WIEBELMAMA'S

Ha meiden,

hier ben ik ook weer even. Lise slaapt (ze moet zo weer drinken: ik knap!), dus mama kan snel even achter de pc terwijl de kraamverzorgster het eten voor vanavond voorbereidt (heerlijk!).

Alles nog steeds goed hier, vannacht wel een beetje een lastige nacht. De 6e dag (vandaag dus) schijnt een 'regeldag' te zijn: Lise wil dan vaker drinken omdat ze meer nodig heeft. Ze moet dus echt elke 2 a 3 uur hebben, en vannacht ook. Dan gaat mn lichaam meer melk aanmaken en hoeft ze vanaf morgen/overmorgen weer om de 4 a 5 uur. Ach, ik ben toch lekker vrij dus kan overdag genoeg bijslapen.

Anoek, gebeurt er al iets? Of nog steeds "alleen maar" harde buiken? De avond voor mijn bevalling had ik ook harde buiken en diarree: het schijnt dat je lichaam zich dan voorbereidt zodat 'ie zo leeg mogelijk is. Is fijn moet ik zeggen: dan hoef je niet direct na de bevalling te poepen...

Twinkel, over het boxkleed: die zijn volgens mij meestal 80*100cm en de boxen zijn vaker iets kleiner. Bij ons ook (kleed is 85*105). Maar ach: het past vast hoor, anders vouw je aan de rand een stukje om. Onze box staat trouwens nog niet, ze schijnen er tot 6 weken weinig aan te hebben en beneden slapen is veel te druk voor ze, teveel prikkels.

Ons boxkleed is trouwens deze (van mn zwagertjes gekregen, vind 'm echt zoooo gaaf!!!)

Ze zijn vanochtend geweest voor Lise: gehoortest en hielprikje. Nou, ze hoort prima aan beide oren (dat dachten we al) en de hielprik vond ze ook prima. Helemaal niet huilen ofzo: topmeid. Heb haar vandaag voor het eerst in bad gedaan en mn moeder was erbij: erg gezellig hoor. Ze vindt het badderen heerlijk!

Anoek, succes nog met wachten (je kunt het hoor, en nog 3 daagjes...jeej! Spannend!). Voor de overige meiden: geniet van je zwangerschap. Het is zo over, echt raar maar waar. En het getrappel in mn buik mis ik best wel, hoe blij ik ook ben dat Lise geboren is.

Meiden, ik ga even wat drinken (moet zo weer voeden en dan heb ik mn handen vol...)

Liefs, Ukkie26

PS: geloof het of niet: mn buikje is al grotendeels weg. Echt ongelofelijk...

Hier ben ik ook weer even!

Ukkie, wat heerlijk om je verhalen te lezen!! Zo waren we als wiebelmeiden niet zwanger en er druk mee bezig het te worden, zo zijn we wiebelmama's in spe en praten we over onze zwangerschap (kwaaltjes) en nu is jouw Lise de eerste wiebelbaby! Wat hebben we toch al veel en lang met elkaar gekletst, wat vliegt de tijd. De volgende wiebelbaby dient zich hopelijk deze week ook aan!!

Grappig dat je vertelt over je harde buiken en diarree de dag voor de bevalling. Mn darmen rommelen sinds gisteren ook heel erg en lijken van slag. Nou gebeurt dat bij mij nog wel eens vaker, maar heb wel het idee dat mn lichaam bezig is met een "grote schoonmaak". Sinds vanmiddag wel weer wat harde buiken af en toe. Lijkt alsof mn baarmoeder bij minste geringste geprikkeld is. Zou ik dan weer een blaasontsteking hebben??? Ik moet ook echt heel vaak plassen.... maar ja,niet zo gek ook aan de andere kant met dat koppie wat tegen mn blaas aan drukt...
Ik weet het allemaal niet..... aan de ene kant denk ik dat het niet lang meer zal duren en aan de andere kant kan ikgoed over 2 weken nog met een dikke buik zitten...
Weet wel dat mn lichaam het zwaar begint te vinden.... Ben net op de fiets naar het winkelcentrum geweest, even half uurtje eruit. Zie ik mezelf in de winkelruit... afgemat en waggelend..... snap nu ook die meelijdende blikken, ha   ha ha!! Maar goed, als echte Hollandse meid fiets ik dus nog steeds!!!! Gaat best aardig, nergens last van...nou ja... harde buik een beetje aan het einde, maar als ik rustig aan doe, gaat het best. Je moet wat als je man de auto mee heeft toch? Lopen is geen optie, wnat mn voeten doen echt zeer....

