WIEBELMAMA'S

Hoi meiden,

Den Bosch was super gisteren. Wat een mooie stad zeg!
Ik had jullie berichtjes niet meer gelezen, maar heb de lief-winkel wel bezocht.
Leuk hoor al die spulletjes, maar aangezien we nog niet weten wat het gaat worden kon ik me inhouden wat betreft aankopen doen. Ook de Prenatal heb ik gezien, maar ben hier niet binnen geweest.
Vandaag is het koopzondag in veel plaatsen en ik ga samen met mijn man nog naar Enschede toe. Echt een shopweekendje dus.
Ik ben wel geslaagd voor een zomerjas. Maat 40 ging al niet meer dicht, dus ik heb een maat 44 (!!!) gekocht. De mouwen zijn wel wat aan de lange kant, maar die kan ik eventueel nog omslaan. Het is echt een leuke sportieve jas, dus ik ben er helemaal blij mee.

Ook leuk was dat één van mijn Pabo-vriendinnen vertelde dat ze zwanger is van de tweede. Zij is nu 9 weken onderweg, maar kon het al niet meer verhullen.
Haar buikje steekt al net zover naar voren als die van mij (hihihi).
Konden we gisteren dus met twee bolle buiken op stap.

@Anoek, hoe is het nu met jou? Nog steeds misselijk e.d.?
Ik hoop maar voor jou dat het voortekenen zijn van de bevalling. Spannend hoor meid!
Ik ben zo benieuwd naar jullie kindje!

@Mier, ik zal je mijn telefoonnummer nog even mailen. Mocht Anoek bevallen zijn en ik ben weer net weg van het forum, dan kun je mij bereiken ;-)

Liefs,

Twinkel3

hey twinkel,

ja is goed,mail me maar,doe maar gelijk je mobiel nr ook maar weer bij want mijn telefoon is nog steeds in de maak! hoop dat die snel klaar is hoor.

shop ze vandaag nog!

xxx mier

Hey meiden,

Oh oooo..... ik heb net de keukenkastje opgeruimd en schoongemaakt...  We zijn er een beetje lacherig om.... je hoort nl als klassiek voorbeeld dat vrouwen dat gaan doen vlak voor de bevalling.... We zullen zien of het cliché waar is
Vannacht wederom een onrustige nacht. Kon niet echt slapen, veel dromen en wat last van harde buiken, maar niet super erg zoals bij Ukkie.

Twinkel, lekker geshopt dus! En vandaag alweer?! Wat voor n boxkleed hebben jullie besteld? Wij hebben een rode met oranje van Snoozebaby. Was niet gemakkelijk om een beetje de juiste maat te vinden zeg. Hadden jullie dat probleem ook? JUllie hebben toch ook een Rocco-box?

Ga nu nog even met het konijnenhok aan de slag!! Het gaat de laatste dagen weer erg goed met mn blinde konijntje!

Liefs Anoek

He meiden,

Anouk, het wordt nu wel echt spannend he. Ik hoop dat de kleine zich snel gaat melden, kan me voorstellen dat je er nu toch wel een beetje op zit te wachten dat het door gaat zetten!

Twinkel, leuke stad he, Den Bosch, vind het ook erg leuk om daar te shoppen! Ik zal van de week even foto's van mijn buik maken en deze dan mailen. Ik ben ook erg benieuwd naar die van jou! Ik riep een aantal maanden terug tegen mijn vriendin dat ze het echt niet moest vergeten om foto's van haar buik te maken, maar tot nu toe heb ik er zelf ook nog geen van die van mij gemaakt! Eigenlijk wel jammer, maar ja, ik geloof dat het echte groeien nu gaat beginnen! Wel leuk hoor!

Ik voel de kleine ook al bijna iedere dag, wel vaak maar 1 of 2 keer per dag en dan maar heel even. Erg leuk!
Donderdag de 20 weken echo. Vind het wel spannend hoor, maar mijn gevoel is goed en daar moeten we dan maar van uit gaan he.

Anouk, toi toi toi,

Liefs Pippie

Hallo meiden,

poe, wat kletsen jullie veel zeg! Daar kom ik pas achter nu ik niet elke dag de tijd heb/neem even hier te kijken...

Anoek, spannend hoor. Het komt nu toch wel erg dichtbij he... Enne...een bevalling hoeft niet altijd met harde buiken te beginnen hoor, kan ook "out of the blue". Ik duim voor je dat het snel gebeurt en dat je bevalling goed gaat. Ik wens je er wel 1 toe zoals ik 'm had. Was erg snel en heftig, maar toch goed te doen.

Mn mannetje heeft de bevalling ook goed ervaren, maar ook wel overweldigend hoor. Hij kon me niet echt helpen omdat mn weeen zo snel en hevig waren. Meepuffen was er niet bij. Ik wilde 4 keer kort 1 keer lang, maar het werd steeds diep in, diep uit en mn best doen om niet te persen. Hij heeft me wel goed geholpen hoor, trouwens.

Hij is ook echt helemaal dol op Lise. Heeft de afgelopen dagen vrij gehad, gaat morgen t/m woensdag werken als de kraamhulp thuis is (dus halve dagen, ik moet zeggen: als hij een uurtje weg is mis ik hem al zoooo erg dus halve dagen zijn al heel moeilijk). Dan weer een tijdje thuis (of dat een paar dagen of een week is weten we nog niet: hangt er even van af hoe het met mij gaat).

