Wij gaan voor de tweede!

Pien,

NOD staat voor Niet OngesteldheidsDag (de dag dat je dus niet ongestel wilt worden)
RD staat voor Rode Duivels ( Ongesteltheid )

Liefs, Go

Ik heb woensdag mijn NOD, gisteren negatief getest, dus ik wacht nu echt mijn NOD af voor ik weer ga testen.....

Hee Pien,

Welkom. Ik kijk zo af en toe ook op deze forum en snapte inderdaad de termen NOD en RD ook niet maar je was me voor .
Ik ben nu 5 wkn of 6 wkn zwanger van de tweede en vind het echt weer supereng, ben veels te bang dat er iets mis gaat dus kan niet echt genieten.
Stom he. Bij mijn dochtertje Senna had ik dat ook heel erg.
Hoe oud is je eerste kindje?

gr Martine

Hey Martine,

Ik ben nu 5 wk en 4 dagen zwanger en ook ik vind het superspannend. Ja, je voelt je ook niet echt zwanger natuurlijk en ik weet het nu ook al bijna 2 weken eerder als bij de 1e. Ik voelde gewoon aan mijn lijf dat het raak was...! Maar nu kan ik niet wachten totdat ik het hartje zie of hoor kloppen want dat is wat ik wil zien/horen. Daarna zal ik me er ( hopelijk) niet meer zo druk om maken,.

Lotje

Hey meiden,

Daar ben ik weer, sorry dat ik niet eerder gereageerrd heb, maar druk, druk, druk!!

Ten eerste; Martine van  gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Hoe is het met iedereen?
Vandaag is eigenlijk mijn   NOD, ten minste als ik uitga van een cyclus van 32 dagen, nou moet ik zeggen dat ik nog niks voel............... althans geen menstruatieklachten,
Nou moet ik wel zeggen dat ik al een week zeer pijnlijke en gespannen borsten heb, maar het raare is dat we deze maand niet echt veel hebben kunnen klussen, dus dan zou het wel heel toevallig zijn of niet dan?
Nu is het wel zo dat mijn hubbie en ik deze week geklust hebben, en daat dat moeizaam ging omdat ik niet echt vochtig was ondanks dat ik opgewonden was, dit was bij mijn eerste zwangerschap ook het geval, toen is zelfs manlief een keer geblesseerd geraakt, sorry voor de details meiden, zo kwamen we err ook achter dat ik zwanger was.

Dus tja, maar even de komende dagen afwachten en hopen dat het raak is, en anders op naar de volgende ronde.

Dikke kus, Jannetje

Hoi meiden,

Hier ben ik dan weer eens.... beetje druk gehad laatste tijd dus sorry voor mijn afwezigheid. Heb wel af en toe wat meegelezen, maar dus niet gereageerd.

Allereerst Martine: Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier gaat 't redelijk. Net mijn 5de werkdag erop zitten dus heb het nu wel weer ff gehad. Ik werk onregelmatig en het is niet altijd even goed verdeeld. vandaar dat ik soms veel dagen achter elkaar werk. Zijn dan wel korte diensten, maar toch best vermoeiend. Vooral nu ik zwanger ben. Gister heb ik mijn leidinggevende verteld dat ik zwanger ben. Ze reageerde heel positief.

Nu heb ik 1 dagje vrij, donderdag nog werken en dan 6 dagen vrij. Daar kijk ik echt naar uit. Heb regelmatig last van hoofdpijn en de moeheid slaat nu ook wel erg toe. Heb dus echt even rust nodig, maar dat gaat na donderdag goedkomen.

Op het moment werk ik gemiddeld 20 uur per week. Owen gaat dan naar mijn moeder of schoonmoeder. Als ik late dienst heb haalt mijn vriend hem op ( nadat hij meegegeten heeft) en bij vroege dienst haal ik hem zelf op. Is meestal maar voor een paar uurtjes. In het weekend is mijn vriend lekker thuis bij Owen. Mijn vriend denkt erover om straks 4 dagen te gaan werken zodat we de kids (klinkt leuk) nog minder weg hoeven te brengen. Maar dit moeten we nog ff uitzoeken.

Nou, ik ga ff plat. owen slaapt dus ik ga ook ff bijtanken (vanmorgen om 5:45 al opgestaan dus heb ff wat extra rust nodig nu)

Succes met alles en ik zal proberen om niet meer zo lang weg te blijven!

Groetjes Jojo

Hoi dames,

Ben even niet geweest hier, ben een lang weekend weggeweest! Was heerlijk, effe uitwaaien.
Heb precies mijn eisprong in dat weekend gehad (duidelijke streep op de ovu test van testjezelf.nu) en gelukkig hebben we goed kunnen klussen.
@Sweety: Ja Sweety, mijn ei was heel duidelijk! Knalrode streep binnen een minuut!

Omdat ik de drie dagen voor mijn ei ook al ovu testen had waarop de streepjes even rood waren hebben we zelfs 4 dagen achter elkaar geoefend.
Hoop dat dat niet teveel van het goede is geweest, hoor wel eens dat elke dag sex de sperma kwaliteit aantast.
Ik heb nog niet kunnen bijlezen, zit op mijn werk maar ga dat snel even doen. Dus sorry dat ik niet op jullie berichtjes reageer nu.
Mijn NOD is op 3 februari! Spannend! Voel nog niks, de pijnlijke tepels waren er wel met mijn eisprong maar dat is al weggetrokken.
Slecht teken? Ik denk het wel.  Kan me herinneren dat ik met Quinten vanaf de eerste dag pijnlijke tepels had. Maar goed, het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat de volgende zwangerschap net zo loopt als de eerste.
Ben benieuwd. En anders gewoon op naar ronde 3!
Ik merk dat ik redelijk veel geduld heb, en ik hoop geduldig te blijven. Maar na ronde 6 zal ik wel gaan balen denk ik ;-)
Hoe is het bij jullie???
Liefs!
Billie

Marieke,

Wij hebben ook voor 3 dagen per week opvang nodig, we werken allebei 4 dagen.
Gelukkig hebben we 2 liever oma ´s die zich vrijwillig voor de opvang inzetten.
Het is 1 dag meer dan we aanvankelijk wilden, maar de werkgever van mijn man werkte niet helemaal mee.
Schuldgevoel heb ik niet (meer); uit financieel oogpunt is dit de beste oplossing. Je moet denk ik kijken wat in jullie situatie de beste oplossing is en daarvoor gaan zonder je schuldig te voelen.

N.B. vandaag mijn NOD en nog niks, duimen jullie allemaal?

Terug
Bovenaan