Wiebelmeiden 7

hoi Patricia

Ik hoop voor je dat de test van de week dan wel positief is! Lijkt me zo vervelend als je niet ongesteld wordt en de test is negatief!
Ga voor je duimen

Hihi, ik kan me voorstellen dat een potje vullen echt niet wil als je steeds wordt gestoord door je dochtertje. Donderdag hopenlijk beter.

Tuurlijk duim ik nog flink door voor je meid!
Gaan ze ook de HCG-waarden bepalen in je bloed?

Liefs, Twinkel3

Hoi hoi,

Weer lekker op tijd thuis dankzij mn lift! Nog 2 dagen te gaan!!

Patricia, ja kan me voorstellen dat het dan niet wil lukken met het vullen van een potje! Je had vandaag toch een afspraak in het zh? Of heb ik iets gemist? Of kon je nu niet omdat het potje niet gevuld was?
Alle klachten voor een ongi of een prille zw zijn zo gelijk... om gek van te worden. Je kan het wel op beide manieren uitleggen. Normaal biedt een test uitkomst, maar ja.... in jouw geval ligt het iets ingewikkelder. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zodat je weet waar je aan toe bent. Natuurlijk duim ook ik nog even fanatiek door hoor!

Vanavond ben ik er niet. Heb pufclub, deze keer duurt het zelfs 1,5 uur.... bleehhhh heb geen zin, maar denk toch dat het nuttig is om te gaan, want geloof dat het nu serieuzer gaat worden met de oefeningen.

Liefs mij

*** PERSBERICHT ***

Politieke roep om meer kinderen?
Uitspraken Rouvoet niet te rijmen voor ongewenst kinderlozen  
Geïnitieerd door de overheid is er deze week veelvuldig gediscussieerd over de vraag of er in Nederland (te) weinig kinderen geboren worden om de kosten van de vergrijzing op te vangen. Hierbij wordt voorbijgegaan aan de groep mensen die ongewenst kinderloos is en júist vanuit de politiek financieel tegengewerkt wordt als het gaat om de vergoeding van fertiliteitsbehandelingen. Voor Freya is de oproep voor meer kinderen niet te rijmen met de slechte vergoedingenregeling voor mensen die dolgraag hun kinderwens in vervulling willen laten gaan en hiervoor aangewezen zijn op vruchtbaarheidsbehandelingen, die in lang niet alle gevallen vergoed worden.  
Vergoedingenbeleid vruchtbaarheidsbehandelingen laat te wensen over Eén op de zes paren krijgt te maken met vruchtbaarheidsproblemen. In veel gevallen is het paar aangewezen op vruchtbaarheidsbehandelingen om de kinderwens in vervulling te laten gaan. Wanneer de politiek zich zorgen maakt over het aantal kinderen dat in Nederland geboren wordt, mag verwacht worden dat het goed geregeld is met de vergoeding van vruchtbaarheidsbehandelingen. Helaas laat dit in veel gevallen te wensen over. Zo wordt medicatie voor bijvoorbeeld kunstmatige inseminatie in zijn geheel niet vergoed. Ook heeft een paar met vruchtbaarheidsproblemen recht op vergoeding van slechts drie IVF-behandelingen. Ter vergelijking: in België worden zes IVF-behandelingen vergoed. Paren met fertiliteitsproblemen worden hierdoor juist tegengewerkt door de overheid die oproept tot het stichten van grotere gezinnen.  
"Kinderloze paren parasiteren"
Naar aanleiding van de discussie over grotere gezinnen is er deze week in verschillende media een artikel verschenen met als titel:
"Kinderloze paren parasiteren". De insteek van dit artikel is dat kinderloze paren onvoldoende bijdrage leveren aan de maatschappij van morgen. Voor ongewenst kinderlozen is een dergelijke uitspraak zeer kwetsend. Freya wijst erop dat kinderloosheid in veel gevallen geen eigen keuze is. Dergelijke ongenuanceerde opmerkingen houden geen rekening met de pijn en het verdriet dat een paar ervaart wanneer een gekoesterde kinderwens niet wordt vervuld.  
Onbegrip werkgever
Paren die aangewezen zijn op vruchtbaarheidsbehandelingen, zitten over het algemeen in een onzekere fase in hun leven. Het ondergaan van vruchtbaarheidsbehandelingen wordt als fysiek en emotioneel zwaar ervaren. De werkgever heeft in veel gevallen weinig tot geen begrip voor de tijdsinvestering die gepaard gaat met het ondergaan van vruchtbaarheidsbehandelingen. Wettelijk gezien is er (nog) niets geregeld voor het ondergaan van behandelingen onder werktijd. Freya zou graag zien dat de overheid – naast een goede vergoedingenregeling – ook de tijdsinvestering tijdens behandelingen wettelijk vastlegt.  

Dit berichtje vond ik op babyboom.nl.

Helaas is het echt zo dat je in totaal maar drie behandelingen vergoed krijgt, dus niet per kindje.....
Een vriendin van mij heeft een kindje gekregen na de tweede behandeling. Zij hebben nu nog één poging over voor een volgend kindje. Dus ja, echt slecht geregeld!

Anoek, wat lekker dat je nog maar even hoeft te werken. En dan lekker genieten he?

Pink

He meiden,

daar was ik ook weer. Heerlijk een lang weekend weg geweest, waren we hard aan toe. Vanmiddag ben ik nog lekker thuis. Ik zal eens lezen wat hier allemaal is geschreven.

liefs
vs

Patricia: het is dus nog steeds spannend bij jou. Ik hoop dat je deze week pos zal testen. Dat je man een potje in moet leveren is wel vreemd zeg, hopelijk lukt het de volgende keer.

Bo, sorry dat jullie slecht nieuws hebben gekregen. Ik hoop dat je het een plekje weet te geven. Veel sterkte ermee. En je weet ons te vinden.

-x-
vs

Terug
Bovenaan