Ziekenhuis

Hoi meiden!!

Ik kom net van het ziekenhuis en er zijn 2 eitjes aan het groeien. Eén eitje is 10 mm en de ander 9 mm. Aan allebei de kanten dus één eitje. Ik ben helemaal gelukkig. Dubbele kansen deze ronde!! Volgens de verpleegkundige kunnen ze zich allebei ontwikkelen, maar vrijdag weten we meer. Dan moet ik weer een echo laten maken. Spannend, spannend allemaal. Maar ik heb er op de een of andere manier goed vertrouwen in deze maand. Nu maar hopen dat het klopt.
Hoe gaat het met jullie. Kyra en Ashley spannende dag morgen. Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie beide.
Nog een fijne dag allemaal!!!!

Liefs Jane

Hoi, ik heb een vraagje aan jullie omdat jullie al een stap verder zijn dan ik zelf.
Toen het zwanger worden niet zo lukte bij jullie en je de stap zette om naar de huisarts te gaan, zijn jullie toen alleen gegaan of met je vriend/man samen? Ik snap dat je naar de gyn met z'n 2en gaat, maar is dat ook nodig bij de ha??
Hanneke

Hoi Hanneke,

ik ben alleen naar de huisarts geweest, die deed bij mij ook geen onderzoeken maar gaf me een verwijsbrief mee voor de gyn.
Naar de gynafspraken gaat idd mijn vriend altijd mee en dat vind ik ook wel erg fijn.
Mag ik vragen waarom jij naar de huisarts gaat?
Zijn jullie al lang bezig? Heb je een onregelmatige cyclus?
Sorry voor alle vragen, maar ben een beetje nieuwsgierig aangelegd

Groetjesss,
Ashley.

Hoi Ashley, vragen staat vrij toch?
Wij zijn nu 10 maanden bezig, misschien nog niet super lang, maar toch alweer een tijdje. Ik heb ondertussen een redelijk regelmatig cyclus van 31-35 dagen, wat lang dus. Ik ben alleen bang dat ik wellicht geen eisprong heb: ik heb meerdere keren een ovulatietest gebruikt en die zijn altijd negatief. Deze maand ook getemperatuurd. Gisterochtend ineens 0.2 graden hoger, dus ik dacht...eindelijk, klopt ook wel ongeveer qua cyclus. MAAR: vanmorgen weer 0.2 graden lager, dus lijkt niet echt op eisprong. Als er verder deze maand niets meer gebeurt, zit ik toch te denken om de huisarts te bezoeken, ook al wordt er gezegd dat je eerst 1 jaar moet proberen. Het volet gewoon niet goed.

Hanneke

Hoi Hanneke,

als je zelf het idee hebt dat je geen eisprong hebt is dat een goede rede om naar de huisarts te stappen!
Bij mij was het precies zo. Ik had dan wel een hele onregelmatige cyclus, maar bij mijn temp. schema was er ook geen duidelijk beeld te krijgen. De verhoging was er ook niet en dat was voor mijn HA een duidelijke rede om mij door te verwijzen.
Afgelopen cyclus na de eerste keer medicijnen (clomid) gebruikt te hebben heb ik voor het eerst een super duidelijk beeld van mijn cyclus gehad. Het was er echt 1 uit het boekje . 28 Dagen en op dag 14 mijn ei (die ik ook voor het eerst denk gevoeld te hebben) met de daarbij behorende verhoging in temp!
Het eind van de cyclus loopt alleen niet echt zoals gepland  maar daar hoop ik morgenochtend meer duidelijkheid over te krijgen.

Hey meid, succes met je huisartsbezoek en je bent hier altijd welkom met vragen!

Liefsss,
Ashley.

Hallo allemaal

Welkom Hanneke leuk dat je mee kletst.
Ik ben alleen naar de huisarts gegaan, en kreeg een verwijsbrief voor de gyn.
De 1e en 3e keer is mijn man mee geweest, en nu gaat hij af en toe mee als hij vrij is. (het is toch iedere keer hetzelfde voor hem)
Ik zou als ik jou was ook gewoon naar de HA gaan, als hij het nog niet nodig vindt dan hoor je dat vanzelf wel.

Jane, super joh 2 eitjes, nu maar hopen dat ze goed doorgroeien.
Even vraagje, heb jij ook als je een echo hebt dat je heel veel eitjes ziet zitten, maar dat er 1 of 2 wat groter zijn? Dit heb ik nl wel en dat komt denk ik door PCOS, maar ik was even nieuwsgierig.
Mijn eitje is al een week 10 mm, dus bij mij groeien ze niet zo hard als ik zou willen, nu maar hopen dat ze er woe anders over denken hahahaha.

Patricia, ja ik ben inderdaad blij dat we een goed gesprek hebben gehad, maar nog blijer met de uitkomst (dat hij nog door wil gaan).
Het klopt ook dat je altijd moet blijven praten, maar er kwam steeds iets tussen na dat hij die opmerking had geplaatst en ik zat er toch wel mee, dus heb ik het hier verteld zodat ik mijn ei (haha) kwijt kon.

Mijn vriendin is nog niet bevallen, verloskundige heeft haar gisteren doorgestuurt naar het zkh, omdat ze er lichamelijk helemaal doorheen zit, maar de gyn wilde niet ingrijpen, heeft haar gestript en weer naar huis gestuurt.
Dus het blijft nog even spannend.
Ik moet straks werken tot vanavond laat, tot morgen dus.

O ja Asley ik zal morgen aan je denken als ik in het zkh ben voor de echo en heel hard voor je duimen.

Liefs Kyra

Hoi Allemaal,
@Jane, Wat goed zeg 2 eitjes, nou maar hopen dat ze flink gaan groeien. Ik blijf in ieder geval voor je duimen.
@Kyra, Het is inderdaad fijn dat we hier mekaar hebben en ook zo onze ei kwijt kunnen. Ben wel blij voor je dat je weet waar je aan toe bent. Is altijd prettig om een goed gesprek te hebben, toch. Hopelijk heb je een woensdag goed nieuws voor ons (en voor jezelf natuurlijk) en heb je een flinke ei.
Ik heb ff niks meer te melden, jullie horen me morgen wel weer ff.
Veel succes en liefs
Patricia

Hoi Han,

Gezellie dat je komt meepraten. En inderdaad vragen staat vrij. Ik ben al heel snel naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de gyn, omdat het bij mijn 1ste zangerschap 18mnd duurde voordat ik zwanger was. Ik ben inderdaad alleen naar de huisarts geweest, mijn man hoefde niet mee. Ook naar de gyn ga ik al vanaf het begin alleen, vind het prettig om daar alleen heen te gaan. Meestal ga ik met de fiets en dan vind ik het prettig om ff alleen te zijn na weer een teleurstelling, vandaar dat ik alleen ga. Meestal blijft mijn man thuis bij ons dochtertje of hij is werken. De allereerste keer is mijn man mee geweest met mijn dohtertje en ik vond het fijn hoor dat hij erbij was, maar had het toch liever alleen gedaan, klinkt misschien raar.

Veel succes
Patricia

Terug
Bovenaan