Hi ik heb ook overgewicht en ben nu 22 weken zwanger. Ik vond het allemaal maar eng in het begin, zeker omdat je als je zwanger en overgewicht intypt bij google, je alleen maar nare berichten leest. Het begint al met de vruchtbaarheid en dan de eerste 12 weken, waar je allemaal niet verhoogde kans op hebt... Ik ben door de verloskudige doorverwezen naar een gynaecoloog, vanaf een bepaalde bmi wordt je automatisch doorverwezen om te kijken of je meer risico hebt. En ik ben lekker daar gebleven. De gyn is echt super. Ze zegt continu: jij hoeft je pas zorgen te maken als ik dat doe, en ik doe dat helemaal niet. Het overgewicht komt nooit te sprake als ik er niet over begin. Ik begin iets zekerder te worden in de zwangerschap, alles gaat volgens het boekje, en ik ben nog niets aangekomen. Het enige waar ik last van heb is hoge bloeddruk, maar dat is volledig onder controle.
ik moet gewoon elke keer voor mezelf onthouden dat elke zwangere vrouw zich zorgen maakt, en dat wij misschien ons heel erg focussen op de consequenties van ons gewicht, maar zo heeft elke vrouw wel iets.. Vertrouw in de natuur en in je lijf! (dat zijn een beetje mijn mantra's als ik me onzeker voel!)
Succes iedereen met de zwangerschap!
ik moet gewoon elke keer voor mezelf onthouden dat elke zwangere vrouw zich zorgen maakt, en dat wij misschien ons heel erg focussen op de consequenties van ons gewicht, maar zo heeft elke vrouw wel iets.. Vertrouw in de natuur en in je lijf! (dat zijn een beetje mijn mantra's als ik me onzeker voel!)
Succes iedereen met de zwangerschap!