Wiebelmeiden 7

Ik was er dus ook weer eens. Helaas heb ik me niet goed aan mijn rust ed kunnen houden want ik heb vrijdag een behoorlijke migraine aanval gekregen. De hele middag liggen draaien en woelen van de koppijn en het kleinste slokje water er bijna per direct weer uitgegooit. Gelukkig werd het tegen de avond minder en ging het gister alweer wat beter (maar de pc wel wat vermeden). Hopelijk heeft dit geen negatief effect.

Verder gaat het allemaal wel redelijk goed. Het is een heel vreemd idee dat er nu (hopelijk) 1 of 2 embryos zich hebben ingenesteld en aan het groeien zijn. Maar vrijdag duurt nog wel heel erg lang.
Over de zwangerschapstest gesproken. Daar moet ik als alles positief is 3 keer voor komen om bloed te prikken en dan kunnen ze zien of alles tot nu toe volgens verwachting verloopt. Afgelopen week vroeg ik hoe laat we het ongeveer zouden horen ook vanwege het tijdverschil met NL. Begon de zuster een heel verhaal op te hangen waarin we 2 keuzes hebben: ofwel gratis via de verzekering en dan maandag de uitslag krijgen ofwel zelf betalen (3 keer $100,-) en het vrijdag weten! Nou daar hoefde wij dus niet al te lang over na te denken: vrijdag weten dus! Maar het geeft wel aan wat voor idioot verzekeringssysteem ze hier hebben.

Het hele ivf/isci traject is een heel vreemd proces. Aan de ene kant is het me allemaal meegevallen aan de andere kant is het ook wel zwaar. Lichamelijk gezien had ik het zwaarder verwacht. Injecties zetten gaat na de eerste keer wel redelijk makkelijk, alhoewel de progesteron van nu minder is. Drie keer in de week met de billen bloot  wordt ook "normaal". De lichamelijke ongemakken zijn niet prettig maar ook wel mee te leven. Het is zwaar omdat je er continu mee bezig bent, dat alles ontzettend snel gaat en je weinig tijd hebt om bepaalde punten te verwerken omdat je dan alweer 3 dingen verder bent, dat je geen baas meer over je eigen tijd bent, en we toch wel heel erg hebben gemerkt dat we hier erg ver weg van iedereen zitten. We hebben denk weinig te klagen over de steun die we hebben gehad maar het is toch vele malen andere als mensen ook dicht in de buurt zijn en je dat 1 op 1 contact kan hebben. Dus het is maar heel erg te hopen dat we hier niet nog eens doorheen moeten gaan.

liefs
vs

Ohnee Mier, wat ontzettend balen dat de RD zich weer aandienen. Ik had zo gehoopt dat je dit keer snel zwanger zou zijn... Sterkte meid.

En VS, wat een traject zeg, dat ICSI-gebeuren. Ik moet zeggen dat ik vind dat je er wel nuchter onder blijft hoor, weet niet of ik dat zou kunnen. Ik hoop zo voor je dat het "direct" raak is! Zou toch geweldig zijn! Ook jij sterkte met wachten.

Hier gaat alles goed. Lise is alweer zo veranderd, ongelofelijk gewoon. Ze drinkt heel goed, slaapt goed (vannacht 6 uur achter elkaar! Meer dan toen ik nog zwanger was: toen moest ik elke 2 uur plassen...) en is een vrolijke baby. In de auto vindt ze heerlijk en ook ons dagelijkse tripje naar de supermarkt bevalt goed. Oftewel: heerlijk.

Met de kilo's gaat het bij mij ook goed. Toen ik 36 weken zwanger was woog ik 71 (voor mn zwangerschap 58). Nu weeg ik nog 63. Er is dus al bijna 10 af! En ik doe er nix voor...ben benieuwd hoe snel ik weer op mn oude gewicht zit. En wanneer mn buikje weer zn oude vorm terugheeft (blubbert nu wat over mn broekrand). Ach, echt belangrijk is het niet hoor...maar wel een voordeel dat het zo snel gaat.

Meiden, allemaal sterkte met wachten.

Liefs, Ukkie26

hier even een berichtje namens anoek;

anoek is vanmiddag bevallen van een gezonde dochter Benthe.

echt zo leuk,gefeliciteerd anoek

liefs mier

Hoi lieve meiden!

