zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Hoi Patje,

Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Mijn dochter was 13 en mijn zoon 11 toen hun broertje werd geboren, ze zijn helemaal stapelgek op hem.
Ik was natuurlijk een beetje bang voor jaloezie, zo ´n klein aandachtvragertje erbij en dan ook nog de eerste van mijn tweede man, die helemaal stapel op de kleine is, maar vanaf dag 1 zijn ze leip van hem,
Ze helpen ook veel (zonder dat ik het hoef te vragen) en dat maakt het voor mij erg makkelijk.
Ik ben vanaf dag 1 dat  de plannen er waren, open en eerlijk over geweest dus het was makkelijk wennen aan het idee.

Ik werk zelf met Bachbloesem-remedies, dat doe ik al een jaar of 10.

Ik kan je aanraden als dit gevoel van haar niet overgaat, als ze aan het idee gewend is, om Walnut(bij veranderingen)  en Holly(bij jaloezie)  in huis te halen.

Ik gebruik binnen het gezin vaak de remedies(heb twee pubers nu 12 en 14jaar!!) met erg goed resultaat.

Maar waarschijnlijk gaat het vanzelf over als ze haar broertje/zusje ziet en  een soort beschermend gevoel voor de kleine krijgt.  

quote: patje11 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-04-2006 18:52:18'));

Hoi Roja,

Bedankt voor je reactie. Het maakt niet uit waar je woont, vrouwen die boven de 40 zijn en toch nog graag kinderen willen, worden door een gynaecoloog niet meer geholpen. Ik was daar ook niet om zwanger te worden, ik was omdat ik vleesboompjes heb,...... en omdat ik gezegd had dat we toch nog een kinderwens hadden, ging deze gyn. verder kijken (denk ik).
Heb je de ovulatietesten al geprobeerd? Deze geven ook nauwkeurig je ovulatie aan.
Ik hoop voor jullie, dat jullie ook snel zwanger zullen worden.
En wat betreft mijn dochter, ze is 11 jaar alleen geweest, heeft nog wel 2 broers en 1 zus van haar vaderkant. 2,5 jaar geleden zijn wij samen bij haar vader weggegaan.
Maar ik denk, door veel praten en haar er ook bij te betrekken,.........zal het wel beter gaan.

groetjes
patje

Hoi Patje,

bedankt voor je reactie,we zijn vanmorgen naar het ZH geweest voor de uitslag van het sperma,het is prima in orde ! !
Ben 25maart voor het laatst ongesteld geweest,dus ff afwachten deze week,is het weer niet raak dan haal ik een ovulatietest.
Gaat het allemaal goed met jou?

Groetjes Roja

quote: roja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-04-2006 09:34:56'));

quote: SanneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2006 23:20:12'));

Hoi alle,  

Ik ben een moeder van 41 en heb 2 jongens ( 15 & 11 ). Sinds   1 1/2 jaar heb ik een hele lieve vriend ( 33)zonder kinderen. Zelf had ik nooit meer aan kinderen gedacht, maar ja na avonden ouderwets praten kom je achter iemand z'n wensen...zo ook die van mijn vriend...een kindje van ons samen...dan is het even slikken en ga je dagen lopen denken. Het gaat wel weer kriebelen als je er over na gaat denken en je kijkt naar andere zwangere en baby's....kortom "ja ik wil er nog een".

We zijn vanaf begin september bezig, dus net 1/2 jaar, maar het wil nog niet lukken dus vandaar dat ik eens achter de computer ging zitten om verhalen te vinden van mede vrouwen.
Nou, na het lezen van alle verhalen ben ik toch een beetje geschrokken. Het kan dus erg lang duren.
Ik denk nu wel eens tot hoelang ga ik door?
Als ik nu zwanger word ben ik nog net geen 42, dat is mooi...maar ja wordt het een maand later dan ben ik  42...ben ik dan niet te oud?
Kortom wij willen het dolgraag, maar tot hoever ga je?

Ik heb tevens een vraagje:
Ik las dat je je eisprong kon voelen, is dat een lichte buikpijn alsof je ongesteld moet worden?
Misschien een domme vraag, maar ik heb 3 jaar een plaatje in mijn arm gehad en werd niet meer ongesteld vandaar.

Lieve groetjes,

SanneZ
Hoi Sanne,
ik ben 44 jaar  en ja ik ben ook bezig om zwanger te worden vanaf juli 2005,heb een nieuwe relatie hij heeft ook nog geen kinderen.Ik heb zelf 2 zoons van 17&14jaar en was niet van plan om nog weer zwanger te worden.Toch na veel praten weer de kriebels gekregen,maar bij ons is het ook nog niet gelukt.We zijn bij een gyneacoloog geweest maar die doen niets meer voor mij vanwege mijn leeftijd,wel is er nu spermaonderzoek gedaan en daar krijgen we 18april de uitslag van,ff afwachten dus.
Antwoord op jou vraag : ik voel iedere maand heel duidelijk mijn vruchtbare dag,een beetje flauwe pijn onder in mijn buik een stekend gevoel bij mijn eileiders en een dag veel witte afscheiding.Let maar eens goed op je lichaam,is jou ongesteldheid regelmatig?
Veel succes ik zal voor je duimen!

