Zodra ik zwanger was heb ik mijn huis in de stad in de verkoop gezet, met de bedoeling om op het platte land te wonen, het liefst ergens waar geen auto's zijn. Kleurstoffen komen mijn huis niet in!
Als ik een zebrapad oversteek, kijk ik niet: de auto moet immers wettelijk stoppen.
Met sinterklaas laat ik de speculaas staan, en ook de peperkoek. Met brood eten ben ik twee jaar geleden gestopt. Dat allemaal vanwege acrylamide.
Baarmoederhalskanker had ik al gehad, gelukkig was ik er op tijd bij. Helaas willen niet alle meisjes van 16 ingeent worden tegen het virus wat baarmoederhaldkanker veroorzaakt (hoef je alleen maar sex voor te hebben met een drager (misschien wel de partner die je trouwt en gevoelig te zijn voor het foute). Soms houden onwetende(?) ouders het inenten tegen.
Dat de Mac nog steeds niet verboden is, evenals de Febo en andere frietverschaffers gaat mijn verstand te boven. Dat ouders met hun kinderen er een patatje halen is al even onbegrijpelijk.
Mijn kinderen mogen geen kapper of bakker worden of in de sloop, van het ene kun je exceem krijgen en van het andere astma. Bovendien heeft de bakker nog als nadeel dat ie brood bakt en het bakken van meel met andere bepaalde stoffen maakt acrylamide.
En fantastisch dat die pil uit het ziekenfondspakket is! Het gebruik ervan geeft alleen maar risico's.
Zo en dus: ik rook, al ben ik aardig geminderd sinds mijn zwangerschap, de rest van dit verhaal is allemaal niet waar, al zal het mijn kansen op kanker danig verminderen. Ik vind het erg knap van de dames die het gelukt is te stoppen of te beperken tot 2/3 per dag, mijn respect heb je. Ik wil al jaren dat ik nooit was begonnen, rook al jaren buiten en ook mijn bezoek gaat maar mooi buiten staan, wordt soms wanhopig omdat ik het niet kan laten. Voel me schuldig bij elke sigaret, al jaren en dat is nu nog erger. Heb diverse hulpmiddelen geprobeerd, maar ik ben gewoon een mietje die ondanks alles ook zo nu en dan wil genieten van de zwangerschap net als mamameisje en die ook nog steeds bezig is met steun om wel te stoppen. Steun en dus geen verwijten.
Ik neig ernaar om een onderwerp te starten over alcohol tijdens, voor en na de zwangerschap en ook in lichte mate. Iemand enig idee hoe schadelijk dat is voor je kindje? Er is nog verdomd (excuus) weinig over bekend, maar als je er gevoelig voor bent, verpest je het leven van je kindje per direct, dus vanaf de geboorte. Wist iemand dat?