WIEBELMEIDEN 8

Zo zeg Pink, dat zijn een heleboel eitjes!

Ik duim voor jullie mee dat in ieder geval één van die eitjes de helft van jullie kindje mag gaan worden. Duimen voor 22 kindjes lijkt mij niet zo gezond voor je.

Hoeveel eitjes worden er trouwens teruggeplaatst?

Doe het maar lekker rustig aan en luister goed naar je lichaam. Het is al hard aan het werk meid!

Liefs, Twinkel3

Pink, wat een goed nieuws,   zoveel eitjes.
Net als Twinkel hoop ik dat er in ieder geval een jullie kindje gaat worden.

Ik duim voor je,
Liefs Pippie

Hoi Meiden,

Ben ik ook weer ff. Vandaag voor het eerst op mijn nieuwe fiets Lisa naar school gebracht. Heb alleen nog geen achter stoeltje dus ze zit voorop. Heb het stoeltje van mijn neefje geleend. Eigenlijk is ze te groot ervoor maar het gaat best goed. Mijn fiets fietst erg lekker. Heb geen last van mijn banden ofzo dus das wel beter. Lisa vind het ook erg leuk voorop en kan nu alles zien ipv mijn rug. Alleen het eruit tillen is best lastig, hahaha. Ze is vandaag logeren bij mijn moeder en ze zijn saampjes naar de dierentuin geweest. Mijn vader belde net of Lisa morgen thuis mag blijven van school, want hij wilt met haar naar Madurodam toe. Nou dat vind ik wel goed ze is toch nog niet verplicht om naar school te gaan. Ga zelf ook gezellig mee, ben er nog nooit geweest dus lijkt me wel leuk.

Ben vandaag ook naar het ziekenhuis geweest en hopelijk heb ik een vrijdag de uitslag. Vond het wel erg vervelend hoor die prikjes in mijn vinger en dat 3x. Hoop natuurlijk dat ik geen zwangerschapssuiker heb en dat alles goed is. Zo had trouwens erg last van harde buiken en steken in mijn buik van het lopen. Kreeg er gewoon de slappe lach van. Heb de hele weg lopen blazen om de pijn weg te halen. Het hielp wel maar was geen gezicht, hahaha

Vanavond ben ik er niet. Ze komen vanavond om Lisa de scooter op te halen. Jaja ik heb hem verkocht!! Vind het trouwens wel erg leuk om spullen via marktplaats te verkopen. Moet vanavond ook nog wassen en strijken en natuurlijk vroeg naar bed anders kan ik het wel vergeten morgen in Madurodam!! Dus meiden alvast een fijne avond!!

@Pink, Wow 22 eitjes. Ga voor jullie duimen!!

@Mier, Hoe is het nu met jou?? Voel je je alweer wat beter??

Liefs xxx

Lieve meiden,

Ik heb even weinig tijd, want mn mannetje komt net thuis.

Wil even laten weten dat ik aan jullie denk.

Dikke knuffel

Overstimulatiesyndroom

Wat is overstimulatie?

Overstimulatie noemen we officieel “Ovarieel Hyperstimulatie Syndroom” (OHSS).
Overstimulatie kan ontstaan na hormoonstimulatie van de eierstokken en treedt op nadat de punctie heeft plaatsgevonden.

Door de hormoonstimulatie kunnen er soms veel eiblaasjes ontstaan . Hierdoor raken de eierstokken extra vergroot. De bloedvaten van de eierstokken kunnen hierdoor vocht en eiwitten lekken. Dit vocht lekt de buik in.

Klachten
Als er sprake is van overstimulatie kunt u de volgende klachten verwachten:  

opgezette, pijnlijke buik of een opgeblazen gevoel
gewichtstoename na de punctie van meer dan 1 à 2 kg per dag  
misselijkheid  
braken  
kortademigheid Hebt u één van deze klachten, neemt dan contact op met receptie 38. Afhankelijk van de klachten krijgt u instructies of wordt u verzocht naar receptie 38 te komen. We maken dan een echo en doen bloedonderzoek.

