ZWAAR VERSLAAFD

quote: Rosanne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2008 12:46:46'));

Beetje dom?? Wie is hier dom. Als je nog niet eens punten en komma's gebruikt in je relaas waardoor het bijna onleesbaar wordt....
.
Ze is toch geen klein kind?? Tot nu toe doet ze het hardstikke goed en wel in haar eentje!! Belachelijk dat we niet op haar mogen reageren.

Waar ik me aan stoor is aan mensen die commentaar op haar hebben over die grote uitgave terwijl ze het liefst zelf niet meer zouden willen gaan werken maar de hele dag  thuis willen blijven (dus ook niet een paar dagen per week). En echt niet om de kinderen op te zien groeien hoor. Maar gewoon omdat ze geen zin meer hebben om te werken..... En dat kan dan niet omdat ze dan niet rond kunnen komen. Dat is pas ziekelijk!!

oja en even voor jou in mijn 1ste bericht staat niet dat niemand mag reageren maar de manier waarop mensen reageren   daar ging het over ... ze geeft zelf aan dat het ziekelijk is dat ze zich schaamt enzenz.. steun haar dan door tips te geven van hoe ze het kan minderen... en niet door haar toe te juichen   ...

o en over oordelen gesproken waar haal jij het gore lef vandaan om over mij te oordelen!!!! ik werk soms tot 50 uur id week om alles te kunnen probreren te betalen! en al had ik gegenoeg geld, geen schulden enz dan nog ging ik werken sowiso 2 dagen ! ik werk al vanaf mn 13e!   dus wie ben jij om daar over te oordelen!

quote: Rosanne reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-02-2008 20:51:32'));

Goh mama van Daan, dat je haar dan maar zo even beticht van dyslectie!! Dat is nog erger dan iemand dom noemen!! De pot verwijt de ketel!!

Go for it Martine!! Gewoon niets van aantrekken meis!! We geven gewoon lekker 500 eurie of meer uit. Als je het geld hebt, waarom niet! Daar werken we tenslotte hard genoeg voor!!

WHAHAHA toevallig ken ik haar persoonlijk en weet ik dat zij het heeft!

WAt een shitforum zeg ik was even vergeten waarom ik het hier geen reet meer aan vindt maar nu weet ik het weer!!

Halli-Hallo,

Martine doet t prima als al1staande moeder, hoor.. Ik neem (figuurlijk) mijn pet af voor haar.

En iedereen heeft wel iets waar hij minder trots op is. Ikzelf heb ook een periode gehad jaren geleden toen kocht ik  me ook helemaal suf tijdens mijn depressie. Ik heb hulp van Daniël ingeroepen omdat ik wél vaste lasten had en ik die niet meer kon betalen  en bijna mijn huis uitgezet zou worden tenzij ik met een paar duizend euro over de brug zou komen. Ik kende hem toen net 2 maanden. Martine heeft geen vaste lasten, want ze woont bij Pa en Ma thuis. Ze zou het ook liever anders zien, maar dat  zorgt er wel voor dat ze meer te besteden heeft dan toen ze nog een eigen woning had. Dus dan kan ze zich misschien meer veroorloven qua uitgaven.

Maar ze loopt er echt nog niet bij als Ma Flodder hoor, ze kleedt zich best goed, maar is (terecht ) trots op haar Sem en wil hem er het allerleukst uit laten zien.

Als zijzelf vind dat ze af en toe te ver doorschiet in haar kooplust, dan kan zij dat zelf het beste beoordelen, denk ik. Hoewel ik een rit naar groningen voor een stel kleertjes ook wel erg ver vind gaan, zou ik het ook doen als het echt iets is wat ik heeeeel graag wil hebben en nergens anders te krijgen is. Heb bijvoorbeeld mijn laatste motortheorie-examen in Enschede gedaan, omdat er nergens anders meer plek was op korte termijn. Misschien een fout voorbeeld, maar geeft wel aan dat je best ver kan reizen als je echt iets wilt hebben/doen.

