Wij gaan voor de tweede!

lekker vakantie...ik heb sinds 1 janaurai mijn baan opgezegt en ben nu lekker voorlopig thuis...werk ook nog thuis dus das heerlijk!!

liefsssssss

Dat lijkt me ook wel heerlijk zeg. Thuis werken. Alhoewel ik vind er af en toe even uit ook wel erg prettig

Lieve, lieve allemaal,

Omdat is zo onwijs nieuwsgierig was, heb ik net een digitale Clear Blue test gekocht (een rib uit mijn lijf), en de uitslag stond er duidelijk:

ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan mijn geluk niet op en kan het niet geloven dat we zoveel geluk hebben dat het deze keer weer in ronde 1 al raak is, terwijl ik ook weet dat het zo lang kan duren.
Ik ga voor iedereen duimen, dat we elkaar bij "Zwanger zijn" maar snel tegen mogen komen!
Ik blijf wel af en toe meelezen hoor!

Liefs van Mylène

GEFELICITEERD mylene! Nu ben ik niet meer de enige zwangere hier!
Geloof je het al een beetje?   Ik zie je wel bij zwanger zijn, maar schrijf je ook af en toe hier nog een stukje?

Hoop dat er snel nog meer zwangere  bij komen!

Groetjes Jojo

Hallo!
Ik heb nog niet alles gelezen van dit topic, maar wil me toch alvast aansluiten! Grappig...want 5 jaar geleden ben ik ook op deze site begonnen op een "zwanger worden" forum, later "verhuisde" we naar een andere site.
Ik ben Edith, 27 jr, getrouwd en mama van dochter Bente (4jr). Na wat
jaartjes geduld van mijn kant, hebben mijn man en ik besloten om voor
de 2de te gaan!

Na de geboorte van Bente heb ik een Mirena-spiraal laten plaatsen en
deze moet er nu dus uit. Vanmorgen naar het ziekenhuis gebeld, kan ik
daar pas de 22ste terecht! Dat duurt natuurlijk nog veel te lang hè! De
beslissing is genomen, dus ik wil dat ding er nú uit! Daarna heb ik
mijn huisarts gebeld en ook deze plaatst en verwijderd inmiddels
spiraaltjes (4jr geleden nog niet.) En daar kan ik a.s. woensdag al
terecht! Dat wordt dus spannend....! Je leest zoveel verschillende
verhalen...bij sommigen duurt het even voordat de menstruatie weer op
gang komt, anderen zijn al heel snel zwanger...Ik heb er in ieder geval weer helemaal zin in!
Groetjes, Edith.

mylene, gefeliciteerd hoor!! een fijne zwangerschap gewenst en een gezonden beeb in september gewenst!!! veel geluk!!

Edith, welkom en veel succes met zwanger worden!! tuurlijk wil je zo snel mogelijk als je eenmaal zo ver bent he!! wij zitten nu op het welbekende wachtbankje in ronde 1, nog 6 dagen voor mijn NOD!! we hebben al een zoontje van 9 mnd en willen heel graag een 2de wondertje wat korter op elkaar indien mogelijk!!

billie, hoe gaat het met de testen??

liefssssssss sweety

Sweety, bedankt voor je welkom!
Nou dames, ik heb het hele topic doorgelezen en het is hier lekker druk, gezellig! Ik las in 1ste instantie dat iedereen zonen heeft, maar zag later toch een paar dochters voorbij komen! Ook heeft bijna iedereen een klein leeftijdsverschil tussen 1 en 2, bij kindjes van 2,5 zit er al "veel" tijd tussen, lijkt het. Dan span ik toch wel de kroon, onze dochter is van 24-11 (was nog een kindje op jarig las ik) al 4! Ik had al voor haar 2de verjaardag de kriebels voor een 2de, maar mijn man niet. Hij heeft zelfs nog een hele tijd getwijfeld óf hij nog wel een 2de wou! De afgelopen jaren waren voor mij dus heel spannend en vaak ook heel frustrerend...Ik had ook graag een kleiner leeftijdsverschil gewild. Maar goed, ik ben nu zó blij dat we er toch nog voor gaan! Woensdag gaat dus het spiraaltje eruit...ik was blij hier van iemand te lezen dat het geen pijn had gedaan en dat de menstruatie al snel volgde. Hopelijk gaat het bij mij net zo!
Rond deze datum 5 jaar geleden besloten wij om ervoor te gaan en bij ronde twee deed ik op 12 maart de positieve test! Ik was op 14-11-'03 uitgerekend van ons 1ste kindje. Ik heb een top-zwangerschap gehad, nergens last van. De kleine bleef wat langer zitten...Op 23-11 begon het wat te rommelen en begon ik de slijmprop te verliezen. Bij het naar bed gaan 's avonds had ik wat krampen, maar ik was er van overtuigd dat het oefenweeën waren. Ik was zo bang om de VK voor niks te bellen! Rond 04.00u wist ik toch wel zeker dat het weeën waren en toen deze het uur daarop netjes om de 5min. bleven komen heb ik mijn man wakker gemaakt en de vk laten bellen. Deze was er rond 5.30u en toen bleek ik al 8cm te hebben! Tijdens het toucheren braken mijn vliezen. Om 07.35u is onze dochter Bente thuis geboren, na een kwartiertje persen, een flinke knip en meeduwen op m'n buik door de kraamhulp, omdat de hartslag van Bente zich niet goed herstelde tijdens het persen. Ze bleek omstrengeld te zijn, maar deed het meteen prima! En nu is het dus al een eigenwijze meid van 4, die vandaag voor het eerst naar de basisschool is gegaan!
Nou, een heel verhaal...! Als jullie meer willen weten, hoor ik het wel!
Groetjes, Edith.