Hoe erg is overstimulatie?
Overstimulatie kent vele gradaties.
Tegenwoordig zijn de hormoonstimulaties een stuk milder dan vroeger. De ernstiger vorm van overstimulatie komt daardoor gelukkig veel minder voor.

Bij verdenking op overstimulatie voeren wij meestal de volgende onderzoeken uit:

het maken van een echo  
het afnemen van bloed  
controles op de polikliniekDaarnaast krijgt u een aantal leefregels.

Dit is meestal voldoende. Echter, soms is een opname op de verpleegafdeling nodig.

Leefregels  

3 liter vocht per dag drinken. Door het lekken van vocht uit de bloedbaan wordt het bloed dik. Door veel vocht in te nemen wordt dit indikken tegengegaan.  
Dagelijks het gewicht meten. De gewichtstoename geeft een indicatie over de ernst en het verloop van de overstimulatie.  
Rust. Doordat de eierstokken vergroot zijn, kunnen ze bij beweging pijn veroorzaken en beschadigen.Door rust te nemen verminderen de pijnklachten.  
Oefeningen om de kuitspieren aan te spannen. Door het lekken van vocht uit de bloedbaan wordt het bloed stroperig. Er is dan een verhoogde kans op trombose. Door regelmatig de kuitspieren aan te spannen, verkleint u de kans op trombose.
Voorkomen van overstimulatie
Indien er bij de stimulatie van uw eierstokken een overstimulatie dreigt kunnen wij besluiten  de behandeling te staken (bijvoorbeeld als wij meer dan 30 eiblaasjes zien tijdens de echocontroles).

Kans op zwangerschap
Door overstimulatie vermindert uw kans op zwangerschap niet.
De klachten van overstimulatie verdwijnen echter minder snel als u zwanger bent.

Klinkt wel serieus he? Is het ook hoor!! Mijn vriendin is zwanger geworden van ICSI en zij heeft ook overstimulatie gehad. Ze zijn op een nacht nog naar het ziekenhuis gegaan en daar zakte ze gewoon in elkaar van de pijn. Ze is geopereerd, had allemaal cystes met vocht gekregen. Als ze een paar uur later was geweest, zei de dokter,   dan hadden ze in ieder geval haar eierstokken moeten verwijderen en waarschijnlijk ook haar baarmoeder. Gelukkig is het bij haar allemaal goed gekomen, ook met de kleine!!!

Vanwege mijn vele eiblaasjes heb ik dus een verhoogde kans. Ben dus druk aan het drinken.....

Pink

Goedemorgen!

Jeetje Pink, dat klinkt best serieus inderdaad. Zeker dat verhaal van je vriendin. Inderdaad maar goed drinken, je moet er toch niet aan denken dat je eierstokken eruit moeten...

Mier, gaat het met jou weer wat beter?

Hier gaat het aardig: Lise is verkouden (niet zo erg hoor), ikke ook (wel wat erger).   En tsja, net dan wordt mevrouw om kwart voor 8 wakker...ik had nog wel even willen slapen . Ach, dan vanavond maar op tijd naar bed...

Meiden, fijne dag! Hier schijnt het zonnetje ...ga lekker wandelen buiten...

Liefs, Ukkie26

Hey Pink, klinkt idd serieus die overstimulatie. Veel drinken dus! Je ben al een mooi eind op weg, spannend hoor maandag! Wel prettig dat je vriendin ook icsi heeft gehad en met goede afloop.  Dan kun je vast goed met al je vragen en emoties bij haar terecht. Hoe gaat ie met de hormonen trouwens? Alles nog een beetje onder controle?

Mier, denk ook aan jou hoor! Vind het wel schrikken wat ik allemaal heb gelezen.  

Vanmiddag moet ik weer met Viggo naar het CB, en krijgt ie zn 1e prikken, daarna moet ik werken tot 21.00 dus misschien  kom ik vanavond nog even langs.  

liefs Tara  

Terug
Bovenaan