Zou ik t doen of toch nog wachten? ?!

spannend hoor Ing,

Ben benieuwd hoehet verder verloopt..

Heb je ook bloedverlies... Begon bij mij ook met menstruatie krampen....

Ik hoop snel op goed nieuws!!

Groetjes Miranda

nee helaas niks gebeurd hier..
Wel 4 u lang weeen, vk geweest maar geen ontsluiting! Terwijl de weeen om de 1 a 2 min kwamen al...
Vandaag somber en verdrietig...
Afwachten weer...

Gr Ing

Komt goed echt waar! Dit is zeker niet voor niets de volgende keer is het raak. Laat je nog maar een keer strippen echt het komt eraan en het gaat niet lang meer duren! Die weeen doen wel degelijk wat het lijkt nu op niets maar dat is niet zo want als het straks begint schiet jij in cm heel snel omhoog let maar op!

Sterkte'
Lies
(die 19 okt wordt ingeleid met weeenopwekkers en ruggeprik! en weer op een reus van 9 pond afstevent)

Hoi Lies,
Wat fijn om dit even te horen, ik voel me erg onzeker na dit gebeuren. Tranen en tuiten vandaag maarja, ik moet er weer tegen aan.
Ik hoop dat je gelijk hebt met de volgende keer als weer de weeen komen en dat t dan vlot gaat!!!
Dit berichtje van jou deed me goed!

Gr. Ing

ps veel sterkte jij ook nog met je laatste loodjes!! en ik hoop voor je dat t inleiden en bevalling erg mee gaan vallen!!!

Beste dames die zich ergeren aan mijn inbreng,

Vrijheid blijheid. We communiceren in betrokkenheid.

Wie van ons heeft de wijsheid in pacht? Ik niet, jullie wel.

Het is zoeken. In de discussies mag je niet te kort door de bocht gaan, dan vlieg je eruit. Een zaak ligt nooit zo simpel als je op het eerste oog denkt.
Vrijheid blijheid ….. is je gang gaan, doen wat je wilt, autonoom zijn. Autonoom beslis je als zinnige verantwoordelijke vrouw met een kind in de baarmoeder, door gebruik te maken van kennis die toetsbaar is, dus wetenschappelijk bewezen ? meest effectief en behulpzaam op de lange termijn voor jezelf en je kind en bij je past.
In dit geval ging het over bevallen en gebruik van je eigen power. Ja, je eigen power van het cruciale moment (blijkbaar zijn jullie daar ongewis van of bang voor) en de bewezen tevredenheid en het welbevinden over ‘het zelf doen’ bij de natuurlijke start en het bevallen.

De natuur heeft het goed geregeld is geen doctrine, heeft een gedegen wetenschappelijke onderbouwing . Steeds meer artsen en verloskundigen zijn doordrongen van het feit dat wij professionals door ‘doen’ veel verdoen en het proces onnodig verstoren. Ja, veel ingrepen roepen we in mijn vakgebied op, door onnodige interventies als strippen op een onjuist moment en inleiden omdat het weekend wordt of de moeder het beu is.
Een goed gesprek, de bekende verloskundige die je thuis bezoekt om erover te praten en je support te geven . De verloskundige die je hand vasthoudt als het moeilijk is met het opvangen van de weeën, niet weggaat en bij je blijft tot het allemaal over is. Dat doet meer dan een ruggenprik kan doen. Bewezen dames met onderzoek. Andere mening andere methode. Kies wat je wilt, je bent autonoom.

Zeer waarschijnlijk hebben jullie de hele zwangerschap geen slok alcohol gedronken en geen aspirine genomen en moedig je nu een ander aan een grote stoot pijnstillers te nemen, snel in te laten grijpen en zo voort. Opjutten of autonoom kiezen stimuleren? Voor mij is het adviseren de confrontatie met de eigen bevalling en de onzekerheid daaromheen te ontlopen of zie ik het fout?

Happy Birth ….. de weg is lang, de hobbels zijn hoog en de confrontatie hard. Zonder inspanning geen ......
Eigen baas in eigen buik …. en hoe plooi ik dat met de rechten en autonomie van mijn bloedeigen kind.
Lieve groeten,
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

O JA en het meest recente onderbouwde wetenschappelijk onderzoek naar te weinig ingrijpen in de natuur waarbij zoveel vrouwen onnodig ernstig letsel overhouden dan? Die vergeet je even in je verhaal in het natuurlijke proces! Niet voor niets zoveel nieuws over geweest de laatste tijd.

