Zal 2008 het jaar worden dat we ons eerste kindje krijgen??? Zijn er meer die net gestopt zijn me

Hallo allemaal,

Natuurlijk in eerste instantie voor iedereen de beste wensen!
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hier ben ik dan! Sinds begin november ben ik ook gestopt met de pil. Dit op advies van mijn huisarts. Ik slikte het ding al vijftien jaar en dat blijkt niet goed te zijn. Zat ik wel met een probleem: mijn vriend is er nog niet over uit of hij kinderen wil. Hij is een beetje een wiebelkont  In het begin wilde hij wel kinderen (zeven jaar geleden) en toen veranderde dat naar geen kinderen. Ik krijg allergische reacties op condooms, dus geen optie. En ik wilde van de chemische troep af. Mn vriend was het daar allemaal mee eens en stelde voor: voor het zingen de kerk uit. Heb m maar ff fijntjes uitgelegd dat dat niet echt veilig is, hahaha. En toen had hij zoiets van: zien we dan wel weer. Het lijkt er dus op dat hij toch wel kinderen wil, maar dat niet wil plannen.
Ben nu inmiddels twee maanden van de pil af en voor de tweede keer ongesteld. Het lijkt er op dat mijn cyclus haar eigen draai weer heeft gevonden. En nu is het maar afwachten. We vrijen zonder voorbehoedsmiddelen. En toch knaagt het: wil ie nu wel of niet. Hij neemt bewust het risico, dat zegt hij zelf. Maar als je hem rechtstreeks vraagt, dan is t van: nee hoor, geen kinderen. Daar komt nog bij dat ik dit jaar dertig word en mijn oma en moeder rond hun 36e al in de overgang waren. De tijd begint te dringen, aangezien ik 60% kans heb om ook vervroegd in de overgang te komen.  Zijn er andere meiden die  dit, nogal lange verhaal,  herkennen? Intussen hoop ik dat wij dit jaar ook trotse ouders zullen worden. Want ik weet zeker dat mijn vriend een dijk van een vader wordt!!!!

Liefs,
Sophie

Hallo,

Helaas de test was negatief, en alsof dat nog niet genoeg is lijkt het zelfs of ik zowaar gelijk menstruatiepijn begin te krijgen... best jammer hoor, maar het zou ook wel heel toevallig zijn, ik ben gelukkig in ieder geval gerust gesteld. Ben vandaag een klein dagboekje begonnen waarin ik al mijn lichamelijke perikkelen ga bijhouden, misschien kan ik er dan wijs uit.

Ik hoop dat de rd's snel komen, dan kan ik tenminste aan een nieuwe cyclus beginnen!

groetjes,
Marlijn

quote: Sophie78 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-01-2008 12:28:30'));

Hallo allemaal,

Natuurlijk in eerste instantie voor iedereen de beste wensen!
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hier ben ik dan! Sinds begin november ben ik ook gestopt met de pil. Dit op advies van mijn huisarts. Ik slikte het ding al vijftien jaar en dat blijkt niet goed te zijn. Zat ik wel met een probleem: mijn vriend is er nog niet over uit of hij kinderen wil. Hij is een beetje een wiebelkont  In het begin wilde hij wel kinderen (zeven jaar geleden) en toen veranderde dat naar geen kinderen. Ik krijg allergische reacties op condooms, dus geen optie. En ik wilde van de chemische troep af. Mn vriend was het daar allemaal mee eens en stelde voor: voor het zingen de kerk uit. Heb m maar ff fijntjes uitgelegd dat dat niet echt veilig is, hahaha. En toen had hij zoiets van: zien we dan wel weer. Het lijkt er dus op dat hij toch wel kinderen wil, maar dat niet wil plannen.
Ben nu inmiddels twee maanden van de pil af en voor de tweede keer ongesteld. Het lijkt er op dat mijn cyclus haar eigen draai weer heeft gevonden. En nu is het maar afwachten. We vrijen zonder voorbehoedsmiddelen. En toch knaagt het: wil ie nu wel of niet. Hij neemt bewust het risico, dat zegt hij zelf. Maar als je hem rechtstreeks vraagt, dan is t van: nee hoor, geen kinderen. Daar komt nog bij dat ik dit jaar dertig word en mijn oma en moeder rond hun 36e al in de overgang waren. De tijd begint te dringen, aangezien ik 60% kans heb om ook vervroegd in de overgang te komen.  Zijn er andere meiden die  dit, nogal lange verhaal,  herkennen? Intussen hoop ik dat wij dit jaar ook trotse ouders zullen worden. Want ik weet zeker dat mijn vriend een dijk van een vader wordt!!!!

