WIEBELMAMA'S

Hallo,

Hier nog even snel een berichtje van mij.
We zijn vanavond naar de verloskundige geweest. Alles zag er keurig uit...zelfs mijn kilo's (haha)!

Nu op naar de 14e voor  de 20w echo.

Anoek, als je je echt 'eenzaam' voelt zo zonder ukkie kun je me ook altijd mailen hoor....dat gaat nl wel op mijn werk (haha)  .

x-vlinder

Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (29-03-08) 39w5d, 31 mrt uitgerekend, 4 april volgende controle VK

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 38wk  (27-03-08), 10 april uitgerekend,  2 apr  volgende controle VK

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  16 weken  5 dagen (18-3-2008).  31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Goedemorgen!

Weer een nachtje voorbij zonder ook maar iets....  Het mag van mij nu wel gebeuren. Ik begin het wel een beetje zat te worden hoor. Die buik zit in de weg... en ik ben zooooo nieuwsgierig!

Straks komt een vriendin koffiedrinken! Heb haar echt al lang niet gezien, woont absoluut niet in de buurt, dus dan komt het er vaak niet zo snel van. Wel jammer, maar ja.... het is wederom een oud-huisgenoot (uit mn studententijd) en op de een of andere manier kan ik die meiden een tijd niet zien zonder dat dat iets veranderd aan de vriendschap. Het is een heel bijzondere band, niet te vergelijke met andere vriendinnen. Dat is denk ik ook wel logisch. We hebben 4 jaar met elkaar in 1 huis gewoond en lief en leed gedeeld 24 uur per dag, dus ja... je bouwt dan echt een hele sterke band op. Weliswaar niet met iedereen hoor. We woonden met z'n 8en en daar wisselde af en toe wel wat in, met name het laatste jaardat ik er woonde. Was nl de laatste van de hechte groep die vertrok, ha ha! Heb nu nog met 3 meiden contact en met hen was de band destijds ook het sterkst. Heel bijzonder!

Vlinder, fijn dat alles goed was bij controle! Tja... de kilo's! Ik weet niet of je daarmee bedoeld dat het er veel of weinig waren, maar bij mij zijn het er veeel...  en daar hebben ze nooit wat van gezegd. Blijkbaar is het nog niet extreem, ha ha!  Laatste kilo's zijn puur vocht....dus zijn er straks ook meteen weer af. Weet je, in het begin kon ik me er erg druk om maken, maar nu relativeer ik het wat meer. Ben ook gestopt met roken, dus daar zijn ook een kilo of 5 van en daarnaast is de gezondheid van mn kindje veel belangrijker. Neemt niet weg, dat ik straks die kiloos er weer snel vanaf wil hebben hoor!!

Meiden, hebben jullie je ook al ingeschreven voor een zwangerschapscursus? Gym, yoga, of iets anders? En is alles geregeld voor de kinderopvang? Twinkel, ben jij nou nog naar die opendag geweest of is dat dit weekend?

Twinkel. lief dat ik je mag mailen!

Liefs Anoek

Ukkie26, 27 jaar, in ronde 4 zwanger van 1e kindje, nu (29-03-08) 39w5d, 31 mrt uitgerekend,  2 april bevallen van dochter Lise

- Anoek,  30 jaar, in ronde 3 zwanger van 1e kindje, nu 38wk  (27-03-08), 10 april uitgerekend,  10 apr  volgende controle VK

- Tara, 30 jaar, in ronde 13!!! zwanger van 1e kindje,  16 juli uitgerekend.  

- Pippie, 26 jaar, 2e ronde na miskraam zwanger van 1e kindje, 28 augustus uitgerekend. Nu  16 weken  5 dagen (18-3-2008).  31 maart weer naar VK. 10 april 20 weken echo.

- vlinder, in ronde 14 zwanger van ons 1e kindje, 31 aug uitgerekend!  5 mei weer naar de verloskundige, 14 april 20-weken echo.

- Twinkel3, 28 jaar, in ronde 11 zwanger van 1e kindje,  2 september uitgerekend.  

Hoi Anoek.

Nee, hoor de kilo's waren juist goed! Ik was bang dat ik te veel was aangekomen omdat ik heel veel dingen weer lekker vind maar 1-2 kilo in 4 weken is prima!

De zwangerschapsgym is opgegeven hier, de opvang bijna geregeld. Ik moet eerst nog afwachten op welke dagen ik  uiteindelijk ga werken en dan hopen dat het kinderdagverblijf 1 dag plaats voor ons heeft. Het zit tot nu toe heel erg vol nl. De andere dagen hebben we oppas. Ik ga 2 hele en iedere woensdag werken straks. We moeten nog even kijken hoe het met de vergoeding voor oppas geregeld kan worden.

Wachten duurt lang he? Vooral als je er klaar voor bent...dat heb ik altijd al met op vakantie gaan etc....dat kan hier ook nog wat gaan worden straks (haha).

x-vlinder

He meiden,

hier weer een berichtje van ons.

Alles gaat prima hier, boven verwachting goed. Lise drinkt goed, slaapt goed (ze heeft zelfs vannacht doorgeslapen!), plast en poept. Oftewel: zoals het hoort bij een baby. Borstvoeding loopt prima.

Met mij gaat het ook prima. Ben wel nogal "beurs van onder" maar da's niet raar natuurlijk; ze is pas 2 dagen oud. Ik kan al wel uit bed en zelf (zittend, dat wel) douchen.

Ik doe mn best jullie snel een foto te sturen maar ik heb niet alle adressen. Oftewel: sturen jullie door naar de meiden van wie ik de adressen niet heb? Zowel van de wiebelmeiden als van de wiebelmama's.

Anoek, succes met de laatste   loodjes en ik kan je beloven: het (lange) wachten wordt echt dubbel en dwars beloond.

Ook voor de andere meiden: succes!

Liefs, Ukkie26

Hey meiden!

@Ukkie: Fijn dat het zo goed met jou en Lise gaat! Wat kan je je nog meer wensen??!!!
Hoe heeft je mannetje de bevalling eigenlijk ervaren? Heb je veel aan je ademhalingstechnieken van de gym gehad?

Ik hoop echt dat het hier ook snel gaat gebeuren, maar ja... ben vandaag 39+1 weken, dus kan goed nog even duren.

Vanochtend is die vriendin dus geweest. het was erg leuk en gezellig om haar weer te zien! Kreeg ook nog cadeautjes; een shirtje en broekje mt 62 (perfecte maat dus, al het kleine hebben we al) en een badcape! Badcape van de prenatal met giraffen... daar hebben we ook een pyamatje van en we hebben ook een grote giraffe (limoen en aqua) als een soort "berenvel", dus past perfect bij onze uitzet! Toch knap als iemand niet weet hoe het kamertje eruit ziet!! Ben er helemaal blij mee. Morgen meteen even mee in de was!

Ik ga zo nog even een rust-uutje houden op bed samen met de nieuwe Kinderen!

Liefs Anoek

Terug
Bovenaan