Ik herstel prima. Ben alweer uit bed (niet de hele dag natuurlijk), al is het wel moeilijk om beneden op de bank te zitten en Lise boven te laten. Het liefst ben bik de hele dag boven haar wiegje aan het kijken naar hoe ze slaapt, lachstuipjes heeft en ga zo maar door.

Ze slaapt trouwens heel goed. Geen gehuil 's nachts, alleen als ze gevoed moet. En dat is om de 4 uur, dus goed te doen. Voeden duurt wel bijna 1 uur, inclusief luier verschonen, BV handmatig even op gang brengen (moet ivm stuwing), aanleggen (kan erg lang duren als ze ongeduldig is). Maar ach...het is zo mooi allemaal.

Oftewel: 1 grote roze wolk. Met kraamtranen natuurlijk, pfoe. Daar heb ik wel last van hoor. In mn zwangerschap viel de invloed van hormonen wel mee, maar nu...pfoe. Huilen, huilen, huilen. Ach, ze zeggen dat het wegtrekt...

Kraamvisite plannen we bewust niet te druk. Vandaag lekker niemand. Je moet er echt voor zorgen dat je je rust neemt, want het put uit. Ook voor de kleine. Een uur lang 4 mensen op je kamer, en dat 2 keer per dag, is te veel. Wordt ze onrustig van.

Dus: even kijken, even met mama praten, en beneden aan de koffie. Niet meer dan 2 per keer naar boven. En (liefst) niet meer dan 2 keer per dag 2 mensen op bezoek. Dan gaat het goed en kan ik, samen met lise, genoeg rust pakken.

Meiden, ik ga gauw weer bij mn meisje kijken. De wiebelmama's waar ik mailadressen van heb, heb ik een fotootje gestuurd. Doorsturen naar andere wiebelmama's mag natuurlijk!

Liefs, Ukkie26

Ukkie gefeliciteerd!!!!!!!
En wat een mooie naam LISE!
Fijn dat je bevalling zo voorspoedig is gegaan. Geniet maar lekker van jullie kleine meisje.

Anoek, nog niets ?!?   Balen hoor, maar misschien ben je nu ook wel in volle gang...

liefs Tara  

Hey meiden,

Nou we zijn weer terug. Wat gaat zo'n week toch snel!
Heb net even alles teruggelezen, en vond het wel spannend hoor deze week, heb ook meerdere keren aan ukkie en anoek moeten denken! En de rest heb ik natuurlijk ook gemist :)

Ik heb eindelijk maar toch wat foto's, en zal ze zodra ze op de laptop staan aan jullie mailen.

Vlinder of twinkel, ik weet niet meer wie dat zei, maar ik vond het ook altijd heel fijn om weer het hartje te horen. Inmiddels voel ik onze beeb best vaak, dus nu is dat een stuk minder. Soms zie je mn buik zelf bewegen, dan begin ik gelijk te glimlachen, zo mooi en zo bijzonder dat er een klein mensje in  mn buik zit!

liefs tara

Hallo meiden,

Wat een mooi meisje is Lise hè! Leuk hoor Ukkie om jullie meid te hebben mogen bewonderen.

@Pippie, als jij me mailt op twinkel1979@hotmail.com zal ik jouw de foto van Lise doorsturen. Ook zal ik er dan wat buikfoto's bijsturen en ik vind het natuurlijk ook leuk om een foto van jouw groeiende buik te zien.

@Anoek, we hebben vandaag bij Prenatal het boxkleed gekocht.
Eerlijk gezegd ben ik ervan uitgegaan dat het allemaal standaardmaten zijn, dus ik heb helemaal niet gemeten of hij wel in de Rocco past. Dat moet ik dus zodadelijk eerst maar eens opmeten. Ik hoop het wel hoor, want ik vind de kleurtjes helemaal super.
Antraciet grijs met een krijtstreep en aan de andere kant lime-groen.
Voor het voedingskussen ben ik nog niet geslaagd. Ze hadden er nog maar drie van het merk droomoo of zo, maar die waren echt schrikbarend duur.
Ik ga eerst eens bij de Hema kijken wat ze daar kosten. Wat hebben jullie betaald?
Ik wil wel graag een kussen met die bolletjes, maar ben je daar echt 60 euro (!!!) aan kwijt?

@Tara, ik zal ook blij zijn hoor wanneer ik het hartje weer heb gehoord.
Ik leef toch wel naar die afspraak toe. Tussen de 12 en 16 weken heeft mijn buik echt een groeispurt gehad, maar ik zie nu weinig verschil met 3 weken geleden.
Gelukkig voel ik de kleine eigenlijk iedere dag wel, maar idd vaak één of twee keer per dag en dan echt maar eventjes. Het moment is zo weer voorbij.
Vrijdagavond in bed heb ik de kleine wel wat vaker gevoeld, zo bijzonder.
Het mag van mij wel veel en veel meer!!!

@Mier, ik heb   jouw mijn telefoonnummer gemaild, maar nog niet het nummer van mijn mobiel. Die zal ik jou ook opsturen.

Liefs, Twinkel3

Terug
Bovenaan