Zo genoeg geklaagd!!
Ja die kleintjes schijnen idd regeldagen te hebben. Er komen er nog wel meer hoor!
Heb je een beetje leuke kraamverzorgster?? En wat heerlijk dat je Lise zelf in bad hebt gedaan? Heb je een gewoon badje of zo'n tummytub?
En je buikje al bijna weg??????? Ongelooflijk!!! Hoop dat dat bij mij ook zo snel gaat, maar vreest het ergst, hihihi!

Snap goed dat je het getrappel mist hoor. Ik ga dat zeker weten ook hebben. Telkens als ik nu wat voel in mn buik, krampen, steken of zere harde buik en dan dnek dat het begonnen is, dan denk ik meteen ook eraan dat uk dan uit mn buik is....Beetje dubbel.

Nou we wachten het hier maar rustig af en tot die tijd moet ik het doen met getrappel in mn buik en getuttel met de konijnen!! Hahahahaha!!!

Liefs Anoek

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties op het boxkleed. Ik ben helemaal gerustgesteld.
Het verschil in maat is niet enorm, dus kunnen we de randjes idd iets omflappen.
Dat komt wel goed hoor.
Mooi boxkleed trouwens Ukkie. De kleurtjes zijn lekker vrolijk.

@Anoek, tsja wat betreft kinderwens. De wens voor een tweede ligt er sowieso, maar ik heb ook vaak het gevoel dat ik drie kinderen een mooi aantal zou vinden.
Dan moet het natuurlijk wel willen hè, maar goed, mijn lichaam laat nu in ieder geval zien dat het zwanger kan raken en zijn, dus heb ik ook wel vertrouwen voor de toekomst.
Eerst deze kleine spruit en dan zien we wel hoeveel er nog mogen volgen.

Morgen heb ik weer een afspraak bij de VK.
Heel eerlijk gezegd zie ik er best een klein beetje tegenop.
Iedere keer ben ik toch een beetje bang dat ze zal zeggen "ik kan het hartje niet vinden". Kennen jullie dat gevoel, of ben ik de enige die soms nog wat doemdenkt?
Tuurlijk weet ik dat de kans op een miskraam nu echt nog nihil is, maar toch zit er ergens in mijn achterhoofd toch nog wel een knagend stemmetje dat zegt dat het nog helemaal niet zeker is dat dit kindje er zal komen. Het leven dat ik heb gevoeld is ook nog maar zo af en toe en lichtjes, dat ik hier ook niet mijn zekerheid vandaan kan halen.
Ook heb ik het idee dat ik de laatste twee weken nauwelijks ben gegroeid en spiegel ik mijn buik aan die van andere vrouwen die ongeveer net zover als mij zijn.
Het is niet dat ik van het slechte uitga hoor, maar ik zal toch heel erg blij zijn wanneer ik morgen het hartje weer heb gehoord. Herkennen jullie deze onzekerheid?

Morgen ben ik wel lekker de hele dag vrij. Heerlijk om de wekker niet te hoeven zetten en lekker wat aan te prutsen thuis. Morgen tussen de middag ga ik bij een vriendin eten en dan om half 3 naar de VK.
Ik zal jullie laten weten hoe het is geweest.

Liefs, Twinkel3

Hallo!!!

