WIEBELMEIDEN 6!

dit vond ik nog op deze site, bij het 'zwanger'-deel, bij de kalender, week 8:

De hormonen die dit veroorzaken, werken meteen ook verslappend op je
darmwanden. Die trekken minder goed samen, wat je stoelgang kan
vertragen, waardoor er lucht in je maag en darmen blijft zitten.

Dan kan e.e.a. best wat opzwellen denk ik...

Hmmm... mijn stoelgang is normaal gesproken al aan de trage kant.

Bedankt voor je reactie!

mmmmmmm lekker warm bedje! ukkie! ben jaloers hahaha
ik ga zo weer in een koud bed,bah! (mijn vriend heeft het altijd warm)

Hier nog even een snelle reactie. Heb uurtje of zo op bed gelegen omdat ik nogal last had van een harde buik..... eigen schuld, dikke buik ;-) want heb gerend om een bus te halen... en heel drukke dag op kantoor achter de rug. Niet zo best en mn lichaam gaf meteen alle alarmbellen af.

Ja Vlinder het kan echt al. alleen zoals ukkie al schreef is het niet je baarmoeder, maar je darmen. Je darmen gaan plaatsmaken voor de groeiende baarmoeder en komen daardoor wat hoger te liggen. Ik had dat ook. BIj mij begon ook met een week of 14 mn buikje te groeien, maar bij mij was het toen ook al voor anderen zichtbaar. Met 20 weken had ik al een aardige buik en kon er al geen twijfel over bestaan. En nu al helemaal niet meer, hahaha! De ene vrouw groeit hard aan het begin, de ander later, de een krijgt een grote buik, de andere een mooi kleintje.... MAAR de grootte van de buik zegt niks over de gezondheid of grootte van je kindje!! Dus...

Ik ga zo ook naar bed. Morgen nog naar kantoor en vrijdag thuiswerken. Even geen gereis en lekker doorwerken, want er blijven dingen liggen anders.

Weltrusten en tot morgen!
Mier, lekker dromen hé?!!

X

hey meiden,

ik heb lekker geslapen hoor!
en natuurlijk lekker gedroomd! nog steeds wat bruinverlies maar dat zei die mevrouw ook toen  ze de echo maakte want ze zag nog wat zitten!
ben nu niet meer zo bang ervoor!
alleen op babybrabbel staat als je 8 weken zwanger bent dat je dan in week 9 zit,maar die vrouw van de echo dacht dat ik een week of 7 was maar als ik op week 8 kijk dus 7 weken zwanger dan staat er 2 cm maar het was nog iets kleiner,maar vond 7 weken al te kort want ik denk dat ik nu echt 8 weken ben! maar ja over 3 en een halve week een 2e echo dan zullen we misschien wat meer weten.

hoe staat het met de andere meiden?

xxx

Hoi dames,

Ik was er ook weer even.

Diezelfde vragen heb ik ook hoor Mier.
Volgens mijn berekeningen moet ik nu al wel 7 wkn en 3 dagen zwanger zijn, maar volgens de echo zou ik nu 6 wkn en 5 dagen zijn. Onze uk was ook nog maar 5,5 mm groot wat past bij een zwangerschapsduur van ongeveer 6 weken. Volgens mij had hij/ zij dus ook al rond 1 cm groot moeten zijn.
Toen jij vertelde dat jij ook dacht dat je ei op 5 december is geweest stelde mij dat wel gerust. Jij hebt tenminste een flink kloppend hartje gezien. Is het wiebeltechnisch wel mogelijk dan dat jij een week korter zwanger bent, of heb je rond die dagen niet gewiebeld.
Hetgeen waar ik mij nog een beetje aan vast houd is dat de gyn toch wel enigzins wat hartactie heeft gezien, ook al was het nog twijfelachtig en dat mijn temperatuurlijst ook idd aangaf dat ik mijn ei later heb gehad. Dan klopten de ovulatietesten dus niet.
Heb jij ook ovulatietesten gebruikt de laatste keer?
We tellen de dagen af. Het ene moment ben ik er vrijwel zeker van dat het niet goed zit en het andere moment heb ik zoiets van het kan alle kanten nog uit.
Alleen als ik iets voel lopen ren ik direct naar de WC, maar tot nu toe alleen nog maar witte afscheiding gelukkig.

Enne, ik zou het ook fijn vinden als de niet-zwangere wiebelmeiden hier mee blijven kletsen, maar kan het me ook voorstellen als de zwangerverhalen jullie wat teveel worden. Geef het rustig aan hoor meiden, want ook voor jullie draaien mijn duimen nog superhard!!!

Liefs, Twinkel3

Oh ja en Mier:

week 7 wil zeggen - van 6 weken tot 6 weken en 6 dagen
week 8 - van 7 weken tot 7 weken en 6 dagen, etc..

Met 7 weken moet je kindje ongeveer 1 cm groot zijn.
Met 8 weken 2 cm.
Dat klopt dan dus wel.

Terug
Bovenaan