WIEBELMAMA'S

Hoi meiden,

Hoe is het hier?
Ik zit lekker even uit te rusten op de bank, merk nl. wel dat ik na een hele dag werken best vermoeid ben. Hebben jullie dat ook? Ik voel me soms net een oude muts (hihihi)!

Ik heb me vanmorgen opgegeven voor de info-avond in het ziekenhuis over bevallen in het ziekenhuis. Ik vind het toch wel prettig om alles al een keer gezien te hebben mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten gaan voor de bevalling.

Morgen alweer 26 weken zwanger. Het  gaat best snel zeg.
Ook heb ik morgen weer een afspraak bij de VK, ik ben benieuwd of ze al een beetje kan voelen hoe de kleine ligt.

@Bo, herkenbaar hoor jouw gevoelens. Ik ging er in eerste instantie ook niet vanuit dat het niet goed zou gaan, maar het is idd waar dat één op de tien zwangerschappen eindigen in een miskraam. Ik voelde me ten tijde van de zwangerschapstest ook weinig anders alleen had ik opgezette borsten en soms wat pijnlijke steken rechts onder in mijn buik. Toen ik met 7 weken de eerste echo kreeg en het allemaal wat twijfelachtig was of het wel goed zat, was ik ook erg bang voor een miskraam, vooral omdat ik toen al helemaal geen last meer had van mijn borsten en verder ook geen kwaaltjes. Gelukkig bleek het allemaal wel goed te zitten en ben ik dus één van de vrouwen die geen last heeft gehad van die typische zwangerschapskwalen. Ik snap dat je wat behoudend bent de eerste 12 weken, maar geniet vooral ook van dit moment waarop je blij kunt zijn met wat er nu is.
Je bent zwanger meid! Geweldig!

Ik spreek jullie snel en zal gauw mijn mail bekijken voor de foto's.
Ook ik zal mijn buikfoto van vorige week nog toesturen.

Liefs, Twinkel3

Hallo.

Ook hier is het rustig vandaag zie ik!

Twinkel ik herken de vermoeidheid hoor. Ik ga altijd met veel zin naar mijn werk maar nu even liever niet meer...Kan niet wachten tot de zomervakantie begint!

Ukkie en Anoek. Wat een gave foto's. Erg leuk om te zien hoe goed jullie meiden groeien.
Anoek, heb je lekker veel rondgescheurd in je Twingootje?

x-vlinder

Hallo!

Sorry dat ik er niet zo veel ben en geen lange verhalen 'schrijf', maar ben nu dag en nacht alleen met Benthe, dus ben veelmet haar bezig en daarnaast ook met alles er omheen (opruimen, huishouden, eten voorbereiden en maken)... Mn mannetje is niet thuis nl. We redden ons prima hoor! Gisteren was het wel vermoeiend omdat Benthe haar hele voedingsschema in de war gooide en vaak wilde drinken (en dan juist weer weinig dronk) en veel huilde. Gelukkig is het vandaag weer over!

Vlinder, ja heb al lekker rondgereden met mn autootje! Zou er het liefst de hele dag in rondrijden, ha ha! Gisteren naar de stad geweest samen met Benthe. Heb een nieuwe broek gekocht, want ben die zwangerschapsbroeken zó beu... wilde er eigenlijk nog een, maar kon niet slagen en wilde ook niet superveel geld uitgeven, want het is de bedoeling dat ze snel weer te groot zijn en dan vind ik het zonde van het geld. Ook een leuk blousje en 2 shirtjes. Kan ik weer een beetje goed voor de dag komen en dan voel ik me ook lekkerder.
Vandaag wil ik lopend naar het winkelcentrum om boodschappen te doen, begint het net te regenen.... Lang leven de auto, ha ha!! Anders had ik moeten wachten en dat is nu met die kleine meid wel lastig, want ik ga het liefste weg net na een voeding, want dan hoef ik haar niet wakker te maken en kan ze het ook even volhouden (lees niet snel weer honger, ha ha).

Twinkel, groot gelijk dat je even in het ziekenhuis gaat kijken. Wij zijn ook naar zo'n voorlichtingsavond geweest. Om dezelfde reden... wilde ook weten hoe het er allemaal uitzag en er aan toe gaat voor het geval dát... Toen ik daar was, wist ik wel heel zeker dat ik het liefste thuis wilde bevallen, ha ha! Vond het maar niks in het ziekenhuis, zo kil... misschien dat het in elk zh anders is, ik weet het niet...

