Zwanger en uitgerekend in april 2016

Hoi MamaApril,

Ja, ik had/heb ook veel krampen, al lijkt het nu (week 7) wat minder te worden. Vorige week waren mijn darmen zo opgezet dat ik al wel 4 maanden zwanger leek! Dat is nu veel minder en naar de wc gaan is ook weer normaler. Heb er wel iets nieuws voor in de plaats gekregen: enorm pijnlijke borsten! Kan er soms zelfs niet van slapen.

Het is voor mij ook de eerste keer en het is elke dag weer spannend of het goed gaat. En ook elke dag weer afwachten hoe ik me voel. De enige constante is dat ik doodmoe ben. Best lastig, want  op mijn werk wil ik nog niks zeggen, maar zit continu te gapen. Nog iemand tips voor creatieve smoezen? Ik ben er wel een beetje doorheen...

@A-lot

ik vindt het al fijn dat ik hier wat kan posten en "ervaringen" kan delen. Het geheimhouden is erg moeilijk! Ik zit nu in de 6e week dus hopen dat het overgaat, ik heb het alleen overdag eigenlijk. Hopen dat dat bij mij ook bij 7 weken voorbij is.

Gevoelige borsten heb ik ook, echt heel pijn doen ze niet. Vervelend dat je er niet van kan slapen. Hopen dat dat bij jou snel overgaat of verminderd!

iedereen heel veel succes en geluk! Vindt het leuk om jullie berichtjes te lezen.

Ik heb ook veel last van krampen en lucht in mijn darmen.... als ik nuchter ben en als er te lang tussen  een maaltijd zit wordt ik wat misselijk. Als ik al die dingen voel denk ik ook weleens is alles wel goed en hoort dit erbij?

Maar dan lees ik dat het bij jullie ook zo is en zal het wel goed zijn... als de klachten minder zijn voel ik me goed en twijfel ik ook minder.

Wij willen het pas na de eerste echo 27 aug vertellen, dat is wel moeilijk als je vanalles voelt wil je eigenlijk met iemand erover hebben. Gelukkig kan dat hier!

@mamaapril; ik heb ook spastische darmen en herken volledig wat je zegt.

en inderdaad, wanneer de krampen weg zijn, voel ik mij ook minder onzeker.

Vandaag al 2x gespuugd en vandaag op het strand kon ik niet eens op m'n buik liggen omdat mijn borsten zo'n pijn deden. Na de miskraam neem ik alle kwaaltjes met liefde aan ;)

Kleine update van hier. Van de week veel bloed verloren en wat stolsels. Volgende dag echo gehad en alleen een vruchtzak te zien van bijna 6 weken. Die is op zich wel goed gegroeid, maar er zijn nog geen foetale delen te zien. 24 augustus nieuwe echo. De kans,met mijn voorgeschiedenis, dat het goed gaat, schat de gyn op 20% ongeveer. Dus ik blijf nog even plakken, maar ga jullie waarschijnlijk uiteindelijk verlaten.

Helaas slecht nieuws. Vanmorgen de vk gebeld na 2 dagen bloeden, zij vertelde mij dat aan de symptomen die ik opnoemde het waarschijnlijk weer een miskraam is, de 2de op rij. Heel jammer. De 3de zwangerschap gaat meestal wel goed, dat zei ze er wel bij. Dus dat geeft weer goede en fijne hoop. Maar toch is het heel rot. En daardoor zal ook ik deze groep gaan verlaten, helaas.
Ik wens iedereen een hele fijne en goede zwangerschap, en voor de gene waarbij het mis gaat of is gegaan, veel sterkte! Ik weet hoe het is :-(

Terug
Bovenaan