zijn er ook vrouwen van boven de 35?

Goedemorgen allemaal,

Ik ben inderdaad ook een van de oudjes. Op mijn 37ste heb ik  een zoontje gekregen welke nu bijna 2,5 jaar is. Ik ben net 40 geworden en we willen toch nog graag een tweede. We gaan het gewoon maar weer proberen en kijken of het nog gaat lukken. Leuk om met meerdere oudere moeders te kletsen en te kijken hoe het allemaal gaat.
Groetjes, Hinkelien

Hallo allemaal. Ik denk niet dat ik nog mag meedoen met deze rubriek... ik ben nl. 44 jaar en in de 7e week van mijn zwangerschap. Als het kindje geboren wordt, ben ik bijna óf net 45 jaar...  Ik heb al vier dochters van 14, 13, 12 en bijna 2 jaar. We zijn ontzettend blij dat "het nog een keer gelukt is".   Het wordt voor mijn man zijn tweede kindje. De grote meiden vinden het geweldig !   Ik hoop dat alles goed blijft gaan... binnenkort maar een afspraak maken voor nekplooi-meting en bloedtest...   Soms vraag ik me af of ik net té oud ben, ook voor het kleintje straks....
Groetjes en succes allemaal !     José.

hallo allemaal,

eigenijk hoor ik hier niet te zijn, ik ben namelijk niet zwanger, maar ik ben bijna 41 en heb in dec totaal onverwachts nog een dochter gekregen. ik kreeg vanmijn huisarts te horen dat ik in de overgang was menstrueerde onregelmatig al 2,5 jaar dus er vielen ook vaker menstruaties tussenuit wel eens 6of 7 maanden en bij de 27 wekenhoorde ik dat ik zwanger was. schrikken natuurlijk ik had al 2 dochters van 19 en 16 maar nu ben ik echt super blij met mijn kleine meisje. het is echt een wondertje. graag wil ik toch af en toe mee praten omdat jullie ook ouder zijn, de meeste zijn jonger
groeten mariska

Hallo dames! Even een opsteker van de week: ik ben 36 jaar (ruim) en ben nu net zwanger van ons 2e kindje. Bij onze eerste was ik in ronde 1 zwanger en nu al weer in ronde 2. Dus de statistieken zullen best gelijk hebben dat de vruchtbaarheid afneemt na een bep. leeftijd, maar put hoop uit het feit dat er ook uitzonderingen zijn zoals ik. En vele anderen waarschijnlijk!!!
Allemaal heel veel succes met zwanger worden! ik duim voor jullie.
Liefs, Patricia

Hallo,

Ik ben   35 jaar en moeder van een zoontje van 2. Momenteel ben ik 32 weken zwanger van de tweede (een meisje). Beide keren ben ik min of meer onverwacht zwanger geworden. De eerste keer waren we wel een paar maanden bezig geweest, maar werd ik niet snel zwanger. Omdat ons nieuwe huis opgeleverd werd hebben we een pauze ingelast. We hadden beide ook weinig behoefte aan sex. We waren druk met verven en dingen regelen en als ik gestresst ben, heb ik er gewoon niet zo'n behoefte aan. Een week nadat we verhuisd waren kwam het er van (inwijden nieuwe huis ;-) en in alle opwinding de beveiliging vergeten. Nooit aan gedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Heb ook pas getest toen ik ruim 5 weken overtijd was en ja hoor...

Ik denk dus dat het waar is dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Probeer dus iets te verzinnen, waardoor je echt je zinnen kunt verzetten.

Ook mijn huidige zwangerschap is ontstaat uit 1 keer sex, terwijl we de voorgaande maanden (niet zo lang hoor) veel beter ons best gedaan hebben ;-) Het was onderweg naar vakantie in het overnachtingshotel. De rest van de vakantie was er niet echt gelegenheid omdat we met een ander stel weg waren en de muurtjes van karton waren ;-)

Overigens vond de gemeenschap beide keren een dag of 3 voor de verwachte ovulatie plaats.

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Groet,
Stans

Hoi,

ik ben Jeanette 39 jaar en sinds januari in de race voor een kleine, dat is de tweede voor mijn man, uit mijn eerste huwelijk heb ik een dochter van 14 en een zoon van 12, de jongste is nu 11mnd en zomaar kreeg ik weer de kriebels.
Mijn man wilde graag nog een kleintje en daar moest ik best even over nadenken(voor onze eerste samen heb ik een hersteloperatie ondergaan, eerst een MK gehad en vier maanden daarna zwanger van ons zoontje, ik ben sinds dec thuisblijfmoeder en dacht wat de ... waarom ook niet!! ben toch thuis, hahaha).

de groters zijn supergek op hun kleine broertje en het is erg gezellie sinds hij er is.
Hoop dat het snel gaat lukken, heb altijd geroepen, niet meer na mijn 40e, dat is eind december we hebben nu nog twee ronden!!

halo alemaal ik ben onder tussen bijna 36 ik riep altyd dat ik klaar wou zijn voor min 36 in presiepen was ik dat ook maar mijn kindje heb ik verlooren bij 40 weeken en 4 daagen zwangerschap dus we zijn nu weer beezig voor een klein wondertje het is pas mijn eerste ronde hoor van de zomer toch wel zwnger te zijn groetjes jolanda

Hoi dames,
ik ben 34, dus eigenlijk hoor ik hier niet echt thuis. Toch heb ik ook wel het gevoel dat ik tegen de grens aan zit van een "oudere" moeder worden. Ik zit nu in de 2de ronde voor mijn eerste kindje. Ik heb er echt heel veel voor over. Door omstandigheden zijn wij naar een geneticus geweest en die vertelde dat de kans dat wij een kind met afwijkingen krijgen ongeveer 9% is. (normaal is dat 3%). Als jullie in mijn schoenen stonden, zouden jullie het dan toch overwegen? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Mijn man en ik willen het op de natuurlijke manier  laten verlopen en niet via kunstmatige inseminatie e.d. Daarbij komt mijn leeftijd ook nog natuurlijk, ben de jongste niet meer. Wel komen we in aanmerking voor diverse testen (als het lukt met zwanger worden inderdaad, maar daar gaan we van uit). Heeft iemand ervaring met die testen? zoals punctie of vlokkentest? Is het pijnlijk? Ik ben heel erg bang voor pijn, maar aan de andere kant; ik heb er alles voor over. Als het maar gezond is.

Graag jullie reacties.
Groetjes,
Bellie34

Terug
Bovenaan