Zo gefrustreerd!

Ja na de ziekenhuisopname en begeleiding ging het hier beter. Diegene die voor zijn onrust bij ons aan huis kwam is pas van de baan. 12 x is ze geweest in de afgelopen maanden en ze zegt nu ook wat een heerlijk ventje. Nooit gedacht dat hij zo zou worden! De medicatie en speciale voeding deed hier een hoop plus de begeleiding hoe om te gaan met een prikkelbaar kindje. Eerste 5 maanden ben ik nergens met hem geweest en ja dan zat ik ook weleens huilend op de bank want je leeft helemaal in isolement en wilt hem niet wegbrengen. Je bent zijn moeder en wil zelf voor je kindje zorgen. Nu zo blij dat ik het zo gedaan heb want ik heb er een heerlijk kind voor terug. Een week ziekenhuis was ook voor ons even goed. Even rust en resetten. Hij heeft daar geslapen als een os haha dat deed hij thuis niet. Daarna wel. Een heel schema meegehad en hij sliep daarna van voeding tot voeding. Had wat in te halen denk ik. Een roze wolk heb ik nooit gezien. Mijn partner en ik grapte altijd maar dat we er keihard afgedonderd zijn of dat we eronder gezeten hebben. Nee helaas maar als ik zo eens rondvraag is dat vaak achterhaald alleen mensen praten er niet over want ja je heb toch een gezond kindje.. betekent niet dat het niet zwaar is. Kijk een baby huilt. Natuurlijk en de normale huiluurtjes savonds horen er ook bij. Dat gaat over maar als jou kindje zoveel huilt als jij zegt dan denk ik dat er meer is en zou ik eisen dat er naar gekeken word. Ik weet inmiddels wel beter. Is niemand meer die mij ooit weg zou sturen als mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt. Daarbij let op jezelf. Raap jezelf bijeen of vraag echt om hulp. Je kindje heeft jou nodig maar ben jij niet rustig en stabiel dan word je kindje het ook echt niet. Kom op je kan het! 

Dankje voor je bericht. Ik vind het erg lastig om zeg maar te eisen dat er naar mijn kind wordt gekeken al bij de bevalling gelijk erna en de dag erna merkte ik dat het de baby erg veel huilde. En dat ze het daar ook niet serieus namen. De huisarts deed dat ook niet echt ja verander maar ff van voeding. En ik vind het echt raar dat daar zomaar mee geroepen wordt. Zonder verdere onderzoek of iets dergelijks. Hoe eis je zoiets en bij wie. Mijn baby is vdg 14 dgn dus krijg het idee dat ze allemaal vinden dat we nog moeten aarden. Overigens vannacht was hij was rustiger. Vannochtend was hij uren ah huilen en nu net ook. Heeft iemand een idee hoeveel uren huilen enigzins normaal is voor zo een kleine baby. 

Misschien kan je eens een paar dagen bijhouden hoeveel je kindje huilt. Dus echt het tijdstip opschrijven van begin en eind. Mijn ervaring is ook dat het voor mij lijkt alsof onze zoon een dag heel veel heeft gehuild, maar als ik dan kijk Hoelaat en Hoelang kwam ik net aan 2 uur. Als je dat dan tegen over 24 uur per dag zet valt het mee.Uit dat lijstje zal blijken Hoelang je kindje huilt en misschien kan je huisarts er dan wat meer mee. Want het klopt, baby’s huilen nou eenmaal. Het is voor hem lastig om tijdens een consult van misschien 10 minuten te zien of er echt een probleem is. De huisarts zal je doorsturen naar de kinderarts dus hier moet je ook een verwijzing vragen/eisen.Daarnaast geloof ik wel dat jullie beide moeten wennen. Het kindje heeft 9 maanden lang lekker en veilig in je buik gezeten en moet het nu ineens daar buiten zien te redden. En jij bent ook erg gestrest en onrustig en dat breng je automatisch over op je kindje. Ze voelen alles heel goed aan.Misschien ook nog een tip: een vriendin had ook een kindje wat erg veel huilde en ze gebruikte een puckababy en later een pacco. Hiermee sliep haar kindje een stuk beter en rustiger