Twinkel, die onzekerheid hoort er gewoon bij hoor! Heel normaal, had ik ook we last van. Hoop dat het na de echo wat overgaat. Zelf vond ik het wel een hele geruststelling om te zien en te horen dat alles goed was, en dat alle afmetingen volgens schema waren. Ook mijn mijn buik iseigenlijk niet zo heel dik, dus maakte mij ook wel wat onzeker.

Waar al die kilo's dan zitten... ik weet het niet. Maar ik ben toch echt al zo'n 11 a 12 kilo aangekomen!!! Dus Anoek je bent niet de enige hoor. Maak medr erder niet druk om hoor, na de zwangerschap zien we wel weer. O ja, inmiddels helaas ook striae hier. Gelukkig nog niet op mn buik, maar al wel aan de onderkant van mn borsten. Nu maar hopen dat het daarbij blijft (zal wel niet:()

Anoek, wat betreft de kinderwens... Ik zou   heel graag 3 kindjes willen, maar mn vriend vind 2 genoeg. Dus we zullen zien. Aangezien de eerste toch een jaar op zich liet wachten zullen wij waarschijnlijk niet zo heel lang wachten.... Maar goed, eerst maar zien hoe dit allemaal gaat. Misschien praat ik na de bevalling wel heel anders hihi.

Ben trouwens wel blij dat bij jou ukkie de bevalling zo goed ging. Geeft me toch weer wat meer vertrouwen. Tot nu toe gingen alle eerste bevallingen van vriendinnen  van mj erg moeizaam.  2 kindjes met de pomp geboren, en 1 na  lang persen alsnog een keizersnee ivm koorts. Wel fijn om ook eens te horen dat het wel goed gaat, en ook  nog gewoon thuis.

Ukkie, ik vind het erg leuk trouwens dat ons nog op de hoogte houdt. Ben jij ook naar borstvoedingscursus geweest?  Ik ben dat wel van plan, mn vriendin heeft dat  bij de eerste ook gedaan en vond het we zinvol. Wat gaat de rest trouwens doen? Anoek, jij gaat flesvoeding geven toch?  

Leuk boxkleed ukkie, ik had deze ook gezien in dde winkel, en hij is ok erg lekker zacht. Ook ons  boxkleed is ook groter dan de box, maar met de randjes omhoog wil het prima hoor.  

liefs tara

Hey meiden,

Twinkel, herkenbaar hoor je onzekerheid! Ik had dat ook wel, zeker omdat ik ook nog bloedverlies heb gehad en toen dus erg bang was voor een miskraam. Elke keer dat ik het hartje hoorde was voor mij een bevestiging. Nu is de beweging in mn buik eigenlijk mn bevestiging, net als de anderen zeggen. En ja in het begin voel je het nog maar heel weinig, maar dat zal niet lang duren hoor. Alhoewel het natuurlijk wel afhankelijk is of je een druk of minder druk kindje in je buik hebt. Die van ons is een echte druktemaker en voelde ik de hele dag door. Sinds een week wordt het wat rustiger. Wat bij mij heel goed werkte, was lekker vroeg naar bed en dan de tijd nemen om contact te maken met het kindje. Ik legde dan mn handen op mn buik, soms beetje lichte druk uitoefenen. Vaak reageerde uk daar op door terug te duwen. Zingen heb ik ook geprobeerd, elke avond hetzelfde liedje en ook daarreageerde uk op met schopjes! Vraag is of dat van het zingen kwam of dat uk wilde dat ik ermee stopte, ha ha!!! Dus heb geduld... je gaat het echt duidelijker en vaker voelen.
Laatst had ik trouwens dat de vk verkeerd zat met de doptone en dus niet zo snel het hartje kon vinden. Schrok er wel een beetje van ondanks dat ik uk in de wachtkamer nog heel druk had voelen bewegen.