Ukkie, hebben jullie nu de uitslag van het "navelstreng-verhaal" van de kinderarts gehad?
Kan Lise ook zo driftig worden? Benthe is  soms echt een driftkikkertje hoor. Als iets haar niet snel genoeg gaat of niet naar haar zin is of iets haar niet lukt, dan wordt ze echt boos... schoppen met de voetjes, krijsen en helemaal overstrekken... gelukkig is dat met een paar tellen meestal wel over, maar zo klein en dan zo driftig...maar ben bang dat het in de genen zit, hihi
Verder merk ik dat Benthe weer een stapje verder in haar ontwikkeling is. Ze kijkt veel om haar heen en ze ziet mij nu ook echt. Ze kan me met van die grote ogen aan kijken als ik tegen haar praat. Ook lag ze vandaag op haar rug in de box en stopte ze een handje in haar mond!! Ze begint nu meer controle over die handjes te krijgen en ze blijft het keer op keer proberen. het lukt haar alleen niet altijd en dan wordt ze weer boos, ha ha! Wat lachen betreft is Benthe niet als Lise, ha ha! Ze is zuinig met haar lachjes en een echt big smile heb ik nog niet echt gezien... Een serieus kind  Was zelf als baby overigens ook 2 maanden toen ik pas echt ging lachen, ha ha!
Verliest Lise ook haar? Benthe verliest wel wat haartjes... ben benieuwd hoeveel ze kwijt gaat raken en of ze haar donkere haarkleur houdt. We zullen zien!

Bo, is het allemaal al doorgedrongen?

Pippie en Vs, hoe is het met de vermoeidheid?

Tara, ohhh voor jou schiet het al zo op hé? De volgende wiebelbaby komt eraan!!
Ben benieuwd of dan de eerste wiebeljongen geboren zal gaan worden of dat er gewoon weer een mooie wiebelmeid bij komt!

Onvoorstelbaar hoe hard de tijd gaat... mijn zwangerschap vloog voorbij en Benthe is alweer 6 weken oud! Ook jullie zwangerschappen gaan zo snel... straks ook een mooi rose babietje in jullie armen! Kan de dag dat ik een posi test had herinneren als de dag van gisteren... zucht...

Liefs Anoek

Hallo!!

Mn laatste pufles zit er alweer op!   Nouja.. we hebben nog 1 avond als alle baby's er zijn. Het gaat nu echt snel hoor. Morgen ben ik alweer 33 weken en misschien (hopelijk) is onze uk er al over een weekje of 5! Ik wordt nu ook wel nieuwsgierig hoor hoe hij/zij eruit zal zien (niet wat het is, dat  weten we lekker al)  

Nog 2,5   of 3 week werken en dan verlof..yoehoe!!! Kon me dr van te voren niets bij voorstellen, maar inmiddels begin ik er wel naar uit te zien. Het werk begint me ook gewoon wat minder te intresseren. Voor de rest vind ik het nu ook wel zwaar worden. Normaal heb ik altijd flink de pas erin, maar nu... voor mn gevoel slenter ik echt door de winkel. Veel harder wil ook niet, want dan krijg ik direct harde buiken.   En als er iets van boven gehaald moet worden (we hebben 2 verdiepingen in de winkel) dan laat ik nu ook iemand anders lopen.   Maar goed, die laatste weekjes ga ik nog wel even volmaken. Ik ga alleen volgende week wel iets minder werken. Naast mn vrije vrijdag ben ik volgende week ook maandagochtend en donderdagochtend vrij.

Gelukkig hebben we alweer iemand gevonden om het personeelstekort op te lossen. Ze begint volgende week, dus ik kan haar nog zelf nog even inwerken. Ben wel blij dat dat probleem ook opgelost is.

Afgelopen zaterdagavond ben ik best een beetje geschrokken trouwens. We waren bij mn vader op visite en ik had echt om de paar minuten harde buiken, maar ze deden niet zeer ofzo. Dus thuis (om 02.00) nog even onder de douche gesprongen, en toen ik in bed lag was het nog niet over, maar wel veel minder. Zondag nog wel wat harde buiken gehad maar niet extreem veel. Nu nog steeds hetzelfde, heb wel harde buiken maar maak me d niet echt zorgen om. Ik heb ook niet het idee dat het door inspanning komt. Ze komen ook gewoon als ik op de bank zit en als ik in bed lig. Het zullen wel oefenweeen zijn. Laten we het hopen, want dat schijnt te helpen  voor een vlotte bevalling.  

Morgen weer naar de vk. Ben nieuwschierig hoe hij/zij ligt. Volgens mij nu wel met hoofdje naar beneden. Een paar dagen geleden had ik echt nog het idee dat ik een kontje aan de zijkant voelde. Wel grappig om nu echt lichaamsdelen te voelen, ik weet alleen vaak niet wát het is.

Liefs Tara

Hey Tara,

Wil toch nog even snel op je berichtje reageren voor ik Benthe de fles ga geven.