Groetjes Roja

Hoi Roja,

LIef dat je reageerde op mijn berichtje.
Te oud???? Ik heb vorig jaar in juli aan mijn gyn.gevraagd hoe en wat....hij vertlede dat hij geen probleem heeft met vrouwen die nog een kindje willen. Hij had 2 vrouwen van 45 onder behandeling....dus te oud, echt niet!!!!
Blijf het proberen, wie weet.
Ik ben bv 3x  om de 28 dagen ongesteld en dan 2 x  om de 26 dagen....ik heb dit keer opgelet op mijn eisprong en inderdaad ik voelde ook een flauwe buikpijn, net of je ongesteld moest worden....
Nou daar hebben we gebruik van gemaakt.....hihihi. Plus de dag ervoor en ervoor......
Nu maar afwachten.....al hoewel ik denk dat het weer niet raak is.

Lieve groetjes,
SanneZ

Hoi Roja,

Ja alles gaat hier goed, ik zit alleen te twijfelen of ik de huisarts nog moet bellen.
Volgende week donderdag de 27e moet ik naar de gynaecoloog, (voor de vleesboompjes). Maar dan ga ik natuurlijk zeggen dat ik zwanger ben.
Ben benieuwd hoe hij reageert !!!! Misschien kan ik gelijk een echo krijgen ben dan in de 7e week..... . Ik heb er eigenlijk eens over na gedacht, wij hebben er 9 maanden over gedaan om zwanger te worden,............ nou dat vind ik toch best wel meevallen !!
Ik hoop dat het voor jullie ook snel lukt....... ennuh probeer die ovulatietest maar.... wie weet !!!!!
groetjes
Patje

quote: SanneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-04-2006 16:39:28'));

quote: roja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-04-2006 09:34:56'));

quote: SanneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-03-2006 23:20:12'));

Hoi alle,  

Ik ben een moeder van 41 en heb 2 jongens ( 15 & 11 ). Sinds   1 1/2 jaar heb ik een hele lieve vriend ( 33)zonder kinderen. Zelf had ik nooit meer aan kinderen gedacht, maar ja na avonden ouderwets praten kom je achter iemand z'n wensen...zo ook die van mijn vriend...een kindje van ons samen...dan is het even slikken en ga je dagen lopen denken. Het gaat wel weer kriebelen als je er over na gaat denken en je kijkt naar andere zwangere en baby's....kortom "ja ik wil er nog een".

We zijn vanaf begin september bezig, dus net 1/2 jaar, maar het wil nog niet lukken dus vandaar dat ik eens achter de computer ging zitten om verhalen te vinden van mede vrouwen.
Nou, na het lezen van alle verhalen ben ik toch een beetje geschrokken. Het kan dus erg lang duren.
Ik denk nu wel eens tot hoelang ga ik door?
Als ik nu zwanger word ben ik nog net geen 42, dat is mooi...maar ja wordt het een maand later dan ben ik  42...ben ik dan niet te oud?
Kortom wij willen het dolgraag, maar tot hoever ga je?

Ik heb tevens een vraagje:
Ik las dat je je eisprong kon voelen, is dat een lichte buikpijn alsof je ongesteld moet worden?
Misschien een domme vraag, maar ik heb 3 jaar een plaatje in mijn arm gehad en werd niet meer ongesteld vandaar.

Lieve groetjes,

SanneZ
Hoi Sanne,
ik ben 44 jaar  en ja ik ben ook bezig om zwanger te worden vanaf juli 2005,heb een nieuwe relatie hij heeft ook nog geen kinderen.Ik heb zelf 2 zoons van 17&14jaar en was niet van plan om nog weer zwanger te worden.Toch na veel praten weer de kriebels gekregen,maar bij ons is het ook nog niet gelukt.We zijn bij een gyneacoloog geweest maar die doen niets meer voor mij vanwege mijn leeftijd,wel is er nu spermaonderzoek gedaan en daar krijgen we 18april de uitslag van,ff afwachten dus.
Antwoord op jou vraag : ik voel iedere maand heel duidelijk mijn vruchtbare dag,een beetje flauwe pijn onder in mijn buik een stekend gevoel bij mijn eileiders en een dag veel witte afscheiding.Let maar eens goed op je lichaam,is jou ongesteldheid regelmatig?
Veel succes ik zal voor je duimen!

Groetjes Roja

Hoi Roja,

LIef dat je reageerde op mijn berichtje.
Te oud???? Ik heb vorig jaar in juli aan mijn gyn.gevraagd hoe en wat....hij vertlede dat hij geen probleem heeft met vrouwen die nog een kindje willen. Hij had 2 vrouwen van 45 onder behandeling....dus te oud, echt niet!!!!
Blijf het proberen, wie weet.
Ik ben bv 3x  om de 28 dagen ongesteld en dan 2 x  om de 26 dagen....ik heb dit keer opgelet op mijn eisprong en inderdaad ik voelde ook een flauwe buikpijn, net of je ongesteld moest worden....
Nou daar hebben we gebruik van gemaakt.....hihihi. Plus de dag ervoor en ervoor......
Nu maar afwachten.....al hoewel ik denk dat het weer niet raak is.