Tara, jaaa onvoorstelbaar waar die kiloos gaan zitten hé?!! Dus voor jou ook niet de gemiddelde 12 kilo? Klinkt stom, maar fijn om te horen dat ik niet de enige ben :)
Ongemerkt gaat het toch ook op je heupen en benen zitten denk ik. Nu de laatste kiloos bij mij zijn vocht; dikke kop, voeten en handen... bleehhhh, maar dat schijnt zo weg te zijn na de bevalling gelukkig.
Strae... moet afkloppen maar dat valt bij mij nog wel mee. Komt misschien omdat ik toch een kilo of 15 zwaarder ben geweest voor ik zwanger werd (in paar jaar afgevallen, laatste 6 eerste maanden van vorig jaar), dus huid heeft al wat rek gehad. Heb nu heel klein beetje op mn heup en nu de laatste weken komt het een beetje onderaan mn buik, maardat zie je bijna niet. Het ligt er ook een beetje aan of je er aanleg voor hebt of niet. Smeren heeft totaal geen zin hoor! Wel om je huid lekker soepel te houden!

Hier vanavond weer wat harde buiken. Hoop dat het toch een keer ergens toe gaat leiden. Ik moet nog 40 weken worden en ben nu al ongeduldig. Wordt wat als ik overtijd ga...,aarrgghhjjj

Ja ik ga idd flesvoeding geven. Alles staat al klaar! Flessen gisteren gesteriliseerd, al schijnt de kraamhulp dat ook nog te doen. Maar vond het wel zo'n fris idee, ha ha!!

Nou meiden, weltrusten voor straks!!

Liefs

Hoi Tara en Anoek,

Fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben die bij tijd en wijle gruwelijk onzeker is.
Ik vind mezelf dan soms ook zo'n zeur - ben ik (eindelijk) zwanger, dan ga ik hier weer over tobben. Ik zou toch eigenlijk alleen maar blij moeten zijn.
Ik denk dat die onzekerheid er idd wel bij hoort. Mijn vriendin herkende het ook wel.
Vanmiddag naar de VK, dus hopenlijk schrijf ik hier vanavond weer vol vertrouwen een berichtje.

Gisteren trouwens een gedoe. Ik had de aanvraag voor zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en deelontslag al een maand geleden op de post gedaan, maar had nog niets weer gehoord. Ik heb er dus maar een achteraan gebeld. Bleek dat die man helemaal niets ontvangen had. Vandaag dus nog maar eens de hele handel op de post gooien. Het is toch wel fijn wanneer je bericht hebt gehad dat alles ok is, dus hopenlijk is het nu snel afgehandeld.

Ik heb nog 2 volle manden met strijkwas staan, dus ga zodadelijk maar eens aan de strijk. Ik zag al dat op SBS6 vanmorgen achtereenvolgens de verloskundigenpraktijk, de kraamafdeling en de bevalling erop komen, dus dat strijkt wel lekker makkelijk weg.

@Anoek, hopenlijk duurt het niet lang meer voor jou.
Ik kan me voorstellen dat je er nu wel meer naar uitziet nu Ukkie ook bevallen is.
Kop op meid, nog eventjes!

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen,

Ja ik zit ook al helemaal klaar voor de Verloskundigepraktijk, de kraamafdeling en de bevalling... als SBS6 niet eens weer de programmering omgooit, want dat gebeurt dagelijks. grrrrrrrr

Twinkel, op je vrije dag strijken, bllleehhhhh... ik heb echt een hekel aan strijken... behalve de babywas, dat was leuk, ha ha!!
Je mag best wel eens onzeker zijn hoor, dat is echt heel normaal. Denk dat elke zwangere dat wel herkent hoor! Ondanks dat ik vanaf het begin heel sterk het gevoel heb geahd dat alles goed zit, hield ik ook wel een klein beetje onzekerheid. En weet je, garantie krijg je nooit in het leven! Toen ik vorige week de baby al bijna de hele dag niet voelde werd ik ook onzeker hoor. Zeker omdat vrienden van ons een kindje verloren hebben, overleden in de buik... moet daar dan meteen aan denken...

