Zie het even niet meer zitten…

Hsg wordt hier ook standaard gedaan in ziekenhuis. Bij mij gelukkig tijdens kijkoperatie dus lag lekker onder narcose en merkte het niet. Wat fijn dat je hebt gebeld en dat je vriend opnieuw onderzoek mag doen!

Girafje ik hoop voor ons dat ze de iui snel weer opstarten (en dat ik volgende keer wel word "ingeloot") nog 3,5 week wachten en dan weet ik het ?

Ik moet eerst nog een half jaartje wachten na mijn hsg voor een eventuele iui maar ze zeggen dat als je gewoon vruchtbaar bent dat je dan meer kans hebt om spontaan zwanger te worden dan in een traject dus ik weet nog niet of ik dat wel wil 

Oh verkeerd gelezen. Ja de kans per iui is maar 10 procent, maar vind ik wel gek want je zou toch denken meer kans als alleen het goede zaad meteen in baarmoeder wordt ingebracht op het juiste moment? Ik heb ook 2 keer 2 eitjes gehad dus dan zou je ook meer kans op bevruchting hebben

De kans op een spontane zwangerschap is 20% als je gewoon vruchtbaar bent dus ik denk dan niet dat ik voor iui ga. Maar aan de andere kant waarom is het dan na 17 maanden nog niet gelukt?

Ja inderdaad. Kan ook zijn dat jullie niet matchen. Hebben jullie wel samenlevingstest gehad?
Ik ga morgen bloed laten prikken. Kijken of dat nog wel in orde is. Las dat afwijking met schildklier/b12 tekort ook miskramen kan veroorzaken

[quote quote=10327882]Oh verkeerd gelezen. Ja de kans per iui is maar 10 procent, maar vind ik wel gek want je zou toch denken meer kans als alleen het goede zaad meteen in baarmoeder wordt ingebracht op het juiste moment? Ik heb ook 2 keer 2 eitjes gehad dus dan zou je ook meer kans op bevruchting hebben[/quote]
Volgens mij is die kans laag, omdat er mensen deelnemen aan iui met vruchtbaarheidsproblemen. Dus een deel van die groep gaat ook met iui niet zwanger worden en heeft IVF nodig. Maar het is niet de normale doelgroep natuurlijk, die is allang zwanger. Elk stel heeft meer kans met iui dan zonder, zo is het aan mij uitgelegd. De hormonen stimuleren überhaupt, soms heb je 2 eitjes dus letterlijk dubbele kans en ze timen het exact. 

Verder zijn alle onderzoeken goed. We hebben al 2 kinderen alleen bij onze dochter heeft het 32 maanden geduurd en nu duurt het ook al langer. Volgende maand hsg en daarna nog 6 maandjes wachten dus nog een paar maandjes om op de natuurlijke manier zwanger te raken voordat ik eventueel over iui ga nadenken 

[quote quote=10327901]Ja inderdaad. Kan ook zijn dat jullie niet matchen. Hebben jullie wel samenlevingstest gehad? Ik ga morgen bloed laten prikken. Kijken of dat nog wel in orde is. Las dat afwijking met schildklier/b12 tekort ook miskramen kan veroorzaken[/quote]
Heb je de uitslag al van de bloedtest?
En is er al iets bekend bij jullie? :)

Terug
Bovenaan