Hoi,
Ik heb niet alle reacties gelezen, weet dus niet precies wat de rest allemaal schrijft!
Ik vind het ten eerste heel knap dat je het hier neerzet!
Ik heb zelf ook 1verslaving en dat is roken, ik heb al alles geprobeerd om helemaal te stoppen, maar val altijd weer terug!
Ben nu 19wk zwanger van de 4e en ben nu 17wk rookvrij, maar ik verlang er ontzettend naar.
In mijn vorige zwangerschappen heb ik zo goed als niet gerookt, al ben ik een aantal keer zwak geweest!
Ik zou proberen zo min mogelijk te roken, maar weet hoe moeilijk het is om te stoppen, ook al doen somige het zonder ooit om te kijken!
Ik denk dat je je uiterste best doet en ik persoonlijk vind dat het allerbelangrijkste in een moeder, je best doen, nu en in de toekomst.
100% gezond bezig is niemand, alleen sommige dingen liggen er wel duidelijk bovenop, zoals roken!
Maar vergeet niet dat iedereen zijn/haar zwakheden heeft, daarom vind ik het wel jammer om sommige reacties te lezen, want dit is een groot taboe, maar niet roken wil niet zeggen dat iemand gezond leeft, maar iemand die heel dik is/of anti depressia gebruikt en zwanger raakt bijvoorbeeld daar hoor je niemand over, zal ook die persoon niet op aangesproken worden, dat wordt normaal gevonden maar is ook heel ongezond voor je kindje!
En als ik de reactie dan lees van bloempje vind ik dat ook vervelend, wat veroorzaakt allemaal kanker?
Het gebruik van hormonen voor bijvoorbeeld ivf geeft een verhoogde kans, geef die mensen ook een rot gevoel door te zeggen, dat wist je, eigen schuld? mobiele telefoons, iedereen gebruikt ze, zijn ze veilig? zonnebank, en zonnen uberhaubt, veel meer kans op kanker! Niet om roken goed te praten, het is slecht,,duh, dat was duidelijk, maar elk mens doet dingen waardoor de kans op kanker groter wordt, dagelijks en we weten het allemaal, niet alleen de rokers!
Meid, sorry ik draaf een beetje door, krijg gewoon zin in een sigaret,,hhaha, doe ik niet!!
Probeer gewoon zo min mogelijk te roken en je best te doen, je zelf een schuldgevoel aanpraten heeft gewoon geen zin!
Succes en ik wens je een fijne zwangerschap en een heel gezond kindje toe, net als ieder ander!
Liefs MJ