Liefs,
Sophie

Hoi Sophie,

Het verhaal van jou vriend is wel een beetje herkenbaar. De mijne wil wel kinderen maar of dat dan nu moest. Ik ging hierin veel meer op mijn gevoel af en mijn man liet de praktische zaken veel zwaarder wegen. Ik denk dat ik er veel meer mee bezig ben dan hij, hij ziet het allemaal wel, terwijl ik alles wil weten wat er te weten valt. Bij mijn man duurde het gewoon even, hij moest even aan het idee wennen dat hij misschien dit jaar wel vader gaat worden! Toch hoop ik voor je dat de wens om zwanger te worden snel gezamelijk word, want alleen dat voegt al echt iets toe aan je relatie. Wij gaan er inmiddels helemaal voor.

succes,
Marlijn

Heeej Laura!

Ik ben nog niet ongesteld.. heb wel heel veel klachten en dacht dus ook echt al een aantal keren dat ik zwanger was. maar al meerdere keren een test gedaan en die is steeds negatief. ik lees nu ook dat veel meer vrouwen last hebben met het ongesteld worden zeg maar.. maandagochtend moet ik naar de huisarts en ik hoop dan eigenlijk ook dat ze me doorstuurt.. dat er gewoon even goed gekeken word!

ben heel benieuwd en hoop natuurlijk het liefst dat ik snel ongesteld wordt zodat wij ook "gewoon" kunnen gaan klussen. heb nu geen flauw idee wanneer mn eisprong is en wanneer ik precies ongesteld moet worden, aangezien we al 5 maand verder zijn zonder ook maar een klein btje bloed :s

normaal zit ik er niet zo om te springen, maar wil het nu toch wel heeeel graag, die rode duivels :D

jij ook heel veel succes en we hopen gewoon op een heel vruchtbaar 2008!

Groetjes!

Hoi Marlijn,

Nou, écht wel herkenbaar: we moeten de financiën op orde hebben, de tuin moet worden aangepakt, er moet een andere auto komen etc. Nou, dat geld zit inmiddels wel goed. En ja, hij had ook wel gelijk. We hebben het er gelukkig de laatste tijd wat meer over en hij draait wel bij. En ik weet ook dat een kindje welkom is. Het is alleen ff t moment, wat jij ook zei. Mn vriend doet in ieder geval niets om met alle geweld een kindje te voorkomen. Misschien waar eens ff een gesprekje vanavond, hahaha. Intussen lekker ongesteld zitten wezen.

hoi hoi..

ook net gestopt met de pil.. Begin november hebben we hem in de kast gelegd.. Ben in dec. gewoon ongesteld geworden. Nu maar hopen dat het afgelopen week raak was. Want volgens mij had ik dan mijn eisprong. Vind het wel spannend allemaal..

groeten..

Hallo allemaal,

Leuk die reacties's allemaal.
Wij zijn in September gestopt met de pil.
Ik heb een onregelmatige cyclus dus dat is soms wel lastig.
We houden er niet echt rekening mee. Wanneer de eisprong is etc.
Het moet wel spannend en intiem blijven.
We wachten wel af . We denken er niet veel aan.
Als moeder natuur het maar  laat komen .
Het is allemaal niet vanzelfsprekend.
Als het zo mag wezen dan laat ik jullie dat ook wezen.
Ik kijk en lees nog even rond,
Liefs,

Hoi meiden,

Ik ben hier tercht gekomen via wat zoek werk op het internet en ik ben heel blij van al jullie verhalen ik dacht echt dat ik de enigste was met deze vragen!!!

haha gek is dat he
maar ik zal mij eerst even voorstellen
Ik ben Ingeborg ik ben 26   jaar en woon in putten

we zijn in november gestopt met de pil maar hebben er bewust voor gekozen om een maand te wachten en mijn lichaam eerst laten wennen zonder die hormonen van de pil.
ben ondertussen wel netjes aan de foliumzuur gegaan!
en ik ben netjes 1 januari ongesteld geworden,
dus over een paar nachtje mogen we aan de slag!!!

nou had ik dus een vraagje houden jullie allemaal die 14 e dag in de gaten of hoe rekenen jullie?

ik vind het heel spannend de meeste meiden om ons heen zijn gelijk zwanger geraakt dus ik ben benieuwd, maar aan de andere kant wil ik me er niet te veel mee bezig houden want dat werkt juist tegen heb ik begrepen.

leuk dat ik met mijn verhaal hier tercht kan want ja ik ga niet aan de buiten wereld vertellen dat we zwanger willen worden anders krijg je iedere maand te horen enb..........

nou ik hoop dat ik mee mag kletsen met jullie en ik wens jullie allemaal veel succes en plezier natuurlijk!!

groetjes ingeborg

Terug
Bovenaan