wonderwomen

hi meiden hier ben ik ook weer eventjes...

jeetje petra, is het nu echt definitief joh? getver wat een rotnieuws. ik kan me niet voorstellen hoe dat zal zijn, maar het lijkt me vreselijk vreselijk moeilijk. maar volgens mij ben jij een hele sterke vrouw en gaat het echt goedkomen met jou en je kids... krijg je een beetje steun van de mensen om je heen?
een hele dikke knuffel en ik denk aan je.

wanda, gefeliciteerd he! wat fijn voor je! zo zijn er al heel wat uit dit forum ja, en ik hoop dat het niet lang zal duren voor we allemaal zo ver zijn!

iemand vroeg hoeveel rondes na de miskraam het weer raak was....bij ons was het de 3e ronde weer raak (en we hebben daarvoor nog 1 'wachtmaand' gehad om m'n lichaam weer tot rust te laten komen). donderdag zijn we 12 weken en hebben we ook de 2e echo...ik ben enorm nerveus, al die spanning!

hoe gaat het met de andere meiden?
fijn weekend allemaal!

petra nog een keertje een dikke knuffel!!!
liefs sabine

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie steun! Schreeuwen heb ik zeker al gedaan ja pfff en veel huilen ook. Maar ik probeer toch mezelf een beetje van een anfstandje te bekijken en niet heel de tijd zo diep in het verdriet te gaan zitten. Dat helpt echt wel. Als je het meer ziet als toeschouwer dan dat je het echt beleefd kom je er vaak beter doorheen. Raar maar waar. Ik hoop dat de vader van het kindje zich nog bedenkt en toch wel betrokken wil zijn bij het kindje iig. Het was altijd een fijne vent dus ik ga er wel vanuit dat ie gewoon fatsoen heeft en dat ie gewoon bij moet draaien ofzo. Ik hoor zo nu en dan iets van hem en daar hou ik me maar aan vast. Het kan toch niet zo zijn dat het hem helemaal niks doet, vooral omdat ie er zelf voor heeft gekozen notabene!!!

Nou meiden, ik heb voor vandaag de achtertuin op de planning staan dus ik ga me uitleven en mn woede en frustratie en verdriet in die tuin steken. Lijkt me een beste oplossing.  

Iedereen heel erg bedankt voor de steun en  de knuffels!  

@ carina, heerlijk dat er dijken bestaan!!!! pfff.  

Heb ik weer: mijn zusje is zwanger, ongelukje! Daar word ik zo depri van. Ik ben absoluut niet jaloers op haar. Maar het benadrukt voor mezelf zo ons falen in zwanger raken en blijven. Ik baal dan zo dat wij ons best doen en dan twee keer een miskraam hebben en dat het zwanger raken nu langer op zich laat wachten dan het ooit heeft gedaan en zij met 1x onveilig zwanger is. En dan hou ik mezelf maar voor dat ik het van me af moet zetten, maar dat lukt dus niet. Dan gaat het door mijn hoofd wat ik van de week op zembla zag: met 40 jaar (over 2,5jaar voor mij) is de kans op een miskraam 50% en is de kans om zwanger te raken heel klein. Het spookt door mijn hoofd en ik krijg steeds meer een hekel aan het hele proces van zwanger raken: het leidt nergens toe. Dan wil ik het bijltje erbij neer gooien, maar dat kan ik ook nog niet, daar ben ik dan ook nog niet aan toe: kortom ik baal en zit er even doorheen.

groetjes, keesje

@petra: hoe is het met je?

@Keesje: Dat zal wel heel ongemakkelijk worden als je je zus zwanger gaat zien!
En vooral   met die gedachte dat het niet gepland was.
Dat is zo tegenstrijdig met jullie gevoelens, want jullie willen dolgraag!
De wereld is zo ontzettend oneerlijk af en toe!!!!!
Veel sterkte!!!
Is het allang geleden dat je je miskraam hebt gehad?

@Petra: Lees net dat het echt definitief voorbij is tussen jullie.....vind het echt heel rot voor je!
Hopelijk zal die er wel nog voor je kindje zijn, al klinkt het alsof hij daar ook al geen zin meer in heeft....
Ik denk dat jij wel een hele sterke vrouw bent, en je hebt het met 2 kinderen ook gered dus dan red jij het met 3 kindjes vast wel!!!
Hou je taai!!!

@Pat: hoe gaat het met je?
Komen je klus dagen er weer aan?

@Yvette: en hoe staat het met de ovulatietesten?
Kun je dr al wat meer wijs uit?

@Sabine: al bijna 12 weken!!! wauw! dat gaat echt snel.
Voel je je goed?

@ Carina: hoeveel weekjes nu nog wachten?
ik hoop dat ze voor bij vliegen...

Hier gaat alles goed, ben alleen stik nerveus en heel angstig....
Net nog even een test gedaan(want ik had nog geen positieve), en ja hoor hij werd meteen positief!!
Dus nu is het voor me gevoel toch echt, hoop alleen dat ik mijn angsten opzij kan zetten.
Hoe hebben jullie dat ervaren en gedaan?
mag 8 mei weer naar de gyn. voor echo, maar denk dat ik dan pas rond de 5 weken ben.
Zal er dan al iets te zien zijn?

