hand. Ze kijken de kleine er bijna uit...

Nou, ik ga even mijn kleren aandoen. Geniet van de kraamafdeling.

Ukkie26

Hoi,

HIer ook nog niet aangekleed. Heerlijk in mn pyama, buiten sneeuwt het, televisie aan met de kraamafdeling... wat wil je als hoogzwangere nog meer??!! Hihihi een McFlurry  Was wel erg gisteren hoor. Heb dit verder in de zwangerschap niet gehad, maar toevallig gisteren wel en laat het toen net zo sneeuwen...Ik ben sowieso gek op ijs, dus op zich zou dit ook kunnen gebeuren als ik niet zwanger ben... alleen had ik dan denk ik gezegd laat maar, ha ha!

BIj ons is het aan beide kanten ook het eerste kleinkind. Geen idee of mn schoonouders zenuwachtig zijn. Die band is minder sterk dan met mn ouders, althans dat vind ik. Ze lijken zich minder te interesseren, maar aan de andere kant zijn het mensen die niet snel emotie laten zien. Zondag hadden we verjaardag van mn schoonzusje. Ze waren helemaal verbaasd dat we er waren, wnat ze hadden ons totaal niet verwacht omdat ik hoogzwanger ben. Had tegen mn moeder gezegd dat het wat rommelde en toen ze onze auto niet zagen staan bij mn broer, dachten ze meteen van alles. Mn broertje mag ik niet meer bellen tot de baby er is, wnat hij denkt steeds dat het zo ver is. Hij vindt het ook erg spannend. Ze leven wel heel erg mee, maar snpa goed wat je bedoeld, ha ha! En idd vraagt iedereen ipv hoe lang ben je zwanger nu hoe lang moet je nog. Heb een vriendin 1 dag niet gesmst (we smsen echt veel) en krijg meteen te horen lang niks gehoord. Zodra je even niet reageert of thuis niet op neemt denken ze meteen dat je aan het bevallen bent...hoe dichter bij de uitgerekende datum hoe erger denk ik. Achdat hoort er bij he?!

Vanavond de laatste keer gym. Ben benieuwd of er weer nieuwe babies zijn, ha ha!Al ben ik de eerste volgende die uitgerekend is,maar ja... dat zegt natuurlijk helemaal niks.

Fijn dat jullie het zo "gepland" hebben dat je er weinig van merkt dat je inkomen verliest. Eigenlijk mogen wij ook niet klagen hoor. Ik ben in jan 2007 van baan veranderd en 4 uur minder gaan werken en meer gaan verdienen. Dus had ik nu nog bij mn vorige wg gezeten dan was het verschil veel groter geweest. En ik denk dat als die kleine er is, het ook allemaal niet meer boeit hoor!

Ik merk wel dat ik steeds meer gericht ben op de bevalling. Eerst wilde ik er nog helemaal niet aan denken en nu kijk ik er echt naar uit. Wil die kleine trappelkont nu weleens zien!
Denk trouwens dat mn harde buiken van nu veroorzaakt worden door de baby.De kleine is echt goed aan het trappen met de voetjes tegen mn ribben en bovenin mn buik. Je voelt en ziet ze gewoon, ondanks dat die voetjes zo klein zijn. OOk het kontje is druk aan het duwen. Best pijnlijk, dus denk dat mn baarmoeder daar op reageert. Verder gerommel van mn darmen... en ik ben af en toe ook weer wat misselijk en mn reukvermogen is laatste dagen echt extreem, ha ha!!
Allemaal voorbereidingen, maar je weet het niet.... kan nu zijn en kan nog 4 weken duren. Donderdag weer naar de VK, ben dan precies 38 weken.

Heb jij het baarkruk-verhaal al besproken met je verloskundige? Ik wel en ze nemen hem mee. Alleen kan niet bij alle 4 de bevalling afmaken op de kruk, omdat ze rugklachten hebben. Maar heb ook gelezen dat als het hoofdje zichtbaar is, je op bed verder kan gaan om zo kans op inscheuren en veel bloedverlies te verkleinen. We zullen zien, straks beval ik op handen en knieën ha ha ha!

Ik wilde ook naar de appie, maar ook hier ligt nog sneeuw en sneeuwde het net alweer. Ik vind het ook niet zo'n goed plan om dan te gaan lopen of fietsen. Auto heeft mn man mee. Kijk wel.

Liefs Anoek

Hey meiden.

Anoek en Ukkie ... wat kunnen jullie kletsen zeg (hihi). Wel gezellig dat jullie in dezelfde tijd zitten. Twinkel en Pippie zouden wij dat straks ook gaan doen?

Verder alles goed met iedereen?

Hier wel. Vandaag en morgen studiedagen dus dat is wel even relaxed. Na deze week nog 4 te gaan en dan hebben we meivakantie ... heerlijk!

Verder nog wel veel te regelen heb ik het gevoel. Heeft iemand 'verstand' van hoe het in zijn werk gaat als je iemand hebt die 1 dag (of meerdere) op het kindje gaat passen qua financien? Hopelijk snappen jullie mijn vraag een beetje? Ben een beetje wazig geloof ik (haha).

Tot snel.

x-vlinder

Even de banners erbij gehaald!

- Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (19-03-08) 38w2d, 31 mrt uitgerekend, 28 mrt volgende controle VK

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 37wk  (20-03-08), 10 april uitgerekend,  27 mrt  volgende controle VK, Jaaa, ik mag nu thuis bevallen!!!

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  16 weken  5 dagen (18-3-2008).  31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend! 3 april naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Terug
Bovenaan