Dag meiden!

Jojo en Mylene, van harte gefeliciteerd!!! Wat een geweldige start van 2008!!! Een heel fijne zwangerschap gewenst!!!

Jannetje, ik woon in de buurt van Gent. En jij? Zo te lezen ben jij net als ik een Nederlandse die in Belgie woont. Mijn man is belg. En je werkt ook in de zorg? Ik ben vpk in een verpleeghuis. Toch grappig dat we allebei weer naar een NL forum komen. Ik heb het in Belgie erg naar mijn zin maar ik ben er echt wel eentje van 'oranje boven'.

Billie, op je vraag over de zwangerschap en bevalling: Ik heb een heel goede zwangerschap gehad. De eerste 12 weken vond ik best spannend en toen ik tot 2x toe iets bloed verloor toen kneep ik hem toch wel!!! In mijn achterhoofd wist ik wel dat het misschien mis zou kunnen gaan maar tja daar ga je toch niet vanuit... (nu voor de tweede denk ik dat veel spannender te vinden). Dat bloedverlies was allemaal ok, niks aan de hand. Ik ben maar 1 maandje misselijk geweest (vanaf 1 januari hehe),en meestal alleen maar 's ochtends. En ik was errug moe, ik was soms kapot en jankte al gelijk als iemand na een drukke dag zei: En, hoe gaat het? Maar verder geen kwalen en alles ging voorspoedig. Ik heb erg van de zwangerschap genoten, vond het enorm bijzonder. Ik had een groei-kalender die ik veel bekeek, en in die tijd was er de serie "In the womb"; geweldig om te volgen als je zelf zwanger bent! Zo bijzonder hoe snel zo'n kindje groeit!! Ik heb 3 mnd voor de bevalling zwschverlof gehad; heerlijk!!! Ik heb ervan genoten.
Mijn bevalling ging ook best vlot. Het word regelmatig nog eens opgehaald omdat we met de buren zaterdagavond uit eten waren en ik ineens hartstikke buikkramp kreeg. Iedereen schrok zich rot, al dacht ikzelf dat het gewoon van het vette eten kwam. Eenmaal bij de buren thuis nog een sappige 70'er jaren video gekeken met daarop voorlichting over de bevalling, was lachen! 's Nachts om 05.30 echter zijn de vliezen toch gebroken, ik verloor steeds kleine beetjes vruchtwater. Eerst even een uurtje afgewacht en dan manlief wakker gemaakt en op het gemak naar het ziekenhuis (hier in B bevalt bijna iedereen in het ZH en manlief vond dat wel zo prettig). 9u nog geen ontsluiting en geen weeen. Tegen 09.45u begonnen de weeen, 12u 3cm ontsluiting. De weeen kon ik goed opvangen. Ik wilde graag in bad bevallen, en omdat ik hoorde dat het bad verlichting gaf wilde ik zo lang mogelijk wachten om in het bad te gaan. (Pas als ik het zwaar zou krijgen wilde ik verlichting krijgen, was bang om er te snel aan te wennen hahaha. Stom achteraf.) Alles ging prima zolang mijn man zijn mond maar hield tijdens de weeen en van me af bleef, het was iets wat ik zelf moest doen. Uiteindelijk vond ik het wel zwaarder worden, om 15.15 zat ik in bad. Check voordat ik bad ging: 5cm ontsluiting. En toen kreeg ik de ene wee naar de andere (bijna geen tijd om bij te komen) en al heel snel persdrang. Omdat ik bijna een uur aan het persen was (au dat laatste stukje om het hoofdje eruit te persen deed verdomde zeer!!!) hoorde ik ze zeggen dat ze misschien een knip moesten geven. Dat hielp: binnen een paar minuten was ze daar! Om 16.33 is onze prachtige gezonde dochter geboren in het bad. En ik heb het gedaan zonder pijnstilling en zonder inscheuren en helemaal zelf. Ik was trots op ons drietjes.
Al met al vond ik dat het "goed te doen" was de bevalling, ik kijk er positief op terug. Toen ze er nog maar net uit was heb ik al gezegd: Oh dat doe ik nog wel een keer!
Ik heb het achteraf als positief ervaren om in het ziekenhuis te bevallen en daar ook 3 dgn te blijven (lekker 'rustig' (mijn ouders logeerden gelijk bij ons natuurlijk), fysio vanaf de eerste dag, controles werden iedere dag gedaan)

Dan verder over nu: ik heb laatst stiekum toch uitgerekend wanneer mijn NOD is; deze woensdag. Het lijkt alsof ik iets stevigere en iets gevoelige borsten heb, dus wie weet... Ik durf er alleen niet teveel op te hopen; straks word ik gewoon voor de 10de keer ongi. We zullen zien. Ik wil proberen niet gelijk morgen al te testen (moeilijk...!). Hopelijk is het raak!
Groetjes, een in 'spanning'zittende Esther.

Terug
Bovenaan