Hoeveel een baby normaal huilt weet ik niet eens. Ik weet wel dat wat Wij hadden abnormaal was.ze zeggen als een baby minimaal 3 weken, minimaal 3 dagen dan meer als 3 uur per dag huilt er iets mis is maar huiluurtjes hebben zelfs de rustigste baby's en die kunnen gerust een paar uurtjes duren. Het huilen word ook vaak na 12 weken ineens minder. De piek zit geloof ik op 6 weken maar ja die van ons  huilde ook niet maar krijste echt dan weet je echt op de duur wel dat er iets mis is. Volg je gevoel! Klopt het of niet maar laat je niet teveel beïnvloeden door mensen om je heen. Die roze wolk is echt niet zo roze als dat ze voordoen alleen dat komt wel. Het is zooo leuk maar het duurt ook eventjes om elkaar te leren kennen en te kijken wat werkt voor mijn kindje. Nogmaals vraag hulp voor jezelf, zo vreemd is het niet dat je het niet gelijk 'leuk' vind. Er gebeurt zoveel maar echt dat komt goed. Vertrouw je het niet ga je naar de huisarts en proberen ze je af te wimpelen sta je om een verwijzing van de kinderarts eerder ga je niet weg. Dat punt komt ook vanzelf or. Ik ging zo twijfelen aan mezelf doordat ik steeds naar huis werd gestuurd maar op de duur houdt het op. Jou kindje heeft nog geen stem dus jij moet voor hem spreken. 

Herkenbaar hoor. En om al gelijk professionele  hulp te zoeken is misschien iets te veel van het goede.Is heelnormaal hoor je bent  pas net bevallen en komt  heel wat slaap te kort.  Ik had dit ook op een gegeven moment wisselde ik en mijn vriend elkaar af de een sliep boven 4 uur en naar 4 uur de ander. Wij hadden een huilbaby die van de 24 uur 18 uur huilde  het was echt een ramp.  Ik dacht elke keer ook wat heb ik er spijt van dat ik aan een kind ben begonne wat me echt pijn deed dat ik dit dacht. Probeer misschien  een keer oppas te regelen zodat jij kan gaan slapen  en weer wat energie kan krijgen. Mijn blauwe  wolk begon echt  pas naar misschien  7 a 8 weken.  Derest van de weken waren echt een ramp.Mijn zoontje  had ook veel last van krampen   dus toen we waren overgestapt op andere voeding waren de krampen eindelijk over alleen huilde  meneer nog non stop.Een oververmoeide baby hadden we wn toen zijn we begonnen  met rust en regelmaat en na wat paar weken ff volhouden  hebben we nu eindelijk een baby die te genieten is en echt een lekker jong is. Mijn schoonmoeder  is regelmatig wat ochtenden komen oppassen zodat ik even wat uren kon slapen.  Ik zou je dit echt  aanraden zodat je even  kan opladen. En dat is zeker niet falen.Anders komt er wel een tijd dat je hulp moet gaan zoeken . 

Wij hebben beide geen koemelk allergie en onze dochter wel!Dus dat is echt onzin..Ze wimpelen je vaak af omdat ze denken indd nieuwe moeder en het is zwaar en baby’s mogen huilen. Maar ja er is een grens met huilen!Is de uitslag die hij heeft eczeem achtig?

Ik heb het kinderzkh gebeld en uitgelegd dat ik echt wanhopig ben. Dat ben ik echt. Ik ben zo moe! Iedereen zegt je moet overdag slapen als hij slaapt. Terwijl hij heel onregelmatig slaapt. En ondertussen wel allerlei afspraken inplannen voor overdag cb is vandaag 4uren op bezoek geweest! Heel veel goed bedoelde tips gekregen maar ik ben doodmoe en dat begreep ze niet. Ja je kunt gaan liggen dan rust je ook uit. Neeee ik heb slaap nodig gwn ff slaap.  En ff niet om de 3uur voeden en vervolgens 2uur sussen enz enz

Terug
Bovenaan