Lieve groetjes,
SanneZ

Hoi Sanne,
ik zit een beetje in spanning........ben 25maart voor het laatst ongesteld geweest en zit dus nu te wachten op.......mijn ongesteldheid is altijd regelmatig,heb er 28 tot 30 dagen tussen zitten.
Dit is de eerste keer dat ik overtijd ben.......spannend ! Heb vanmorgen wel een test gedaan maar (nog)negatief.Voel me niet helemaal lekker raar gevoel op mijn maag,als ik wat heb gegeten dat gaat het wel weer,en mijn borsten zijn gevoeliger.......verbeelding???Wordt er een beetje onzeker van.
Afwachten dus.......

Liefs Roja  

quote: patje11 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-04-2006 22:57:39'));

Hoi Roja,

Ja alles gaat hier goed, ik zit alleen te twijfelen of ik de huisarts nog moet bellen.
Volgende week donderdag de 27e moet ik naar de gynaecoloog, (voor de vleesboompjes). Maar dan ga ik natuurlijk zeggen dat ik zwanger ben.
Ben benieuwd hoe hij reageert !!!! Misschien kan ik gelijk een echo krijgen ben dan in de 7e week..... . Ik heb er eigenlijk eens over na gedacht, wij hebben er 9 maanden over gedaan om zwanger te worden,............ nou dat vind ik toch best wel meevallen !!
Ik hoop dat het voor jullie ook snel lukt....... ennuh probeer die ovulatietest maar.... wie weet !!!!!
groetjes
Patje

Hoi Patje,
fijn dat het goed met je gaat,ben ook benieuwd wat je gynaecoloog zegt.
Maar eh.......ik zit dus te wachten op mijn ongesteldheid,ben het 25maart voor het laatst geweest en heb er altijd 28 tot 30 dagen tussen zitten.Dit is de eerste keer dat ik overtijd ben....spannend.
Heb vanmorgen wel een test gedaan maar was (nog) negatief.Wij zijn dus nu ook 9maanden bezig.
Voel me niet helemaal lekker op mijn maag,maar als ik wat heb gegeten dan gaat het wel weer,en mijn borsten zijn gevoeliger.....verbeelding???Ik wordt er een beetje onzeker van.Dus ik hoop dat de ovulatietest niet meer nodig is.Mocht ik het niet worden dan ga ik vrijdag weer een test doen.

Liefs Roja

Hoi Roja,

Het kan zijn dat je te vroeg de test hebt gedaan, dat er nog niet genoeg van dat hcg hormoon in je urine zit. Wanneer moest je precies ongesteld worden ?
Ik heb het testen gedaan toen ik een week overtijd was....... en kreeg gelijk 2 strepen.
Probeer inderdaad vrijdag nog een test.......... ik hoop voor jullie dat hij dan positief is.
Ik duim voor jullie............ !!!!!!!!!!
groetjes
Patje

Hallo allemaal,

Hier nog een verhaal van een 'al wat oudere aanstaande moeder' van 36 jaar jong. Een paar dagen voor mijn 32e verjaardag stopte ik met de pil, inmiddels dus ruim 4 jaar geleden. Al snel bleek dat mijn cyclus zeer onregelmatig was en na een klein jaar werd ik al doorverwezen naar het ziekenhuis. Eerst een klein jaartje met clomid geprobeerd, daarna 3 IUI-behandelingen. Hierna een kijkoperatie, waarna ik werd doorgestuurd voor IVF. We schrijven inmiddels medio 2004. IVF zagen we op dat moment echter nog niet zo zitten en we lasten een jaartje rustpauze in. In april 2005 bleek ik (spontaan!) zwanger te zijn en helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam. Dus toch maar weer de medische molen in. Weer 5 IUI-behandelingen gehad en afgelopen vrijdag (21 april) er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Weer spontaan, want juist de afgelopen maand een IUI-behandeling overgeslagen! Nu ben ik heel erg blij, maar tegelijktijd ook heel erg bang: gaat het  deze keer  wel goed...?  Daarnaast het gevoel dat het zo zoetjes aan 'nu of nooit' wordt.
Vrijdag 28 april mag ik - ter geruststelling - nog een keertje bloed laten prikken en 10 mei de eerste echo. Er komt ineens veel op me af, waaronder de vraag: 'willen we prenataal onderzoek laten doen, of niet?'

Alle andere aanstaande 'oudere' moeders en aanstaande aanstaande 'oudere' moeders wil ik heel veel succes wensen bij hun zwangerschap of bij het zwanger worden.  Mijn verhaal maakt duidelijk: niets is onmogelijk, nu alleen nog hopen dat alles goed blijft gaan...

Groetjes, Teri  

Terug
Bovenaan