Ik denk bij jouw verhaal over die harde buiken aan 2 dingen; indalingsweeén (kan je 4 tot 6 weken voor de bevalling last van hebben, maar hoeft niet) of misschien een blaasontsteking. Ik heb ook een blaasontsteking gehad en die voelde ik niet. Ik had alleen last van heel veel harde buiken. Ook als ik op de bank zat ofook maar 1 meter liep. Gevaar is dat het ömhoog" kan slaan en je een nierbekkenontsteking kan krijgen. Heel vervelend allemaal, maar met een ab-kuurtje ben je er zo vanaf!

Nu wil ik niet zeggen dat jij het ook hebt, maar inde zw heb je een vergrote kans erop (ik had in mn hele leven nog nooit een blaasontsteking gehad). Vraag anders de vk eens wat zij er van denkt...
Ik zou in elk geval wel rust nemen als je echt zo vaak harde buiken hebt.

Liefs

Ha meiden,

daar ben ik ook weer even!

Alles gaat prima hier. Lise spuugt de laatste paar dagen alleen nogal veel, en wil dus ook extra vaak drinken (er komt soms echt best veel weer uit). En drinken kost veel tijd...
Verder gaat het prima. Lise begint echt te brabbelen en als ik tegen haar praat en dan een pauze laat, reageert ze. Echt een gesprekje (haha, met een 8 weken oude baby). Leuk hoor!

Anoek, inderdaad, de tijd gaat ongelofelijk snel. Vorig jaar rond deze tijd waren wij aan het wiebelen en nu ligt er een babietje in de slaapkamer. Nog steeds lijkt het onwerkelijk.

Lukt het wat met sonja-en? Ik heb me al een hele tijd niet gewogen, de laatste stand was (4 weken na bevalling) +5. Denk dat het nu wel minder is, in ieder geval beginnen mijn buikspieren weer een klein beetje terug te komen waardoor mn buikje steeds meer in zijn oorspronkelijke vorm komt. Ik ga straks maar eens mn oude broeken passen (er zijn er nu 3 die ik aankan, die zaten voorheen wat wijd, ben benieuwd of ik de rest ook alweer pas maar ik vrees het ergste).

Tara, nog maar een paar weekjes werken! Wat gaat de tijd hard zeg! En dan kun jij ook van je verlof genieten! Ik ben wel benieuwd hoor, of jij de eerste wiebeljongen krijgt...

Vlinder en Twinkel, met jullie ook alles goed? En Bo en VS, kunnen jullie al wennen aan het idee dat jullie over een paar maanden ook een steeds dikkere buik hebben en nog een paar maandjes later jullie wondertje vast kunnen houden? Geniet maar lekker van het idee.

Ik ga even lunchen, tot later!

LIefs, Ukkie26

PS: Bo, ik heb van jou geen mailadres, anders zou ik je foto's van Lise hebben gemaild. Of zit je op hyves toevallig? Daar staan ze ook...

Oja, de uitslag van de echo van Lise was goed, dat hadden ze tijdens de echo al door laten schemeren.

We hoeven niet terug naar de kinderarts en mogen gewoon bij het consultatiebureau onder controle blijven.

Toch fijn dat het nu afgesloten is. Wat een onrust ze al niet kunnen zaaien bij zo'n 20-wekenecho...

Hee meiden,

Hoe is het met jullie?
Nou hier nog steeds heel onwerkelijk hoor.. Alhoewel de kwaaltjes lees misselijk moe met de dag erger worden. Ben nog geen 5 weken en nu al zo beroerd, belooft nog wat haha. Maar wil niet klagen hoor, ben al lang blij dat ik zwanger ben!! Geniet er ook van, maar blijf het nog wel spannend vinden.

Tara voor jou begint het nu erg op te schieten, spannend hoor! Kan me voorstellen dat je je hoofd niet meer altijd even goed bij het werk kan houden! Hoe is het met de harde buiken?

Anoek Benthe alweer 6 weken, gaat zeker snel! Red je het allemaal een beetje in je eentje? Wel lekker dat je nu een auto hebt anders ben je helamaal zo aan huis gebonden!

Ukkie fijn dat alles goed gaat en wat leuk dat Lise al zo reageert als je tegen haar praat! En ja ik ben ook heel benieuwd naar de foto's mijn mail adres is bo.1982@live.nl  (ben ook benieuwd naar Benthe)

Twinkel hoe was het gister bij de verloskundige?

Vs hoe is het met jou? Al een beetje doorgedrongen? Nou zoals ik al zei bij mij nog niet helemaal hoor.

Vlinder met jou alles goed?

Liefs bo

Terug
Bovenaan