Wiebelmeiden 7

Hier zijn de RD's ook weer verschenen. Ik had twee weken geleden al voorspeld dat het of gisteren of vandaag zou komen en dat klopt dus!! Ben ik wel blij om, want dan is het voorbij wanneer we naar het ziekenhuis moeten. Niet dat het hun wat uitmaakt, maar ik vind dit toch iets prettiger voor mezelf!!
Ik ga zo even op je hyves kijken Anoek, want ik ben benieuwd of je er  alweer buikfoto's op hebt gezet!!

Liefs Pink

gelukkig pink dan heb je in ieder geval daar geen last van.
hoe is het voor de rest?

xxx

Tja, het gaat.... De ene keer positief, de andere keer toch wel heel verdrietig. Ik heb graag alles in eigen hand en dat zit er nu helemaal niet meer in, 't is alleen maar afwachten en onzekerheid is het allerergste voor mij.
Ik zit dan ook te bedenken dat je in totaal 3 kansen hebt, dat betekent dus voor eventueel 'al' je kinderen! Nou, ik hoop dat er de eerste keer meteen een tweeling uit komt rollen, haha!
Ik zou graag willen dat ik er iets minder mee bezig kon zijn, maar het is iets waar je mee opstaat en ook weer mee naar bed gaat.
Heb mijn vragen voor de gyn in UMCG op papier gezet, want ik heb een paar keer gelezen dat ze je net vóór de behandeling nog een keer gaan checken op cystes in baarmoeder en/of eierstokken. Nou heb ik die standaard in mijn eierstokken. Betekent dit dat een behandeling dan niet mogelijk is of kunnen ze die weghalen??? Dat soort vragen.
Ik heb al veel informatie gelezen, vooral ervaringen van andere vrouwen, dus dat is wel goed om te lezen, niet dat je er echt vrolijk van wordt. Van sommige verhalen wel gelukkig!
Ik zie ook wel erg op tegen al die hormonen. Als ik ongesteld ben, dan ben ik soms al niet te genieten. Ik weet het dan van mezelf, maar kan het niet veranderen. Laat staan als ik onder de hormonen zit. Volgens mij word ik dan een echte heks!

Ben gisteren bij de opticien geweest en heb te horen gekregen dat ik echt geen lenzen meer kan hebben. Ik had ze al een paar maanden niet in, want het keek niet meer fijn. Nu blijkt dat ik het afgelopen jaar naast mijn min zoveel en cilinders ook nog eens een prisma erbij heb gekregen. Dus dat verklaarde waarom ik niet lekker kon zien door de lenzen. Dus nu moet ik altijd mijn bril op.... Wel even wennen. Ik had gehoopt op trouwfoto's ZONDER bril, maar misschien ben ik er tegen die tijd al aan gewend.....

Liefs Pink

hey pink,

krijg je  totaal 3 x vergoed met icsi?
hoe lang duurt het voordat ze echt gaan beginnen?

het is zo moeilijk omdat je het nu niet in de hand heb,maar je kan hier helemaal niks aan doen.

ze hebben tegenwoordig hele leuke brillen,dus maak je daar maar niet te druk om hoor,je ben een leuke meid om te zien dus het zal je in ieder geval niet misstaan.

xxx mier

Hallo meiden,

Het is hier idd rustig dit weekend.
Gisteren heb ik het ook een dagje rustig aangedaan en vanmiddag gaan we naar mijn zusje toe. Wel gezellig, want ik heb haar al een tijdje niet gezien.

@Pink, ik kan me wel voorstellen dat je het zelf prettiger vindt dat je ongi voorbij is wanneer je de onderzoeken hebt. Ik was de 1e keer dat ik naar de gyn moest ook blij dat ik mijn ongi erop had zitten. Het zal voor hun heus wel normaal zijn, maar ik ben hier zelf erg preuts in. Mijn man heeft het ook nog nooit gezien, vind ik toch niet zo prettig.

Ik las dat jij schreef dat je in totaal 3 ICSI-kansen vergoed krijgt voor al je eventuele kinderen. Hier schrok ik toch wel van. Ik dacht namelijk dat je per zwangerschap 3 ICSI-kansen kreeg. Mocht je zwanger worden en een miskraam krijgen dan was het volgens mij afhankelijk van de duur van je zwangerschap of je weer bij ICSI-poging 1 moest gaan tellen, of door moest tellen met de ICSI's waar je mee bezig was.
Houdt dit dan in dat wanneer je bijvoorbeeld tijdens de 3e ICSI-poging zwanger raakt het ook al vast staat dat je nooit geen ICSI-behandeling meer kunt krijgen?
In dat geval vind ik de vergoedingen helemaal erg schamel. Ik vind 3 vergoedingen al weinig, laat staan dat het voor al je kinderen geldt.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal niet zover hoeft te komen en dat je eerste ICSI direct raak mag zijn meid! Ik duim voor jullie!

Liefs, Twinkel3

hey twinkel,

heb je het iedereen het mooie nieuws al verteld?

gek he  van de icsi dat je totaal maar 3 x vergoed krijg,dacht dat het ook per zwangerschap was maar daar hebben we dus aardig in vergist,echt belachelijk zo weinig.

xxx mier

bo hoe is het met jou? want je nod zou vandaag zijn,ben benieuwd!

xxx mier

Hoi Pink.

Zoals ik begrepen heb is het zo dat als je zwanger raakt via icsi bij een volgende kindje je weer gewoon bij behandeling (kans)  1 begint.

Als het mis zou gaan valt het binnen 12 weken (geloof ik) onder de bahandeling. Ben je verder begint het tellen ook weer opnieuw.

Dit stelt je misschien wat gerust. Anders kan de druk wel heel hoog worden als je graag meer kindjes zou willen.

Veel sterkte met alles! Ik denk aan je en duim voor je net als voor vs.

x-vlinder

Terug
Bovenaan