Ik heb een lange tijd een paar trucjes gebruikt om mijn uitgaven patroon in de hand te houden en te grote (impuls) uitgaven te vermijden. Het lijkt een beetje op de tips die Sonja  in een eerdere reactie gaf:
- geef jezelf een vast "zakgeld" elke week voor impuls dingen (bijv. 20 euro)
- als je gaat winkelen laat je pinpas thuis of neem maar weinig cash mee.
- als je iets leuks ziet, laat het even achteruit hangen in de winkel, ga nog even verder winkelen en stel jezelf de vraag of je het echt nodig hebt. ("als je het niet nodig hebt, is zelfs het  goedkoopste te duur" zei mijn vader altijd)
- heb een lijstje bij je van dingen die je nog echt nodig hebt, en dingen waar je al teveel van hebt (dan kun je dat makkelijker laten hangen - hihi)
- roep hulp in van iemand die jou goed kent en vraag om steun.
- bouw iets in waardoor je nog een keer extra nadenkt voor je afrekent bij de kassa. Een extra vraag die je jezelf stelt of iets simpels als een belletje aan je portemonnee...

Ik heb sinds die  depressie-kooplust  een belletje aan mijn portemonnee hangen. Elke keer als ik mijn portemonnee pak hoor ik dat belletje en denk ik: OK ik sta voor een  uitgave: wil ik dit geld hier echt aan spenderen of kan ik het beter ergens anders voor gebruiken (bijvoorbeeld sparen voor een groter, duurder iets)? Dat werkte bij mij zo goed, dat ik nu, jaren later, nog steeds dat belletje aan mijn portemonnee heb hangen.   Dat belletje werkt trouwens ook enorm goed als AntiDiefstal, heeft me al een paar keer voor zakkenrollers in Amsterdam gewaarschuwd.

Maar Martine heeft wel gelijk in 1 ding: een verslaving is  iets waar je graag  grip op zou hebben, maar vaak lukt dat niet en trots ben je er dus vaak ook niet op.  Het vergt een hoop lef om er hier zo open over te spreken. Ik wens haar veel sterkte bij de pogingen het "heb-virus" in de hand te krijgen.

Laten we vooral elkaar steunen en elkaar helpen, daarvoor zijn we hier op t forum.

Martine, Ik zie je morgen voor een kop , dus dan praten we er wel verder over....
Hierbij een hele dikke knuffel!

Liefs,

Esther

o wat is het hier weer lekker gezellig,zeg iedereen in zijn waarde en let op met wat je schrijft komt vaak verkeerd over.gr wendy

Ach ja, laten we er maar over ophouden! Wij hebben inderdaad een erg leuk forum totdat er opeens dames verschijnen met commentaar waarvan we nog nooit iets "gelezen" hadden....

Gewoon negeren die hap en elkaar steunen met onze onzekerheden en gezellig de mijlpalen van de kleintjes bespreken!!

Groetjes,
Rosanne

Geloof dat wij dit op het Dec. Forum nog nooit hebben mee gemaakt!

Miranda als jij wil dat mensen leuk op elkaar reageren moet jij misschin ook wat minder heftig reageren in de topics! Er zijn mensen die over jou manier van mening geven vallen..
Leg dus niet alleen de schuld bij ons maar kijk ook even naar jezelf!

Gelukkig hebben wij een ander gezellig Forum, want als alle onbekenden van mij op deze manier hun mening blijven geven zie je mij hier binnenkort niet meer terug!

Lieve Martinespaans,

ik denk dat een boel dames jou essentie van het verhaal niet begrijpen.
Je zit met een probleem dat best enstig is, wellicht misschien wel een koop verslaving. Je schrijft zelf dat je niet weet hoe je er mee moet stoppen. Praat met je partner en desnoods met je huisarts voor hulp. Want anders kom je ws in de (financiële) problemen. Je wilt het beste voor je kindje, maar dat is niet zijn kleding of spulletjes.. eerder zijn gezondheid en toekomst (sparen?!).
Misschien wat praktische tips; terugbrengen waar nog een kaartje aan zit als je het bonnetje nog hebt en de rest lekker verkopen op bijv. marktplaats.
Dan krijg je er toch nog een beetje voor terug. Je zou ook moeders en/ of   zwangere kennissen, vriendinnen blij kunnen maken met een pakje hier en daar. Dat scheelt weerd kado's kopen.
En voor de oplettende dames; gij zult ongetwijfeld een spelfout in mijn tekst kunnen vinden, mijn excuus alvast, mijn taalkundigheid is niet mijn beste kwaliteit.
Ook ik sluit mij aan bij de mening dat ik sommige reacties wel erg ovedreven vind. Lees een topic goed alvorens je antwoord. Want een aantal  reacties zijn echt misplaatst.

Niets dan goeds, G.

Terug
Bovenaan