Wiebelmeiden 7

Pink: jippie je bent ook weer terug in het land van mensen met internet :). Bevalt het huis goed?

Het is vervelend he dat je ermee opstaat en weer mee naar bed gaat. Het zou soms zou fijn zijn om er eens een halve dag niet aan te denken. Ik probeer hier per dag te leven en dat gaat redelijk, maar het zou fijn zijn om weer eens per week te leven.

Hopelijk krijg je komende week een goed gesprek bij het UMCG en de dag daarna veel info bij de bijeenkomst. Schrijf vooral al je vragen op en schroom niet om ze te stellen (wij hadden denk 4 kantjes ;)). Wat ik merk is dat wij in het begin heel veel vragen hadden en vaak eerder dan we de info via de kliniek kregen. Nu zijn alle vragen beantwoord en de info ochtend was erg goed. Het onbekende wordt (helaas) bekend en dat maakt dat het gevoel van niets in de hand hebben gelukkig minder wordt.

Ik zie ook wel op tegen alle hormonen. Ik reageer daar normaal al niet zo fantastisch op en heb jaren terug al gezegd dat ik al medelijden heb met manlief als ik zwanger zou worden! Het wordt dus afwachten. Onze arts heeft gezegd dat clomid in het algemeen meer het humeur beinvloed dan de icsi medicatie, dus daar hopen we maar op. Alhoewel ik toch wel met vrees naar die periode kijk en hoop dat het allemaal mee zal vallen.

Ze doen inderdaad vlak voordat je aan de hormonen begint nog een echo ed. Ik weet eigenlijk niet wat ze zullen doen als er cysten zijn (heb ik nog nooit last van gehad).

ja de vergoeding voor icsi is niet ideaal geregeld. In NL wordt het 3 keer vergoed wat natuurlijk niet wil zeggen dat het daarna niet meer mag. Je moet het alleen zelf gaan betalen. Wat dat betreft is het al vele malen beter geregeld dan dat het hier is: niets vergoed en vele malen duurder dan in NL. Ofwel het is niet weggelegd voor de minder bedeelden. Ikzelf vind dat het met medische reden altijd vergoed zou moeten worden. Als je tot ver na je 40e wacht omdat je eerst van het leven wilt genieten, dan is het een andere vraag of de staat of jezelf het moet betalen omdat je weet dat er een risico is.
Maar goed, Pink je hebt in ieder geval 3 icsi pogingen en als het mee zit nog een aantal cryo pogingen. Dus als alles heel goed gaat hoef je maar 1 keer aan alle hormonen.

Oh  Pink  nog wat anders. Ik weet niet hoe het in NL zal gaan maar wij hebben een hele zooi formulieren moeten invullen. Ongeveer alle mogelijk scenarios zaten daarbij. Dit was absoluut niet leuk en ook erg confronterend. Wees er dus een beetje op voorbereid dat je dit evt ook moet doen. Ik hoop dat ze er in NL een beetje voorzichter mee omgaan.

Als je trouwens ergens vragen over hebt, stel ze me gerust (via forum of mail).

liefs
vs

Het weekendje weg was erg lekker en we hebben er ook van genoten. Ik zit me nu te bedenken dat we eigenlijk niet zoveel gepraat hebben. Ik denk dat we beide daar even niet zoveel behoefte aan hadden.
Ik zie wel op tegen de komende tijd. Vorige week hebben we alle medicatie gekregen en daar werd ik niet bepaald vrolijk van. Dacht dat het een doosje zou zijn, maar het was een hele doos. Ik nog denken dat dat dan met name leeg zou zijn......niet dus. Nu is het natuurlijk wel veel verpakkingsmateriaal en een hele zooi aan spuiten. Maar toch, als ik het zo bekijk is het alles samen denk meer dan dat er in mijn hele leven bij mij naar binnen is gegaan (wat niet veel is). Soms denk ik dat ik al een apotheek kan beginnen met wat ik allemaal in huis heb :)
Ik ben nu aan de pil, zwangerschapsvitaminen, extra foliumzuur (vanwege de kans op meerlingen), en de antibiotica (voor het bestrijden van mogelijke  urineweg bacteria). Ik vind het nog steeds vreemd om de pil te slikken, maar het is voor een  goed doel.
Over 2 weken heb ik een onderzoek of mijn eigen hormoonhuishouding is onderdrukt en alles verder goed is. Twee dagen later begin ik met het spuiten van lupron en dan hopelijk 2 dagen later met de FSH. En dan is het afwachten.