Jij bent een autoriteit op jouw vakgebied daar hoor je dan ook thuis en in mijn ogen niet bij mensen die elkaar in dezelfde positie opzoeken binnen een forum. Jij zit niet in die positie. Je geeft een mening die veel te veel autoriteit uitstraalt door je beroep en dat is geen vrijheid blijheid.

Ik ben zelf een wetenschapper en ik ga ook niet op een forum zitten waarvan ik weet dat ik veel meer autoriteit heb door mijn achtergrond en opleiding.

Ik hoop dat er mensen zijn die baat bij je adviezen hebben alleen zal ik ervoor zorgen dat er ook een ander geluid is. Een geluid van iemand die de uitspraken en gedachten van medici niet altijd voor waar aannemen. Ik heb te vaak gezien hoe vaak er medische fouten worden gemaakt, ook door jullie beroepsgroep. Baby's die veel te lang hebben gezeten en zijn overleden om maar eens een voorbeeld te geven!

Iedereen moet het zelf weten alleen denk ik dat dit forum voor mensen is die in dezelfde situatie zitten niet voor iemand die daar niet in zit maar het beroep verloskundige uitoefent. Maar wellicht zijn er anderen die daar anders over denken, dit is mijn mening.

Op je opmerking van het niet drinken van alcohol en het niet gebruiken van medicijnen wil ik nog wel even inhoudelijk ingaan. Jij noemt namelijk twee dingen alcohol en medicijngebruik die wetenschappelijk bewezen kwaad kunnen. Een ruggeprik en strippen zijn zeker niet bewezen wetenschappelijk kwaad te doen voor het kind. Niet voor niets kan dit dit in andere landen al jaren en loopt Nederland daarin achter. Bewezen is dat het strippen/ruggeprik verhaal tot een andere vorm van verlossing kan leiden die niet altijd de voorkeur geniet, maar geen schade aan het kind zelf toebrengt zoals alcohol en sommige medicijnen dat kunnen.

Je vergelijkt dus appels en peren met elkaar en dat zien de meeste mensen niet want zij zien jou als verloskundige die het allemaal wel zal weten. Maar alleen al door deze vergelijking te maken schets je een compleet verkeerd beeld. Als je met wetenschap en onderzoek wil onderbouwen moet je het wel goed doen.

tjee...

Ik vind het verhaal van de "VERLOSKUNDIGE", hier op het forum ook wel erg heftig. Want mijn verloskundige is er toch 1 uit 1000de en helemaal niet zoals jij! Ben ik daar blij om zeg. Want jij zou er dus 1 geweest zijn die mij tot het einde door zou laten lopen!

En wat Lies zegt ben ik wel blij mee. Vooral de vergelijking van alcohol en medicijnen, en het geven van een ruggenprik of strippen. Iets zei me al dat dit toch wel degelijk een verschil was. En dan is het nog zo, dat ik inderdaad 1 van de mensen zal zijn die tijdens mijn zwangerschap geen druppel alcohol heb aangeraakt en ook minimaal naar een asperine heb geprobeert te grijpen. Maar om mij dan de schuld te geven andere mensen te stimuleren om voor het strippen te gaan!???????????????????? Voel me gelukkig niet aangevallen, maar vind het wel erg grof gezegd door een ervaren verloskundige.

Wij praten hier inderdaad als zwangere onder elkaar.... en als ik het gevoel heb, zo'n beetje hetzelfde te voelen als andere hier... dan praat je mee in hun verhaal. Ook ik weet dat de natuurlijke manier beter is als al het andere. Maar soms is er geen andere manier door geholpen te worden. Ik heb neit gevraagd om mijn inleiding... en als ik de verhalen hoor hoef ik er ook helemaal niet blij mee te zien... maar het wordt toch gedaan! Het besluit wordt niet zomaar genomen!

Sorrie dat ik dit grof zeg, maar ik ben stiekem blij dat ik geen verloskundige als jou gehad zou hebben. je zal een topper zijn in je werk, maar zoals je het hier omschrijft... pfffff dan had ik nu nog wel 4 weken mogen doorlopen volgens jou!
No thanks!

happy birth!

Terug
Bovenaan