Wij gaan voor de tweede!

mama van julia, ik ken je gevoel helaas niet...ik ben echt klaar voor een 2de!! vind het zo uniek en speciaal!! maar ook mijn zoontje slaapt snachts nog niet altijd door, maar ja, ik trek het wel!! Ik kan vaak sochtends nog ff meeslapen met hem, dan pak ik toch nog ff 1,5 uur en in het weekend op zaterdagochtend mag ik uitslapen van mijn man, dan neemt hij justin!!! dus dan houd je het ook goed vol!!

maar wat je ook beslist, ik denk dat je altijd wel wat twijfels zult houden, dat hoort er een beetje bij en is heel natuurlijk en logisch. beslis met je gevoel en met je hast, meestal hebben die gelijk! en praat er met je man over dat je toch af en toe twijfelt!

succes met je beslissing!! lijkt me moeilijk!!

liefs sweety

Hi allemaal,

Wij hebben ook sinds kort besloten om voor de tweede te gaan.  We hebben een dochtertje, Merel, van 14 maanden. En ik ben echt wel weer aan een tweede baby'tje toe.  Wat ik wel heb met een tweede is dat ik het veel meer wil plannen.
Merel is in oktober geboren dus ik heb nu wel  iets.... als het maar niet meteen raak is want dan zijn ze dadelijk bijna tegelijk jarig.  En  je zwangerschapsverlof in de zomer lijkt me ook wel heerlijk..... maar aan de andere kant wil ik ook niet zo lang wachten.....  

Nou ja, we zien wel wanneer het gaat gebeuren. En leuk om te lezen dat er nog veel meer mama's zo snel al weer aan een tweede kindje beginnen..

Groetjes

Hallo allemaal,

Zijn er hier nog meer moeders wiens eerste kindje al wat ouder is? Onze dochter is 2,5.

By the way, ben onlangs gestopt met roken (eindelijk ) en kan wel wat afleiding en beweging gebruiken . Gelukkig is het weer klustijd dus wish me luck!

Maaike

Hoi maaike,

Ik heb ook een zoontje die al wat ouder is dan de meeste op dit onderwerp. Net zo oud als jou dochter 2,5.
Wat goed van je dat je gestopt bent met roken! Zou ik ook moeten doen maar helaas is het makkelijker gezegd dan gedaan. Rook wel al een stuk minder dus gaat de goede kant op. Weet zeker dat wanneer ik zwanger ben ik wel kan stoppen. Lukte de eerste keer ook.
Nou   meid veel succes en plezier  met klussen. Wij moeten nog even een weekje afwachten. 10 januari mijn nod.  Heb wel steken in mijn borsten en zo een ongi gevoel maar ik reken maar nergens op. Is tenslotte de eerste ronde en het is wel vroeg voor klachten.

Liefs Loth

Hoi meiden!

@Loth: Spannend he, zo'n eerste ronde? Je kunt je bijna niet voorstellen dat het raak is maar alles is mogelijk! Helaas was het bij ons niet raak in ronde 1. Nu dus op naar ronde 2. Vorige x werd ik in ronde 2 zwanger, dussss spannend! Ik duim voor je!

@Mama van Julia: Hoi, hoi. Leuk dat je komt meekletsen. Ik snap je gevoel wel hoor, tuurlijk is het druk en vantevoren lijkt een tweede erbij dan erg veel. Maar wat Sweety ook zegt: Het is zo enorm bijzonder dat die drukte me eigenlijk niets kan schelen. Onze Quinten van 13 mnd slaapt momenteel ook minder goed en soms denk ik dan inderdaad...Ojee, hoe gaat dat straks als er niet een, maar twee kleintjes huilen snachts? Maar ja, dat zien we dan wel weer! Ik kan niet wachten tot de volgende hummel me uit mijn slaap houdt!

@Mama van Merel: Hoi mama van Merel, welkom!

@Ma_rieke: Hoi Marieke, jaja, soms is dat minder he? Dat 'verplichte' klussen?
Hebben wij ook wel een beetje last van. Nu is het voor de vrouw wel iets makkelijker, je hoeft niet perse zin te hebben  maar voor de man kan het een heel circus zijn. Hihi. Tot nu toe, de eerste ronde, ging het nog wel soepel gelukkig maar ik had ook niet altijd heel veel zin hoor! hahaha. Ik ga trouwens deze ronde ovu testen gebruiken. Heb een tip van Sweety gekregen: www.testjezelf.nu. Daar zijn ze goedkoop en volgens Sweety handig in gebruik en betrouwbaar. Ik heb ze besteld, dus ga ze deze maand proberen. Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Laatste maanden 26 dgn, 31 dgn, 30 dgn. Voor mijn eerste zwangerschap zat ik zelfs op de 35+ dgn. Best lastig soms, maar heb gelukkig wel redelijke eisprong signalen. Met de ovu testen moet het dan goedkomen. Succes!

@Jojo: Hoi Jojo, lekker aan het genieten? Ja, snap dat je pas echt gaat genieten als je het hartje hebt gehoord! Ik hoop zo dat alles goed zit voor jullie! Maar ga daar maar vanuit, en geniet van die eerste weekjes.

@Sweety: Spannend hoor! Die ongi klachten kunnen ook best zwangerschapskwaaltjes zijn! Je zou er ongeduldig van worden he?? Ik duim ook voor jou!

@ Alle meiden: Hihihi, mijn eisprong valt deze maand net in de week dat ik met mijn familie een weekje weg ben! Mij benieuwen of er dan iets terecht komt van 'DE ACTIE". Als Quinten in onze kamer moet slapen zal het er wel niet avn komen en dan missen we onze kans.....Dus ben flink aan het broeden op een oplossing! Jullie tips?
Hihihihihi

Liefs!

Hoi Jojo,

Leuk dat je voor een tweede gaat,ook ik ga voor een tweede baby...

succes met het zwanger worden...

groetjes nice

Hoi Maaike,

Je bent idd niet de enige met een ouder kindje, Loth heeft een kleintje van 2,5 en ook ik heb een dochtertje van 2,5 en op dit moment zitten we in ronde 5 voor nummer 2.

Heb al een paar dagen last van "gekke" buikpijn klachten. Alleen erg bekend tijdens eisprong maar niet rond deze tijd. Hopelijk is het raak. Wordt alleen zo moe van dat wachten.

Lotje

Hallo,

Donderdag besloten om voor de tweede te gaan, vrijdag toch twijfels en nu weet ik het zeker: Ik laat toch eerst de cyste van mijn eierstok halen, na overleg met een kennis die gynaecoloog is. Dus nu even geen gepraat meer over NOD, eisprong, kriebels in de buik etc. voor mij. 'Even' de cyste eraf pellen en dan hup aan de slag voor nr 2!
Fijn gevoel dat de druk er weer af is. Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger worden en voor degene die in maart/april het nog niet zijn: tot dan! Want ik weet nu wel zeker dat ik heel graag een tweede wil! Tegen die tijd kom ik echt meekletsen, want ik weet nog van de vorige keer dat het erg gezellig, prettig en leerzaam is.
Succes allemaal!

Roos

Terug
Bovenaan