WIEBELMEIDEN 8

Hallo!

Vanmorgen is de wijkverpleegkundige weer geweest, en Viggo groeit als kool! Hij is nu alweer 4010 gram. Hij heeft me vannacht alleen wel aardig wakker gehouden, maar vanmorgen heb ik lekker uitgeslapen tot 11.00 ( nog wel een voedingkje tussendoor hoor)
Hij drinkt al zn  flessen goed leeg, en mag nu weer wat meer. Misschien moet ie binnenkort alleen wel over op voeding voor hongerige baby's maar goed dat zeggen ze dan bij het cb wel.  

Verder heeft Viggo vanmorgen (volgens mij was het inmiddels al middag) voor het eerst samen met papa gedouched!  Hij vond het heerlijk....hij was was zo ontspannen en zelfs  afdrogen en aankleden werd geen brulpartij! Nu ligt ie weer heerlijk te slapen.

liefs Tara      

Hallo!

Ben ik weer, na een (druk?!) dagje werken! Merk wel dat ik helemaal in moet komen weer hoor, poe. Maar het komt goed, en het went best snel moet ik zeggen.

Mier, nog een paar daagjes werken dan heb je lekker vakantie! Heerlijk! En doe je wel rustig aan? Als het niet gaat, gaat het niet hoor. Is niet nix, zo'n operatie.

Pink, voor jou zit de vakantie er weer op. Had je wel zin om weer te gaan werken? En voor jullie nog een week of 6, dan is het eindelijk zo ver en komen jullie weer een stap dichterbij het zwanger zijn!

Ik hoop zoooooo dat jullie ook snel zwanger mogen zijn! En dan inderdaad lekker tegelijk, is erg leuk hoor, ervaringen uitwisselen met een mede-zwangere die ongeveer net zo ver is (toch, Anoek?!). Vond en vind ik in ieder geval wel.

Tara, fijn dat de koorts zakt. Ben je er inderdaad op tijd bij geweest. En Viggo groeit goed zeg! Fijn hoor! Wanneer moet hij voor het eerst naar het CB?

Hier iets raars vandaag: de financiering voor ons nieuwe huis is nog niet rond (we wachten op acceptatie door de levensverzekeraar en door mijn astma duurt dat wat langer dan standaard). In de koopovereenkomst staat een ontbindende voorwaarde: als we vandaag de financiering niet rond hebben, mOgen we ontbinden. Wij de verkopers (nouja, hun makelaar) gebeld om te vragen of die voorwaarde een weekje opgeschoven kan worden. Gewoon, zodat we, mocht het niet rondkomen (wat we helemaaaaal niet verwachten) nog kunnen ontbinden.
NEE dus. Terwijl de kans groot is dat het allemaal wel goedkomt. Maar zij wilden dat dus niet. Nou, dan niet hoor.
Is zeker weten een actie van hun makelaar, die is al de hele tijd zo raar aan het doen, ook met de onderhandelingen enzo. Bah. Nare vent. Ben blij als alles rond is, ik krijg er nu langzamerhand toch kopzorgen van. Stelstelstel dat het niet rondkomt, dan zitten we dus met een huis waarvoor we geen financiering krijgen...
Bah, ik word er een beetje ongerust van.

Mn mannetje heeft de makelaar even flink gezegd wat wij ervan vinden en dat we het een zeeeeer slechte reclame vinden voor hem en zijn kantoor. Toen begon hij ons verwijten te maken dat we dan maar een hoger openingsbod hadden moeten doen (alsof dat wat met de levensverzekering te maken heeft) en ook de hypotheker moest het ontgelden. Raar, raar, raar. Ga eens kijken bij de NVM of dit mag allemaal...

Verder gaat het goed, weer lekker gewerkt vandaag. Morgen is mn schoonvader jarig EN werk ik thuis, dus ik ben hier niet te vinden denk ik...

Tot later!

Liefs, Ukkie26

ukkie wat raar dat dat zo lang duurt,ik heb er helemaal gelukkig geen moeite mee gehad toen met ons huis met mijn astma. heb je er vaak last van,en heb je er last van gehad met de zwangerschap en met de bevalling= wat een vragen he
heb je ook last van allergieen= mijn vraagteken doet het niet! hahaha
had gelezen als de moeder of vader astma,hooikoorts,allergie of eczeem heeft dan heeft de baby 20 tot 40% kans om het te krijgen,hebben ze het allebei dan is de kans 40 tot 75% kans! en als zussen of broers het hebben is de kans nog groter!
ik blij dat mijn mannetje gezond is! en hij is dan zo positief om te zeggen ,,dan is er nog 60% kans over! dus dat is altijd nog de meerderheid om het niet te krijgen,,
maar ja ik heb het alle 4! eczeem gelukkig alleen met warme periodes in mijn elleboogholte en dan ook weer niet altijd! want heb er dit jaar nog geen last van gehad!
soms in mijn nek van de stress maar ook nog geen last van gehad (gelukkig)

ja nog een paar daagjes werken!
morgen nog heel de dag,woensdag vrij en donderdag en vrijdag allebei nog een morgen werken en dan VAKANTIE!

en ja ik doe het rustig aan hoor,vandaag veel kantoorwerk gedaan,ja dat kan bij ons ook  mijn baas hou er gelukkig veel rekening mee

xxx mier

Haai Mier,

ja, irritant he, van die hypotheek. Bij ons huidige huis en de hypotheek leek het ook geen punt, maar nu zijn ze (blijkbaar) wat lastiger.

