Zwanger en overgewicht!



quote: Jarieke83 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-04-2008 13:54:55'));

Hallo allemaal....

Ook ik ben zwanger en heb overgewicht.ik ben 183 en weeg nu 120 kilo,ben de eerste paar weken erg snel en veel aan gekomen,ben nu 25 weken en val alleen maar af nu,ik denk dat het idd belangrijker is hoe je je voelt dan dat je je van iedereen van alles moet aantrekken,tot nu toe heb ik ook elemaal nergens last van,voel die kleine goed bewegen en ben alleen af en toe wat minder fit.

Heb tot mijn verbazing al mijn kleren bij H&M kunnen kopen,wel in duitsland maar gewoon in de maat xl,heb een beetje het geluk dat ik vrij groot ben en niet al mijn kilo s op een plek zitten..

Ook ik heb af en toe last van dat spierpijn gevoel boven tussen mijn benen,ook helemaal normaal,ook slanke mensen hebben dat.

Nou heel veel succes en vooral plezier allemaal de komende tijd,genieten is het aller belangrijkste!!!!!

xxxx



 
Hallo

vind het fijn te lezen dat ik dus niet de enige ben met een overgewicht...zal nu niet meteen de kilo's om jullie oren smijten maar ben flink te zwaar...zit er niet echt heel mee want ik ben altijd flink geweest.....alleen komt de zomer eraan......en dan passen nu ook al de gewone kleding niet meer....weer een maat groter....daar schaam ik me dan wel weer voor...wil het liefst de hele dag thuis blijven...maar moet helaas werken.....dan vind ik het wel jammer dat ik geen maatje 36 heb..........

jennifer
 
hee hoi,

allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben ook wel veel te zwaar (1.75 m en 114 kg). Nu bijna 10 weken zwanger en twee weken geleden voor het eerst bij de vk geweest. Ook eerst natuurlijk wel wat schaamte toen ik op de weegschaal moest. Dat deed de assistente/receptioniste. Zij gaf het gewicht en BMI door aan de vk en die ging er heel discreet mee om. Er was ook een stagiaire bij, maar ik vond het heel netjes. Ze heeft mij ook gevraagd waar ik wil bevallen en zij heeft gewoon opgeschreven dat ik thuis wil bevallen. Ze heeft er ook niets van gezegd, dat het niet goed was.
Ik vrees inderdaad ook wel een beetje voor de echo. Ik kijk er zo naar uit, en dan ben ik bang dat ze het niet kunnen zien, door mijn buik. Ik zou het ook jammer vinden, als ik 'gewoon dikker' wordt, en niet een mooi 'zwanger buikje' krijg.
We horen wel weer van elkaar hoe het allemaal afloopt!

Ik ga in ieder geval nog een week of 30 genieten (hoewel ik het wachten nu al lang vind duren)!

BJ
 
Hallo dames, mede-mama's in wording,
Ook ik ben te zwaar voor mijn lengte.. weeg bij week 9+3 nu 96 kg en ben maar 164 cm. Bij mijn intake begon de vk al over extra controles vanwege zwangerschapsdiabetes en werd mijn bloeddruk ook direct opgemeten (die was netjes!) Van mijn moeder de tip gekregen om me vooral niet bang te laten maken over wat er KAN misgaan... geniet van het moment dus en "kiloknaller" of niet, laat je niet gek maken! 
Tip voor kleding met een maatje meer: bonprix ;-)
Lieve groetjes,
Stefanie
 
Hallo, zo dit topic mag ook wel wat nieuw leven in geblazen worden haha. Kan me niet voorstellen dat er niet meer plus size mama's to be zijn nu!
In ieder geval weet ik pas sinds gister dat ik zwanger ben, super pril dus nog! Ik was de afgelopen periode dmv een coach al bezig met afvallen en was 7 kg afgevallen, nu weeg ik nog 125,5 kg maar ik ben van plan het afvallen door te zetten tijdens de zwangerschap. Uiteraard niet in de vorm van een "dieet" maar gewoon gezonde gevarieerde voeding die goed aangepast is op mijn activiteitsniveau, eigenlijk gewoon wat ik hiervoor ook al deed!
Ben heel benieuwd naar andere verhalen en ervaringen van plus size mama's, want (positieve) verhalen zijn inderdaad moeilijk te vinden online...
 
Hallo!
ik dacht dat het topic oud was tot ik de laatste berichten zag! Gefeliciteerd dames! Ook ik ben zwanger, nu 5,5 week! Ivm een eerdere miskraam heb ik over 2 weken mijn eerste echo, spannend! Mijn gewicht zal rond de 103 bij 1.66 zijn, dus ook in de categorie overgewicht! Hopelijk krijgen wel allemaal in de komende 9 maanden een gezonde baby in onze armen!
groeten Evy 
 
Hoi dames!
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ik ben nu 6+2 weken in verwachting van de eerste en helaas100 kg. Ik zit enorm met mezelf in de knoop dankzij mijn gewicht. Was net 1 week voordat we erachter kwamen begonnen met een koolhydraatarm dieet omdat ik "snel" wilde afvallen en gelijk gestopt na een positieve test. Overweeg nu om naar een diëtist te gaan.
Volgende week woensdag de eerste afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd.
Gr. Kelly
 
Terug
Bovenaan