De komende 2 weken hoop ik dat ik op mijn werk het een en ander kan doen zodat ik de weken dat daarna het iets rustiger aan kan doen zonder me erg schuldig te voelen. Mijn baas is gelukkig erg begripvol, maar ik baal ervan dat al mijn werk aan het opstapelen is en ik niet toekom aan andere dingen die ik ook zou moeten doen.

liefs
vs

hier even snel een berichtje van mij;

@bo; wat vervelend dat het zo tegen zit,veel sterkte met alles en als je ons nodig heb je weet ons te vinden.

@patricia; wat raar gaat het er allemaal aan toe daar in het ziekenhuis zeg! dus nog geen potje kunnen vullen hahaha!!!

@pink en vs; wat een hoop en heftige info zeg,veel sterkte allebei!

@vlinder; nee mijn ongesteldheid is nog jammer genoeg nog niet voorbij! denk dat het morgen wel ver gedaan zal zijn! dus dan kunnen we er weer tegen!

@anoek en ukkie; bijna verlof!!!

@twinkel; gave babykamer hebben jullie gekocht hoor!! heb effe gespiekt hihi

nu ga ik lekker pitten!

liefs mier

Toch nog even spieken hier, maar is rustig geweest hier. Zo meteen duik ik ook mn bedje in.

Pink, had idd ook al over die oproep van Rouvoet gelezen. Kan me voorstellen dat dat voor jullie confronterend is., Hopelijk kan Freya doordringen tot d epolitiek en wordt er straks ook iets geregeld. Heb je nu misschien niks aan, maar misschien wel eventueel bij een volgende zw.
Het is heftig wat jullie beide, VS en Pink, door moeten maken. Ik denk aan jullie en mijn duimen draaien heel veel overuren.
Pink, wanneer is je afspraak in het UMCG?
Vs, wanneer denk je met de medicatie te kunnen beginnen?

Weltrusten!

X

Hallo!!!

Wat is het hier rustig vandaag!
Pink, wat raar eigenlijk dat je in totaal maar 3 icsi pogingen krijgt. Maar goed, altijd nog beter dan bij vs,  zij krijgt helemaal niets. Hopelijk kunnen jullie snel starten, en  is het gelijk de 1e keer raak. Probeer dr een beetje vertrouwen in te hebben... (makkelijk gezegd voor iemand die zwanger is).
Ik wou dat het voor jullie ook wat makkelijker ging, voor alle meiden die nog niet zwanger zijn trouwens.  Het is soms zo oneerlijk. Een paar maand geleden hadden we  zowat allemaal  nog de spanning en hoop om zwanger te worden, en nu... gelukkig is het bij een aantal nu wel gelukt, maar het wordt voor jullie wel steeds moeilijker.  Ik vind het soms best lastig te lezen, dat jullie zoveel verdriet hebben en nu echt in het medische circuit zijn beland.  Ik denk aan jullie, en hoop dat jullie ook snel zwanger zijn.
liefs Tara  

Vlinder, bedankt voor je mail. Ik zal het maandag in het UMCG eens navragen. Ook zal ik het eens navragen bij mijn eigen zorgverzekeraar!!

Even een kort berichtje om te laten weten dat alles hier goed gaat! Morgen mn laatste werkdag en dan verlof! Kan me echt niet voorstellen dat het dan al zo ver is. En ben benieuwd hoe ik mn dagen doorkom...

Fijne avond!

Ukkie26

Hoi hoi,

Wat is het hier de laatste dagen rustig... Waar zijn jullie?

Hier ook alles ok! Vandaag om 15.30 is mijn verlof begonnen! Eerste week al veel plannen, dus die week kom ik wel door!

Liefs

Terug
Bovenaan