Met zwangerschap heb ik helemaal geen last gehad van mn astma. Heb, vanaf dat ik 10 weken zwanger was, de medicijnen niet meer gebruikt. En nu nog steeds niet! Al bijna 1 jaar 'clean'! Bevalling ging ook prima, helemaal geen last van astma...gelukkig.

Ja, hier ook allergieen (mijn trema doet het niet...zielige wij). Eieren, walnoten, tomaten en nog wat andere dingen. En hooikoorts en als babytje had ik eczeem.

Mijn mannetje heeft ook nergens last van (gelukkig), maar toch geef ik Lise voor de zekerheid 6 maanden volledige BV. En dan zien we wel verder. Vooralsnog reageert ze niet op dingen die ik eet dus het lijkt goed te zijn...maar je weet nooit.

Nou, succes met werken vandaag, donderdag en vrijdag! En tot forums!

(heb dit trouwens in mijn werktijd op mn thuiswerkdag geschreven, slecht he?!)

Liefs, Ukkie26

Hoi meiden,

Ook hier een allergische mama in spé.
Ik heb twee jaar geleden de immunotherapie afgesloten (voor huisstofmijt en grassen) en hierna hoefde ik al niet meer zoveel medicijnen te gebruiken tegen mijn allergiën.
Toch ben ik helemaal gestopt met alle medicijnen toen wij voor een kindje gingen.
In het voorjaar heb ik er nog wel flink last van gehad, maar op het moment gaat het aardig goed met mijn allergiën (grassen, huisstofmijt, katten-konijnen-e.d.), maar ik moet het contact met huisdieren dan wel vermijden.
Ik ben dan ook niet bang dat ik er tijdens de bevalling extra last van zal krijgen.

Maar idd Mier, omdat ik al allergisch ben is de kans vergroot dat onze uk er straks ook last van zal krijgen. Gelukkig heeft mijn man er geen aanleg voor, dus dat maakt de kans erop wel weer wat kleiner. Mijn streven is dan ook 6 mnd. volledige borstvoeding, of als dit niet zal gaan hypo-allergene voeding.

Maandag dus weer naar de gyn. Spannend weer hoor.
Gaan ze dan het plan van aanpak bespreken?

Liefs, Twinkel3

Goedemorgen!

Zo ff weer omhoog met de wiebelmeiden!

Hier nog een  allergische mama. Op zich valt ht wel wat mee hoor. Ik ben dus ook astmatisch, en gebruik hiervoor ventolin. Volgens mn huisarts hebben vrouwen er tijdens de zwangerschap juist veel minder last van, en volgens mij klopt dat wel. Ik gebruikte het toch al niet zo heel vaak maar tijdens de zwangerschap alleen heeel in het begin een keertje. Ook tijdens de bevalling niks nodig gehad hoor. Voor de rest ben ik ook nog allergisch getest op huisstofmijt en wat ander spul, maar daar merk ik in praktijk niks van. Soms last van katten, maar niet van mn eigen katten.  Hier en daar heb ik wel eens een flinke niesbui maar als dat alles is. Dat niezen voelde de 1e week met de knip trouwens niet zo prettig.

@ Pink, hoe is het om weer aan het werk te zijn? Welke groep heb jij eigenlijk?

@ Mier, nog een paar dagen en dan....vakantie!!!!! Met  dit weer  wil je vast nog wel even weg!

liefs Tara

jullie ook allemaal allergisch joh!
ik moet zeggen dat ik het wel heel fijn vind om jullie positieve verhalen te horen.
ik heb met mijn astma meestal last van weersveranderingen en als ik met dieren in aanraking kom (alles met haar) dat is bij mij eigenlijk het grootste probleem met mijn astma! ik ben echt erg allergisch  voorbeelden;huisstofmijt   dieren boempollen graspollen stof noten paprika banaan appel melk ei enz enz
als het ergens in verwerkt is kan ik er wel tegen bijv melk= chocomel,appel=appeltaart
maar als ik het zo gaat eten dan heb ik er last van.

heerlijk bijna vakantie!
mocht nog wel zeggen dat het zo goed ging om te werken! denk dat ik een beetje teveel van het goede heb gedaan... gisteren van 8 tot 18 gewerkt,en stond er smiddags helemaal alleen voor! niemand op wie ik terug kon vallen! het was teveel en kon bijna niet meer lopen savonds en had erg last van de wondjes!

Groetjes mier

Terug
Bovenaan