WIEBELMEIDEN 6!

ik denk dat het bij jou ook wel goed zit hoor!

we hebben rond 5 december goed gewiebeld volgens mij tot 2/3 dagen erna en dan misschien weer om de dag ik weet het niet meer!

probeer je niet al te druk te maken al is dat makkelijker gezegd als normaal!

xxx

Hey meiden,

Alles ok hier?
Ik ben vandaag om 11 uur naar huis gegaan omdat het totaal niet meer ging.Bij de kleinste inspanning (trap in huis af, klein stukje lopen) kreeg ik al een harde buik en ze deden nog pijn ook. Duidelijk dus dat gisteren echt teveel was... Dus op naar huis. Collega heeft me naar het station gebracht zodat ik niet 10 min naar de bus hoefde te lopen.Kom ik op het station... is er een aanrijding geweest en moest ik helemaal omreizen; 2x overstappen (normaal geen een keer) en 3 kwartier later thuis.... zul je altijd zienhé? Anyway, de vk belde s middags terug. Had voor de zekerheid even gebeld. En idd te druk geweest...baarmoeder is een spier en die is nu overprikkeld, waardoor idd de minste inspanning al leidt tot een harde buik. Op zich niet ernstig, maar betekent wel dat ik nu een stapje terug moet doen, dus meer rust inbouwen.Ook een warme douche of bad zou goed zijn om de spier te laten ontspannen. Kom nu net onder de douche vandaan en heb het idee dat het wel wat geholpen heeft. Was ook heel moe. Was gisteren oververmoeid en kon daardoor niet slapen. Stoot mn elleboog aan het nachtlastje en moet vervolgens een kwartier heel hard janken..... Af en toe word ik echt een beetje gestoord van die hormonen en zou ik willen dat ik al bevallen ben.
Verder ook wat steken bij mn schaambeen. Ook normaal... is het kindje wat langs mijn blaas schraapt... fijn.... De vk was wel heel lief en zei ook dat dit de fase is waarin veel vrouwen het zwaarder krijgen en dergelijke klachten krijgen, maar k vind het zo moeilijk om te accepteren dat ik nog maar zo weinig kan....
Gelukkig is de kleine vandaag in een blije bui, want ik voel de hele dag al lekker veel beweging!! Dat is dan wel weer fijn, want dat zegt me dat die kleine zich goed voelt!

Zo heel verhaal... zwanger zijn is voor mij niet altijd die roze wolk...maar de bewegingen van die kleine maken gelukkig veel goed :)

Twinkel en Mier, niet naar de groottes kijken die ze in veel boeken en internetsites aangeven. Die metingen zijn anders dan bij de vk. Als de vk zegt dat alles goed is, is alles goed Mier! Ik schrok ook toen ik zag dat de kleine bij de 1e echo kleiner was dan op mn kalender, maar die groottes kloppen met geen enkel echo daarna en toch gaat het prima met mn kindje. INternet is een handig medium maar echt zeker wordt je er niet van.

Liefs Anoek

Hé Anoek, goed op jezelf passen hoor meid! Een wijs besluit dat je naar huis bent gegaan en luister maar goed naar je lichaam. Het derde trimester schijnt idd een heftige periode te zijn.
En je hebt helemaal gelijk wat betreft de internetverhalen hoor Anoek, die maken je idd alleen maar onzeker. Je wilt zo graag zekerheid en probeert dat overal te zoeken, maar via internet zal ik er niet achter komen of het wel/ niet goed zit bij ons.

En Mier, lief dat je schrijft dat je het gevoel hebt dat het wel goed zit bij ons.
Ik wou dat ik er zelf ook zo zeker van was.
Mijn beste vriendin is vorig jaar na de eerste ronde Clomid ook zwanger geraakt maar zag bij haar eerste echo met 7 weken dat haar kindje gestopt was met groeien rond 5 wkn en een aantal dagen. Een aantal weken later raakte ze het vruchtje kwijt.
Gelukkig voor haar was ze de maand erop weer zwanger en is nu moeder van een prachtig mooie dochter.
Het lijkt mij vrij sterk en wel heel toevallig wanneer het bij ons ook zo zou lopen, maar ja... die kans zit er nog steeds in natuurlijk.
Ik hoop dat jouw voorgevoel blijkt te kloppen Mier!

Liefs, Twinkel3

Anoek,

doe je wel rustig aan? Ook als je morgen thuiswerkt? Te veel harde buiken is toch echt een teken dat je het te druk hebt. Ik moest laatst rennen voor de bus, doe ik ook niet meer. Gewoon alles op je dooie akkertje. Niet gek laten maken, je lichaam geeft (heeeeel duidelijk) aan wanneer het te veel is.
Goed van je dat je vandaag van je werk naar huis bent gegaan, je hebt je rust gewoon nodig. Je kunt overwegen (als het echt niet gaat) je 1 dag in de week ziek te melden (in overleg met bedrijfsarts). Enige is dat je dan verplicht 6 weken voor de uitgerekende datum met zwangerschapsverlof moet, maar dat was je toch al van plan, niet? Dan heb je wat meer rust en wat meer mogelijkheid om even bij te tanken.

Hier gaat het goed, alleen last van dikke voeten. En als ik dan mn schoenen uitdoe als ik thuiskom, gaan ze onwijs jeuken. Nu zit ik met de beentjes omhoog, zometeen een koude douche op mn voeten (helpt tegen jeuk!) en dan mn bed in (dekentje doet zijn werk alweer).

Waarschijnlijk begin ik volgende week met zwangerschapsgym. Doet een vriendin van me, die is Mensendieck-therapeute en geeft ook 'pufclub'. Ben benieuwd. Ben wel wat laat (30 wk), maar ze had niet eerder een groep vol en van de kraamzorgorganisatie waarbij ik me heb aangemeld, heb ik ook nog geen reactie (dus die probeer ik morgen af te bellen en dan start ik woensdag bij die vriendin van me). Ben benieuwd...

Ik ga mijn voetjes verzorgen.

Fijne avond, werk ze morgen (rustig aan, ook als je net zwanger bent trouwens, dan heb je je rust ook echt wel nodig) en tot snel!

Liefs, Ukkie26

PS: ook ik vind het jammer dat de niet-zwangeren weinig hier schrijven. Gewoon zeggen hoor, als hier teveen baby-talk is! Zou het jammer vinden als jullie hier niet meer komen...

anoek doe het rustig aan hoor! je moet je eigen goed in acht nemen.
je moet nog een aantal weekjes dus relax!

twinkel het komt wel goed,volgende week zul je ook een mooi hartje zien hoor!

ukkie vervelend dat je zulke dikke voeten heb zeg! lekker met de voetjes omhoog!

pink en vs ben benieuwd hoe het met jullie gaat,en zou het fijn vinden als jullie weer eens een reactie komen plaatsen.
patricia jou heb ik nog via de mail gesproken gelukkig

xxx

hey,

ik heb het trouwens gister mijn moeder verteldze moest huilen!ze was zo blij!
het kwam dat ik het verteld omdat mijn moeder gisteravond de vakantie wilde boeken naar het buitenland eind augustus begin september dat ik uitgerekend zal zijn,dus ja ik kon niet anders! ik dacht ja dan vertel ik het maar effe

xxx

Terug
Bovenaan