Ik ga straks maar eens bedenken wat ik ga doen.... na de programma's eerst maar eens aankleden. Zit nu nog lekker in mn pyama, maar dat zit ook eerlijk gezegd wel het lekkerste, ha ha! Vannacht redelijk geslapen. Had ik gisteravond regelmatig harde buiken, vannacht dus weer helemaal niks... bij mij dus overdag, ha ha! Ik ben het echt een beetje zat aan het worden. Mn voeten doen ook zo'n pijn, aan de onderkant... das niet echt lekker lopen. Ik probeer rustig te wachten, maar dat lukt nog niet zo goed... Ukkie hoe deed jij dat toch????
Misschien dat ik vanmiddag eens ga proberen om een foto in te scannen... we hebben een hele mooie foto van onze bruiloft, maar die kunnen niet van de schijf gehaald worden omdat die beveiligd is. Heb hem wel los, dus nu wil ik die proberen te scannen en kijken of ik hem op canvas kan laten drukken... als verrassing voor mn man! En verder denk ik, maar huishouden bijwerken, ha ha!!

Meiden, werk ze! Twinkel, strijk ze en misschien tot straks.

Liefs Anoek

Halo,

hier weer een update vanuit mamaland.

Alles prima. Lise doet het nog steeds goed, overmorgen wordt ze weer gewogen. De kraamverzorgster denkt dat ze nu al boven dr geboortegewicht zit: da's erg netjes.

Met mij gaat het ook goed. Ben al bijna de hele dag uit bed (afgezien van uurtje slapen tussen 1 en 2) en voel me goed. Alleen die hormonen...grr. Voel me zo onzeker. Bang dat ik het niet goed doe, dat het met Lise niet goed gaat, dat opvoeden niet gaat lukken, echt vreselijk. Gisteren heb ik me zelfs afgevraagd of ze een verrijking is voor ons leven. En natuurlijk is ze dat, maar de hormonen gieren zo vreselijk door mn lijf. Bah, bah, bah.

En Twinkel, de onzekerheid die jij in je zwangerschap hebt, had ik ook hoor. Je afvragen of alles goed gaat, of het gezond is en ga zo maar door. En nu ze geboren is is de onzekerheid dus (helaas) niet weg, hij is 'omgezet' in gevoelens van: hoe gaat het over een tijd, kan ik haar wel achterlaten bij het KDV (lijkt me vreselijk moeilijk namelijk), gaat alles in de toekomst wel goed met haar...

Pfoe pfoe, moeilijk. Ook voor mn mannetje: die heeft geen last van die hormonen natuurlijk (nouja, wel doordat hij mij aan moet horen, maar verder niet). Ik hoop maar dat het snel overtrekt.

De hechtingen zijn er vandaag uitgehaald. Nouja, 2 van de 5. De andere 3 lossen op. Deed geen zeer! Echt niet! Joepie, was er nogal bang voor namelijk.

Anoek, dat wachten, tsja. Op 1 april heb ik mn mannetje jankend naar zijn werk uitgezwaaid na eerst een half uur in zijn armen te hebben gejankd. Gewoon, omdat ons ukkie er "nog niet was" en ik het gevoel had dat ze noooit meer zou komen. Echt, wat voelde ik me lamlendig. En de hele dag deed ik nix (de laatste weken van mn verlof al niet), ik hing maar wat op de bank of achter de pc voor me uit te staren. Was het wachten echt wel zat hoor.

Moet zeggen dat het best dubbel is: ik was het wachten zat, ben superblij dat ze er is, maar ook zo onzeker en die rare gevoelens. Anoek, ben benieuwd als jouw kleintje er is, hoe jij je voelt. Stiekum hoop ik dat je het gaat herkennen, dan weet ik dat het normaal is...

Fijne dag verder en tot forums.

Liefs, Ukkie26

Terug
Bovenaan