Bedankt voor de felicitaties!!!

Tja.. kans zat erin dat het via hyves eerder zou "uitlekken", maarja... is niet erg... Omdat ik s middags bevallen ben, ging het echt niet om zelf te posten ook als had ik natuurlijk het liefst zelf als eerste het nieuws gebracht!

Maar goed, ik houd het kort. Ben even uit bed en er komt zo weer visite...

Ik ben dus gistermiddag om 13.48 bevallen van een kerngezonde dochter. Ze heet Benthe! Benthe woog 3410 gram en is 50 cm lang. Ik had het zelfde geluk als Ukkie, want de bevalling verliep erg vlot en goed!
Afgelopen zondag rond 12 uur ben ik de slijmprop verloren en heeft het de hele dag licht gerommeld, maar niet echt weeën of zo. Had wel de hoop dat de bevalling zou beginnen aangezien dat bijmn moeder beide keren zo begon. We zijn gaan slapen en rond 5:00 werd ik wakker van lichte weeën. Lange tijd tussen en niet erg heftig. Om 6 uur ging de wekker en heb ik mn mannetje maar verteld dat ie maar thuis moest blijven, ha ha! Om 10 uur had ik om de 5 min weeën van een 1 min en hebben we de vk gebeld. Ze gaf aan dat ik terug kon bellen als de weeën om de 3 min kwamen. Om 12.15 had ik het gevoel dat ik persdrang kreeg en hebben we de vk weer gebeld ook al kwamen de weeën pas om de 4 min. Ze was er binnen een kwartier. Ik bleek toen 6-7 cm te hebben. Om 12.50, 20 min, had ik volledige ontsluiting. Helaas waren mn persweeën vrij zwak en heb ik veel op eigen kracht moeten doen. Hierdoor duurde het persen uiteindelijk een uurtje en is Benthe om 13.48 geboren!!
Ik heb echt 2 inieminie hechtinkjes... eigenlijk was hechten niet perse noodzakelijk, maar was wel mooier voor het helen, dus ben met dun hechtdraad gehecht.
Vk spreekt van bevallen vanaf ontsluiting, zo bij weeën om de 5 min, dat was dus rond 10 uur. 4 uur later was onze dochter geboren.
Ik kijk heel erg positief terug op de bevalling, vond het zwaar, maar alle clichés zijn waar; zodra ze op mnbuik lag was ik alles vergeten!
Helaas kwam de placenta niet vlot en heb ik die ook- na toedienen van hormoon- op eigen kracht die eruit moeten persen. Gelukkig kwam ie na een half uur, anders had ik nog naar het zkh gemoeten.

De eerste nacht is ook super gegaan. Benthe doet het echt heel erg goed en ze huilt alleen als ze honger heeft. Ze is echt zó mooi, kan uren naar haar blijven kijken!!
Ik zal van de week ook op jullie berichtjes reageren en een foto mailen!

Liefs van een overgelukkige mama & Benthe

yeah een berichtje van anoek (ik zit de hele tijd te checken ofdat je al een berichtje geplaatst heb)
zo wat is het vlot gegaan zeg,en fijn thuis kunnen bevallen.
ben erg benieuwd naar Benthe,dus binnenkort foto s he
geniet ervan

xxx mier

Ha meiden.

Hoe is het met jullie?

Leuk he een berichtje van Anoek zelf...ik keek er ook naar uit!

Zijn er nog ontwikkelingen hier of daar? Hoe is het met VS...ben ook zo benieuwd en hoop zo dat het goed mag gaan.

Mier met jou ook alles goed?

Patricia, laptop nog niet gemaakt?

Pink, je bent een beetje rustig de laatste tijd. Gaat het wel met je?

Tot snel hoop ik in ieder geval!

x-vlinder

Hoi meiden,

Hoe is het met jullie?

Ik denk dat het spannende dagen voor je zijn, of niet Vs!
Ik duim hard voor je meid.

Hier is alles goed, alleen heb ik het op het moment erg druk op mijn werk.
Morgen hebben we de 20-weken echo.
Het zal mij benieuwen hoe het nu met onze uk is.

Tot later!

Liefs, Twinkel3

Anoek, fijn dat alles zo goed is gegaan en goed gaat. Ik ben wel heel benieuwd naar jullie meisje. Geniet ervan

Terug
Bovenaan