Voor iedereen nog een hele fijne zomerse dag!

veel liefs Wanda

Hoi meiden,

Het gaat redelijk met me. Het loopt nog niet over van vreugde om   je eerlijk te zijn. Ik hoop ook dat ie zn verantwoording neemt tov het kind maar dat denk ik wel. Dat het voor ons voorbij is kan ik moeilijk verkroppen. Maar ik blijf hoop houden omdat het een intense relatie was en ik hoop dat ie gewoon ff in de war is door alles. Mannen hebben dat soms wel als er een kindje komt, hoor ik althans vaker om me heen. Maar ik ben zelf behoorlijk verdrietig!!! En dat soort stress is niet echt goed voor het kindje ben ik bang.

@ Keesje, wat rottig zeg meid. Ik voel met je mee. Hoop zo dat het echt gauw waarheid wordt voor je, hou je niet teveel aan dat programma vast dan is alles zo negatief. Kijk naar mij ben 38 dat is toch een goed voorbeeld? Het kan niet anders of het lukt jullie binnenkort. Het is al eerder gelukt dus....duim duim duim.

@ wanda, ben benieuwd hoe het zal verlopen allemaal voor jou. Kom je gauw naar het andere forum ook? Er is nog geen decemberforum maar wel een gezellig novemberforum. Hopelijk tot daar dan ook he.

Groetjes Petra

hoi!

spannend wanda! die spanningen herken ik heel goed hoor! ik heb er nu ook nog steeds last van. a.s. donderdag hebben we de 2e echo, dan zijn we precies 12 weken. ben er vreselijk nerveus voor. maar ik heb ook met mezelf afgesproken dat als het goed is, ik m'n zenuwen echt aan de kant ga zetten. tijd om te genieten. hoop ik.
voelt het goed? volgens mij zit het dan ook goed... ik weet niet of jij het ook had, maar ik heb nu al van meer mensen gehoord (en ikzelf ook) dat ze al een slecht voorgevoel hadden voor de miskraam.
wanneer heb je ook alweer de echo? kan 't zo teruglezen maar nu dus niet hihi.

petra, over stress in de zwangerschap, ik kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt, is ook niet zo gek ook in de situatie waarin je nu zit, maar misschien kan ik je een beetje gerust stellen. een vriendin van me was 3 jaar geleden zwanger van haar 3e kindje en heeft enorm veel spanning gehad omdat haar vriend de bak in moest (hij is geen crimineel hoor). de kans bestond dat het al tijdens haar zwangerschap zou gaan gebeuren, en alle rechtzaken en toestanden gaven haar natuurlijk enorm veel stress. tegelijkertijd gingen haar ouders uit elkaar, kreeg zij zelf wat problemen in haar relatie en gebeurden er nog wat nare dingen. en ze heeft toch een prachtige dochter!! eentje die de hele dag lacht en hartstikke levendig is.
hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes sabine

hoi hoi

het is wat rustig aan mijn kant. ben alle sop een rijtje aan het zetten, heb het druk met de verbouwing en probeer te genieten van de zon en alle goede dingen om mij heen.

het is wat zwanger worden betreft een stukje rustiger in mijn hoofd. heb me redelijk neergelegd bij het feit dat het de komende weken nog neit mag.
wel ga ik maandag of dinsdag ( dan is mijn ongi) eens goed uitrekenen welk moment ik het beste kan laten prikken ivm een eitje oid.
misschien een beetje overdreven, maar wil geen moment langer wachten dan nodig!

@ sabine.. die 12 weken echo komt helemaal in orde. je gevoel zegt toch dat he tgoed is... ik moet wel toegeven, dat bij mijn eerste zwangerschap het ook allemaal goed aanvoelde, maar het toch niet zo bleek te zijn. (ik wil je niet bang maken hoor)

@ petra.. zeker heerlijk die dijken!
ik hoop dat je je rust terug vind... ik weet dat dat moeilijk is, maar je moet. voor jezelf en voor de kleine!

@ keesje... ik herken je gevoel zo!
jij wilt, maar het lukt niet... je zusje wilde neit, maar het is er toch. moeilijk hoor!
ik spreek mijn schoonzusje   zo min mogelijk. ik kan het gewoon niet aan. is me veel te zwaar emotioneel.
als jij tips hebt hoe je ermee kan gaan, dan hoor ik het graag, want ik vind het vreselijk dat ik haar zo uit de weg ga.

@ wanda..
dat het gewoon echt weer zo is. dat had je toch ook niet bedacht! geweldig hoor!

@ de rest die ik vergeten ben.. geniet van de zwangerschap, succs met klussen of sterkte met wachten op je NOD.

liefs Carina

Hoi Pat,

Gaat het een beetje met je nu je uitgerekende datum geweest is?
Ben je de dag een beetje doorgekomen?

Zal vast niet makkelijk zijn geweest voor jullie!!

Veel sterkte nog!

Veel liefs Wanda

Terug
Bovenaan